jarda77Člen Přidáno
před 12 letje to tak,byl vysoko a bylo to moc bohatý, proto to nešlo na ten sytič.
Automatické sloučení 16.11.2011 13:18:
je to tak,byl vysoko a bylo to moc bohatý, proto to nešlo na ten sytič.
Upravil jarda77 dne 16.11.2011 14:18,
před 12 letFlyMarekČlen Přidáno
před 12 letParkoval jsem v 2750 m.n.m. I mě to napadlo, jestli to není jeden z důvodů proč nešla rozchodit. V návodu je i psáno, že je seřízená pro chod do 1000 m.n.m. takže to určitě sehrálo svou roli.
kocisjirkaČlen Přidáno
před 12 letMoje poslední zkušenost:
- postavím se bokem
- auto dám vedle karavanu
- centrálu dám ke kolu za auto
- výfuk po směru větru (nejlépe od karavanu)
a během pobytu v karavanu jsme o ni vůbec nevěděli.
Jen jak jsem ji večer dával do boxu tak zasmrděl strašně benzín dovnitř a to tak, že jsem byl vyhnán do vánice abych centrálku vyhodil na vzduch. :he
Koupím řetěz a basta.
A pokud je vhodný sníh tak udělám půlkruh a taky basta.
JK
... taková normální rodinka!@!rp)!g
Zdravím,
Potřeboval bych radu jestli utáhne centrála Honda eu10i v létě klimatizaci model je waeco easycool EC 1500,nemám od ní tech.data a někde píšou odběr 900w a někde 1200w.....Díky Roman
Ahoj,
já mám od loňska Kippor 2 kW a absolutně bez problémů. Spotřeba cca 0,3 l/hod. Odpoledne ho na 2 hodiny nahodim a naftove topení bez problémů do rána vydrží.
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 8 letZdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Tak nějak mi to připadá jako hon na centrály. A je to vlastně potřeba mít centrálu ? kromě dlouhodobého pobytu na jednom místě kde nic není ?
Stání 1-3 dny : obvykle dostačuje kapacita baterie, ba v létě je to jedno v případě soláru
Stání 3 a více dnů: možnosti:
-nastartovat auto a dobít baterii (pořád levnější varianta)
-zajet nebo se připojit na zdroj (obvykle 2E - 3E za 1 kW)
-vytáhnout centrálu...
A mezitím stejně dojde plyn...nebo záchod je plný...
Umín si představit specifika, která vynucují mít centrálu. Je to jen o krocení se nebo krotit osádku v energetické náročnosti.
Kolikrát jsem v zimních podmínkách v takovém místě, že bez centrály to nejde ?
Je možné se dobít jizdou do jiného bodu ?
Má smysl investovat ? A kolik ? Rozmezí elektrocentrál je od cca 2000 do 25 OOO Kč s invertorem od 6000 do 35 000 Kč.
Z toho zatím mi vyplývá, že mít elektrocentrálu, jakoby výbavu je asi zbytečné, pokud mé trávení času a místa jinou možnost než elektrocentrálu mi neumožní.
Když jezdím na lyže nebo v zimních podmínkách na 2-4 dny, tak baterie je dostaečné řešení s podporou soláru to vylepším a uštřené peníze projezdím...
Nebo je to jinak..., jak to hodnotíte vy, co elektrocentrálu máte ?
Ptám se proto, že na druhé straně poměrně dost nabídek, prodám elektrocentrálu, jelikož je nevyužitá...
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 8 letVozíme centrálu jen v zimně, když je stání "nadivoko" a to vlastně jen pro jistotu
kdyby docházeli baterky, mám palubní bat. 180Ah a to na 2 dny obvykle stačí, solár v zimně nedá skoro nic, a tak ta centrála to jistí !d
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Jirka VospalekČlen Přidáno
před 6 letZdravím pánové. Jsem již rozhodnutý koupit centrálu - 1 kw - čím dál častěji jsou výpadky proudu a doma bych přes ní honil plynový kotel, oběhové čerpadlo a lednici a v zimě bych ji vozil v autě jako zálohu + zdroj k mikrovlnce, nabíječku v případě výpadku startovací baterie atd. Vím že 2 KW by byla lepší (v létě klima) ale - je výrazně těžší. Taktéž baterie s vyšší kapacitou je váhově snad to samé jako navýšení hmotnosti centrály (17 kg baterie, cca 15 kg centrála), taktéž solár a regulátor je pak zbytečný - těžký a využitelný jen v létě - a v létě stojím na místě max. 2 dny, pak přejíždím a baterii dobiju provozem auta. Tedy se mi jeví jako lepší než velká těžká baterie (nebo násobně dražší LiPo)+ solár + regulátor + kabeláž - dát do stávajícího origo systému auta jen centrálu - kterou naložím jen když ji budu potřebovat, jinak auto bude lehčí a navíc mám pro sebe a v rodině náhradní zdroj energie pro oběhová čerpadla, lednice atd. (bydlíme cca 15 km od sebe, vždy to zatím vypadlo jen u jednoho nebo druhého).
ALE K MÉMU DOTAZU
HERON NEBO KIPPOR NEBO OSVĚDČENOU HONDU?
Heron a Kippor tu chválí mnoho z Vás, Honda je asi jednička ale nejdražší.
A tyto invertorové centrály - mohu napojit přímo na systém auta bez přepěťové ochrany nebo jen přes ní? Současně tak nabíječku počítače a mikrovlnku (malou, 650 - 750 w).
Díky za rady a zkušenosti.
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 6 letSamozřejmě špička je Honda, ale jako občasnou zálohu bych šel buď do Herona nebo bych zkusil
tuhle:
https://www.lidl-...p100215397
za hodně příjemnou cenu.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12