Karlic- nevím zdali je to dobrý nápad za jízdy chladit ledničku plynem, v rakousku bys dostal velmi tučnou pokutu kdyby policie zjistila že nemáš uzavřený ventil na Pb láhvi. vem si v případě nehody co by se mohlo stát
Na plyn žere lednice nula, nula, nic, vůbec neřeš dráty a chlaď za jízdy plynem. Jak dlouho si na cestě? Nic v plynu neušetříš, pokud pojedeš třeba 4 hodiny. Mně např. chladnička žere 0.018Kg/h x 4 = 0,072Kg/4 hodiny. Neboli 5Kg láhev plynu ti vystačí na 277 hodin což je 12 dnů nonstop.
Doporučuji regulátor s Crash senzorem, třeba Truma monocontrol nebo duocontrol.
Tak to vyzera ze uz si tu dopisujem sam ak tu najdu elektrikari nejake nezrovnalosti tak vopred sa ospravedlnujem nie som vyuceny v odbore tak vykonal som posledny test uz z autom vysledok je taky ze alternator dava aj na volnobehu 14,6V pri zapnuti ventilatora,dialkovych svetiel kde su ziarovky, klimu som neskusal do baterky v privese to pretlacilo znovu nieco cez 50W pokles na napati v krabici bol na 13,6V mozno by pomohol booster ktory by to zdvihol na 14.5V bez dalsej roboty z kablovackou ked si spocitam ze pri 10 hodinovej jazde dokaze dodat pol kilowatta do baterky tiez nie je uplne zanedbatelne pri nulovych nakladoch a pri jazde skoro rano pripadne vecer kedy da panel 0 v noci s karavanom nejazdim straca potom zmysel.
vcera som urobil este jeden pokus mam externu nabijacku 230V 20A bez zataze 13.5V ktora po pripojeni priamo na bateriu nabija 270W vozim ju ako nudzovku.
Tak tuto som pripojil do rozvodnej krabice kde konci kabel s tazneho a pripojil som ju na 12V rozvod karavanu vysledok bol taky ze do baterie to pretlacilo cca 50W co je zalostne malo este pokus zopakujem po pripojeni tazneho auta vcera som ho nemal k dispozicii.
Vidim to len fakt na posilenie celej kablovacky asi sa na to vytoto a pojdem cestou chladenia plynom aj pocas jazdy.
Upravil vgar dne 24.03.2024 13:51,
před 1 měsícTo mas teraz napajanu absorbcnu chladnicku pocas jazdy na 12V z karavanovej baterie?
Ta byva zvycajne napajana za jazdy bud cez 12V napriamo cez tazne, alebo na plyn. Ale aby mohla ist na plyn bezpecne a legalne, treba mat Truma Monocontrol CS, Duocontrol CS, alebo nejaku obdobu. Aby za jazdy pri naraze bol automaticky odstaveny plyn.
mal som taku ideu ze skusim pripojit ako doplnkove dobijanie baterie v privese cez tazne kedze predchodzi majitel po namontovani solarneho panelu napajanie z tazneho v privese odpojil kedze som zazil v minulosti situaciu ze po ceste z Grecka bolo to zaciatkom oktobra v kuse prsalo a solar dobijal velmi malo tak som si myslel ze aj tych 8A by nebolo od veci aby to tahalo aspon chladnicku no ked som rozmontoval krabicu v privese v ktorej konci kabel ktory sa pripaja do zasuvky auta a videl tie drotiky tak to vidim ako slepu ulicku vyuzil som to aspon na napajanie bezdrotovej kamery ktora je v narazniku privesu ktorou sledujem dianie za privesom pocas jazdy a tym to riesenim sa zapne automaticky po nastartovani auta.
Upravil vgar dne 24.03.2024 13:32,
před 1 měsícZalezi od modelu a velkosti chladnicky
Male, co su do vysky kuchynskej linky, mavaju cca 10A. To este cez tazne ide napajat.
Moja velka Thetford 142 litrova ma na 12V tusim az 18A odber (240W). To je tak vela ze nie je ani od vyroby na 12V pripojena, za jazdy chladim na plyn. Na 12V by mohla ist jedine v obytnom aute, kde mozu byt kratsie a hrubsie kable oproti kablom co idu do privesu.
VasuČlen Přidáno
před 1 měsícStandartní lednice má odběr při 12 V 10 Ampér. Jestliže je to v karavanu připojeno standartním tažným, je tam tak velký úbytek napětí, že proud tam je stěží 5 A a lednice nefunguje. Musí se posílit průřezy vodičů.
Ahoj.
Potreboval by som informaciu kolko asi ma
odber absorpcna chladnicka po pripojeni na 12V z tazneho?
tomokingČlen Přidáno
před 7 letCitovat
Jarda Borek napsal:
To je v pořádku lednice na 12v jede za jízdy je spínaná přes klíček. Pokud vypneš klíček přepíná se na plyn, ale musí být plyn zapnutý. Je to proto aby se nevybila baterie pokud stojíš-lednice má velký odběr proto 12v jen za jízdy.
dekuji za odpoved ! :g
Chausson 630 (Ford 170Hp) Welcome 2017
Jarda BorekČlen Přidáno
před 7 letTo je v pořádku lednice na 12v jede za jízdy je spínaná přes klíček. Pokud vypneš klíček přepíná se na plyn, ale musí být plyn zapnutý. Je to proto aby se nevybila baterie pokud stojíš-lednice má velký odběr proto 12v jen za jízdy.
!z!)
tomokingČlen Přidáno
před 7 letPar prispevku vyse jsem se docetl, ze pouzivate behem stani lednici na 12V . Ta moje jede na 12V jen za jizdy a kdyz vypnu motor tak naskoci chyba a lednice chce prepnout na plyn .... je to normalni nebo je nejaky problem v el.instalaci ? ...... TED JSEM PRECETL STARSI PRISPEVKY A VIDIM, ZE MAM ASI PROBLEM ..... auto je 2 mesice stare .... takze navstivim prodejce
Chausson 630 (Ford 170Hp) Welcome 2017
Ahoj, s odstupem času mám další informace k tomuto tématu.
Jen pro shrnutí tématu: upekl se mi v autě alternátor. Podezřívám nástavbovou baterii, která neúměrně zatěžuje alternátor při dobíjení plně vybité baterie.
Pořídil jsem stejnosměrný klešťák a jal se měřit.
Nástavbová baterie byla vybitá na 11,8V
Nastartoval jsem auto a vyrazil jezdit a klešťákem na kabelu k nástavbové baterii.
Postupně jsem měřil proud do baterie a zaznamenával čas - viz přiložený graf.
Podotýkám, že alternátor má proudovou kapacitu 65A.
Zatížení alternátoru po dobu 30 minut na 50% výkonu se mi zdá příliš. Když k tomu připočtu zbylou spotřebu auta (graf ukazuje proud jen do nástavbové baterie) a navíc vysoké teploty okolí v parných letních dnech, je, myslím, zaděláno na průšvih.
Koupil jsem to proudové omezení z Čínského eshopu, co je ve vlákně zmíněno, ale to nefunguje. Proudová ochrana tam sice je, ale to je jen rozpínací kontakt pro relé (nebo spíš stykač).
Problém je, že alternátor má max. proud jen 65A, což asi dlouhodobě nezvládá dobíjet opakovaně hluboce vybitou baterii.
CZ Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 7 letCitovat
Karel Prokop napsal:
Než omezovat proud do nástavby, tak omez ostatní odběry. Např. denní svícení, LEDky do všech žárovek vč. předních (dodává Quadprofi.cz). 50A dozadu nikdy trvale nepoteče. Peltiér bere 5A, dobíjení nástavby max 15A. Podle mě altík shořel na úplně jinou závadu. Ve starých ducatech jsou altíky 70A a držej desítky let.
Zjisti příčinu smrti a budeš hned doma. Omezení proudu je jenom následek (a hodně blbej), ne příčina. Trvalej odběr 65A je nějakej renonc (vedení, shnilá kostra, cokoli,...) Tim začni.
Chtěl bych dát Karlovi za pravdu, měl jsem v autě 2 x 90 Ah baterie propojené paralelně a max. proud do nich jsem naměřil do 20 A.
Ten alternátor určitě neupeklo dobíjení palubní baterie.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12