Karel ProkopČlen Přidáno
před 10 letnepodařilo se mi ho ani poškodit natož přeškubnout. Tahal jsem na něm zabržděnou oktávku s kvaltem. Utáhlo ji to.
RobertoČlen Přidáno
před 10 letZdravím osazenstvo ! Mám trochu problém a asi nevědomost zároveň .. U nově zakoupeného staršího karavanu jsem narazil na toto / pokusím se o obrázek / . Při nasazení a zapojení akumulátoru se nic nedělo . Zmáčknul jsem tedy prostřední čudlíček na čemsi a na tom se objevilo napětí akumulátoru , současně začalo v energobloku něco přerušovaně pískat a za 5 sekund se přepálila pojistka / tam kde teď není / na 20 A !! přestože tam měla být správně 3 A . Byla pěkně na kontaktech nažhavená a zamozřejmě smrádek ..:o... Netuší tu někdo co je to za bastl a proč se to stalo ? Moc děkuji za pomoc . Osobně myslím že se to týká nabíjení Akumulátoru za jízdy , ale proč ten zkrat ... :|
Roberto Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopČlen Přidáno
před 10 letkutil - je to klasickej Warn 1600 koupíš v offroadobchodech
roberto - tohle podle fotky nikdo nezdiagnostikuje. Musíš na dílnu proměřit zjistit co kdo kam nabastlil a dát dohromady tak aby si to neubližovalo a hlavně tak jak to má bejt. Práce pro odborníka.
Zdroj nabíječka a ODAK jsou tři věci jejichž zapojení není pro kutila
RobertoČlen Přidáno
před 10 letKarel P. Myslel jsem si to , že to nebude profi udělané . I když je tam nějaké oddělovací relé , jde něco na "tvrdku " do energobloku a tomu se to zjevně nelíbí ... Přepálená pojistka je na vodu - asi pokus majitele napájet bez 220 čerpadlo . Vzhledem k tomu že jsem z vidlákova -Budějovice , kde se do karavanů nedělá , budu na diagnostiku zase sám ...:|
Karel ProkopČlen Přidáno
před 10 letve Strakonicích je snad servis ? Ale neznám je.....
RobertoČlen Přidáno
před 10 letAsi myslíš a1a .. Pokusím se zatím sám poměřit . Schémata mám od origoš a podle toho snad zjistím co je navíc a proč se to mlátí mezi sebou .
Karel ProkopČlen Přidáno
před 10 letJo myslím že to je ono. No poměř a dej vědět jak to dopadlo. Přednostní relé je v tom bílým bloku. Změř jestli není blbě zapojenej ODAK. Nabíječka je jen na baterku v karavanu. Dej na ten karavan solár a máš pokoj. Nafurt.
RobertoČlen Přidáno
před 10 letPánové díky . Jdu na to , poreferuju na co jsem přišel .
Automatické sloučení 14.05.2014 21:36:
Tak jsem se dnes na to konečně dostal . Závada byla banální, ale těžko se hledala . Poodpojoval jsem dodělané nabíjení a zpětné napájení karavanu z Aku . Zkrat byl pořád .. pálila se horní pojistka a při vytažení všech neustále trafo hřálo a žhavil můstek usměrnění .. což teda i teď nechápu proč , bez pojistek ... Napadla mě hned pumpa , když jsem zjistil , že je na baterii seplá a nevrčí .. Vyndal jsem ji a je OK . Přesto když jsem sepnul pumpu na baterii tak zkrat ...takže pátračka po svorkách a kabelech a pod dřezem ve svorkovnici byl vypadlej konektor a šel hranou na protější .. takže dobrý .. Navěsil jsem vše zpátky , nandal pojistky a jede to i s tím dodělaným navíc . Když shodím jistič 220 V cvakne relé a startuje Aku .. Jen předchozí majitel dal namontované ledky na energoblok na místo kde nejde napětí z Aku a nesvítí to / předělám / . Teď ale je jiný problém , protože namísto 7,5 A pojistky zkoušel pan majitel dát 20 A , mám pocit že dobře nefunguje usměrnovací můstek , nebo je to standardně mizerné usměrnění , protože diody blikají .. Taky větráky / dodělané majitelem/ se nechtějí točit a jen vrní .. očividně ale podle zaprášených lopatek předtím chodili ...Multimetr usměrněné napětí ale na výstupu naměří ... Kde je asi chyba ? Můstek buď usměrňuje nebo ne , něco napůl snad nelze ne ?
Poradí někdo ? Díky .
Upravil Roberto dne 14.05.2014 21:36,
před 10 letVasuČlen Přidáno
před 10 letMohlo se ti stát, že při tom zkratu se propálila některá dioda, a teď tam máš polovinu usměrňovacího můstku, nebo ta propálena dioda vodí a máš tam stejnosměrnou i střídavou složku. Každopádně diody proměřit a vadné vyměnit za stéjné ! Nejlépe, když celý můstkový usměrňovač vyměníš za nový, nejraději 20 A
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 10 letCitovat
Roberto napsal:
Citovat
Vasu napsal:
Mohlo se ti stát, že při tom zkratu se propálila některá dioda, a teď tam máš polovinu usměrňovacího můstku, nebo ta propálena dioda vodí a máš tam stejnosměrnou i střídavou složku. Každopádně diody proměřit a vadné vyměnit za stéjné ! Nejlépe, když celý můstkový usměrňovač vyměníš za nový, nejraději 20 A
Asi ano , multimetr mi to neodhalí a osciloskopem nedisponuje nikdo v okolí .. Zkrat byl takový že smrdělo i trafo a měl jsem o něj dost obavu .. natož asi, aby to přežilo bez úhony usměrnění . Koukal jsem do GESu a ty 4 hrané můstky tam mají . Kouknu na parametry starého a objednám na víc A . Ty PC větráky jsou dobré vodítko , předtím na energoblok jeli ..
Automatické sloučení 19.05.2014 21:56:
Zase problém . Můstek mám už nový , přesto na energoblok větráky nejedou , jen když je ručně roztočím , tak se minimálně točí , jinak vrní a nic .. světelné pásy diod ale už blikají neznatelně . Když schodím 220 a zapnu karavan na Akumulátor tak jedou normálně . Už nechápu ... Zkoušel jsem i předřadnou diodu a stejné . Snad to majitel jel jen na baterku , jinak mu to taky nemohlo chodit ... PC ventilátory mají svou elektroniku a teplotní čidla , tam by to s proudem z energobloku nemuselo spolupracovat kvůli ne zcela vyhlazené křivce a napětí 18 volt ...
Měl by jste někdo nápad ? Díky . Robert
Zapojil bych to tak, aby vše na 12V jelo stále na baterii a energoblok by ji při zapojení na 220V průběžně dobíjel ta baterie by v tu chvíli byla vlastně jako filtrační člen.
Jinak můžeš zkusit za usměrňovač připojit filtrační kondenzátor (1až 2G /35V).
To ti ale zvýší výstupní napětí naprázdno.
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 10 letZdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Roman ST1Člen Přidáno
před 10 letMám to udělané i se stejným zdrojem jak píše Zdeněk.
Řešil jsem taky blikání LED pásek a tak jsem celý karavan zapojil jen na baterii, když jedu na 230V tak se přepne relé a místo z trafa jede caravan z 8A zdroje
Meanwell RS-100-12
Jako nabíječ používám 50Wp solár + nabíječku z Lidlu, nemá ventilátor a stačí.
Napájení z auta mám zatím odpojené.
Ventilátory můžeš mít jen zatuhlé, podle mě, když je vyměníš, budou zase OK.
VW Golf Alltrack + Hobby 460Ufe
Posádka : Roman, Terezka, Nikolka 4 a Dany 1
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 10 letZdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Tak jsem zjistil, že najednou z ničeho nic se přestala za jízdy dobíjet nástavbová baterie a zároveň lednice nepřepíná na 12v. Dřív jsem po jízdě měl 13.8 na obou bateriich, teď jenom na motorové. Nevěděl by jste někdo kde bych měl hledat závadu?