zemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letJasně.Já jako tramp z mládí jsem zvyklý na to, že se policajtům nelíbím.Zbytek źivota (40cet let)jezdím na divoko a jezdit budu.Nedělám hluk jako kdejaké disko z "bufetu",je po mě čisto,nezavazím místním a respektuju je,prostě spím jen ve svém autě.Nepustím elektrocentrálu kde by to mohlo někoho ruši atd atd.Ohleduplnost se mě vždy vyplatila (chorvatsko nenavštěvuju).Zákonů je spousta a jsem rád, že je neznám.Tak to mám já.
Souhlas. Jde vlastne jen o parkovani.
Samozřejmě, že do problematiky divokého parkování vstupuje řada dalších faktorů, včetně těch subjektivních. Shodneme se ale, že pokud splním výše uvedené pravidla, šance na úspěšné přenocování stoupá. Je třeba si uvědomit, že divoký kemping je zakázán prakticky v celé Evropě. Přespáním na divoko se pohybujeme na hraně místních zákonů, mnohdy i za ní.
Jezdím více jak deset let, tyto pravidla dodržuju a zatím jsem nikdy pokutu neplatil.
V Terstu jsme zastavili na nábřeží. Vedle nás příjemný holandský pár. Všichni jsme přemýšleli, že tam přespíme. Oni se zeptali na informacích, zda-li je to možné. Dostali negativní odpověď a odjeli. My jsme se zeptali policisty vybírající parkovací automaty vedle nás, dostali pozitivní odpověď a zůstali. Takže asi tak.
Ve Švédsku se mi líbí, že na jednu noc lze nocovat kdekoli, krom zákazů. Pokud je to na delší dobu, platí pravidlo, zeptat se obyvatel nejbližšího obydleného stavení, zda jim to nebude vadit. Tomu říkám svoboda.
Problém vidím trochu jinak. Každý obecný a tím volně vykládající se zákon způsobí v době vymáhaní zástupcem státu (policie) jiné hranice než bychom rádi uplatnili. Buď to končí domluvou, pokutou nebo i zabavením vozidla.
Až následně přichází na řadu možnost se "právně" bránit a to účelně nebo neúčelně. Písemný záznam, fotografie, svědci události a pod. . A kdo o tom rozhodne ? .. komise, soud ... .
Příklad z Rakouska, kde výše uvedené přibližně platí jako u nás. Stáli jsme navečer na vhodném místě, doslova podle odrážek Rudyho. Najednou ťuk, ťuk... a u vchodu 2 rakouští policisté. Kontrola dokumentů a výzva k opuštění místa. (jen podotýkám, že v tomto čase nebylo jasné zda budeme spát nebo opustíme vozidlo a půjdeme se projít).
Dal jsem se do diskuze, snažíc se zvrátit jejich rozhodnutí nebo zjistit proč tak konají. Ve výsledku to bylo proto, že nic neporušujeme, ale dostali hlášení od místního obyvatele, že tam stojí podezřelé vozidlo. Tudíž odjeďte ...
Málo připomínané je to, že stačí, aby se policista rozhodl, že vás vezme na služebnu. Ty možnosti, aby to mohl udělat jsou ještě širší než důvod, že stojíte na nějakém místě. A máte po krásném dni ...:(
V řadě zemí platí pro rozlišení mezi kempováním a parkováním následující:
Vozidlo parkuje pokud
- to v místě není zakázáno (značka, nebo místní vyhláška)
- vozidlo stojí pouze na kolech
- nevytékají z něho žádné kapaliny
- nijak nepřesahuje půdorys obvyklý za jízdy (zde pozor na vyjetý schůdek nebo otevřená boční okna, o markýze nebo sušáku prádla nemluvě)
- u vozidla není kempový nábytek, vodní hračky...
při porušení kteréhokoli z výše uvedených pravidel se jedná o nedovolené kempování.
Samozřejmě záleží na konkrétní zemi, lokalitě a často i období. Co projde mimo sezónu, v sezóně neprojde. Stejně tak často není problém s přespáním mimo turisticky atraktivní místa ale u nich ano. Výše uvedená pravidla je nutno použít jako vodítko, co si na konkrétním místě dovolit lze a co už ne, musí vycítit každý sám.
GartNováček Přidáno
před 6 letDíky za inspiraci, bohužel nejsem nějaký kutil takže vlastní stavbu vestavby neplánuji. Navíc jsem OSVČ a práce mám hodně, tak raději budu dělat to co umím a našetřím na original vestavbu. I když né novou, určitě bude kvalitou lepší, než kdybych dělal já :D
Já mám již dilema vyřešené, bude to dodávka. OA nechci. Takže šetřím šetřím, snad se podaří finančně dost našetřit a do jara přijde nějaký hezký inzerát po kterém skočím :)
Automatické sloučení 14.08.2018 21:55:
Ahoj, ještě mám dotaz, zda mé informace a teorie jsou správné. Je to tedy tak, že ve státech, které nezakazují spaní v autě (jako např. Chorvatsko co jsem se tady dočetl), tak můžu v obytné dodávce spát bez problémů pokud parkuji legálně? Je to i ve městě, nebo musím mimo město?
Kde je ta hranice, kdy mě policie může vyhánět do kempu? U karavanu to je jasné, tam se nesmí sundat nožky. Co, ale obytný vůz? Platí pro něj stejné pravidla když je do 3,5t jako pro dodávku i když je širší? Tedy je možné spát i v obytňáku tam, kde v dodávce?
Chápu, že dodávka je méně nápadná a pravděpodobnost problémů je menší.. Jen nějak nevím, kde jsou ty hranice dané zákonem. Kdyby jsme se třeba bavili pouze o ČR.
Díky moc za rady.
Upravil Gart dne 14.08.2018 21:55,
před 6 letlordKOKMANČlen Přidáno
před 6 letMohu se jen přidat za sebe. Sestavil sem si seznam priorit a protože jsem chtěl použít auto i jako pracovní zábavu musela to být dodávka. Auto jsem hledal 8 měsíců a pořídil velmi dobrý vůz ještě před první technickou. Peugeot Boxer L3H2. Následně komplet řešil individuální vestavbu, kterou jsem si nechal udělat. A když se trošku omezíš nebudeš potřebovat navyšovat místa k sezení na 4 (cca +100 tisíc) a mít 2 postele tzn 4 jízda 4 spaní, tak tvuj limit 500 k případně 600k je dostačující. Auto mám 3 týdny, ještě budu řešit drobné upravy a opravy po prvním používání, ale jinak spokojenost. Kdyby cokoliv napiš můžem dát řeč. Jinak pokud si to budeš dělat sám myslím, že částka by byla na hraně dostačující.
Jirka a Hani v Andílkovi (Peugeot Boxer)
copyČlen Přidáno
před 6 leta to ja zase vzdy, ked ma nejaky inzerat zaujme, tak ako prve pozriem adresu cez google map. A ked nie je adresa, tak cislo v telefonnom zozname. Volam az potom.
Citovat
Gart napsal:
Co si myslíte o tomhle. Za ty peníze to vypadá dost dobře.
https://goo.gl/ou...
na druhou stranu se bojím, že to vypadá až moc dobře za ty peníze.. jestli tam není nějaký háček.
Hned vedle je za stejnou cenu o 10 let starší
https://goo.gl/6L...
Výhodou u dodávek - obytných vestavb je, že celá bouda je z plechu takže vydrží déle. Je tato úvaha správná? Za předpokladu, že nemám garáž a bude stát zimu venku pod plachtou..
To první je divné.Carthago moc levné.To druhé taky.
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
upmanČlen Přidáno
před 6 letNeboj se obytnaku, nas celointegral byl v kempu vseho vsudy 5x za 8 let (a to pouze z nouze). Jinak rocne cca 150 noci venku, imprvere v prirode, kempy nesnasime a vse resime na divoko. Na openstreetmaps (idealni je app maps.me) je mozne nazoomovat az na detail lavicek, takze se da najit misto vsude. Mrte STPL jsou gratis, ovsem ty vyuzivame pouze na "servis" a vyjmecne na praspani - vesmes 1.noc a pak uz prejizdime na free stani.
Meli jsme obytnou dodavku (nez prisla na svet nase dvojcata), srovnatelny komfort, mensi doloznost, bez poradneho zachodu a horsi motorizace. Alias, radeji zainvestuj do novejsiho auta - celointegral - a zapadnes vsude. S klasickyma alkovnama je to vzdy problem, dokonce jsme zazili, ze ve Francii vyhazeli "alkovny" a 2 celointegrace nechali stat a jeste nas zdravili.
Co se tyce doloznosti, kup Dethleffs, Hymr a drazsi - doloznost bude sedet na papiry (nase cca 700kg). Nemusis se bat a btw v tom nasem po 8 letech a 150tis km nevrze jeste ani sroubek (jsem rad, ze sem dal na radu zkusenejsich a za nemeckou kvalitu priplatil).
A zakladem je dobre chovani - tazke zadny bordel kolem auta, zidle, grilly, atd - na to jsou kempy.
Sport freaks family, havlicekpetr.cz, Dethleffs Globebus i 11 2010, ročně +100 dní v průměru na cestách, free camping rulez
GartNováček Přidáno
před 6 letNa to mě napadá otázka, zda doložnost je u vestavby lepší, když je menší. Nebo je to na stejno, jelikož jsou tam použity zase jiné materiály - těžší - tak je to nastejno?
Teď koukám na jednu Adria Twin a tam je uvedeno: Celková dovolená hmotnost vozidla 3300 Kg.. to jsem myslel, že jsou všechny do 3,5t... hmm.
Většinou je doložnost tak 300 - 400 Kg podle typu. Což ale znamená, že když jedu ve 4 lidech, tak už vlastně není moc místa na tašky atd... To je trošku dilema.. Tak Václave, ty zůstaneš doma protože chceme vzít tašky s oblečením :D
Musím si vybrat na cesty nějaké chudé kamarády a nebo děti :D
Každé období má svůj tvar a řešení. Nyní jsme v éře tranzitů. Co je ale vždy stejné, je prostor.
Ať alkovna, polintegrál, integrál, tranzit, karavan stále stejný problém: PROSTOR (např. délka vozidla 5.8m zanechá k obývání +/- 3-4m z celkové délky vozidla), se šířkou a výškou napodobno.
V tomto stylu života, který je nádherný, každých 10,20... cm navíc je moooooc prostoru.
A dále? No přece, co se tam ještě vejde? : jedeme na dovču, výlet a to a to ještě bereme, bez toho se někdo neobejde a limit 3.5t se nejen blíží, ale ve skutečnosti tento limit nestačí....
JozaČlen Přidáno
před 6 letsleduj výjezdy tam to určitě bude