Cestuji nezávisle, zatím převážně bez motoru, na těžko, s brašnama.
Spím nejradši na polích a lukách (to s autem asi nepůjde) nebo benzínkách (to asi půjde líp než na kole).
Cestoval jsem na klasickým kole (
www.adamek.cz/kol... ),
lehokole (
www.adamek.cz/kol... ),
čerstvě na koloběžce s přívěsem (
www.adamek.cz/kol... ).
Krom toho mám rád užitkový auta
(
www.adamek.cz/pic... - ale tahle sekce webu dost zeje prázdnotou a není vypovídající ).
Jako veterána jsem si pořídil mikrobus Š 1203, a dodatečně mě napadlo, že by šel použít i na cestování.
Trochu jsem ho dovybavil dobovými doplňky (ale nic spacího ani jinak obytného, pořád je to mikrobus)
a s kámošem a jeho 1203 jsme loni sjeli aspoň do Maďarska:
www.adamek.cz/sko...
Na běžný ježdění mám modernější dodávku, Opel Combo 1995.
To jsem si taky lehce vybavil, a taky (zatím) jen neobytně-nespavě.
Je to naprosto skvělý auto, a když koroze s poklesem tlaků dají, chci se ho držet, co to půjde.
www.adamek.cz/pic...
A jelikož nejsem mechanik (přinejmenším ne v porovnání s jinými dvanáctsettrojkaři),
netroufnu si jet s 1203 sám daleko.
Takže bych nějakou minimalistickou skoro-vestavbu rád dostal do toho Comba.
Hlavně pro vícedenní účelové jízdy,
okrajově asi i pro nějaké doplňkové alternativní cestování (alternativní ve smyslu "tentokrát výjimečně s motorem, a příště zas řidítka do ruky").
Jinak to mám spíš tak,
že na kole jezdím po Evropě a po republice;
a s autem po kraji a po okrese...
Kombinovat auto s kolem zatím nehodlám,
už proto, že kolo dávám do auta jen fakt výjimečně a silně nerad
(jednak je to znesvěcení kola, jednak hrozí ulomení či ohnutí něčeho z mé bohaté cestovatelské výbavy).
Koloběžka se sice nedávno autem pro přiblížení k jednomu jednodennímu výletu svezla, ale to proto, že je o dost pomalejší než kolo.
Zásadní potíž pro obytnou vestavbu je malá délka Comba, ale nějakou koncepci v hlavě mám.
Teď se v něm rozumně nevyspím ani úhlopříčně, a to je dvoumístné, takže mi ani nepřekáží sklopená lavice.
Do budoucna chci prorazit zezadu do kabiny, jinudy cesta nevede.
O přívěsu neuvažuju,
protože jsem cestovatel, co když je na trase, tak jede, poznává, spí pokaždý jinde. A kempům se vyhýbá.
Nejsem digitální nomád, co někde nějakou dobu žije a pracuje, a když ho to omrzí, tak se posune jinam.
Takže je pro můj účel lepší auto, než vlek.
Navíc, ač mám B+E,
tak na moji 1203 s bubnovými brzdami koule nesmí vůbec
(někomu se zázračně podařilo na srovnatelnou verzi dostat kouli s nosností 150 kg, ale to byl jeden případ, a ta nosnost se nejeví využitelně),
nemluvě o síle motoru ve vztahu k hmotnosti solo auta;
a na Combu sice kouli mám, jenže, jelikož jde o dodávku, která má sama na lisťákách povolen náklad cca 700 kg a přitom vychází z městské Corsy, tak na té kouli je povoleno tak málo, že by možná těsně vyšly nejlehčí verze Poláka (Niedwiadów 126), a to ještě prázdného, a jinak nic.
Pokud někdo provozujete knihovnu, muzeum, divadlo nebo nějaký klub, kam si občas zvete cestovatele,
tak nabízím cestopisná promítání fotek s živým vyprávěním (
www.adamek.cz/kol... ).