Citovat
Buerstner napsal:
Problem bude v tom, že alternátor jede po většinu času na své maximum a proto dříve nebo později klekne. Tady nejde o to omezit napětí pro dobíjení nástavbové baterie.
Citovat
PetersonCZ napsal:
Citovat
Buerstner napsal:
Problem bude v tom, že alternátor jede po většinu času na své maximum a proto dříve nebo později klekne. Tady nejde o to omezit napětí pro dobíjení nástavbové baterie.
To je mi samozřejmě jasné, že alternátor jede na max.
Ve svém příspěvku píšu, že hledám řešení pro omezení proudu, což se domnívám, že je řešením situace, protože když omezím proud do nástavby na např. 20A, alternátor na maximální výkon nepojede.
Citovat
HH napsal:
Citovat
PetersonCZ napsal:
Citovat
Buerstner napsal:
Problem bude v tom, že alternátor jede po většinu času na své maximum a proto dříve nebo později klekne. Tady nejde o to omezit napětí pro dobíjení nástavbové baterie.
To je mi samozřejmě jasné, že alternátor jede na max.
Ve svém příspěvku píšu, že hledám řešení pro omezení proudu, což se domnívám, že je řešením situace, protože když omezím proud do nástavby na např. 20A, alternátor na maximální výkon nepojede.
zkus toto je to sice Čína ale za pár kaček
https://www.aliex...10190d67ef
Honza
Citovat
PetersonCZ napsal:
Citovat
HH napsal:
Citovat
PetersonCZ napsal:
Citovat
Buerstner napsal:
Problem bude v tom, že alternátor jede po většinu času na své maximum a proto dříve nebo později klekne. Tady nejde o to omezit napětí pro dobíjení nástavbové baterie.
To je mi samozřejmě jasné, že alternátor jede na max.
Ve svém příspěvku píšu, že hledám řešení pro omezení proudu, což se domnívám, že je řešením situace, protože když omezím proud do nástavby na např. 20A, alternátor na maximální výkon nepojede.
zkus toto je to sice Čína ale za pár kaček
https://www.aliex...10190d67ef
Honza
Díky!
Jedna z funkcí je tam overcurrent protection, čili ochrana před nadproudy. Je to nastavitelná v rozmezí od 0 do 100A. Vzhledem k tomu, že alternátor zakukal při jeho maximu, tj. 65A, tohle zařízení by ho mělo ochránit.
Ta krabička má spoustu funkcí, použil bych jen jednu (je to jak jít na vrabčáka s kanónem), ale zato by to mělo dělat přesně to, co bych potřeboval. Ještě jednou díky za tip!
Jo a věcí z Číny se nebojím. Všechno co v životě používáme je buďto rovnou z Číny nebo je to smontovaný jinde z čínskejch dílů...
Citovat
PetersonCZ napsal:
Citovat
Buerstner napsal:
Problem bude v tom, že alternátor jede po většinu času na své maximum a proto dříve nebo později klekne. Tady nejde o to omezit napětí pro dobíjení nástavbové baterie.
To je mi samozřejmě jasné, že alternátor jede na max.
Ve svém příspěvku píšu, že hledám řešení pro omezení proudu, což se domnívám, že je řešením situace, protože když omezím proud do nástavby na např. 20A, alternátor na maximální výkon nepojede.
Citovat
floridan79 napsal:
Citovat
PetersonCZ napsal:
Citovat
Buerstner napsal:
Problem bude v tom, že alternátor jede po většinu času na své maximum a proto dříve nebo později klekne. Tady nejde o to omezit napětí pro dobíjení nástavbové baterie.
To je mi samozřejmě jasné, že alternátor jede na max.
Ve svém příspěvku píšu, že hledám řešení pro omezení proudu, což se domnívám, že je řešením situace, protože když omezím proud do nástavby na např. 20A, alternátor na maximální výkon nepojede.
a co altik s vice A? Tudy cesta nevede? Resim podobnou vec a radeji bych Altik co da vice proudu... Ale na myho starecka delali jen 65A prave. Altik z novejsiho ducata ma 90A ale uplne jine uchyceni.
Citovat
Karel Prokop napsal:
Než omezovat proud do nástavby, tak omez ostatní odběry. Např. denní svícení, LEDky do všech žárovek vč. předních (dodává Quadprofi.cz). 50A dozadu nikdy trvale nepoteče. Peltiér bere 5A, dobíjení nástavby max 15A. Podle mě altík shořel na úplně jinou závadu. Ve starých ducatech jsou altíky 70A a držej desítky let.
Zjisti příčinu smrti a budeš hned doma. Omezení proudu je jenom následek (a hodně blbej), ne příčina. Trvalej odběr 65A je nějakej renonc (vedení, shnilá kostra, cokoli,...) Tim začni.
Citovat
Karel Prokop napsal:
Zdravá 90Ah baterka přece nebude brát trvale 30A. Tipuju to na jednotky, max desítky minut. Pokud altík přetížíš, klesne napětí startovačky.
Pro začátek by měl stačit voltík do cigareťáku a on-line měření případnýho poklesu napětí na startovačce (já ho tam mám trvale).
Jinak pak už samozřejmě DC klešťák bude potřeba. Nebo cokoli s bočníkem, ale to rozpojování je echtovní onanie.
Já si nemůžu pomoct, ale vychází mi z toho, že máš nějakej renonc v el. rozvodech.
Na 180Ah obou baterek musí 50A bezpečně stačit. Že bys měl zkratlej článek nepředpokládám.
Trvalej odběr 60 a více A je pro mě v tomto zapojení nepředstavitelnej. Krátkodobě (max jednotky minut) vykreje startovačka coby stabilizátor.
Samozřejmě se můžu mejlit, ale nejni mi jasný kde. Páč fyzika platí pro fšechny stejně, a výpočet by (myslím) moje teoretický úvahy měl potvrdit.
Ale jak říkám: můžu se splíst, jsem jenom člověk a "errare humanum est".
Ale všem normálním autům standartně stačí 50A pojistka a to v nástavbě, kde krměj standartně (mě nevyjímaje) 180Ah a nezřídka i 230Ah.
Proto nemůžu uvěřit, že bys upek´ altík obyčejnou 90Ah baterkou aniž bys ji během pár desítek minut nerozvařil.
Citovat
Karel Prokop napsal:
Nemyslím že by problém byl v baterkách. Divný je, že zapojení který chodí v tisících aut po celým světě, by tady chodit nemělo. Nemohl altík onemocnět z jinýho důvodu? Vlhkost, např ? Nemůžu uvěřit, že by ty baterky braly takový proudy. Ale to bez klešťáku asi těžko zjistit. My ten klešťák máme skutečně v ruce denně.
Situaci kterou popisuješ bych tipoval na švihlou diodu a následně mezizávitovej zkrat. Ale proč, si tipnout netroufám. Omezení proudu do nástavby si neumím představit. Proudovej dělič jde z nástavby do startovačky, ale obráceně ? Podle mě je renonc v rozvodech nebo altíku. Nemůžu si pomoct.
Citovat
Karel Prokop napsal:
Než omezovat proud do nástavby, tak omez ostatní odběry. Např. denní svícení, LEDky do všech žárovek vč. předních (dodává Quadprofi.cz). 50A dozadu nikdy trvale nepoteče. Peltiér bere 5A, dobíjení nástavby max 15A. Podle mě altík shořel na úplně jinou závadu. Ve starých ducatech jsou altíky 70A a držej desítky let.
Zjisti příčinu smrti a budeš hned doma. Omezení proudu je jenom následek (a hodně blbej), ne příčina. Trvalej odběr 65A je nějakej renonc (vedení, shnilá kostra, cokoli,...) Tim začni.