Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Dobíjení za jízdy: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Dobíjení za jízdy

Poslední aktualizace před 1 měsíc
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
nepodařilo se mi ho ani poškodit natož přeškubnout. Tahal jsem na něm zabržděnou oktávku s kvaltem. Utáhlo ji to.
K
kutil1Člen
Přidáno před 10 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

nepodařilo se mi ho ani poškodit natož přeškubnout. Tahal jsem na něm zabržděnou oktávku s kvaltem. Utáhlo ji to.


Ahoj Karle, to se povedlo navijákem na 12V? Máš odkaz na takový naviják? Já už jeden koupil a pak vrátil, protože neutáhl nic, tak bych rád pořídil pořádný.
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let
Zdravím osazenstvo ! Mám trochu problém a asi nevědomost zároveň .. U nově zakoupeného staršího karavanu jsem narazil na toto / pokusím se o obrázek / . Při nasazení a zapojení akumulátoru se nic nedělo . Zmáčknul jsem tedy prostřední čudlíček na čemsi a na tom se objevilo napětí akumulátoru , současně začalo v energobloku něco přerušovaně pískat a za 5 sekund se přepálila pojistka / tam kde teď není / na 20 A !! přestože tam měla být správně 3 A . Byla pěkně na kontaktech nažhavená a zamozřejmě smrádek ..:o... Netuší tu někdo co je to za bastl a proč se to stalo ? Moc děkuji za pomoc . Osobně myslím že se to týká nabíjení Akumulátoru za jízdy , ale proč ten zkrat ... :|
Roberto Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
kutil - je to klasickej Warn 1600 koupíš v offroadobchodech
roberto - tohle podle fotky nikdo nezdiagnostikuje. Musíš na dílnu proměřit zjistit co kdo kam nabastlil a dát dohromady tak aby si to neubližovalo a hlavně tak jak to má bejt. Práce pro odborníka.
Zdroj nabíječka a ODAK jsou tři věci jejichž zapojení není pro kutila
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let
Karel P. Myslel jsem si to , že to nebude profi udělané . I když je tam nějaké oddělovací relé , jde něco na "tvrdku " do energobloku a tomu se to zjevně nelíbí ... Přepálená pojistka je na vodu - asi pokus majitele napájet bez 220 čerpadlo . Vzhledem k tomu že jsem z vidlákova -Budějovice , kde se do karavanů nedělá , budu na diagnostiku zase sám ...:|
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
ve Strakonicích je snad servis ? Ale neznám je.....
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let
Asi myslíš a1a .. Pokusím se zatím sám poměřit . Schémata mám od origoš a podle toho snad zjistím co je navíc a proč se to mlátí mezi sebou .
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
Jo myslím že to je ono. No poměř a dej vědět jak to dopadlo. Přednostní relé je v tom bílým bloku. Změř jestli není blbě zapojenej ODAK. Nabíječka je jen na baterku v karavanu. Dej na ten karavan solár a máš pokoj. Nafurt.
Zdenek BrabecZdenek BrabecČlen
Přidáno před 10 let
Ahoj, jen pro doplnění ta krabička vedle ODAK je spínací jednotka která chrání baterii proti hlubokému vybití viz. http://eshop.kara...tka-hsj-1. Problém je v tom, že něco zkratuje nebo přetěžuje okruh připojený na pojistku vodního čerpadla.
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let
Pánové díky . Jdu na to , poreferuju na co jsem přišel .

Automatické sloučení 14.05.2014 21:36:
Tak jsem se dnes na to konečně dostal . Závada byla banální, ale těžko se hledala . Poodpojoval jsem dodělané nabíjení a zpětné napájení karavanu z Aku . Zkrat byl pořád .. pálila se horní pojistka a při vytažení všech neustále trafo hřálo a žhavil můstek usměrnění .. což teda i teď nechápu proč , bez pojistek ... Napadla mě hned pumpa , když jsem zjistil , že je na baterii seplá a nevrčí .. Vyndal jsem ji a je OK . Přesto když jsem sepnul pumpu na baterii tak zkrat ...takže pátračka po svorkách a kabelech a pod dřezem ve svorkovnici byl vypadlej konektor a šel hranou na protější .. takže dobrý .. Navěsil jsem vše zpátky , nandal pojistky a jede to i s tím dodělaným navíc . Když shodím jistič 220 V cvakne relé a startuje Aku .. Jen předchozí majitel dal namontované ledky na energoblok na místo kde nejde napětí z Aku a nesvítí to / předělám / . Teď ale je jiný problém , protože namísto 7,5 A pojistky zkoušel pan majitel dát 20 A , mám pocit že dobře nefunguje usměrnovací můstek , nebo je to standardně mizerné usměrnění , protože diody blikají .. Taky větráky / dodělané majitelem/ se nechtějí točit a jen vrní .. očividně ale podle zaprášených lopatek předtím chodili ...Multimetr usměrněné napětí ale na výstupu naměří ... Kde je asi chyba ? Můstek buď usměrňuje nebo ne , něco napůl snad nelze ne ?
Poradí někdo ? Díky .
Upravil Roberto dne 14.05.2014 21:36, před 10 let
VasuVasuČlen
Přidáno před 10 let
Mohlo se ti stát, že při tom zkratu se propálila některá dioda, a teď tam máš polovinu usměrňovacího můstku, nebo ta propálena dioda vodí a máš tam stejnosměrnou i střídavou složku. Každopádně diody proměřit a vadné vyměnit za stéjné ! Nejlépe, když celý můstkový usměrňovač vyměníš za nový, nejraději 20 A
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Vasu napsal:

Mohlo se ti stát, že při tom zkratu se propálila některá dioda, a teď tam máš polovinu usměrňovacího můstku, nebo ta propálena dioda vodí a máš tam stejnosměrnou i střídavou složku. Každopádně diody proměřit a vadné vyměnit za stéjné ! Nejlépe, když celý můstkový usměrňovač vyměníš za nový, nejraději 20 A

Asi ano , multimetr mi to neodhalí a osciloskopem nedisponuje nikdo v okolí .. Zkrat byl takový že smrdělo i trafo a měl jsem o něj dost obavu .. natož asi, aby to přežilo bez úhony usměrnění . Koukal jsem do GESu a ty 4 hrané můstky tam mají . Kouknu na parametry starého a objednám na víc A . Ty PC větráky jsou dobré vodítko , předtím na energoblok jeli ..

Automatické sloučení 19.05.2014 21:56:
Zase problém . Můstek mám už nový , přesto na energoblok větráky nejedou , jen když je ručně roztočím , tak se minimálně točí , jinak vrní a nic .. světelné pásy diod ale už blikají neznatelně . Když schodím 220 a zapnu karavan na Akumulátor tak jedou normálně . Už nechápu ... Zkoušel jsem i předřadnou diodu a stejné . Snad to majitel jel jen na baterku , jinak mu to taky nemohlo chodit ... PC ventilátory mají svou elektroniku a teplotní čidla , tam by to s proudem z energobloku nemuselo spolupracovat kvůli ne zcela vyhlazené křivce a napětí 18 volt ...
Měl by jste někdo nápad ? Díky . Robert
Upravil Roberto dne 19.05.2014 21:56, před 10 let
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Roberto napsal:

Citovat

Vasu napsal:

Mohlo se ti stát, že při tom zkratu se propálila některá dioda, a teď tam máš polovinu usměrňovacího můstku, nebo ta propálena dioda vodí a máš tam stejnosměrnou i střídavou složku. Každopádně diody proměřit a vadné vyměnit za stéjné ! Nejlépe, když celý můstkový usměrňovač vyměníš za nový, nejraději 20 A

Asi ano , multimetr mi to neodhalí a osciloskopem nedisponuje nikdo v okolí .. Zkrat byl takový že smrdělo i trafo a měl jsem o něj dost obavu .. natož asi, aby to přežilo bez úhony usměrnění . Koukal jsem do GESu a ty 4 hrané můstky tam mají . Kouknu na parametry starého a objednám na víc A . Ty PC větráky jsou dobré vodítko , předtím na energoblok jeli ..

Automatické sloučení 19.05.2014 21:56:
Zase problém . Můstek mám už nový , přesto na energoblok větráky nejedou , jen když je ručně roztočím , tak se minimálně točí , jinak vrní a nic .. světelné pásy diod ale už blikají neznatelně . Když schodím 220 a zapnu karavan na Akumulátor tak jedou normálně . Už nechápu ... Zkoušel jsem i předřadnou diodu a stejné . Snad to majitel jel jen na baterku , jinak mu to taky nemohlo chodit ... PC ventilátory mají svou elektroniku a teplotní čidla , tam by to s proudem z energobloku nemuselo spolupracovat kvůli ne zcela vyhlazené křivce a napětí 18 volt ...
Měl by jste někdo nápad ? Díky . Robert


Zapojil bych to tak, aby vše na 12V jelo stále na baterii a energoblok by ji při zapojení na 220V průběžně dobíjel ta baterie by v tu chvíli byla vlastně jako filtrační člen.
Jinak můžeš zkusit za usměrňovač připojit filtrační kondenzátor (1až 2G /35V).
To ti ale zvýší výstupní napětí naprázdno.
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Zdenek a Alena napsal:

Citovat

Roberto napsal:

Citovat

Vasu napsal:

Mohlo se ti stát, že při tom zkratu se propálila některá dioda, a teď tam máš polovinu usměrňovacího můstku, nebo ta propálena dioda vodí a máš tam stejnosměrnou i střídavou složku. Každopádně diody proměřit a vadné vyměnit za stéjné ! Nejlépe, když celý můstkový usměrňovač vyměníš za nový, nejraději 20 A

Asi ano , multimetr mi to neodhalí a osciloskopem nedisponuje nikdo v okolí .. Zkrat byl takový že smrdělo i trafo a měl jsem o něj dost obavu .. natož asi, aby to přežilo bez úhony usměrnění . Koukal jsem do GESu a ty 4 hrané můstky tam mají . Kouknu na parametry starého a objednám na víc A . Ty PC větráky jsou dobré vodítko , předtím na energoblok jeli ..

Automatické sloučení 19.05.2014 21:56:
Zase problém . Můstek mám už nový , přesto na energoblok větráky nejedou , jen když je ručně roztočím , tak se minimálně točí , jinak vrní a nic .. světelné pásy diod ale už blikají neznatelně . Když schodím 220 a zapnu karavan na Akumulátor tak jedou normálně . Už nechápu ... Zkoušel jsem i předřadnou diodu a stejné . Snad to majitel jel jen na baterku , jinak mu to taky nemohlo chodit ... PC ventilátory mají svou elektroniku a teplotní čidla , tam by to s proudem z energobloku nemuselo spolupracovat kvůli ne zcela vyhlazené křivce a napětí 18 volt ...
Měl by jste někdo nápad ? Díky . Robert


Zapojil bych to tak, aby vše na 12V jelo stále na baterii a energoblok by ji při zapojení na 220V průběžně dobíjel ta baterie by v tu chvíli byla vlastně jako filtrační člen.
Jinak můžeš zkusit za usměrňovač připojit filtrační kondenzátor (1až 2G /35V).
To ti ale zvýší výstupní napětí naprázdno.
:_
Taky mě to napadlo ale zavrhnul jsem to kvůli hlučnosti větráku v nabíječce / asi by to nebylo příjemný v noci , kdyby to spustilo nabíjení / Dnes chci zkusit najít po baráku obyčejný PC ventilátor bez elektroniky , třeba to bude dobré . Nikde jsem se tu nedočetl , že by měl někdo podobný problém , že by mu to na zdroj v karavanu nejelo . Možná těch 18 voltů , co z energobloku jde / i pod zátěží / je na PC vetráky moc ..
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 10 let
18 V je dost i na ty led pásky, co použít tenhle zdroj na 12V a ten vnitřní z energobloku vyřadit.

http://www.ges.cz...07667.html

tady ho mají skladem: http://www.iwd.cz...-ip20.html
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Zdenek a Alena napsal:

18 V je dost i na ty led pásky, co použít tenhle zdroj na 12V a ten vnitřní z energobloku vyřadit.

http://www.ges.cz...07667.html

tady ho mají skladem: http://www.iwd.cz...-ip20.html

Díky za typ , ten vypadá dobře a 6 Amp by mohlo stačit . Udělám poslední pokus s PC obyč větrákem a jinak bude radikální řešení .. Taky nechápu proč z 12 volt energobloku leze 18 V .
Roman ST1Roman ST1Člen
Přidáno před 10 let
Mám to udělané i se stejným zdrojem jak píše Zdeněk.
Řešil jsem taky blikání LED pásek a tak jsem celý karavan zapojil jen na baterii, když jedu na 230V tak se přepne relé a místo z trafa jede caravan z 8A zdroje Meanwell RS-100-12
Jako nabíječ používám 50Wp solár + nabíječku z Lidlu, nemá ventilátor a stačí.
Napájení z auta mám zatím odpojené.
Ventilátory můžeš mít jen zatuhlé, podle mě, když je vyměníš, budou zase OK.
VW Golf Alltrack + Hobby 460Ufe
Posádka : Roman, Terezka, Nikolka 4 a Dany 1
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Roman ST1 napsal:

Mám to udělané i se stejným zdrojem jak píše Zdeněk.
Řešil jsem taky blikání LED pásek a tak jsem celý karavan zapojil jen na baterii, když jedu na 230V tak se přepne relé a místo z trafa jede caravan z 8A zdroje Meanwell RS-100-12
Jako nabíječ používám 50Wp solár + nabíječku z Lidlu, nemá ventilátor a stačí.
Napájení z auta mám zatím odpojené.
Ventilátory můžeš mít jen zatuhlé, podle mě, když je vyměníš, budou zase OK.

Díky za názor a tip na zapojení . Už mi to po dnešku vše jede !! !) Chyba byla v elektronice PC ventilátorků , protože si nedokázala poradit s jen můstkovým nevyhlazeným napětím . Proletoval jsem termistor a jedou super . Jen jsem je dal do série , aby se na 18 V prací neztrhli ...jedou tak akorát .
Nabíječka z Lidlu by byla dobrá ale musel bych ji vždy nahazovat při připojení 220 V . Ta co tam mám jede ihned po připojení karavanu , nepadá do Standby . Jediné co teď není ideální je kmit diod , zkusím před ně na uklidnění něco dát B) . Jinak předchozí majitel si nechal asi v dobré víře udělat palubní systémek na Aku 12 V u svýho prodejce ale očividně se nezadařilo .. Našel jsem 3 zásadní nedostatky , hraníčící s vyhořením .. prošroubovaný 220 v kabel při dotahování krytu energobloku .. asi mu to vyhodilo jistič , tak na to přišel ale s opravou kabelu se nezdržoval ..:o , dále domontované topné tělísko do Trumy 800 w připojil kabelama na Audio / průsvitná bužírka s mikrodrátky v pletenci , vedené až k tělesu ... samozřejmě sesmažené dohromady od žáru
plyn . tělesa ..I tydýt by dal silikony nebo alespoň termoochranu . Do třetice dotýkající se nástavby konektorů - rozdvojky , skoro všude .. Brr práce . Možná i proto to původní majitel - domácí nekutil , kvůli věčně něčím zkratovávané eletrice nakonec prodal ...
Upravil Roberto dne 20.05.2014 23:36, před 10 let
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 10 let
k těm led páskám připoj filtrační C např.:
http://www.gme.cz...8-p002-096
to určitě pomůže.

:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
R
rexiČlen
Přidáno před 10 let
Tak jsem zjistil, že najednou z ničeho nic se přestala za jízdy dobíjet nástavbová baterie a zároveň lednice nepřepíná na 12v. Dřív jsem po jízdě měl 13.8 na obou bateriich, teď jenom na motorové. Nevěděl by jste někdo kde bych měl hledat závadu?
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,290,883 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.31349 sekund | Průměrně za: 0.31349 (0) sekund | Dotazy: 145 | Použitá paměť: 2.36MB/4MB