Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Dobíjení za jízdy

Poslední aktualizace před 1 měsíc
K
kamilioČlen
Přidáno před 1 měsíc
Sarik, s Truma Monocontrol CS alebo Duocontrol CS je mozne za jazdy pouzivat chladnicku na plyn. Obsahuje bezpecnostny ventil, ktory v pripade narazu uzavrie plyn. A to ventilom priamo pri flasi, este pred vysokotlakou hadicou.
Je to bezpecne a legalne. Uz sa to tu na fore viac krat riesilo, napr tu.
https://www.carav...ad_id=2925

NIektory ani nemame inu moznost. 142l chladnicka co mam by zrala 18A, to cez zasuvku tazneho neprejde. Ani nie je v privese 12V na spiralu chladnicky privedene. Na baterku by som s 18A tiez dlho nechladil. Teraz mam Ducontrol CS, minuly tyzden som sa vrcal z Rakuska a okrem chladnicky som na plyn pouzival pocas jazdy aj S3004 kurenie s rozfukom. S nadstavcom komina a T3 krytkou.
S
sarikČlen
Přidáno před 1 měsíc
Karlic- nevím zdali je to dobrý nápad za jízdy chladit ledničku plynem, v rakousku bys dostal velmi tučnou pokutu kdyby policie zjistila že nemáš uzavřený ventil na Pb láhvi. vem si v případě nehody co by se mohlo stát
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 1 měsíc

karlic napsal:

@karlic - Na plyn žere lednice nula, nula, nic, ...
Velká chladnička (150l) asi půl kila kapalného plynu denně. Takže jedna lahev (10kg) vydrží přibližně 20 dní.
Fun
Smile
Upravil Fun dne 24.03.2024 18:55, před 1 měsíc
K
karlicČlen
Přidáno před 1 měsíc
Na plyn žere lednice nula, nula, nic, vůbec neřeš dráty a chlaď za jízdy plynem. Jak dlouho si na cestě? Nic v plynu neušetříš, pokud pojedeš třeba 4 hodiny. Mně např. chladnička žere 0.018Kg/h x 4 = 0,072Kg/4 hodiny. Neboli 5Kg láhev plynu ti vystačí na 277 hodin což je 12 dnů nonstop.
Doporučuji regulátor s Crash senzorem, třeba Truma monocontrol nebo duocontrol.
V
vgarČlen
Přidáno před 1 měsíc
Tak to vyzera ze uz si tu dopisujem sam ak tu najdu elektrikari nejake nezrovnalosti tak vopred sa ospravedlnujem nie som vyuceny v odbore tak vykonal som posledny test uz z autom vysledok je taky ze alternator dava aj na volnobehu 14,6V pri zapnuti ventilatora,dialkovych svetiel kde su ziarovky, klimu som neskusal do baterky v privese to pretlacilo znovu nieco cez 50W pokles na napati v krabici bol na 13,6V mozno by pomohol booster ktory by to zdvihol na 14.5V bez dalsej roboty z kablovackou ked si spocitam ze pri 10 hodinovej jazde dokaze dodat pol kilowatta do baterky tiez nie je uplne zanedbatelne pri nulovych nakladoch a pri jazde skoro rano pripadne vecer kedy da panel 0 v noci s karavanom nejazdim straca potom zmysel.
V
vgarČlen
Přidáno před 1 měsíc
vcera som urobil este jeden pokus mam externu nabijacku 230V 20A bez zataze 13.5V ktora po pripojeni priamo na bateriu nabija 270W vozim ju ako nudzovku.
Tak tuto som pripojil do rozvodnej krabice kde konci kabel s tazneho a pripojil som ju na 12V rozvod karavanu vysledok bol taky ze do baterie to pretlacilo cca 50W co je zalostne malo este pokus zopakujem po pripojeni tazneho auta vcera som ho nemal k dispozicii.
Vidim to len fakt na posilenie celej kablovacky asi sa na to vytoto a pojdem cestou chladenia plynom aj pocas jazdy.
Upravil vgar dne 24.03.2024 13:51, před 1 měsíc
V
vgarČlen
Přidáno před 1 měsíc

kamilio napsal:

@kamilio - To mas teraz napajanu absorbcnu chladnicku pocas jazdy na 12V z karavanovej baterie?
Ta byva zvycajne napajana za jazdy bud cez 12V napriamo cez tazne, alebo na plyn. Ale aby mohla ist na plyn bezpecne a legalne, treba mat Truma Monocontrol CS, Duocontrol CS, alebo nejaku obdobu. Aby za jazdy pri naraze bol automaticky odstaveny plyn.

kamilio napsal:

@kamilio - To mas teraz napajanu absorbcnu chladnicku pocas jazdy na 12V z karavanovej baterie?
Ta byva zvycajne napajana za jazdy bud cez 12V napriamo cez tazne, alebo na plyn. Ale aby mohla ist na plyn bezpecne a legalne, treba mat Truma Monocontrol CS, Duocontrol CS, alebo nejaku obdobu. Aby za jazdy pri naraze bol automaticky odstaveny plyn.


No nerad to tu priznavam kedze som precital celu diskusiu riesil som to doteraz tak ze som chladnicku napajal z menica 220V aj pocas jazdy kedze zariadenie ktore umoznuje pouzivat plyn pocas jazdy nemam tak mi to prislo bezpecnejsie a tiez som nemal istotu ze ten plamienok pocas jazdy nezhasne a elektriku si viem odkontrolovat aj pocas jazdy cez apku v mobile podla odberu z baterie taha pri 220 asi 110W myslel som si ze pri 12V je to menej ze chladnicka je v nejakom udrziavacom rezime,
J
JménoČlen
Přidáno před 1 měsíc

vgar napsal:

@vgar - mal som taku ideu ze skusim pripojit ako doplnkove dobijanie baterie v privese cez tazne kedze predchodzi majitel po namontovani solarneho panelu napajanie z tazneho v privese odpojil kedze som zazil v minulosti situaciu ze po ceste z Grecka bolo to zaciatkom oktobra v kuse prsalo a solar dobijal velmi malo tak som si myslel ze aj tych 8A by nebolo od veci aby to tahalo aspon chladnicku no ked som rozmontoval krabicu v privese v ktorej konci kabel ktory sa pripaja do zasuvky auta a videl tie drotiky tak to vidim ako slepu ulicku vyuzil som to aspon na pripojenie bezdrotovej kamery ktora je v narazniku privesu a zapne sa automaticky po nastartovani auta.

vgar napsal:

@vgar - mal som taku ideu ze skusim pripojit ako doplnkove dobijanie baterie v privese cez tazne kedze predchodzi majitel po namontovani solarneho panelu napajanie z tazneho v privese odpojil kedze som zazil v minulosti situaciu ze po ceste z Grecka bolo to zaciatkom oktobra v kuse prsalo a solar dobijal velmi malo tak som si myslel ze aj tych 8A by nebolo od veci aby to tahalo aspon chladnicku no ked som rozmontoval krabicu v privese v ktorej konci kabel ktory sa pripaja do zasuvky auta a videl tie drotiky tak to vidim ako slepu ulicku vyuzil som to aspon na pripojenie bezdrotovej kamery ktora je v narazniku privesu a zapne sa automaticky po nastartovani auta.


Já mám jen 7pól, takže dobíjení baterky včetně napájení lednice tahám samostatně 6mm2 od autobaterky k přívěsobaterce. Skřípnuto do kufru auta, tam spojeno konektorem xt60. A pro urychlení dobíjení zařazen před baterkou samodomo "booster" za stovku ze dvou čínských DC-DC zvyšovacích regulátorů, řádově 20A to dává, je to schpný v nižších otáčkách "dusit" altík až k 12V.
Kameru (respektive 2, jednu pro jízdu vpřed a druhou sklopenou pro couvání) mám připojenou dalším kablíkem přes teslácký pětikolík :-) Zároveň na tom mám pověšenou i zpátečku (jen signál, ne silově, napájení si bere z přívěsový baterky, případně koncových světel - dle toho, odkud aktuálně jde brát)
K
kamilioČlen
Přidáno před 1 měsíc
To mas teraz napajanu absorbcnu chladnicku pocas jazdy na 12V z karavanovej baterie?
Ta byva zvycajne napajana za jazdy bud cez 12V napriamo cez tazne, alebo na plyn. Ale aby mohla ist na plyn bezpecne a legalne, treba mat Truma Monocontrol CS, Duocontrol CS, alebo nejaku obdobu. Aby za jazdy pri naraze bol automaticky odstaveny plyn.
V
vgarČlen
Přidáno před 1 měsíc
mal som taku ideu ze skusim pripojit ako doplnkove dobijanie baterie v privese cez tazne kedze predchodzi majitel po namontovani solarneho panelu napajanie z tazneho v privese odpojil kedze som zazil v minulosti situaciu ze po ceste z Grecka bolo to zaciatkom oktobra v kuse prsalo a solar dobijal velmi malo tak som si myslel ze aj tych 8A by nebolo od veci aby to tahalo aspon chladnicku no ked som rozmontoval krabicu v privese v ktorej konci kabel ktory sa pripaja do zasuvky auta a videl tie drotiky tak to vidim ako slepu ulicku vyuzil som to aspon na napajanie bezdrotovej kamery ktora je v narazniku privesu ktorou sledujem dianie za privesom pocas jazdy a tym to riesenim sa zapne automaticky po nastartovani auta.
Upravil vgar dne 24.03.2024 13:32, před 1 měsíc
K
kamilioČlen
Přidáno před 1 měsíc
Zalezi od modelu a velkosti chladnicky
Male, co su do vysky kuchynskej linky, mavaju cca 10A. To este cez tazne ide napajat.
Moja velka Thetford 142 litrova ma na 12V tusim az 18A odber (240W). To je tak vela ze nie je ani od vyroby na 12V pripojena, za jazdy chladim na plyn. Na 12V by mohla ist jedine v obytnom aute, kde mozu byt kratsie a hrubsie kable oproti kablom co idu do privesu.
VasuVasuČlen
Přidáno před 1 měsíc
Standartní lednice má odběr při 12 V 10 Ampér. Jestliže je to v karavanu připojeno standartním tažným, je tam tak velký úbytek napětí, že proud tam je stěží 5 A a lednice nefunguje. Musí se posílit průřezy vodičů.
V
vgarČlen
Přidáno před 1 měsíc
Ahoj.
Potreboval by som informaciu kolko asi ma
odber absorpcna chladnicka po pripojeni na 12V z tazneho?
O
oliveroNováček
Přidáno před 7 let
Nevim kam to zaradit,tak zkusim tady.
Zapojuji solar do systemu: start aku + nastavbova aku. Toto je propojeno zarizenim CALIRA LG 616-ds
Mam zapojene dle prilozeneho obrazku:
t9.pixhost.org/thumbs/448/40142840_calira.jpg


Ted nevim kam zapojit vzvod ze MMPT regulatoru, jestli primo na nastavbovou baterku nebo na start aku?

viz druhy obrazek

[img]
t9.pixhost.org/thumbs/448/40142839_mmpt.jpg
[/img]


Co se bude dit s proudem se solaru za jizdy nebo pri dobijeni ze site 220v?
Nebo jinak co bude delat MMPT kdyz baterka bude nabijena CALIROU?

dik za radu pripadne nasmerovani na vlakno kde se to uz resilo
tomokingtomokingČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Jarda Borek napsal:

To je v pořádku lednice na 12v jede za jízdy je spínaná přes klíček. Pokud vypneš klíček přepíná se na plyn, ale musí být plyn zapnutý. Je to proto aby se nevybila baterie pokud stojíš-lednice má velký odběr proto 12v jen za jízdy.


dekuji za odpoved ! :g
Chausson 630 (Ford 170Hp) Welcome 2017
Jarda BorekJarda BorekČlen
Přidáno před 7 let
To je v pořádku lednice na 12v jede za jízdy je spínaná přes klíček. Pokud vypneš klíček přepíná se na plyn, ale musí být plyn zapnutý. Je to proto aby se nevybila baterie pokud stojíš-lednice má velký odběr proto 12v jen za jízdy.
!z!)Smile
C
CZČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

PetersonCZ napsal:

Ahoj, s odstupem času mám další informace k tomuto tématu.

Jen pro shrnutí tématu: upekl se mi v autě alternátor. Podezřívám nástavbovou baterii, která neúměrně zatěžuje alternátor při dobíjení plně vybité baterie.

Pořídil jsem stejnosměrný klešťák a jal se měřit.
Nástavbová baterie byla vybitá na 11,8V
Nastartoval jsem auto a vyrazil jezdit a klešťákem na kabelu k nástavbové baterii.
Postupně jsem měřil proud do baterie a zaznamenával čas - viz přiložený graf.

Podotýkám, že alternátor má proudovou kapacitu 65A.
Zatížení alternátoru po dobu 30 minut na 50% výkonu se mi zdá příliš. Když k tomu připočtu zbylou spotřebu auta (graf ukazuje proud jen do nástavbové baterie) a navíc vysoké teploty okolí v parných letních dnech, je, myslím, zaděláno na průšvih.

Koupil jsem to proudové omezení z Čínského eshopu, co je ve vlákně zmíněno, ale to nefunguje. Proudová ochrana tam sice je, ale to je jen rozpínací kontakt pro relé (nebo spíš stykač).

Problém je, že alternátor má max. proud jen 65A, což asi dlouhodobě nezvládá dobíjet opakovaně hluboce vybitou baterii.


Ještě jsem dnes doměřil proud z altíku bez nástavbové baterie.
Jen běžící motor bez ničeho dalšího: 10A
Běžící motor, světla, stěrače, rádio, ventilátor topení, mlhovka: 35A

Pro ilustraci jsem to hodil do grafu, kde je celkový proud alternátoru (nejen nástavbové baterie) se spotřebiči (viz výše). Co je nad červenou linkou, je nad max. proud alternátoru.

Rád bych snížil spotřebu, abych altíku ulevil, ale moc možností nevidím. LED osvětlení mi trn s paty nevytrhnou, pač LED H4 nefungují dobře. Koncové a poziční LED jsou OK, ale kvůli spotřebě bych potřeboval řešit spíš H4.

Líbilo by se mi omezit proud do nástavbové baterky na cca 15 - 20A. Trvalo by to dlouho, než se baterie za jízdy dobije, ale lepší varianta než měnit vyhořelé alternátory :(
CZ Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
tomokingtomokingČlen
Přidáno před 7 let
Par prispevku vyse jsem se docetl, ze pouzivate behem stani lednici na 12V . Ta moje jede na 12V jen za jizdy a kdyz vypnu motor tak naskoci chyba a lednice chce prepnout na plyn .... je to normalni nebo je nejaky problem v el.instalaci ? ...... TED JSEM PRECETL STARSI PRISPEVKY A VIDIM, ZE MAM ASI PROBLEM ..... auto je 2 mesice stare .... takze navstivim prodejce
Chausson 630 (Ford 170Hp) Welcome 2017
C
CZČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, s odstupem času mám další informace k tomuto tématu.

Jen pro shrnutí tématu: upekl se mi v autě alternátor. Podezřívám nástavbovou baterii, která neúměrně zatěžuje alternátor při dobíjení plně vybité baterie.

Pořídil jsem stejnosměrný klešťák a jal se měřit.
Nástavbová baterie byla vybitá na 11,8V
Nastartoval jsem auto a vyrazil jezdit a klešťákem na kabelu k nástavbové baterii.
Postupně jsem měřil proud do baterie a zaznamenával čas - viz přiložený graf.

Podotýkám, že alternátor má proudovou kapacitu 65A.
Zatížení alternátoru po dobu 30 minut na 50% výkonu se mi zdá příliš. Když k tomu připočtu zbylou spotřebu auta (graf ukazuje proud jen do nástavbové baterie) a navíc vysoké teploty okolí v parných letních dnech, je, myslím, zaděláno na průšvih.

Koupil jsem to proudové omezení z Čínského eshopu, co je ve vlákně zmíněno, ale to nefunguje. Proudová ochrana tam sice je, ale to je jen rozpínací kontakt pro relé (nebo spíš stykač).

Problém je, že alternátor má max. proud jen 65A, což asi dlouhodobě nezvládá dobíjet opakovaně hluboce vybitou baterii.
CZ Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Než omezovat proud do nástavby, tak omez ostatní odběry. Např. denní svícení, LEDky do všech žárovek vč. předních (dodává Quadprofi.cz). 50A dozadu nikdy trvale nepoteče. Peltiér bere 5A, dobíjení nástavby max 15A. Podle mě altík shořel na úplně jinou závadu. Ve starých ducatech jsou altíky 70A a držej desítky let.
Zjisti příčinu smrti a budeš hned doma. Omezení proudu je jenom následek (a hodně blbej), ne příčina. Trvalej odběr 65A je nějakej renonc (vedení, shnilá kostra, cokoli,...) Tim začni.


Chtěl bych dát Karlovi za pravdu, měl jsem v autě 2 x 90 Ah baterie propojené paralelně a max. proud do nich jsem naměřil do 20 A.
Ten alternátor určitě neupeklo dobíjení palubní baterie.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 14
Členové online 0

Celkem členů: 15,972
Nejnovější člen: Roman1973
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,541,656 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.33336 sekund | Průměrně za: 0.33336 (0) sekund | Dotazy: 143 | Použitá paměť: 2.37MB/4MB