Citovat
SignBoss napsal:
Takže s vyplněním nosníků a kapes budu muset něco podniknout. Ale nic lepšího než pěna mně nenapadá.
Pokud máš auto jako v avataru t.j. Fiat před r. 2006 , tedy nemáš pozinkovanou karoserii, tak za pár let, pokud budeš chtít vyvařovat prahy, tak PU pěna hoří !
Na druhou stranu můžeš jen laminovat, pak pěna nevadí, a formu budeš mít přichystanou.:)
Já jsem pěnu dával do prahů a pod nosníky, ale mám nový model s pozinkem. Řezné plochy pěny jsem zatřel akrylátovou pastou kvůli vnikání vlhkosti. Počítej také s tím, že pěna napne plech a při podrobnějším pohledu zešikma na karosérii budou místa s nosníky trošku vidět.
Ale stejně si myslím, že izolace dutin a nosníků čímkoli je jen pro pocit, protože plech ten chlad spolehlivě přenese dovnitř i když dutinu vyplníš. Klíčová je proto izolace plechu který tvoří vnitřní obálku obytného prostoru.
Navíc pokud v zimě vyjedeš jen na pár víkendů, tak náklady na pěnu či rouno v dutinách se na úspoře nafty či plynu na topení nevrátí ani za 10 let. (například já jsem spotřeboval včetně dutin dveří (bez přístupných ploch s mirelonem) 15 balení pěny (studnařské - kvůli hygien. atestu)
Takže pěna v polouzavřených profilech se vyplatí snad jen kvůli nepatrnému snížení hluku zvenčí při spaní.
U pozinku se sice koroze nebojím. Ale teorie se střídají a jen experiment zůstává - jak praví klasikové. Takže uvidím za kolik let vlastně začnu laminovat prahy, můj odhad je 10- 20 let. Pokud dožiju, dám vědět. :):Dp)