Citovat
Karel Prokop napsal:
Než omezovat proud do nástavby, tak omez ostatní odběry. Např. denní svícení, LEDky do všech žárovek vč. předních (dodává Quadprofi.cz). 50A dozadu nikdy trvale nepoteče. Peltiér bere 5A, dobíjení nástavby max 15A. Podle mě altík shořel na úplně jinou závadu. Ve starých ducatech jsou altíky 70A a držej desítky let.
Zjisti příčinu smrti a budeš hned doma. Omezení proudu je jenom následek (a hodně blbej), ne příčina. Trvalej odběr 65A je nějakej renonc (vedení, shnilá kostra, cokoli,...) Tim začni.
Karle,
musím změřit proudy za běžného provozu. Neměřil jsem to - nemám čím. Klešťák nemám, ale asi budu muset pořídit.
Nicméně si myslím, že opakovaně vybitá 90Ah baterie po nastartování několik desítek ampér z alternátoru vytáhne. Netuším jak dlouho ale, odhaduju řádově hodiny. Dělo se to opakovaně několikrát a myslím, že na to alternátor zakukal.
Žádné nesmyslné spotřebiče v autě nejsou. Za jízdy, kdy alternátor běžel je v autě jen rádio a lednice. Žádná přídavná světla a podobné věci.
Je to klasickej diesel, takže za jízdy alternátor živí jen osvětla (55W + 55W + cca 20W = 130W), občas nějakej blinkr (42W) rádio (15W ?), větrák topení (150W ?), dobití tabletu (20W ?) nějaké drobné spotřeby auta včetně lednice ( 80W ?) a to je vše.
Dohromady to dá řekněme 400W, možná víc. Při napětí 14V to dělá cca 30A.
Na baterku tedy zbývá cca 35A. Jsem přesvědčený, že takový proud do vybité baterky vlítne jako prd.
LED H4 žárovky mívají okolo 30W každá + zbylé LED osvětlení max 5W. Rozdíl oproti klasickým žárovkám na celém autě je cca 65W to je nějakých 5A. To, se obávám, situaci moc nezlepší. Pomůže asi tak jako solár na střechu, ale nic to neřeší.
Zkontroluju proudy z altíku bez připojené nástavby. Jsem přesvědčen, že bude vše dle očekávání a naměřím něco lehce pod 30A. Zbylá polovina kapacity alternátoru na hladovou 90Ah je asi příliš málo.
Snad je to pochopitelně napsané a má to hlavu a patu...