bleriot11Člen Přidáno
před 5 letJestě jsem udělal poslední pokus a nenaskočila.Tak je už je v krabici,zítra ji odnesu.Třeba ta třetí už bude ta pravá.
Když je v záruce,tak se v ní vrtat nebudu,ale fakt mě zajímá čím to je.Nevím jak hodně se může rozebrat, aby uznali záruku a něřekli,že to je tím,že se v tom někdo vrtal.
Spravoval jsem jich několik šly a bez důvodu po skladování nee - čtyř i dvoutaktů. Stačí vyčistit karburátor zejména plovákový ventil, u membrány celý. a popř vyměnit svíčku, pokud je nutno. Opatření které funguje - kupovat shel W-Power, popř 98 oktanů od benziny (mnou nevyzkoušeno.
Biosložka dělá po delším skladování jakýsi šlem, popř do sebe natáhne vodu a setkal jsem se i s korozá zinkové slitiny ze které je většina karburátorů vyrobena.
bleriot11Člen Přidáno
před 5 letPo delším skladování bych tomu rozuměl.Ale po měsíci?
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 5 letCitovat
bob7373 napsal:
Spravoval jsem jich několik šly a bez důvodu po skladování nee - čtyř i dvoutaktů. Stačí vyčistit karburátor zejména plovákový ventil, u membrány celý. a popř vyměnit svíčku, pokud je nutno. Opatření které funguje - kupovat shel W-Power, popř 98 oktanů od benziny (mnou nevyzkoušeno.
Biosložka dělá po delším skladování jakýsi šlem, popř do sebe natáhne vodu a setkal jsem se i s korozá zinkové slitiny ze které je většina karburátorů vyrobena.
Co zkusit použít něco takovéo:
https://aditiva.h...u-250-ml/#
Ale je pravda. že ze všech stojů sekaček a pod na zimu vyleju benzín a na jaře dám nový a vždy OK.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 5 letMala sekacka s motorem Honda, po pul roce, se starym benzinem mi chytla na druhy zatazeni.
Zabalit a vratit je to nejlepsi reseni.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
pachtaČlen Přidáno
před 5 letMám centrálu z Lídlu taky, naposledy běžela v září 2018 před třemi týdny jsem se ji snažil zprovoznit a musel jsem jí popohnat start sprejem. Minulý týden jsem jí zkusil a šla na druhý pokus i na ten starý benzín.
Chtělo by jí vybavit mechanickou pumpičkou jako mají některé sekačky nebo motorové pily ono naplnit karburátor když je po delší odstávce prázdný taháním za šňůru je docela sportovní výkon.
PetrDubiČlen Přidáno
před 5 letJá mám vyzkoušenej VIF (aby byl benzín funkční třeba i po roce) v sekačce nebo motorové pile a před lety jsem ho zkoušel i ve staré centrále (ještě na Avii) a po roce šla po kratším přemlouvání nastartovat a běžela, ale už jsem jí několik let nezkoušel a nejspíš k tomu dlouho nedojde, protože jí už nepotřebuju :-)
Jak už jsem psal Kipor a jsem spokojený ale faktem je že dlouhá odstávka jí nesvědčí. Benzín v karburátoru vždy zdegraduje a pak nejde nastartovat. Nevím jak u jiných centrál ale u té mojí je odkalovací šroubek. Po půl roce se vůbec nesnažím startovat. Rovnou odmontuji boční kryt a vypustím karburátor. Potom na druhé třetí zatažení chytne. Děláme servis a prodej lesní a zahradní techniky a problém s kvalitou benzínu řešíme každý den. Jak píše kolega výše. Nejlepší řešení při dlouhé odstavce je alkylatové palivo. Vydrží klidně dva roky takže pohoda. Není levné ale za pohodový start to stojí. Já používám Aspen. Jak pro dvoutakt, tak pro čtyřtakt. Když stroje nechtějí chytit ani na tohle, pak je opravdu problém ve stroji. Ať už v kvalitě výrobků, nebo v totálně vysloužilém chudákovi, který to má už za sebou.
chtěl bych se zeptat zda je lepší centrálu (4takt benzín 95 okt) na zimu zcela vypotřebovat nebo naopak zcela naplnit? Dříve se říkalo naplnit, alespoň u motorek co měly kovovou nádrž. Teď je vše plastové. Dříve tam také nebyly ty biosložky. Snad jen 100 okt benzín je nemá, tak jestli tam nedat na zimu ten. Ale aby mi to pak na jaře neuletělo :-) A nebo tam nechat tu 95tku a koupit nějaký ten stabilizátor?
PetrDubiČlen Přidáno
před 4 rokyJá mám vyzkoušené, že když je v benzínu VIF (samozřejmě ten pro benzín - aby tam někdo nedal pro diesel!), tak benzín degraduje minimálně a dá se bez problémů použít i u motorů. které jsou na kvalitu benzínu choulostivější. Měl by hlavně zabránit rozkladu biosložek, ale má i další vlastnosti (včetně čistících). Například sekačka nebo čínský skutr stačí na jaře protočit (aby se dostal benzín do karburátoru) a pak už startuje normálně. Centrála (když jsme jí před pár roky zprovozňovali) tp samé a ta stála rok bez natočení..
Wifi nádrže se plnily na maximum kvůli kondenzaci vody při změnách tlaku nad hladinou benzínu, bohužel s přimícháním biosložky, která pojímá vzdušnou vlhkost a kazí se to pomáhá jen částečně, chce to ten vif, ale i ten nemusí pomoct na delší dobu pokud je množství biosložky větší. Já při ročním užívání používám jak jsem psal Shell vpower.
Ale Eurooil má údajně paliva bez biosložky, takže pokud se do Eurooil optimalu přidá vif, bude to asi 100%ní, má to vyzkoušené kolega.
Já mám dvoutakt, tak jsem objednal tu Husquarnu, ať je pokoj.
Dík za odpovědi. Já to zjednoduším. Mám tu centrálu raději nechat vychlastat do mrtě nebo jí na zimu naopak naplnit? Jinak jsem také právě četl, že 100okt benzín nemá biosložky. A je jedno od koho je
Centrálu jsem si koupil letos v Lidlu a jsem s ní spokojen.Hlavně je skladná, lehká a zatím spolehlivá. Navíc ji můžu využít doma při výpadku el. /lednice, čerpadlo topení apod/.
Wifi - benzin BA98 který má až 100 oktanů obsahuje stejně jako běžná paliva biosložku, nikoli alkohol ale ETBE (etyl terciální butyléter)- tato se vyrábí syntézou z lihu, nicméně nedělá to co líh - pohlcení kondenzační vody a vytvoření vrstvy na dně nádrže a následnou nemožnost startu. nicméně i do 98 bych vif pro dlouhodobé skladování pro jistotu přidal protože není BA98 jako BA98....
vypouštění paliva - jak v kovové nádrži tak v karburátoru při uložení mimo vytápěné prostory dochází při kolísání teploty ke kondenzaci vzdušné vlhkosti a pak pokud je nádrž ocelová, karburátor z levné zinkové slitiny, motor zejména čtyřtaktní (u dvoutaktu je na stěnách olejový film - po nějakou dobu konzervuje) může dojít ke kondenzaci následně korozi a pak problémům při nebo po startu, takže záleží na tom v jakých podmínkách je centrála uložena. Všude kam může vzdušná vlhkost a kyslík a kde dochází ke kolísání teplot může být problém. Ideální je nechat zaplavené kvalitním palivem BA98 s vifem nádrž do plna. U dvoutaktů dochází po cca půl roce k degradaci mazacích vlastností oleje, tzn je dobré po zimě trošku oleje před provozem přidat.
Mate nekdo zkusenosti s centralami Zipper ZI-STE 2000IV dekuji za informace.
Klikni na stranu 1 až 3 je tam toho napsáno o všech značkách dost , stačí si to přečíst a jsi v obraze , za mne je to standart s rezervou .
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 4 rokyNejlepsi centrala je ta, ktera nikoho neobtezuje.