Standa2Člen Přidáno
před 11 letJak to tady tak čtu, tak je to trochu úsměvné. Celý ten zádrhel je v tom, jak je to zapsané a tedy schválené v tp. Pokud je první slovo - specialní-, je STK na rok. Pokud je první slovo např. obytný specialní, jsou to dva roky.
Semisema se to má tak, že pokud je to řízený motor tak musí mít mechanik na emisích oprávnění na tu konkrétní značku vozidla, tak že to že to celé má motor z Fiatu nestačí. Na emise má vliv také čistič sání a výfuk. Pokud s něčím pohneme, třeba delší a nebo kratší trubka všechno je jinak.
Souhlasit se dá s tím, že hmotnost nemá na dobu STK žádný vliv.
Standa2Člen Přidáno
před 11 letPoučit tě můžu. Nevím ,ale k čemu by to bylo, protože o tom nerozhoduju ani já, ani ty. Taková jsou pravidla.
Citovat
Standa2 napsal:
Jak to tady tak čtu, tak je to trochu úsměvné. Celý ten zádrhel je v tom, jak je to zapsané a tedy schválené v tp. Pokud je první slovo - specialní-, je STK na rok. Pokud je první slovo např. obytný specialní, jsou to dva roky.
Přiznám se, že pokud vidím výše uvedené, pak se nedivím, že to v naší zemi vypadá, jak to vypadá, kocourkov na kvadrát !!
Mohl by mě někdo vysvětlit, jaký je rozdíl mezi speciální obytný a obytný speciální ?? Pokud je v tom rozdíl, musí být daná právní norma, podle které se to zapisuje. Víš Stando v jakém případě se to zapíše v jednom pořadí a v jakém případě v tom druhém ?
Pokud bych tuto českou absurditu dotáhl úplně do krajnosti, tak v některých evropských zemích by " speciální obytné " automobily ani nemohly existovat, neboť z důvodu skladby jazyka a gramatických pravidel nelze v některých jazycích umístit přídavné jméno před podstatné jméno ( pro laiky - speciální obytný automobil tam existovat nemůže, pouze automobil obytný speciální ).
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Upravil Vajglon Hnuson dne 21.03.2013 18:51,
před 11 letStanda2Člen Přidáno
před 11 letJe mi líto, ale je to tak. Samozřejmě jsem ten postup nevymyslel já. Je to záležitost ministerstva dopravy. Důvod je jasný. vytvořit pravidlo, podle kterého každý technik v ČR dokáže bez výmluv a jiných intrik spolehlivě určit ze zápisu v TP. na jak dlouho má vylepit známku. Přiznám se, že mě docela pobavily některé názory. Je v této zemi mnoho nepodařených zákonů, ale v tomto případě to je jasné a nedá se s tím spekulovat že tak a nebo onak. Rozhoduje zápis a basta, není mnoho věcí tak jednoduše vyřešených. Nebo má někdo lepší návrh, jak spolehlivě určit platnost STK?
A ten zápis do tp je tehdy, když vozidlo plní buď kategorií M1,N1. To bude OSOBNÍ SPECÍÁLNÍ a nebo i OBYTNÝ SPECIÁLNÍ. U hasičů a ostatních speciálů mezi ně spadají naše obytné Avie, které nemají technické parametry na kategorií M1,N1 dle zák. 56/2001 a jsou to stroje z nákladních vozů N2, mají kategorií SPECIÁLNÍ např. OBYTNÉ. Nevím jestli to je špatně, ale vidím v tom logiku.
Standa2
Upravil Standa2 dne 21.03.2013 19:44,
před 11 letartoČlen Přidáno
před 11 let"ale vidím v tom logiku"
V případě srážky s asteroidem bude nejlepší se modlit, doporučuje šéf NASA
Tak z toho jsem už úplně vedle ,ještě že to tam nemám - to není kocourkov ale blázinec ,ještě to tak dát do testových otázek a nemá kdo jezdit.:D
No, uvidím co se dá dělat. Mám po technické, tak je dost času něco řešit. Budu Vás zde informovat. Díky za názory a soucítění.!)
Upravil Kristofaci dne 21.03.2013 20:53,
před 11 letCitovat
Standa2 napsal:
A ten zápis do tp je tehdy, když vozidlo plní buď kategorií M1,N1. To bude OSOBNÍ SPECÍÁLNÍ a nebo i OBYTNÝ SPECIÁLNÍ. U hasičů a ostatních speciálů mezi ně spadají naše obytné Avie, které nemají technické parametry na kategorií M1,N1 dle zák. 56/2001 a jsou to stroje z nákladních vozů N2, mají kategorií SPECIÁLNÍ např. OBYTNÉ. Nevím jestli to je špatně, ale vidím v tom logiku.
Jj, logiku to má, ale bohužel tu naší českou (soukromně jí nazývám DekraLogikou - ty víš proč :D ). Obytné auto je prostě obytné auto, jasně definované v celé Evropě jednou legislativní normou a všude je to v pohodě, nikde to není problém ...
@Krištofáci
Držím palce, aby se vám to podařilo vyřešit a nemuseli jste chodit ročně na STK. Ale asi to bude boj ....
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Ahoj,možná jsem malinko vedle,ale jen pro zajimavost- vloni jsem jel 100% jist na STK a tam mi pan rekl, ze mi neudělá emise, bo to na burstner neumí. Ze je o radek níže uveden typ motoru IVECO 2,8 JTD,ale to je vubec nezajimalo a prý ze budu muset k importerovi pro výjimku. Byl jsem trochu zoufalej a tak me napadlo jet do Fiata kam jezdím bezne na servis. Emise byly i s kávou do 30 min OK.
pbrČlen Přidáno
před 11 letPro ilustraci mistni situace v kategorizaci obytnych aut prikladam detaily z TP peti ruznych obytnych vozidel. Vse jsou to vestavby, az na jednu (N1) tovarni od ruznych nemeckych firem. :o
Concorde Sport TS
pbr Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Standa2Člen Přidáno
před 11 letJestli ti mohu dát radu, tuto informaci (Burstner) ,si raději nech jen pro sebe. Asi to není tak , jak to bylo původně vymyšleno. Máš to a to je dobře. :)
pbr: naprosto vyčerpávající odpověď.
Standa2Člen Přidáno
před 11 letNejlepší bude, když za to vynadáš mě. Jinak ti mohu říci, že takové věci bych si nechal pro sebe. Nakonec si toho někdo všimne a za dva roky to už tak snadno nepůjde. Navíc s tím může mít ten, kdo to dělal problémy.
Citovat
poldaj napsal:
Citovat
Standa2 napsal:
Nejlepší bude, když za to vynadáš mě. Jinak ti mohu říci, že takové věci bych si nechal pro sebe. Nakonec si toho někdo všimne a za dva roky to už tak snadno nepůjde. Navíc s tím může mít ten, kdo to dělal problémy.
To co píšeš je přece kravina.Já tam mám taky napsáno Dethleffs a protože to tam je tak mi řekne nejdou udělat emise?Je to v lidech a o lidech.Tyhle pravidla mají tolik kliček že z toho vždycky jde vybruslit pokud chtějí.
Je to přesně tak jak píše poldaj, já to jen doplním svou zkušenost. Spousta techniků STK je totálně mimo, techniky pražské Dekty nevyjímaje (Dekra je autorizovaná zkušebna MDCR, o to je to ještě horší). To, co z těchto lidí někdy vypadne, je na zamyšlení. Bohužel, tito lidé než by se zamysleli nad tím co dělají (popřípadě si nechali situaci vysvětlit, když už nemají potřebný profesní rozhled a znalosti), radši vše postaví na tom, že to neudělají - myslím, že kdyby šli někteří místo toho uklízet třeba chodníky, žilo by se motoristům tady lépe (a to tomto případě navíc i chodcům ).
@Standa2
Stando, pokud je v TP uvedeno, že je motor Fiat 2.8jtd nebo Iveco či Sofim XXXX, tak i já, jako laik vím, co je to za motor. Pokud, to neví ten, co dělá emise, tak tam nemá co dělat ( a měl by dělat něco jiného) . Myslím, že kdyby došlo na právní lámaní chleba, že si to v pohodě obhájím. Nedělejme to složitější, než to opravdu je.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Upravil Vajglon Hnuson dne 22.03.2013 09:11,
před 11 letStanda2Člen Přidáno
před 11 letKraviny píšeš ty. Když je motor řízený řídící jednotkou a to je, tak musí mít ten mechanik, který dělá emise školení na značku, která je v TP. Pokud je neřízený, tak mu stačí znát hodnoty. Trošku o tom popřemýšlej, když už to neznáš. To že je ten motor z např. Iveca je jen poloviční informace. Pak je to ještě o zástavbě. Proto musí být školení = peníze na konkrétní auto.
Citovat
Standa2 napsal:
Kraviny píšeš ty. Když je motor řízený řídící jednotkou a to je, tak musí mít ten mechanik, který dělá emise školení na značku, která je v TP. Pokud je neřízený, tak mu stačí znát hodnoty. Trošku o tom popřemýšlej, když už to neznáš. To že je ten motor z např. Iveca je jen poloviční informace. Pak je to ještě o zástavbě. Proto musí být školení = peníze na konkrétní auto.
Tak ať si to školení ten technik udělá, nebo ať si ty informace zjistí, co je nám běžným uživatelů po tom !!
Zapomínáš na základní FAKT a to ten, že tito lidé mají práci zajištěnou zákonem a né proto, že by po jejich " práci " byla poptávka na trhu a stály se na ní fronty. TAK AŤ SE SNAŽÍ !!!
Nikde jinde ve světě není na STK/Emisích tolik pakárny jako tady, nestálo by za to, místo vymejšlení kliček, výmluv a komplikování logického,se zamyslet, čím to asi je a kde je chyba ?? Co ty na to Stando ?
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Upravil Vajglon Hnuson dne 22.03.2013 09:25,
před 11 letStanda2Člen Přidáno
před 11 letMůžete se rozčilovat, můžete se vztekat, výmýšlet. Jsou to jednoduché věci , které vám na každých emisích řeknou. To hlavně těm co nechtějí hledat v zákonech třeba na netu. Že ty normy jsou vesměs předpisy EU a není to nic Českého, tak na to stačí kouknout do tp. To že některé emisní stanice nemají konkrétní značku chápu. Je to taky o penězích a kolik jim těch značek za ty dva roky po které školení platí, přijede? A než mě začnete nadávat, tak si prosím uvědomte, že jsem to nevymýšlel. Snažím se vám to ulehčit, tím ,že poskytuju informace, které vím. Co by ste teda ještě vlastně chtěli?