Citovat
Lubor napsal:
Zatím jsem nenašel autoelektrikáře, který by mi dokázal říci, jak je to udělané v originále.
Přesně jak jsem předpokládal. Nejdříve neměli problém, kouknou na to, opraví. Když jsem je upozornil, že na přívěsu bude baterka a že z ní půjde proud zpět a po pár dalších kontrolních otázkách se začali drbat na hlavě a blekotat nesmysly.
Citovat
Vasu napsal:
Lubore, tak ještě nejjednodušší - použij modul pro denní svícení. Dodává se to s každým denním svícením, používá napěťový dělič. Při napětí cca 13,8 V sepne a pod 13,5 V rozepne. Tohle ti bude spínat relé a máš vystaráno.
Při nastartování, bez jakéhokoliv drátu sepne a po vypnutí klíčku rozepne.
Citovat
Karel Prokop napsal:
Citovat
Lubor napsal:
Zatím jsem nenašel autoelektrikáře, který by mi dokázal říci, jak je to udělané v originále.....
Já myslím že to nikdo neřeší profesionálně. Na malý lodě mají kliku a na velký jeřáb :).....
Citovat
kutil1 napsal:
Vasu, díky za nápad, to je elegantní řešení, určitě mnozí z nás toto řešení na něco použijí.
Citovat
Lubor napsal:
…. Ještě jsem zjistil, že existují automatické spínače LED přídavných světel. Ty zřejmě zapínají a vypínají jen podle napětí (montují se přímo třeba na baterku). Mají malý spínatelný výkon, ale není problém doplnit tam relé. Takže tohle je nyní moje nejnovější myšlenka řešení. !)
Citovat
kutil1 napsal:
....Lubore, pokusím se tě ještě jednou zradit z tvého nápadu. Jsem rád, že jsi napsal, že to nemáš vyzkoušené v praxi s tím navijákem. Na tu motocyklovou baterii? Při natahování lodě na přívěs potřebuješ určitou tažnou sílu (můžeš změřit siloměrem). Ta síla v Newtonech x délka natažení na přívěs v metrech je práce v Joulech. Píšeš, že ti natahování bude trvat 60 sekunnd. Práce za čas je výkon ve Watech. Stejný výkon P + ztráty potřebuješ z akumulátoru dostat do navijáku. P = U x I ve VA = W. Napětí máš 12 V, tak vypočteš kolik ti tam musí téct Ampér. Umí to ten tvůj akumulátor, budeš mít vše dimenzované na tento proud? Možná ano......
Citovat
kutil1 napsal:
….Nyní z jiného úhlu pohledu. Když vytahuji loď, trvá určitý čas to natahování. U tebe 1 minuta + čas přípravy. Za tu dobu se téměř vždy stane, že kolem projede člun a vlna ti šplouchne na zásuvku k přívěsu a máš to zrovna pod proudem, i když malým do relátka. Když couvám k vodě (ty do míst, že máš jen gumy přívěsu pod vodou, tak vlna od člunu, nebo u moře tvoji zásuvku zasáhne), tak mám od zásuvky odpojenou elektriku přívěsu. Při výjezdu autem od vody těch 10 - 20 m se snažím, aby nešel proud do zásuvky v brzdových světlech (brzdím ruční), atd a než zapojím elektriku do přívěsu, vyfoukám vodu z kontaktů.
Dělám to tak od té doby, než jsem kvůli té vodě v zásuvce k přívěsu musel měnit řídící jednotku jak tažného, tak motoru + ještě k tomu zapalovací rampu (tu zničila ta řídící jednotka, i když nevím jak), cca 14 000,- Kč.
Citovat
Karel Prokop napsal:
.....P.S. co máš za loď?