Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

PB/Propan/filtr

Poslední aktualizace před 6 let
IVRIIVRIČlen
Přidáno před 6 let
Zdravím,
může mně prosím někdo poradit nebo říct co se stalo s regulátorem u kterého slyšitelně uniká plyn z jedné ze dvou direk (žlutý čudlíky vzadu)?
Mám Truma monocontrol cs, který je 3 roky starý, používám propan (Flaga) a mám tam origo filter Truma (stále čistý).
Jasně, že jsem to zjistil dnes večer při výměně láhve za plnou abychom mohli zítra jet na dovolenou... :-(
VW Caddy, Hobby 400 SFe
Upravil IVRI dne 20.09.2018 20:49, před 6 let
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Jirka z Lanstorfa napsal:

Citovat

dandee napsal:

Toto bude asi moj problem. To som nevedel,ze az take sracky sa davaju do flase. Dufam,ze ked sa otepli,bude to fungovat. ....kurenie.



Pokud je regulátor ucpaný, tak oteplení nepomůže, měl jsem ho na radiátoru v domě dva dny .Teď jsem ho měnil, po třech letech provozu.


Povolil bych trubku na výstupu z regulátoru a pustil plyn zda se tam objeví . Pokud né je už jedno co se dá ještě udělat ? Pročistit ho trochu technickým benzínem , profouknout a vysušit . Tím už nic nezkazíš .
Žijeme jen jednou.
J
Jirka z LanstorfaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

dandee napsal:

Toto bude asi moj problem. To som nevedel,ze az take sracky sa davaju do flase. Dufam,ze ked sa otepli,bude to fungovat. ....kurenie.



Pokud je regulátor ucpaný, tak oteplení nepomůže, měl jsem ho na radiátoru v domě dva dny .Teď jsem ho měnil, po třech letech provozu.
dandeedandeeNováček
Přidáno před 6 let
Toto bude asi moj problem. To som nevedel,ze az take sracky sa davaju do flase. Dufam,ze ked sa otepli,bude to fungovat. ....kurenie.
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 6 let
Ten olej co se vyskytuje v plynu časem tuhne a zasychá v lak. Když proteče regulátorem dostane se do ventilu topení a tam časem zaschne. Nejčastěji se závada projeví při ochlazování počasí na podzim kdy po delší odmlce nejde topení zapnout.
HAF22HAF22Člen
Přidáno před 6 let
Děkuji za odpovědi. Jestli tomu správně rozumím, tak při provozu bez filtru, se možná zanese regulátor, jinak Truma Combi4 by měla být v pohodě??? Protože s montáží filtru mám prostorový problém, tak bych to zatím asi řešil vožením náhradního regulátoru.
Pössl Summit 600 Plus, Standa, Lenka, Filípek
Dasa a JirkaDasa a JirkaČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj,
pak je tady i to, že i my chlapi si musíme někdy udělat radost a koupit si věcičku, která je hezká a možná nám někdy ušetří kačku a nebo i ne. Tak co si mám koupit, když už tam z výroby všechno je ?
Jirka
P.S. Koupil jsem dva filtry, sám namontoval a průběžně kontroluji. Něco málo tam vždycky je.
Jirka
Jirka, Dáša a Klaudie, minipes Týna
KaliKaliČlen
Přidáno před 6 let
Nedá mi to a zapojím se do diskuse.

Mám vestavbu a v zimě nejezdím čili problémy se zamrznutím v zimě neznám.
Koupil jsem vestavbu už starší namontován regulátor GOK. Od koupě používám pouze originál lahve s propanem.
Za jízdy vše vypnuto lednice a sporák pouze při stojícím autě. Po problémech s provozem lednice na 12v(nedostatečné chlazení a problémy v EBL) jsem si nechal namontovat truma monocontrol. Při mém způsobu používání mi lahev propanu v parném létě vydrží s rezervou 21 dní i když chladím i během jízdy. Letos v létě v Itálii náhlý výpadek plynu lednice jela non stop a při zapnutí 2 hořáku vařiče došlo k výpadku plynu.Zjišťoval jsem co se děje a kozlultoval závadu s Pavlem Pekem. Na jeho radu a po rozmontování rozvodu a vyjmutí regulátoru z něj vyteklo trochu takového hustého oleje což bohužel závadu neodstranilo. Rozvařený oběd se nám podařilo dokončit u sousedů Italů a další dny nás zachránil Martin Mrak který se náhodou zastavil na stejném místě(Tímto mu ještě jednou mnohokrát děkuji.) Jelikož se závada projevila třetí den na cestě a nechtěli jsme stále někoho obtěžovat pokusil jsem se mono control namontovat zpět. A ejhle plyn začal fungovat Ihned jsem zapnul lednici a snažil se zachránit co se dá (el připojka v místě nebyla možná). Oprava vydržela do prvního puštění vařiče. A opět došlo k ucpání. Další postup opět rozebrání vyfoukání , vytečení malé trošky oleje(během dne).A od té doby po zbytek dovolené jela buď lednice nebo jeden hořák na vařiči.

Můj závěr Monocotrol je daleko náchylnější na nečistoty. Originál lahve nejsou zárukou čistoty plynu.Provoz za jízdy zřejmě přispívá k většímu úniku nečistot z lahve.

Po návratu z dovolené jsem objednal nový monocontrol (bohužel jiné rozměry od staršího typu možná že původní měl jiný název) a při té příležitosti i plynový filtr truma.

Za půl roku zatím nemám možnost dělat závěry(filtr jsem ještě neotevřel), ale doufám že i za cenu výměny vložky kterou vozím s sebou už se porucha vlivem nečistot v plynu neobjeví.

Jistě se porouchá něco jiného ale takový už je život a radost z cestování mi to doufám nesebere.:D:D

Uf nějak jsem se rozepsal

KALI
HrochHrochČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Rudy napsal:

Tome nic ve zlém, ale sám si protiřečíš. Nevím o tom, že by některý z výrobců montoval Truma filtry v prvovýrobě. Alespoň jsem je zatím v nových autech neviděl. Nepovažuji za zhola nezbytné napravovat práci tebou zmíněných konstruktérů obytných aut. Tím neříkám, že domontovat filtr není dobré. Ano je, lze se však v určitých případech bez něj obejít. Nakonec odpověz si sám, kolikrát jsi měnil regulátor na starém autě, kde jsi filtr neměl.
Toť vše za mne k tématu.
Hezký večer všem :_


Rudy, nemyslím si, že si protiřečím. Kus mé odpovědi jsi vytrhl z kontextu. Pokud to nebylo zcela srozumitelně napsáno, bavíme se o doplňovacích lahvích, které výrobce v prvovýrobě opravdu nenabízí. Při čištění filtrů vidím, co v nich je.
U minulého auta jsem měl problém s regulátorem jednou a nebylo to zrovna levné, jelikož tam nebyla Truma, ale nějaký francouzský systém s dálkovým vypínáním plynu z auta. Další problém, který jsem díky nečistotám v plynu řešil stále byl zápach z komínku lednice. Všichni, kteří se mnou jezdí o tom ví, po vyčištění komínku chvíli klid a opět se to opakovalo.
Nyní tankuji LPG na stejných místech jako do minulého bydlíka a lednice nezapáchá. Dle mého názoru je to zásluha filtrů.
Chtěl bych zdůraznit, že filtry neprodávám ani nemontuji, jen jsem spokojený zákazník. Čistím je po cca šesti měsících a opravdu je tam toho humusu vždy dost. Kdyby tam filtry nebyly, tak bude v regulátoru a všech spotřebičích.
M
michal mttČlen
Přidáno před 6 let
Tak ja sa tiež propojím do diskusie.Mám v aute Rapido duo control 9 rokov a cez 1100 dni na cestách bez filtra,tankujem,alebo mením fľaše čistý propán,Turecko asi 4 mesiace PB ???,na začiatku cca 1,5roka len PB a zatiaľ žiadny problém.Podľa mňa kto tankuje čistý propán ,alebo mení fľaše s propanom tak filtre nepotrebuje.
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 6 let
Tak já 40cet let jen PB a výměnné lahve.Vždy jen regulátor (źádné duo,trio ap žádný filtr) nikdy jsem regulátor neměni kvůli stáří či nefunkčnosti ( ve třech obytkách) a źádné ucpávání trysek.V zimně někdy ve flašce něco zůstane ale to spotřebuju pak na chalupce kde PB vařím.Jasně že mám 4ry náhradní 10seti kilovky( 2000kč) abych mohl vždy vyrazit s plnýma flaškama.Je to takové důchodcovské řešení .Plnicì lahve to je asi jiná story, s tím nemám žádne zkušenosti.
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Hroch napsal:

...... Vím, že je tady spousta lidí, kteří si myslí. že tým konstruktérů, kteří obytné vozy vyvíjejí jim nesahá ani po kotníky a udělají si to po svém s Frantou v garáži a pak se jim ten blbý PB neodpařuje, já k nim však nepatřím a vše funguje jak má. Co se týče filtrů Truma, tak ty vznikly právě proto, aby nedocházelo k problémům s regulátory a spotřebiči, které jsou na plynový rozvod napojeny. Je to filtr jako každý jiný, znám člověka, který mi tvrdil, že je zbytečné měnit, nebo čistit vzduchový filtr v autě, ono to sice pak moc nejede a víc to žere, ale ušetřil :):):) .

Tome nic ve zlém, ale sám si protiřečíš. Nevím o tom, že by některý z výrobců montoval Truma filtry v prvovýrobě. Alespoň jsem je zatím v nových autech neviděl. Nepovažuji za zhola nezbytné napravovat práci tebou zmíněných konstruktérů obytných aut. Tím neříkám, že domontovat filtr není dobré. Ano je, lze se však v určitých případech bez něj obejít. Nakonec odpověz si sám, kolikrát jsi měnil regulátor na starém autě, kde jsi filtr neměl.
Toť vše za mne k tématu.
Hezký večer všem :_
U
upotreblenciČlen
Přidáno před 6 let
Velmi mě překvapilo zjištění, které píše STMax. Také tankuji v Brně na Cejlu už druhým rokem a jsem naprosto spokojen. Žádný olej ve filtru ani jiné nečistoty, kontroloval jsem před zimním provozem. Máme také odesláno něco málo přes 100 nocí. Na propan-butan neustálé čištění trysek vařiče. Miloš
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

STMax napsal:

.....
Filtry se měnit nemusí poud se filtr pravidelně kontroluje a olej se vylévá pryč.

Je to každého věc jak s informacemi naloží. Jen mi pak postupně nevolejte že máte druhý den odjíždět, regulátor nejde, Truma zalepená a manželka je nasraná že hold bude v autě zima nebo nepůjde lednička. Takových případů neustále řeším tolik až hrůza. A vše je jen z nevědomosti nebo najivity. Pak tu stojíte a už neřešíte kolik stojí oprava. Takže filtry nedávejte, aspoň budeme mít my servisáci práci.

Nijak nezpochybňuji tvou kompetenci a sám bych ve Tvém případě nenamontoval regulátor bez filtru. Rozumím, je jednodušší filtr namontovat než řešit případnou reklamaci regulátoru s rozlíceným zákazníkem. Tak proč to rozladění a nasrané manželky? Jen diskutujeme.... !)

Svým příspěvkem jsem chtěl jen nabídnout jiný pohled na věc, než má servisák, ktetrý denně řeší problémy s plynem. Měl bych-li dát na všechny historky, které nosí žena z ordinace, tak už ten nový regler ani kupovat nebudu, protože stejně všichni brzy zahyneme na chřipku, žloutenku.......
Chci tím říct, že zdaleka ne každý regulátor provozovaný bez filtru odejde během oár měsíců. V mém přípdě zatím oba, které jsem provozoval vydrželi do jejich výměny po 10 letech.
Kromě toho mám v plynovém kastlíku málo místa, aby se mi tam vešel DuoComfort a dva filtry a ještě se dalo komfortně s lahvemi manipulovat. Proto hledám jiné řešení. Zatím jím je výhradní používání propanu v originálních lahvích a připravená procedura pro případ poruchy na cestě. Zatím to funguje, kdyby ne, dám sem poctivě zprávu, že tudy cesta nevede.
Upravil Rudy dne 24.01.2018 19:46, před 6 let
RobertRobertČlen
Přidáno před 6 let
Tak, jak čumí Floridan 79, čumím i já. Mám nádrž, za ní régl za 250Kč, vše namontováno v r.2008, tedy deset let. Každoročně v karavanu probydlím kolem 120ti dní, všechny (3) spotřebiče na plyn a vše funguje jak má a že už tedy tím réglem muselo projít pěkných pár litrů. Takže za mne - já filtr nepotřebuji. !M
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
HrochHrochČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Garda napsal:

Kolik aut ma vyhrivany kaslik, regulator a dvojitou podlahu kudy rozvod jde?
Pokud jsem mel nadrz a cerpal Pb, tak plny pytel problemu s butanem a monokontrol vydrzel cca 10 mesicu. Protoze jsem chtel zjistit co se stalo, tak jsem ho rozebral. Na prvnim stupni nabobtnala gumicka na sedlu tak, ze neproslo nic. Zbytek cisty.
Rekni mi jak by se bezne mechanicke necistoty vyparily vznesly se v lahvi a skoncily v regulatoru? Tedy krome toho smradlavyho sajrajtu co tam davaji.
Mit neco co vetsina ostatnich nemaji, tedy vyhrivane vsechno, pak to ale nelze zobecnovat, ze je to dobre a nutne pro vsechny ostatni.
Kdo o tom nic nevi, tak pak lita po servisech a cpe do toho zbytecne prachy.


Pokud máš originál schránku na plynové lahve, tak v ní určitě mrznout nebude, pokud tedy v rámci úspor v zimě na horách nevypínáš topení. Znám lidi, kteří když jdou v zimě z auta pryč snižují teplotu na +6°C, to záleží na vkusu každého karavanisty :) . Pokud budeš normálně topit, nemůžou ti v originálním boxu lahve zmrznout. Pokud jsi měl plynovou nádrž pod autem, tak se nediv. Je pravda, že obytkou jezdím teprve čtrnáctý rok, ale v žádné jsem s klasickým PB nikdy neměl problém (ani s Elnaghem s jednoduchou podlahou a velmi nekvalitní izolací). Já ale věřím odborníkům, tudíž jsem si nenechal namontovat nádrž pod auto, ale koupil jsem doplňovací lahve do prostoru určeného výrobcem. Vím, že je tady spousta lidí, kteří si myslí. že tým konstruktérů, kteří obytné vozy vyvíjejí jim nesahá ani po kotníky a udělají si to po svém s Frantou v garáži a pak se jim ten blbý PB neodpařuje, já k nim však nepatřím a vše funguje jak má. Co se týče filtrů Truma, tak ty vznikly právě proto, aby nedocházelo k problémům s regulátory a spotřebiči, které jsou na plynový rozvod napojeny. Je to filtr jako každý jiný, znám člověka, který mi tvrdil, že je zbytečné měnit, nebo čistit vzduchový filtr v autě, ono to sice pak moc nejede a víc to žere, ale ušetřil :):):) .
Upravil Hroch dne 24.01.2018 17:59, před 6 let
MajliMajliČlen
Přidáno před 6 let
[quote]STMax napsal:

Vkládám pár fotek co může být v propanu. Zákazník je z Brna a tankuje jen a výhradně na plničce čistého propanu na Cejlu.

Společnosti které kšeftují s plynem, při přepravách a skladování příliš nerozlišují jestli jde o propan nebo propan-butan. Vozí to stejné cisterny apod. To stejné plničky. Jeden den plní stejným stojanem propan, pak přehodí vstup z jiné cisterny a jedou do bomb propan butan. [quote]


Možná blbý dotaz ale když plníte lahve na pumpě jak poznáte že vám tam dává čistý propan a ne levnější pb ? Pokud měním lahev kus za kus tak má navařenou plombu z plnírny. Asi se to dá taky ojebat ale to už je jiné téma.
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Rudy napsal:

Určitě ten filtr význam má, o tom nepochybuji. Čím více člověk tankuje u neověřených zdrojů tím větší. To nijak nezpochybňuji. jenže kupecké počty jsou taky nezpochybnitelné:

DuoControl CS = 4500,- Kč
2x Truma filtr s montáží =3 000,-Kč + od druhého roku 2x 500,- za vložky = 5 000,- Kč/3roky.

Takže přežije-li regulátor tři roky, je i jeho případná výměna levnější než instalace filtrů. Ať počítám jak počítám, vychází mi to tak :x

Případný argument náhlé poruchy na cestě u mne taky neobstojí, mám na hadici ke grilu obyčejný GOK, v nejhorším jím dočasně nahradím poškozený DuoControl.

Jde však o mnou zvolené riziko. Jsem smířen s tím, že pokud mi regulátor odejde dříve, budu mít s reklamací smůlu.....!)


Filtry se měnit nemusí poud se filtr pravidelně kontroluje a olej se vylévá pryč.

Je to každého věc jak s informacemi naloží. Jen mi pak postupně nevolejte že máte druhý den odjíždět, regulátor nejde, Truma zalepená a manželka je nasraná že hold bude v autě zima nebo nepůjde lednička. Takových případů neustále řeším tolik až hrůza. A vše je jen z nevědomosti nebo najivity. Pak tu stojíte a už neřešíte kolik stojí oprava. Takže filtry nedávejte, aspoň budeme mít my servisáci práci.
GardaGardaČlen
Přidáno před 6 let
Kolik aut ma vyhrivany kaslik, regulator a dvojitou podlahu kudy rozvod jde?
Pokud jsem mel nadrz a cerpal Pb, tak plny pytel problemu s butanem a monokontrol vydrzel cca 10 mesicu. Protoze jsem chtel zjistit co se stalo, tak jsem ho rozebral. Na prvnim stupni nabobtnala gumicka na sedlu tak, ze neproslo nic. Zbytek cisty.
Rekni mi jak by se bezne mechanicke necistoty vyparily vznesly se v lahvi a skoncily v regulatoru? Tedy krome toho smradlavyho sajrajtu co tam davaji.
Mit neco co vetsina ostatnich nemaji, tedy vyhrivane vsechno, pak to ale nelze zobecnovat, ze je to dobre a nutne pro vsechny ostatni.
Kdo o tom nic nevi, tak pak lita po servisech a cpe do toho zbytecne prachy.
Miloš
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let
Určitě ten filtr význam má, o tom nepochybuji. Čím více člověk tankuje u neověřených zdrojů tím větší. To nijak nezpochybňuji. jenže kupecké počty jsou taky nezpochybnitelné:

DuoControl CS = 4500,- Kč
2x Truma filtr s montáží =3 000,-Kč + od druhého roku 2x 500,- za vložky = 5 000,- Kč/3roky.

Takže přežije-li regulátor tři roky, je i jeho případná výměna levnější než instalace filtrů. Ať počítám jak počítám, vychází mi to tak :x

Případný argument náhlé poruchy na cestě u mne taky neobstojí, mám na hadici ke grilu obyčejný GOK, v nejhorším jím dočasně nahradím poškozený DuoControl.

Jde však o mnou zvolené riziko. Jsem smířen s tím, že pokud mi regulátor odejde dříve, budu mít s reklamací smůlu.....!)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner


hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 21
Členové online 0

Celkem členů: 15,972
Nejnovější člen: Roman1973
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,537,348 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.50842 sekund | Průměrně za: 0.50842 (0) sekund | Dotazy: 139 | Použitá paměť: 2.73MB/4MB