BanungČlen Přidáno
před 4 rokyAbych jen nesosal informace, tak přidám aktuální zkušenost s dovozem karavanu z Holandska.
Jelikož malých karavanů se zvedací střechou je v Čechách jako šafránu, byl jsem nucen si pro karavan dojet až do nejvzdálenějšího koutu Holandska.
Kip Kompakt 37 EK jsem našel na marktplaats.nl. Prodejce mi poslal fotku štítku a já karavan pojistil na VINko. Aby se nejednalo jen o bezduchou cestu tam a zpět, pojal jsem celou akci jako rodinný výlet se zastávkou v Brémách. Spíše díky náhodě se mi podařilo domluvit s prodejcem malou slevu po telefonu, neb mi bylo jasné, že na místě toho už moc neusmlouvám.
S karavanem jsem si udělal krátkou, zkušební cestu, abych věděl, jestli vše funguje jak má. Po zaplacení jsme šli přes ulici do autoservisu pro vystavení převozních značek. (nemuseli jsme tedy na úřad). Servis man přestřihl původní SPZtku, a vystavil mi žlutozelený papír s názvem: Osvědčení o registraci – část 2. Jinak také označovaný jako velký technický průkaz.
Je to evropský standardizovaný formulář. Do něj napsal mé údaje a pár údajů o přívěsu. Pokud bych toto dělal příště, nechal bych ho tam doplnit některé další údaje, jako například rozměry přívěsu. To by usnadnilo další kroky registrace.
Místo SPZtky jsem dostal plastouvou tabulku, kam se dopsala původní SPZtka fixem. To mě trochu zaskočilo, ale říkal jsem si, že asi ví, co dělají. Celá tato byrokratická operace trvala méně než 15 minut a stála mě 20 Eur.
S osvědčením o registraci, plastovou tabulkou a původním malým TP (vypadal dost podobně jako kreditka) jsme se mohli vydat na cestu domu.
Bazar byl v městě Dokkum – což je velmi pěkné městečko, pokud by se tam chtěl někdo podívat.
V Německu na dálnici nás kontrolovali. Chtěli vidět osvědčení o registraci a malý TP. Vše bylo OK.
V Čechách jsem rovnou jel na dovozovou technickou. Musel jsem na Dekru, neb na jiné neuměli, nebo spíš nechtěli vypisovat technický list. To je dokument sloužící pro vytvoření velkého TP na úřadě. Některé údaje vyčetli ze štítku, jiné přímo z přívěsu. Chyběli jim ale rozměry. Ty se naštěstí daly dohledat v oficiální borožuře od KIPu stáhnutelné na internetu.
Musel jsem doplnit přední odrazky a zprovoznit mlhové světlo. Oddechl jsem si, že nemusím absolvovat proces homologace, který je časově i finančně výrazně náročnější.
Údaje o přívěsu musí pocházet z ověřeného zdroje. Což je i osvědčení o registraci. Proto bych příště tlačil na vypsání co možná největšího počtu údajů do tohoto dokumentu.
Dovozová technická včetně vypracování technického protokolu a opakovaná technická mě vyšla na 2200,-. Přihlášení na úřadě 700,-. Celkem tedy za byrokracii cca 3500,- CZK
S přívěsem jsem spokojen. Dá se s ním jet po dálnici stovkou se spotřebou 9l. (motor 1,6l benzín)
Nyní probíhá omlazení a částečná přestavba interiéru…
Prošel jsem svou komunikaci s prodejcem: pokud je prodejce registrovaný plátce DE DPH je stanovený limit, nad který nelze přijímat při prodeji hotovost... ověř si to u prodejce až k tomu dojde, zda ti přijme hotovost nebo bude požadovat bezhotovostní převod.
O max. výši vyvážených EUR z ČR a povinnosti něco činit - je možné, že něco takového existuje i u nás. Nezajímal jsem se o to, jelikož pokaždé jsem platil převodem.(pozn. pokaždé to bylo nad 10.000 EUR) a nebylo to přímo z mého účtu. Prostřednictvím směnárny, vždy jsem musel vypisovat nějaký dokument pro ČNB (jistý druh smlouvy a identifikace platby) převod CZK na účet směnárny a oni provedli transfér na účet DE.
Pokud nic jiného, tak minimálně mám potvrzené doklady o důvodu a způsobu nákupu.
Výběr: je to tvoje volba jak dlouho a z jakého množství budeš vybírat, jen jsem napsal svou zkušenost, že to funguje tak, že pokud se objeví u prodejce zajímavý vůz nebo karavan tak poměrně velmi rychle se prodá, jelikož je dost firem, které se živí dovozem a sledují nabídku.
Nakonec si to můžeš vyzkoušet sám nanečisto, sledovat zajímavé kousky, jak dlouho vydrží v nabídce. Po zaplacení zálohy např. 1.000 EUR prodejce stáhne nabídku z webu a čeká až se přijedeš podívat. Pokud se nedohodneš zálohu vrátí... je možné, že to někteří prodejci dělají i jinak.
Němci dost dávají na reference o prodejci, tak je potřeba dobře číst.
Samotný dovoz je potom snadný a registrace v ČR bezproblémová. Prodejce ti zajistí převozní značky a potřebné doklady k přihlášení, ale to je na jinou diskuzi, jako např. když ti vydá TUV neděláš v ČR technickou jen evidečku atd.,. je to potom o dalších a ne malých penězích.
dynviČlen Přidáno
před 5 let"Kouzlo" po sezone pred sezonou resim spis kvuli poctu nabidek (aby bylo z ceho vybirat), nez kvuli cene.
Z ceho plyne zakaz platby hotove v Nemecku? Kolega loni kupoval auto za 27tis EUR a platil hotove. Jen pry ze zakona u sebe mohl mit max 10tis EUR v hotovosti (vic se musi hlasit celnikum)
Upravil dynvi dne 21.08.2019 12:58,
před 5 letTip: sleduj jen nové inzeráty např. na mobile.de a pokud se objeví karavan podle představ je potřebné rychle jednat. Dobré kousky zmizí velice rychle.
Kouzlo po sezoně, před sezonou nefunguje, cena vždy bývá v hodnotě skutečných cen na trhu.
Upozornění: v DE nelze platit hotově, ale jen převodem.
Upravil hymer662 dne 21.08.2019 10:14,
před 5 letdynviČlen Přidáno
před 5 letTakze se da doporucit koupit radeji ted, nez sledovat co se objevi v zime a na jare?
Koukam jak v CR, tak v Nemecku a vzhledem ke specifickym pozadavkum (palandy + nerezkladaci dvouluzko + samostatny sprchovy kout) to vypada spis na to Nemceko. U nas ta nabidka neni prilis siroka a s nasima pozadavkama to jsou vylozene jednotky kusu.
Odpověď na obě otázky je ANO
Doporučení: koupil bych v Německu, ale dále a dále od CZ hranic.
dynviČlen Přidáno
před 5 letAhoj vsem,
po tydnu stravenem v pujcenem karavanu jsme taky chyceni do pasti karavaningu a uz pomalu koukame po necem vlastnim. Protoze jsem na trhu karavanu uplnym novackem, mel bych par dotazu:
1) Je nabidka ojetych karavanu (privesu) nejak zavisla na rocnim obdobi? Ze treba pres leto nabidek moc neni, nejvic je na podzim po sezone apod. Da se to nejak obecne rict, nebo je nabidka vicemene vyrovnana po cely rok?
2) Existuje nejaka hierarchie vyrobcu jako je to u aut? Prijde mi, ze podobne velke a vybavene karavany od ruznych vyrobcu maji dost ruzne ceny (kdyz porovnam Weinsberg a Hobby napriklad). Je to tim, ze prehlizim nejake rozdily ve vybave, nebo se lisi treba konstrukci plaste? Pripadne hraje roli "premiovost" znacky?
Joe KingČlen Přidáno
před 5 letVojtano - ve zkratce: podvod funguje tak, že mají vytvořené (více či méně) funkční stránky falešné přepravní společnosti, takže ti pošlou odkaz/přístup do systému, kde vidíš informace, jak ta společnost karavan přebrala a výzvu k platbě, tak dostaneš z "důvěryhodného" místa. Případně tě ještě můžou lakovat cestou a tahat z tebe další peníze kvůli komplikacím s přepravou a dalšíma službama.
(a o takovou bezva koupi jsme ho připavili)
Vojtano utíkej od tohoto rychle pryč s toho je cítit podvod jako svina, takové podobné věci už tady byly a stále se nachází dost lidí co se nechá napálit
haskyČlen Přidáno
před 6 letJiž mnohokrát to tady i jinde bylo řešené.Je to intrik jak hrom.
Zdravím všechny zkušené karavanisty.
Našel jsem si na první pohled zajímavý inzerát na náš první karavan.
Po e-mailové komunikaci s majitelem jsem zjistil že je karavan někde v Něměcku.
Majitel navrhuje obchod uzavřít pomocí služby "cargo Express" která funguje tak že příjme karavan, peníze a po doručení karavanu na mou adresu mám dva dny na vyzkoušení karavanu a v případě pochybností mi tato služba peníze vrátí a karavan odveze zpět.
Chci se zeptat zda jste se někdo s podobným způsobem setkali?
Mě osobně to příjde opravdu zvláštní ale rád si počkám na Váš názor.
DavidFČlen Přidáno
před 6 letJá bych pro začátek volil něco mezi 480-540 a zaměřil bych se na vnitřní uspořádání, ta 580 už je docela velká kráva (bez moveru problém, jsou potřeba 4motory), 2nápravy, 2tuny, horší manipulace atd..
Velká 2náprava má myslím jen 2výhody - prostor a stabilita při jízdě
Burstner Premio 495TK DoDo(2016) + Ford Tourneo Custom 2018 L1 96kW
Upravil DavidF dne 30.08.2018 09:38,
před 6 letAhoj. Jsme 4 clena rodina a tudiz potrebujeme dost mista. Libi se nam Hobby 580. Ale taky by nam asi stacil Hobby 495. Prosim, o radu....je velky rozdil v jizde mezi temito karavany? Ktery by jste volili v tomto pripade?