Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Vše o akumulátorech

Poslední aktualizace před 1 rok
ViTaSeKViTaSeKČlen
Přidáno před 1 rok
Zdravím všechny,

Před pár lety jsme tu debatovali o kvatitě či nekvalitě Lead Carbon baterie JPC 12V 150Ah..
Máte s tím někdo nejaké zkušenosti po letech? píši se okolo toho velmi dobré parametry i kapacita baterie 150Ah při C10
Děkuji za postřehy Wink
Lubos a DasaLubos a DasaČlen
Přidáno před 3 roky
Tak ten ruský přípravek jsem taky koupil, ale už někdy v 80. letech. Tehdy to stálo asi 40 Kčs, bylo to v takové obyčejné šedivé plastové krabičce. Tenkrát se aku blbě sháněly, mě právě na podzim začal kolabovat a já na to náhodou narazil jako na novinku. Zkusil jsem to a fungovalo to, aku žil celou zimu, léto a odešel mi definitivně až na jaře dalšího roku. Po letech jsem to koupil znova, už to ale distribuovala nějaká česká fy, mělo to hezčí balení, bylo to o dost dražší a nezabralo to.
Upravil Lubos a Dasa dne 21.02.2021 18:06, před 3 roky
VasuVasuČlen
Přidáno před 3 roky
V 80. létech se regenerovaly olověné baterky peroxydem vodíku a karboxilcelulozou. Příklad pro 125 Ah/12V
Do baterky, se na 12 hodin nasypala karbonxilceluloza 1 gram na článek a po 12 hodinách se do článku nalilo
5ml 30% peroxydu vodíku, na článek. Vyvíjelo se velké teplo a baterka se odporem, vybila do nuly.
Pak se nabila do provozní hodnoty. U některých, to pomohlo na 90% kapacity, některé nenávratně odešly.
Za pokus, to stojí. Dokonce, je na to československý patent !
E
EsperoČlen
Přidáno před 3 roky
Objevil jsem jen prášek Ampér plus ze Švýcarska, mají to 2 e-shopy za cenu 65,-kč v jednom a 114,- Kč v druhém. Jestli to je ta stejná chemická látka se poznat z údajů nedá. Pod názvem Mečta (česky Touha), se mi vysvítily anonce na jakousi cestovku pro Bulharsko.
B
BeryČlen
Přidáno před 3 roky
Ten ruský prášek do baterek ponorek se tuším jmenoval Mečta, kdyby o tom někdo chtěl něco hledat.
E
EsperoČlen
Přidáno před 3 roky
Dopustil jsem se trapné školní chyby. Síran olovnatý má značku PbSO4 samozřejmě. Omlouvám se.
E
EsperoČlen
Přidáno před 3 roky
Zajímavý námět podívám se, jestli se ještě něco takového prodává, ne kvůli bydlíku, ale kvůli veteránu, který málo jezdí, i když baterku průběžně nabíjím.
Upravil Espero dne 20.02.2021 12:46, před 3 roky
E
EsperoČlen
Přidáno před 3 roky
Desulfatace je proces, který chemicky odstraní PbO2, síran olovnatý , který vzniká oxidací olova na článcích akumulátorů, kde je elktrolytem H2SO4, kyselina sírová. Použil jsem to jen jednou v životě, ale nepoužil jsem tehdy běžně prodávaný prostředek Desulfátor, který sice fungoval chemicky bezproblémově, ale vyžadoval vylití elektrolytu a jeho nalití do článků místo elektrolytu a po proběhlé desulfataci jeho opětovné vylití a naplnění nového elektrolytu. Důvod byl ten, že na dně článků mohl být kal, který by při vylévání elektrolytu mohl zkratovat články a celá ta práce mohla přijít vniveč a do toho se mi nechtělo.

Tehdy se prodával (bylo to v r. 1993) prostředek, (jméno už nepamatuji), pro desulfataci akumulátorů z ruského vojenského programu používaný na ponorkách. Do každého článku se nasypal prášek, který se rozpustil a provedl desulfataci, neboli redukci PbO2 zpět na olovo. Muselo se to nějakou dobu - několik dní nechat v klidu a pak důkladně baterku nabít. Tenkrát jsem koupil náhodou automobil Daewoo Racer, který 5 let garážovaný stál, měl najeto jen 7 tis. km a jedinou problémovou součástkou byla původní baterka, která byla slabá a ani opětovné nabíjení jí nedostalo na požadovanou kapacitu, protože jí nikdo neošetřoval (vůz byl tzv. odúmrť a dlouho se čekalo na vyřízení dědictví soudem, koupě to ale byla velmi výhodná).

Po provedení desulfatace se baterka obnovila a další 3 roky fungovala naprosto perfektně. U vozů v denním provozu ale desulfatace, jak se ukázalo v mé praxi moc potřeba není, baterie obvykle odchází ne na nedostatečnou kapacitu po nabíjení, ale obvykle se přeruší mezi články a zhyne rychlou smrtí, prostě přijedete třeba na nákup a už po nákupu neodjedete, baterka odejde.

Nebylo to drahé, asi 150,- Kč, ale jestli se něco takového dnes prodává nevím.
Upravil Espero dne 20.02.2021 12:47, před 3 roky
SickmanSickmanČlen
Přidáno před 3 roky
Dobry den,

Dotaz: Ma prosim vyznam desulfator?

Sestava:
- Trakcni Banner 230 Ah
- 200W solar + MPPT 40A
- Booster Renogy 40A

Jezdi se velmi malo, akumulator je v aute celorocne.

Dekuji
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 4 roky
Je to nabíječ AL-BK20, nabíjí trvale 13,8V a 20A, má charakteristiku IU.
Sám výrobce nedoporučuje trvalé připojení na síť.

Pro GEL a AGM není vhodný.

Pokud chcete více informací klidně mě kontaktujte...
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
Upravil Jakub Satek dne 19.04.2020 17:53, před 4 roky
D
DadkaLČlen
Přidáno před 4 roky
Poradi nekdo ,ma tento blok?
Nema zadny prepinac..
D
DadkaLČlen
Přidáno před 4 roky
Mám v RImoru tento blok+
nabíječku (20A),nikde ale není žádné přepínání,
pouze hl.vypínače.Mám to chápat ,že je určené pouze
pro kyselino.bat.?,
kdyby jsem chtěl Gel,příp.Life ,tak novou samost.nabíječku?
(umí tento blok při 220V i paralerně nabíjet startovačku?)
DadkaL Připojili následující obrazek:
20200111_105648_1.jpeg
L
LipicaniČlen
Přidáno před 4 roky
Jaké máte zkušenosti s bateriemi MT AGM 85,100,120 ?

https://www.karav...CVEALw_wcB

Vyplatí se připlatit oproti např. Vartě AGM? Jsou tyto baterie v něčem konstrukčně jiné, lepší pro karavaning, než třeba řada baterií Varta AGM Dual Porpose? Zatím jen vím, že jsou obecně o něco málo lehčí a o dost dražší...
Lukas99Lukas99Člen
Přidáno před 5 let
Dobrý den, mám dotaz. Od července vlastním nový Burstner Lyseo Time i 690G s trakční baterií Varta Professional Dual Purpose AGM 12V, 95Ah, 850A, LA 95. Někdy pozdě na podzim jsem zjistil, že mi vydrží cca týden nabitá, a pak jsem musel dobíjet. Zpětně jsem zjistil, že nad spouštěcí postelí byly zaplé LEDky, ale to jsem zjistil až náhodou mnohem později. No a co jsem udělal je, že jsem píchl auto do elektřiny a nechal to měsíc a půl být, páč jsem si naivně (a bez znalosti tématu) myslel, že nabíječka je “inteligentní” a udržuje baterii v kondici. Je možné, že baterie odešla díky permanentnímu nabíjení? Jsem laik, ani nevím co za nabíječku mám :-(... Předtím, než koupím novou cca za 5000Kč, tak jsem se chtěl zeptat na názor. Za blbost/neznalost se platí :-(
Lukas 39 + Pavla 38 + Matej 6 a Viki 2
-------------
Madarska Insignia 4x4 a cesky Bürstner Averso Top 520 TK
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let
bob-
souhlas jen se tady" nikdo "snad málo upozornilo na liFePo4 jak se má dávat pozor při nabíjení promrzlé baterie ,když je DOST pod - 0C a níže . Mohlo by dojít k nafouknutí obalu - DEFORMACE i poškození ,jelikož se jedná o suchou hmotu elektrolytu - "tuhou."
Mohl by někdo uvést postup obecně jak na to, nepoužívat obyčejné nabíječky ? stačí ty co mají dvě varianty jako želva + zajíc ? nebo jen ty digitální automatické? Nebo se na to vykašlat a vzít ji do tepla!! :D
Žijeme jen jednou.
B
bob7373Člen
Přidáno před 5 let
Zkušenosti s jednou baterkou, nebo upřednostnění jednoho způsobu údržby které tu jsou občas prezentovány jako pravdy pro ostatní bohužel nesdílím, takže si dovoluji popsat pár zásad, které umožní každému - pokud je dodrží (aspoň většinou) využít životnost PB aku co možná nejvíc, byl jsem u údržby systému s PB aku cca 30 let.
1/Výběr aku - je klíčovou věcí, pokud je možno nehodnotit jen podle ceny, ale i podle počtu cyklů (správný parametr je podle prošlého náboje,) pokud není jiný důvod delší život mají zaplavené aku. Pokud máme 2 stejné aku, dal bych přednost těžšímu :D je tam víc olova.
2/Po namontování, nebo pokud již aku máte je nutno pořídit nabíječku, která umí víc proudů - podle toho co umí energoblok, zda je v autě booster (nejsem jeho příznivcem) nebo i Lidlovku s digitálním měřákem.
3/kdo má možnost napojení v zimě na 220V je dobré pořídit opravdový konzervátor nebo nabíječku, která konzervaci umí - opět - pečlivě vybírat.
4/cyklické vybíjení s nedobitím při zimním provozu - sulfát olova vzniká při každém vybíjení, nesmí vzniknout velké krystaly na elektrodách- ty se obtížně rozbíjejí. Výše popsaný jev - snížení kapacity velkými krystaly síranu - vzniká podle konstrukce baterie cca po2 až 8mi týdnech podle konstrukce (Viz bod1/) i mnohem déle u čistého olova
5/ Pokud už ke snížení kapacity dojde, je třeba zapnout desulfatační režim - pokud to Vaše nabíječka umí, nebo zapnout desulfátor, že to lze vizhttp://wiki.mypower.cz/desulfatace zapojeníhttp://wiki.mypower.cz/desulfator
Předpokladem je pouze zasulfatovaný aku, nikoli rozpadlé elektrody
6/Nicméně pokud dodržujete následující
-aku u odstaveného auta podle možností dobít po příjezdu a odpojit popř. uložit doma, nebo zapnout konzervátor, konzervační nabíjení
- pokud je možno dobíjet radši menšími proudy a déle lepší ale ne nutné je pulzně
- pokud je akumulátor vybíjen /nabíjen velkými pulzními proudy - presa, fény konvice/booster, je dobré aspoň jednou za rok srovnat články mezi sebou, jde to slušně připojením aku na zdroj 13,8 - 14V cca 300mA na cca 1 - 2 měsíce
- při pobytu v zimě jednou za cca 2 týdny, nebo během pobytu jednou nabít aku naplno ať už centrálou nebo jiným způsobem
Někdo řekne že mu to nestojí za to , taky řešení, ale ta péče je dobrá nejen pro délku životnosti ale hlavně pro spolehlivost aku aby dodala náboj kdy a jak dlouho je třeba
Pokud se moje doporučení nezdají, je to možná tím, že jsem s týmem lidí byl placen za to abych vybral co nejlepší baterky s požadovanou životností, spolehlivostí a abychom zajistili výrobcem požadovanou údržbu, která byla kontrolována výrobcem, garance byly velké, takže si výrobci striktně hlídali jak kvalitu zařízení pro údržbu, tak školení personálu. Nikdy jsem baterky neprodával takže zničená baterka po záruce mi nedala kšeft, ale hledání příčiny proč se to stalo, dokládání údržby a tak :) Sám jsem šel do liFePo4 z důvodu váhy, prostoru, systém už mám navržený, takže uvidím. Možná taky něco nafouknu, to je život.
Upravil bob7373 dne 09.02.2019 20:25, před 5 let
GardaGardaČlen
Přidáno před 5 let
Nektere i vydrzi ale je otazka jak dlouho je pouzitelna pro nejaky solidni vykon.
Miloš
JardaK2JardaK2Člen
Přidáno před 5 let
[quote]Karel Prokop napsal:

Ferko; :) nic se nejí tak horký, jak se vaří.
Baterku za dovolenou nezničíš. Co jí ubližuje - je dlouhodobý pobyt v polonabitým stavu. Měsíce, ne týdny.
¨

Dovolím si doplnit - baterka stárne a ničí se i těch cca zbývajících 47 týdnů co nejsi na dovolené a pokud nedoplňuješ to co ti samovybíjením nebo klidovou spotřebou v baterce chybí tak se za těch 47 týdnů zničí více než za ty 3 kdy některý cyklus nedokončíš. Ikdyž se o zaplavené olovo dobře staráš tak o cca 5-10% kapacity ročně přijdeš u gelu to bude lepší, ale i tak víc jak 10let nevydrží.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
haskyhaskyČlen
Přidáno před 5 let
Tak ono co nejdřívější dobití do plna má své velké PLUS.Byli časy,kdy jsem baterii(tak jak tu již někdo psal)pravidelně na výjezdech dobíjel přes centrálu(když nebyla přípojka).Ale roky běží,lenost je větší tak už na to kašlu.Centrálu startuji jen při vybití obou baterií.Mám dvě 90 Ah,zapojené přes S2B slučovač a "ždímu" je na doraz : 10,5 V.Když jsem se o baterie staral,vydrželi mi cca. čtyři roky.Nyní při absenci starání se,je výdrž cca.dvou letá.Je to prostě daň za lenost a pohodlnost.Jezdíme celoročně,každý druhý víkend jsme někde,a to co jsem psal se týká podzimu,zimy a jara.Léto je v pohodě - FV stíhá.
Hasky
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
Ferko; :) nic se nejí tak horký, jak se vaří.
Baterku za dovolenou nezničíš. Co jí ubližuje - je dlouhodobý pobyt v polonabitým stavu. Měsíce, ne týdny.
Klasickej altík (pokud auto denně jezdí) tak dobíjí naprosto dostatečně.
Pokud auto jezdí couračky po městě - tak logicky baterku dostane do deficitu. Pokud jezdí normální jízdy (co je to normální? ) tak altík dobíjet stíhá.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Robert: ano přesně, systém stop/start, vypínání dobíjení, nesmyslnej downsizing, sociální sítě a další jevy - jsou typickou ukázkou zdebilnělosti naší civilizace, bohužel.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 15
Členové online 0

Celkem členů: 15,967
Nejnovější člen: PetrHermi
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,427,616 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26772 sekund | Průměrně za: 0.26772 (0) sekund | Dotazy: 133 | Použitá paměť: 2.28MB/2MB