Citovat
HAF22 napsal:
Zdravím vás, předem se omlouvám za triviálnost své otázky, ale jsem začátečník a v plynu se nevyznám. Je nutné, když se topí propan-butanem, před regulátor montovat ještě nějaký filtr? Nebo je lepší topit propanem i v teplejších měsících? Ledničku mám kompresor a o vařič asi tolik nejde, mám jen strach o Trumu, aby se nějak nezanesla. Předem děkuji za odpověď.
Citovat
Garda napsal:
No je to vec osobniho nazoru. No vetsina obytek zadny filtr nema. Pokud ovsem budes mit nadrz, tak to lze doporucit.
Regulator odejde vetsinou na butan, protoze nabobtnaji sedylka. Propan to nedela protoze nekondenzuje v regulatoru.
Navic filtr pred regulator musi byt na vysoky tlak ne ten co se dava za regulator. Dle me pokud jedes na bomby ta nutny neni. To ze regulator odejde je tim, ze nic nevydrzi 30let.
Citovat
Rudy napsal:
Určitě ten filtr význam má, o tom nepochybuji. Čím více člověk tankuje u neověřených zdrojů tím větší. To nijak nezpochybňuji. jenže kupecké počty jsou taky nezpochybnitelné:
DuoControl CS = 4500,- Kč
2x Truma filtr s montáží =3 000,-Kč + od druhého roku 2x 500,- za vložky = 5 000,- Kč/3roky.
Takže přežije-li regulátor tři roky, je i jeho případná výměna levnější než instalace filtrů. Ať počítám jak počítám, vychází mi to tak :x
Případný argument náhlé poruchy na cestě u mne taky neobstojí, mám na hadici ke grilu obyčejný GOK, v nejhorším jím dočasně nahradím poškozený DuoControl.
Jde však o mnou zvolené riziko. Jsem smířen s tím, že pokud mi regulátor odejde dříve, budu mít s reklamací smůlu.....!)
Citovat
Garda napsal:
Kolik aut ma vyhrivany kaslik, regulator a dvojitou podlahu kudy rozvod jde?
Pokud jsem mel nadrz a cerpal Pb, tak plny pytel problemu s butanem a monokontrol vydrzel cca 10 mesicu. Protoze jsem chtel zjistit co se stalo, tak jsem ho rozebral. Na prvnim stupni nabobtnala gumicka na sedlu tak, ze neproslo nic. Zbytek cisty.
Rekni mi jak by se bezne mechanicke necistoty vyparily vznesly se v lahvi a skoncily v regulatoru? Tedy krome toho smradlavyho sajrajtu co tam davaji.
Mit neco co vetsina ostatnich nemaji, tedy vyhrivane vsechno, pak to ale nelze zobecnovat, ze je to dobre a nutne pro vsechny ostatni.
Kdo o tom nic nevi, tak pak lita po servisech a cpe do toho zbytecne prachy.
Citovat
STMax napsal:
.....
Filtry se měnit nemusí poud se filtr pravidelně kontroluje a olej se vylévá pryč.
Je to každého věc jak s informacemi naloží. Jen mi pak postupně nevolejte že máte druhý den odjíždět, regulátor nejde, Truma zalepená a manželka je nasraná že hold bude v autě zima nebo nepůjde lednička. Takových případů neustále řeším tolik až hrůza. A vše je jen z nevědomosti nebo najivity. Pak tu stojíte a už neřešíte kolik stojí oprava. Takže filtry nedávejte, aspoň budeme mít my servisáci práci.
Citovat
Hroch napsal:
...... Vím, že je tady spousta lidí, kteří si myslí. že tým konstruktérů, kteří obytné vozy vyvíjejí jim nesahá ani po kotníky a udělají si to po svém s Frantou v garáži a pak se jim ten blbý PB neodpařuje, já k nim však nepatřím a vše funguje jak má. Co se týče filtrů Truma, tak ty vznikly právě proto, aby nedocházelo k problémům s regulátory a spotřebiči, které jsou na plynový rozvod napojeny. Je to filtr jako každý jiný, znám člověka, který mi tvrdil, že je zbytečné měnit, nebo čistit vzduchový filtr v autě, ono to sice pak moc nejede a víc to žere, ale ušetřil :):):) .
Citovat
Rudy napsal:
Tome nic ve zlém, ale sám si protiřečíš. Nevím o tom, že by některý z výrobců montoval Truma filtry v prvovýrobě. Alespoň jsem je zatím v nových autech neviděl. Nepovažuji za zhola nezbytné napravovat práci tebou zmíněných konstruktérů obytných aut. Tím neříkám, že domontovat filtr není dobré. Ano je, lze se však v určitých případech bez něj obejít. Nakonec odpověz si sám, kolikrát jsi měnil regulátor na starém autě, kde jsi filtr neměl.
Toť vše za mne k tématu.
Hezký večer všem :_