Mám v RImoru tento blok+
nabíječku (20A),nikde ale není žádné přepínání,
pouze hl.vypínače.Mám to chápat ,že je určené pouze
pro kyselino.bat.?,
kdyby jsem chtěl Gel,příp.Life ,tak novou samost.nabíječku?
(umí tento blok při 220V i paralerně nabíjet startovačku?)
DadkaL Připojili následující obrazek:
Poradi nekdo ,ma tento blok?
Nema zadny prepinac..
Je to nabíječ AL-BK20, nabíjí trvale 13,8V a 20A, má charakteristiku IU.
Sám výrobce nedoporučuje trvalé připojení na síť.
Pro GEL a AGM není vhodný.
Pokud chcete více informací klidně mě kontaktujte...
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
Upravil Jakub Satek dne 19.04.2020 17:53,
před 4 rokySickmanČlen Přidáno
před 3 rokyDobry den,
Dotaz: Ma prosim vyznam desulfator?
Sestava:
- Trakcni Banner 230 Ah
- 200W solar + MPPT 40A
- Booster Renogy 40A
Jezdi se velmi malo, akumulator je v aute celorocne.
Dekuji
Desulfatace je proces, který chemicky odstraní PbO2, síran olovnatý , který vzniká oxidací olova na článcích akumulátorů, kde je elktrolytem H2SO4, kyselina sírová. Použil jsem to jen jednou v životě, ale nepoužil jsem tehdy běžně prodávaný prostředek Desulfátor, který sice fungoval chemicky bezproblémově, ale vyžadoval vylití elektrolytu a jeho nalití do článků místo elektrolytu a po proběhlé desulfataci jeho opětovné vylití a naplnění nového elektrolytu. Důvod byl ten, že na dně článků mohl být kal, který by při vylévání elektrolytu mohl zkratovat články a celá ta práce mohla přijít vniveč a do toho se mi nechtělo.
Tehdy se prodával (bylo to v r. 1993) prostředek, (jméno už nepamatuji), pro desulfataci akumulátorů z ruského vojenského programu používaný na ponorkách. Do každého článku se nasypal prášek, který se rozpustil a provedl desulfataci, neboli redukci PbO2 zpět na olovo. Muselo se to nějakou dobu - několik dní nechat v klidu a pak důkladně baterku nabít. Tenkrát jsem koupil náhodou automobil Daewoo Racer, který 5 let garážovaný stál, měl najeto jen 7 tis. km a jedinou problémovou součástkou byla původní baterka, která byla slabá a ani opětovné nabíjení jí nedostalo na požadovanou kapacitu, protože jí nikdo neošetřoval (vůz byl tzv. odúmrť a dlouho se čekalo na vyřízení dědictví soudem, koupě to ale byla velmi výhodná).
Po provedení desulfatace se baterka obnovila a další 3 roky fungovala naprosto perfektně. U vozů v denním provozu ale desulfatace, jak se ukázalo v mé praxi moc potřeba není, baterie obvykle odchází ne na nedostatečnou kapacitu po nabíjení, ale obvykle se přeruší mezi články a zhyne rychlou smrtí, prostě přijedete třeba na nákup a už po nákupu neodjedete, baterka odejde.
Nebylo to drahé, asi 150,- Kč, ale jestli se něco takového dnes prodává nevím.
Upravil Espero dne 20.02.2021 12:47,
před 3 rokyZajímavý námět podívám se, jestli se ještě něco takového prodává, ne kvůli bydlíku, ale kvůli veteránu, který málo jezdí, i když baterku průběžně nabíjím.
Upravil Espero dne 20.02.2021 12:46,
před 3 rokyDopustil jsem se trapné školní chyby. Síran olovnatý má značku PbSO4 samozřejmě. Omlouvám se.
Ten ruský prášek do baterek ponorek se tuším jmenoval Mečta, kdyby o tom někdo chtěl něco hledat.
Objevil jsem jen prášek Ampér plus ze Švýcarska, mají to 2 e-shopy za cenu 65,-kč v jednom a 114,- Kč v druhém. Jestli to je ta stejná chemická látka se poznat z údajů nedá. Pod názvem Mečta (česky Touha), se mi vysvítily anonce na jakousi cestovku pro Bulharsko.
VasuČlen Přidáno
před 3 rokyV 80. létech se regenerovaly olověné baterky peroxydem vodíku a karboxilcelulozou. Příklad pro 125 Ah/12V
Do baterky, se na 12 hodin nasypala karbonxilceluloza 1 gram na článek a po 12 hodinách se do článku nalilo
5ml 30% peroxydu vodíku, na článek. Vyvíjelo se velké teplo a baterka se odporem, vybila do nuly.
Pak se nabila do provozní hodnoty. U některých, to pomohlo na 90% kapacity, některé nenávratně odešly.
Za pokus, to stojí. Dokonce, je na to československý patent !
Lubos a DasaČlen Přidáno
před 3 rokyTak ten ruský přípravek jsem taky koupil, ale už někdy v 80. letech. Tehdy to stálo asi 40 Kčs, bylo to v takové obyčejné šedivé plastové krabičce. Tenkrát se aku blbě sháněly, mě právě na podzim začal kolabovat a já na to náhodou narazil jako na novinku. Zkusil jsem to a fungovalo to, aku žil celou zimu, léto a odešel mi definitivně až na jaře dalšího roku. Po letech jsem to koupil znova, už to ale distribuovala nějaká česká fy, mělo to hezčí balení, bylo to o dost dražší a nezabralo to.
Upravil Lubos a Dasa dne 21.02.2021 18:06,
před 3 roky