dracekvoČlen Přidáno
před 2 rokyNe, já jsem kupoval normálně obyčejný flašky 10kg PB výměnným způsobem.
Plnění propanu nikde v okolí nemám a stejně by mě nebavilo tam jezdit. Takže koupě plnící PB pro mě byla ta nejsnažší volba.
TivatČlen Přidáno
před 2 rokyJá používám modré kompozitky od Kralupolu. Vratná záloha na lahev je 2400,- , náplň propanu nyní asi za 580,-
Měl jsem 2 lahve a když jsme jeli Norsko na 3 týdny, většinu času jsme neustále topili a přivezl jsem domů tak čtvrtinu té druhé. Nicméně jsem nyní pořídil třetí lahev, abych když jedu na delší dobu měl s sebou 2 plné a ten zbytek dodělám na nějakém kratším výjezdu.
Je pro mě fajn, že nemusím řešit bezpečnost, každá lahev je naplněna a pravidelně kalibrována přímo v Kralupolu, já jenom vyměním prázdnou za plnou. Pokud vím, mají je na všech čerpačkách EuroOil a já mám asi 1 km Benzinu.
Za mě mohu jenom doporučit, za 4 roky nebyl jediný problém. A jsou lehké, tak že bezva manipulace.
"my dva cestováním zrajeme jako naše víno "
www.winex.cz ...°bydlotoulky
Já používám v přívěse compozit nebo hliník kvůli váze. Nemám problém s plněním. Plnírnu propanu mám 20 min cesty, čerpačku k doplnění PB ještě blíž.
Petr071Člen Přidáno
před 2 rokyTřeba náš děda má 2 x 14 kg hliníkové napevno, s plnícím ventilem (naplní u každé LPG), jednoduše proto, že 25 kg bombu už nezvedne a hodně topí, protože je mu zima občas i v létě...já čistě kvůli váze.
přečetl jsem tady celé vlákno a nenašel jsem proč někteří dávají hliníkové a jiné PB láhve místo klasických železných a navíc jak tady čtu je problém s plněním a další problémy. Je to snad k vůli váze?
Já osobně mám kovovou 10 kilogramovou a jako rezervu mám 2 Kg (musí se ale k ní zakoupit redukce aby se mohl namontovat regulátor) a bohatě mě to stačí a nemám žádný problém s plněním, vymění mě bombu kdekoliv bez problému, podotýkám že i ta rezervní když je potřeba bohatě vystačí jak na vaření tak na ledničku i na bojler a dokonce i na zatopení než vyměním 10Kg. Ale podotýkám v zimě nejezdím
Petr071Člen Přidáno
před 2 rokyPo 6 letech jsem na tom takhle: 2 x kompozitka Kralupol na zálohu, nic neřeším (podrobně popsal PabloGS). Úspora na váze oproti ocelovým zhruba 20 kg na dvou lahvích.
Vlasta49Člen Přidáno
před 3 rokyTakže neplnící.
Díky
Vlasta
Vlasta49Člen Přidáno
před 3 rokyZdravím Pilinisi
a to jsi vyměnil plnící AL bombu?
Můžeš ji prosím vyfotit?
Díky Vlasta
pilinisČlen Přidáno
před 3 rokyTak mam vyřešenou výměnu hliníkové lahve letos konec 2021.Tak jsem hledal tady jí nikdo nevymění ale v Hornbachu v Německu jsem jí vyměnil v pohodě a to byl v ní ještě 6 kg Propanu za výměnu jsem 20,50 euro za plnou propanem a mam jí do roku 2030.
Asi mnslíš AL plnící ze stop ventilem , vyměnit se nedá jejlikož je to tvoje bomba ale v plynárnách ti o tom řeknou více snad ti udělají tlakovou zkoušku a dají k tomu prodloužení platnosti , také i k ostatním lávím PB.
pilinisČlen Přidáno
před 3 rokyZdravím chci se zeptat nevíte někdo kde se dá vyměnit ALU bomba když jí končí platnost ( do roku 2021).
Díky za odpověd. Honza
AERI jsou kompozitove klasicke,plnici s ventilem na 80 procent a se super ventilem kdy plnite z venkua neodpojujete z rozvodu.Přesne to neumim popsat ale je to na strankach.
Ahoj, máme jet do Norska a Švédska na cca 3 měsíce. Potřebuji nějaké lahve, které tam doplním, máte nějaký tip? Co ty Kralupoly, šli by naplnit v nějaké tamní plnírně. Díky
TivatČlen Přidáno
před 3 rokyMám to úplně stejně, 2 modré kompozitky Kralupol, lehké, a bez rizika. Před dvěma lety jsme s nimi vydrželi 24 dnů Norskem a to jsme každý den vařili a nejméně 14 dnů celodenně topili. A ještě mi třetina náplně zbyla. Tak že pro běžného cestovatele problém s plněním na cestách je zbytečný.
A ještě je zde takový detail. V případě požáru či jiné nehody bude pojišťovna přihlížet k tomu, jaké doklady k plynovým lahvím a jejich náplní doložíte :-)
Od Kralupolu mám certifikáty na zálohu, doklad od Benziny na zakoupení náplně formou výměny lahve.
A hlavně, když v autě spím, mám klid, že ta plynová flaška pode mnoui byla naplněna velkou profesionální firmou na kvalitním stroji i s tlakovou zkouškou.
"my dva cestováním zrajeme jako naše víno "
www.winex.cz ...°bydlotoulky
Prolétl jsem to tady (a možná něco přehlédnul), ale nenašel jsem jednoznačné odpovědi, a asi by to stálo za shrnutí i pro ostatní, pokud by někdo věděl:
1/ jaké je teda životnost kompozitek ?
2/ je pevně daná od výroby a znamená zároveň i Final date, nebo se dá periodicky prodlužovat tlakovou zkouškou ?
3 / liší se to podle výrobce ? U 300bar kompozitek na vzduch jsem se setkal s rozmezím 5-20 let podle výrobce.
4/ dají se kompozitky někde donekonečna měnit za kusy s platnou revizí, jako to je (nebo by mělo) u ocelovek, kde se dokola točí půl století starý kusy ? Pokud ano, lze to i bez smlouvy s dodavatelem ?
Pracovně se sice částečně tlakovými lahvemi zabývám (kapalné CO2 a 300bar vzduch), ale u PB to asi bude jinak.
Před rokem jsem tady od jednoho člena (možná) výhodně koupil 10kg neplnící kompozitku, je modrá, značku výrobce jsem na ní nikde nevyčetl, jen u hrdla je kromě zkušebního tlaku tlaku a objemu uvedeno "Cz Kompozit Praha" a na límci nálepka Primagas, nějaký normy,hmotnost 6,4kg a výroba 06/2009... Teď tedy 12 let - a já netuším, kdyby na to někdy došlo, jestli mi ji ještě někde ofiko naplní nebo vymění, nebo si do ní už "můžu" vykouzlit další náplň (zase) jenom sám... Případně jestli na ní lze někde zařídít prodloužení tlakový zkoušky včetně odpovídajícího vyznačení (bez toho nemám problém si ji nechat otlakovat pro svůj klid, ale bylo by to takový polovičatý :-(.)
Pokud by to někdo rozlouskl všechno (ideálně bez komentáře ke kouzlení náplně :-) - nejsem sebevrah), byl bych rád :-)
Používam plniteľné kompozitky Safefill so Stop ventilom už 3 roky, plním si ich pololegálne sám na benzínovej pumpe 200 m od bydliska. Zatiaľ absolútna spokojnosť. Tiež ale neviem, kto by mi na nich urobil (po 10 rokoch) revíziu.