ScooterMartyČlen Přidáno
před 5 letAhoj vespolek. Už se nějakou dobu touláme, ale jen s OA (vestavbou) a nemáme žádnou zkušenost s obytnými přívěsy. Ale zlehka uvažujeme o změně stylu cestování a výměně bydlíka za karavan. Samozřejmě vím, že se soupravou se bude jezdit hůř a pomaleji atd. Spíš přemýšlím na co jsem zapomněl nebo mě nenapadlo. Auto mám Xantii, 2litr, benzín, automat 130 koní a z různých nesouvisejících důvodů nechci měnit. Spíš v případě potřeby přizpůsobím požadavky na přívěs. Na kouli mám povoleno 1500kg, uvažovaný přívěs cca 1100, max. 1300kg celkové hmotnosti. Je to reálné? Kromě spotřeby, manévrovatelnosti, nižší rychlosti, co by mě tak ještě mohlo překvapit? Zkušenosti s velkými a těžkými spopravami mám...
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.
Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
ScooterMartyČlen Přidáno
před 5 letDuke děkuji. Tohle je zrovna věc která by mě nenapadla. Určitě to vezmeme v úvahu.
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.
Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
Hlídání šířky přívěsu elegantně řeší zrcátka na předních blatnících. Ještě v pravěku jsem si je udělal dle návodu v Urob si sám. Pak když začalo tažení
proti všemu, co nemá homologaci, jsem zaplatil pár pokut a koupil homologované na zpětná zrcátka a byl tady problém s hlídáním šířky. Tak jsem kdesi v
Německu koupil stará, použitá ale homologovaná zrcátka na přední blatníky a je klid od policajtů i hlídání šířky přívěsu. Jsou jako tykadla, kudy projdou,
tudy projedu a vidím do nich perfektně. Škoda O1 + Swift Topaz.
Ahoj všem,
řeším úplně stejný dilema, chci taky přejít z obytňáku na přívěs.
Teď řeším otázku rychlosti s přívěsem. Nějak nejsem schopen dohledat "důvěryhodné" a ucelené informace.
Jak je to hlavně v Rakousku a v Itálii ?
Uznávají rakušáci tempo100 ?
Je rozdíl mezi soupravou do a nad 3500kg
Díky Tomáš
Díky za odkaz.
No myslel jsem si, že je to víc
Bydlíkem jsem jezdil ca 120km/h a často jsem měl problém auto s přívěsem doject:o
jj jedna věc je předpis, druhá realita, je to na každém soudruhovi....
Výhody přívěsu jsou notoriky známé- větší prostor na bydlení, možnost jezdit po odpojení s autem,
nevýhody- vše co souvisí s cestou....
ScooterMartyČlen Přidáno
před 5 letPřekvapivě i s tou vestavbou jezdím kolem 100. I když by uměla lítat, nemám zájem, cesta už je dovolená. Takže s přívěsem sice budu pomalejší, ale ne zas o tolik.
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.
Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
rohlicekjanČlen Přidáno
před 5 letnevim jestli to do teto diskuze patri, ale
co te vedlo zmenit bydlika za obytny prives? Pac uvazuji prave prodat obytny prives a koupit obytne auto u ktereho vidim jen vyhody.
jinak jine diskuze jsem procital a spise mi jde jen o tvoji osobni zkusenost
dikes
Upravil rohlicekjan dne 03.12.2018 13:02,
před 5 letMy máme v TP uvedenou max. rychlost 100 km/h což platí v ČR. Mimo ČR jezdím také do 100 km/h a zatím jsme neměli nikdy problém. Je jasné, že když člověk kápne za hranicemi na nějakého snaživce tak to bude asi drahé. Doporučuji koupit karavan s max. rychlostí 100 km/h, nebo takový u kterého to jde dodatečně napsat do TP.
A pokud jde o to jestli OA nebo karavan, tak za mě karavan. Zajedu do kempu, odpojím a můžu jezdit po výletech. Většina našich dovolených je na několika vytipovaných místech s následnými výlety a pro to OA není úplně ideální.
clintkrČlen Přidáno
před 5 letCajti tolerují i nákladním autům jízdu 90/h, takže když pojedeš s karavanem 95/h tak ti nikdo hlavu neutrhne.Já jezdím do 100/h a za 15 let žádná pokuta.Jinak je karavan z mého pohledu lepší,víc místa,možnost zajet osobákem kam chci,aniž bych musel všechno vevnitř i venku uklízet.Měl jsem i obytku a když nejezdíš každý týden a nepřesouváš se každý den jinam tak za mě karavan.Náklady mám akorát Stk a pojistění 250/rok.Jinak do karavanu za 5 let nic.
Jezdíme tedy většinou do kempu.
rodinny_typČlen Přidáno
před 5 letS karavanem mě omezuje délka soupravy. Při přesunu nebo po cestě musím na všech odpočívadlech, benzinkách, u obchodů a když se potřebuju otočit hledat místo pro 11m soupravu. Taky trajekty. O to snazší jsou výlety sólo autem s karavanem v kempu. V zácpě pod parkovištěm na Spišský Hrad bych s obytkou byl snad doteď.
Mám turbodiesel 120k na 3,3tuny, v kopcích s ním zacházím gentlemansky a jede to jak se středně naloženým kamionem.
Měkoučké zadní pružení Citroen způsobuje, že na zvlněných vozovkách (naposled Slovensko) karavan citelněji cloumá ve svislém směru se zadkem auta. Máš Xantii s hydraulikou?
Rychlost 80 km/h je pro povahy typu spěchej pomalu, ale když jsem posledně projížděl Rakouskem, tak víc než polovina cesty (časově, to rozhoduje o průměru) byly práce na dálnici s omezením 60 nebo 80, tunely s omezením, omezení kvůli hluku nebo emisím, hustý provoz daleko kolem Vídně, kde to stejně přes 90-100 nejelo.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
Pánové, pánové, nechci moralizovat, ale s tou rychlostí to nepřehánějte. Rychle se s obytným přívěsem dá jet pouze za ideálních podmínek. Bezvětří, sám na silnici (poryvy od autobusů jedoucích 100, atd) , ideálně vyvážený přívěs, dostatečně silné a těžké tažné auto, stabilizátor závěsu a dobře osetřená koule, tlumiče pérování perfektní na autě i přívěsu a pokud možno zkušený řidič, který včas ubere, když je potřeba. Elektronické stabilizátory u nových souprav jsem neměl možnost vyzkoušet, ale fyziku neoklamou. A ještě obytný přívěs verzus vestavba. Pozor, kam večer zajedeš, ráno po nočním dešti, z travnatého tábořiště nebo od stodoly kousek od cesty za kterou jsi jen přespal, už nevyjedeš. A to vozím sněhové řetězy. Trochu to řeší tažná čtyřkolka. Vestavba je na tom lépe.
Možná jsem něco zapoměl, ale to hlavní snad ne.
Překvapit může couvání ve tmě :-) Nevim co je tam za převodovku, ale pokud hydro bez chlazení, tak jí to nebude dělat úplně dobře.
HONZAV1Člen Přidáno
před 5 letProč karavan a ne auto a nebo naopak, je věc velmi subjektivní. Já třeba nechci auto kromě již výše popsaných negativ proto, že nechci mít na starosti další "motorovou" část, která dnes není vůbec jednoduchá, obzvláště, pokud nejezdím každý týden. Další nepodstatnou věcí je, že riziko zatečení OA, pokud není nové, je i možná vyšší, než u karavanu a řekněme si na rovinu, pokud se tak stane, holt u karavanu odepíšu několik desítek tisíc až jednotek stovek ( dle stáří, značky ...), kdežto u ob. auta to jsou statisíce vždy. Navíc za 10 let starý OA, tak, jak čtu inzerce zaplatím stejně, jako za nový karavan. Ale to jsme někde jinde. Co já považuji za negativum není rychlost přemísťování se. Ano, jedu pomaleji 90-100km/h, a co. Nejsem na závodech, jsem na dovolené. A že se takto rychle jezdit nedá, je blud. Ano, chce to cit pro řízení soupravy, ale hlavně a to je to negativum s velkým N je tažné vozidlo. V jiných diskuzích celá řada lidí psala, jak suprově lze tahat přívěs 1200-1300kg za autem s tažným na 1400kg, s výkonem motoru do 80kW. Já tvrdím, že to je právě to, co na pohodu není. Já tvrdím, že když jsem měl O3 s tažným na 1600kg a tahal jsem ca 1200kg, tak to bylo na hraně únosnosti, stejně jako nyní karavan ca 1400kg a S3 s tažným na 2t. V této soupravě najeto ca 1500km, bez naložení do povolených 1400kg, zato teprve ve 120km/h na dálnici , když jsem se zapomněl jsem tušil, že cosi táhnu. Samozřejmě a to podotýkám je důležitý stav podvozku jako celku včetně závěsu a brzd. Bez toho je to utrpení. To jsem zjistil u minulého karavanu, se kterým se jezdilo dobře, alespoň jsem si to myslel, ale po výměně tlumičů, repasi brzd a hlavně závěsu se stabilizátorem se ovladatelnost posunula jinam. Takže taková, mám karavan 15 let a podvozek je dobrý je lež. Prostě není, pokud není jasná historie provedených oprav. Takže se vrátím k té nevýhodě. Pokud chci bezpečně a bez nervů tahat, musím mít dobrého tahouna. A to byl i můj případ. Proto jsem přešel na jinou kategorii auta. A bohužel vím, že po ukončení leasingu zůstane doma právě pro tento důvod a manželka nedostane nové Berlingo s motorem 1,2 v benzínu, případně 1,5 v naftě, které je pro tento účel nepoužitelné a pro svoji práci si opět pořídím Octavii, v té době IV. A ano, i tažné vozidlo musí být v dobrém technickém stavu. Další nevýhodou soupravy je ta délka, což je opravdu limitující především na parkovištích. Další nevýhodou je jízda v pruhu pro kamiony, pokud je na dálnici omezení. To je asi ta jediná z hlediska cestování. Šířka. 2,5m je opravdu extrém, taky bych zavrhnul, to opravdu tahat jedině za dodávkou. Minulý přívěs měl 2,2m, nový 2,3m, které považuji za hranici, měl jsem strach, ale žádný rozdíl. Dokonce i spotřeba je trochu nižší ( při stejné hmotnosti), ale to je dáno lepší aerodynamikou současného vozu. No jo, pokud někdo neumí couvat se soupravou, tak to s tím asi nic dělat nejde. Já couvám na zrcátka. Co je obrovská výhoda a už bych nikdy nechtěl bez je moover. I u lehčích karavanů bych to považoval za obrovskou výhodu a kus nezávislosti. Pokud je někde rozbahněný terén, pak se nehnu ani s obytkou, to je bohužel realita. 4x4 je řešením. Na co rozhodně dbám je, nevozit nic, co nepotřebuji. Proč taky? Nejsem fanatický zastánce karavanů a OA bych si pořídit mohl, ale nepotřebuji :) Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
ScooterMartyČlen Přidáno
před 5 letPánové moc díky za všechny názory a jsem rád, že jsou i reakce na Xantii.
To: rodinny_typ: ano, mám Xa s hydraulickým pérováním
To: tomas86: normální automat s hydrodynamickým měničem. Byli dva typy, ale nevím o tom, že by se lišili z hlediska chlazení
To: rohlicekjan: hele v podstatě jak píše tom74. Jednak nebudu tajit, že OA je ekonomicky náročnější. Když jsme kupovali vestavbu, ještě jsme neměli osobák, protože jsme ho nepotřebovali, takže OA nebyl ekonomický nesmysl a navíc jsme předpokládali, že budeme víc tuláci. Teď osobák máme a čas ukázal, že sice nebýváme vyloženě 14 dní v kempu, ale přeci jen se tak úplně netouláme. Střídáme několik míst a zůstáváme na nich několik dní. Teď jsme v termálech byli na návštěvě u kamarádů s karavanem a ten prostor se nám líbil. Další věc je možnost jezdit s odpojeným autem. Další je, že mě se překvapivě líbí i to, že karavan má odpadní nádrž v podobě řekněme kbelíku a někdy i vodní nádrž přenosnou. Čili nebudeme řešit, že se musíme pohnout, abychom udělali servis, když budeme chtít, zvládneme servis pomocí osobáku.
Na druhou stranu chtěl bych nějaký hybrid použitelný dobře i v kempu i na divoko, takže to bude asi angličan plus solár na střechu. Prostě přívěs s vlastnostmi auta...
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.
Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
bleriot11Člen Přidáno
před 5 letTak já budu asi naprostý hazardér.Karavan 43 let a vše původní.Kdysi jsem sháněl nové tlumiče,které jsem vymontoval preventinvě,ale nepodařilo se mi najít náhradu,tak jsem je dal zpět .Brzdit to dle STK brzdí super.A věřím tomu,že z prvovýroby jsou tam kvalitnější ložiska,než bych tam dal nyní nová.Než se něco ozve,nic měnit nebudu.Jízda s tím OK.Někdy musím jet i 100,když to vyžaduje dopravní situace-myslím než se nechat "zablokovat" mezi kamiony v pomalým pruhu,tak je prostě předjedu i do kopce.Auto 4x4 2,2Hdi.
Vlastně jsem chtěl stručně napsat,že nemusím mít novej karavan,abych mohl rozumě šlápnou na plyn.Pojistku platím 47kč za rok.Za mě tedy auto+přívěs.
HONZAV1Člen Přidáno
před 5 letJá mám trochu strach z té převodovky. Přeci jen se jistě jedná o auto staré min.16let, byť možná s malým nájezdem a ve výborném stavu. Myslím si, že hlavním kritériem by měla být hmotnost a dle tažného prostředku opravdu na hraně 1000kg. No jo, na divoko. Ten karavan se přehlédne hůř, než "dodávka", to je bohužel realita. Angličák je jistě skvělý, ale myslím, že to není dogma. Otázkou je, kolik energie je potřeba na kempování. Mě třeba stačí (tedy stačila) baterie v autě na týden kempování v Chorvatsku. Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK