To jsem taky udělal, možná to zaniklo v textu příspěvku,psal jsem to na mobilu, tak znovu, gelovka 150 Ah kupovaná v polovině letošního srpna, vzhledem k pochbnostem při koupi startovací baterie před rokem jsem si jí nechal při koupi přeměřit pod zátěží, už si to přesně nepamatuji, ale snad to bylo při vybíjecím proudu 600A napětí 13,6 V. Potom jsem s ní absovoval 14 denní výjezd, přes den byla na solaru, přes noc z ní byla napájená lednička s odběrem kolem 0,5 A. Hodnoty aktuálně naměřené podle displeje regulátoru s touto baterkou znovu dávám níže, omlouvám se,ale fakt nevím, co bych měl považovat za novější baterku. Nevidám na ní nic, co by napovídalo, že není v pořádku. Pro doplnění, ty další dvě baterie, čili starší startovačku a "mrtvou" pokusnou jsem zkoušel proto, abych viděl, jestli u více vybité baterie se proud zvětší, což se stalo, ale nejsem si jistý, jestli adekvátně.
Gel 150Ah nová v srpnu
13,2 V naprázdno před připojením soláru
Symbol Pv na displeji regulátoru:
1A
35V
2kwh
Proud z panelu postupně rychle klesl na 0,6A a napětí šlo nahoru na 14 V.
Symbol Batt na displeji regulátoru:
13,5V
1,2A a postupně klesa
25 st c
Napětí na nabíjené baterií V metrem 14,3v
V metr na privodnich svorkach z panelu do regulatoru 35 V
haskyČlen Přidáno
před 5 letZe tu gelovku se omlouvám,to jsem v tom záplavu textu přehlédl že je nová.Ale pak to vypadá že je vše v pořádku.Jednoduše řečeno - MPPT nemá potřebu dávat více když baterie není vybitá.Pokud stále váháš,odpoj auto(karavan)od elektriky a přes noc nechej něco svítit ať se baterie alespoň trochu vybije.Ráno auto postav na sluníčko a jukni se jaký proud do baterie jde.A uvidíš.
Upravil hasky dne 22.09.2019 10:17,
před 5 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 5 letOno jde ještě o to: kdybys sem dal fotky displeje ihned po cca 15 min a po hodině.
Bylo by to výrazně přehlednější.
Na booster se klidně zeptej.