Karel ProkopČlen Přidáno
před 11 letSleidi: musíš mi poslat štítek nebo fotku podle typu to nevím bývá tam např. 300W ale ideální je fotka.
Lotr: EBL je to poměrně běžnej všichni italové ho osazujou. Jen dej pozor aby to byla 16A verze. Na fotce u KRSů je 10A to je málo.
Jinak cena dobrá a KRSové :) jsou v pohodě.
Franta REZACČlen Přidáno
před 11 let[/quote]
Tak my jsme koupily tohle:
http://www.batter...20h-12v--b
a víkend 3 dny v zimě bez centrály a el. není problém jen je docela velká, ale našli jsme místo pod lavicí
:_[/quote]
Koupil jsem tu samou, tak jsem zvědav, jak si poradí s kopres. chladničkou.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Dasa a JirkaČlen Přidáno
před 11 letahoj
baterka Varta 230 Ah odešla asi půl roku po záruce. Mám dilema, koupit znovu Vartu nebo něco jiného. Myslím, že Varta je dobrá volba a já měl jenom smůlu. Děkuji za radu.
Jirka
Karel ProkopČlen Přidáno
před 11 letJe to dost brzo, ale není to vyjímkou.
Zkontroluj dobíjení (jak to dobíjí a konzervuje) jestli konzervace není moc vysoká a nebo moc nízká.
Řešení je - baterku mechanicky rozříznout a podívat se na desky = tam je odpověď zcela jasná - budou-li desky hnědé (sulfát) byla baterka tejraná podvybitím a pobytem ve vybitém stavu. Budou li- stříbrné a baterka sušší až suchá, byly desky pravidelně přebíjené.
Že by Varta byla zmetek sice možné je, ale málo. Kvalita baterek je +/- stejná. Jen ve Vartě se na ně lepí asi 6 samolepek s různým obchodním označením....
Spíš bych hledal příčinu v elektroinstalaci.
Rozřízni tu baterku a budeš vědět hned. Takhle se ve Vartě řeší sporné reklamace - na cirkulárce :D.
P.S. Vartu (fabriku) mám 500m od baráku a výrobu trošičku znám :).
Dasa a JirkaČlen Přidáno
před 11 letAhoj,
děkuji Karlovi za odpověď, baterku ale řezat nebudu. Baterku mám uvnitř, vybíjena byla vyjímečně, protože ji pomáhal Efoy. Suchá není, to jsem kontroloval jako prvnní. Tuším ale, že jsem zaslechl, že se nějaká várka nepovedla. Měl tu samou kámoš a ta mu klekla ještě v záruce, hned mu ji vyměnili. Snad budu mít trochu více štěstí.
Jirka
Trošku poopravím pana Karla. Sulfát není hnědý, ale bílí jako křída. Kladné desky mají standardně hnědou barvu, záporné umístěné v separátorech jsou šedivé. Přebíjení se pak dá poznat i z barvy elektrolytu, bude hodně špinavej od rozpuštěných hmot. V domácích podmínkách bych baterku opravdu neřezal, je v ní asi 3 litry kyseliny a desky jsou uchycený ke spodku plastu - spoustu práce a potenciálně nebezpečného materiálu k likvidaci.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 11 letProboha :o
všem se omlouvám, Cartours děkuju za opravu.
Hlavně že okolo tý pastovačky chodím, že.
Tady je vidět, jak blbnu.
Ještě jednou se omlouvám.
MildaProČlen Přidáno
před 11 letJeště bych měl dotaz ohledně regulátoru a výměny aku.
Jak jsem se tu někde dočetl, před odpojením aku je nutno vypnout (odstavit) regulátor, jinak se může zničit.
Přikládám fotky z mého auta (snad se povedou upnout) - co mám konkrétně vypnout? Bude stačit shodit ty dva jističe nalevo a vytáhnout z regulátoru tu 7.5A pojistku?
A jako bonus ještě 2 dotazy:
Na třetí fotce je vidět, že se k regulátoru dá nejspíš připojit ampérmetr nebo něco, je to tak? A dá se to někde koupit?
A na poslední fotce je ovládací panel ledničky, asi jsem blbej, ale neví někdo k čemu slouží to tlačítko s červenou LEDkou vlevo? Jde zapnout i při vypnuté nástavbě, ale nevím co to má dělat.
Díík
MildaPro Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopČlen Přidáno
před 11 letčau Mildo jen krátce:
k soláru-
- ty jističe jistí jen obvod 220V, takže neshazovat
- ta 7,5A pojistka nevím jak je vřazená v obvodu čili spíš nechat
----------------------------------------------------------------------------------
odpoj solár (vstup do réglu) stačí jeden drátek, panelu se nic nestane
bonus dotazy :)
- ten konektor je patrně na přídavý panel (netuším jestli se dá sehnat a kde) my tam dáváme LCD displej stojí 460 kč můžu ti vzorek poslat na zkoušku (to dáme po SZ)
- to červený tlačítko je myslím odmrazování (vypíná AES systém) vyzkoušej to
Karel na začátku vlákna popsal, jak funguje elektroblok a jeho funkce nabíjení v obytném autě.
Napsal, že energobloky jsou více typů jedno a dvoukanálové.
Nevím, co tam mám, posílám fotku s tím, jestli mi může někdo napsat o jaký se jedná. Jestli je jednokanálový energoblok nevím jestli mi propojuje za jízdy startovací a nástavbový. Vím ale, že po nastartování auta mi to připojuje "chladničku" na 12V.
Funguje mi to také dle tohoto popisu:
Po napojení na 220V se zapne nabíječka a začne nabíjet pouze nástavbovou baterii. Nevím, jestli je procesorová? a má IUoU charakteristiku ? , Jestli začne nabíjet konstantním proudem (např 12A) až do plynovacího napětí (např. 14,4V) - jak píše Karel
Také nevím, jestli u mě pracuje nabíjení z 12V zdroje - alternátorem takto:
Alternátor začne nabíjet startovací baterku jakmile se zvedne napětí startovací baterky na 13,8V elektronický obvod sepne hlavní výkonové relé se 70A kontakty a to připojí paralelně nástavbovou baterii ke startovací. V této fázi se obě baterie nabíjí paralelně. Dále elektronický obvod D+ sepne druhé relé 30A které pustí do obvodu ledničku na 12V??
Dá se poznat z fotky a typu bloku, jestli mi to takto funguje dle popisu Karla?
kutil1 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 11 letCitovat
elipsoid napsal:
Citovat
elipsoid napsal:
Po prostudování bych měl dva dotazy, jestli dovolíte :)
1) Lze umístit například tuto baterii http://www.batter...fd140.html uvnitř obytného prostoru? Nebo lze uvnitř používat pouze gelové a AGM baterie? (kvůli odvětrávání baterie)
2) Byly mi nabídnuty dva způsoby zapojení:
a) Tak, že při stání se bude energie čerpat s obou baterií, dokud napětí ve startovací neklesne pod danou hodnotu, kdy oddělovač propojení přeruší.
b) Tak, že obě baterie budou zcela nezávislé, nebude tedy potřeba oddělovač. Trakční se nabíjí přímo z alternátoru.
Jaké jsou plusy a mínusy obou těchto řešení? Díky moc, jsem z toho trochu jelen :)
Prosím prosím, můžete mě někdo alespoň nasměrovat, kde bych našel tyhle informace?
Díky :)
Tu trakční baterii (i v popisu u baterie máš že je uzavřená) v pohodě můžeš mít v obytném prostoru má to tak hodně lidí co známe.
To zapojení - obojí je možné, ale já bych to nechal oddělené
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
elipsoidČlen Přidáno
před 11 letDíky, to jsem potřeboval slyšet :)
p0l0usČlen Přidáno
před 11 letPodle meho nazoru je dulezity kolik to ma pri zapojeni na baterii. Jestli se ta nabijecka zatizi a klesne napeti na 15,8V, tak bych tam problem nevidel.
Mám 3 nástavbové akumulátory (olověné, elektrolyt, bezúdržbové), nejsou propojeny. Tady jsem četl, že by neměly být propojeny, proto plánuji, že je budu při kempování vybíjet spotřebou jednotlivě. Mluvil jsem o tom s kolegou, který je elekronik, ten mi tvrdil, že je mohu propojit při spotřebě i nabíjení. Namítl jsem, že se mohou navzájem vybíjet, ale on tvrdil, že si mezi sebou poradí.
Tedy když budu mít nabitý 100 Ah a 67 Ah a budu je používat odděleně (například do 75% vybití), tak budu mít například žárovku v provozu delší dobu, než pokud by byly aku propojené?
Pokud ano, čím je to dáno?
pekarnaNováček Přidáno
před 11 let"Lednička na 12V nesmí mít nic společného s nástavbovou baterií. Smí sosat jen ze startovací baterie a to ještě s podmínkou že její napětí je vyšší než 13,8V (točící se altík)."
Proč?