Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Planar - umístění

Poslední aktualizace před 5 let
jendahbjendahbČlen
Přidáno před 5 let
ja uz to mam hotovy, musel jsem sundat nádrž a vyndat čerpadlo, jakási příprava tam je, ale takovy divny kolínko, jednodussi bylo tam dát jehlu.
misusmisusČlen
Přidáno před 5 let
Taky Crafter 2018 a presne jak pise p.Horacek nadrz se musi povolit a spustit,zakaznik prijel s 3/4 nafty tak to byl boj !!!
AutoelektroHoracekAutoelektroHoracekNováček
Přidáno před 5 let
Do Crafter 2018 jsem letos montovali vodni topeni webasto a museli jsem svesit nadrz, ale byl tam jeden vystup pro topeni z cerpadlo, tak se urizl konec a dala se tam rychlo spojka na palivo a funguje to, nemuseli jsme vyndavat cele palivove cerpadlo. Jinak jsme vam to schopni namontovat v Hradci Kralove. www.Autoelektroho... (y)
jendahbjendahbČlen
Přidáno před 5 let
zdravim, poradí někdo jestli má crafter 2017 přípravu v nádrži na topení nebo jestli musim dávat jehlu?
díky
P
prČlen
Přidáno před 5 let
Franta REZAC:

Díky za info. Viděl jsem tu montáž ve tvé galerii, plánuji to stejně.
Peugeot 5008 2.0 HDI + Tabbert FFB 430
F
fifa32Člen
Přidáno před 5 let
Sipadan:

No, chlazení u mě zase tak brzy nehrozí, patřím k těm divným typům, co je jim často zima i v létě, ideální provozní teplota je pro mě 30+, ale zase tolik neulítávám, abych topil vždycky, když je pod 30 :-) :-).
Ale díky všem za informace v tomto i ostatních vláknech, i já mám poct, že to řeším dlouho, jaro se blíží, na druhou stranu je potřeba řešit i jiné věci než caravan a topení. Tenhle nebo příští víkend topení objednám, umístění v kabině místo baterky nakonec odpadlo, protože po přeměření je jasné, že tam ho nenacpu, ve hře zůstává pod autem nebo klasicky v nákladovém/obývacím prostoru, ale to rozhodnu, až ho budu mít fyzicky v ruce, ani pod autem není tolik místa, kolik jsem si původně myslel.
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 5 let
Mám ho cca 15 mm pod deskou zvýšené podlahy. A nevšiml jsem si nějakého negativa. Jinak prostor z boku a před sáním mám dostatečný. Topení nějak extra teplé při provozu není.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
P
prČlen
Přidáno před 5 let
Řeším taky umístění PLANARU 44 ve vestabě a nejvíc by mi vyhovovalo umístění ve zvýšené podlaze za sedadlem řidiče. Pročítal jsem fórum a narazil na citovanou informaci o nutném prostoru nad topením 60mm. To tam samozřejmě možné není. Pročítal jsem i návod na Planar a tam je pouze předepsán prostor před sáním a na výstupu , nad topením je uvedeno pouze 60mm pro údržbu . To stejné je například uvedeno i v instalačním manuálu pro Webasto Air Top.

Má někdo zkušenosti s tímto umístěním, popřípadě jestli by stačila nějaká ventilační mřížka nad topením ?
Peugeot 5008 2.0 HDI + Tabbert FFB 430
sipadansipadanČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

fifa32 napsal:

jednou variantou je pro mě umístění v kabině, ale mám N1 s přepážkou, takže by nasávalo vytápěný vzduch z nevytápěné kabiny a vyfukovalo do vytápěného nákladového prostoru, druhá varianta je ven pod auto , jak se to potom řeší, vede se vlnovec pro vdech vytápěnéného vzduchu a vlnovec pro výdech ohřátého vzduchu podlahou do auta (samozřejmě třetí varianta je dát topení do vytápěného prostoru, ale vzhledem k malému autu hledám i jiné varianty).

Díky.


Fifo32,

řešíš dávno vyřešené.
Pokud chceš dát topení do kabiny před přepážku vytápěné časti vozu, tak ho tam dej a do té přepážky udělej dvě díry - jednu na sání a druhou na rozvod výdechů - topné větve.
To je normální instalace, nic k diskusi.
A máš hotovo.

Proč by mělo nasávat nevytápěný vzduch z kabiny mi jasné není .... ale též je to schůdné, stejně tak jako sání vzduchu z venku (to je ztrátové velice).

Když dáš topení ven pod auto, nebo nad auto, platí stejný vzorec - nasávej též z vytápěné části a foukej zpět do vytápěného prostoru.
V tom ti nemůže nic bránit, jen musíš udělat opět dvě díry.
Roury se vedou pořád stejně, jedna prodlužuje sáníí a druhá zajišťuje vedení topné větve .... nehledej v tom vědu, řešíš to už strašně dlouho, skutek utek a za chvíli budeš potřebovat spíše chladit :D

Žádný ze způsobů instalace nemá vliv na zanášení spalovací komory .....
4.114683,118.628756
pe3ikpe3ikČlen
Přidáno před 5 let
Nasávanie z vykurovacieho priestoru je (u Webasta určite) kvôli regulácii teploty vo vykurovanom priestore. Riadi sa podla teploty nasávaného vzduchu . Na minimum to udržuje tuším 9 stupnov.
Karin Já a Rudolf - Mis van Techno 2018
allfaallfaČlen
Přidáno před 5 let
Z venku rozhodně ne, natáhl by sis akorát smrad a plyny z výfuku topení.
F
fifa32Člen
Přidáno před 5 let
Ahoj, prosím, může někdo zkušený upřesnit, zvažuji kam naftové topení dát, a narazil jsem na následující otázky:

má nějaký (a jaký) vliv na topení, zejména zasírání, aditivum přidávané do nafty (VIF)- mělo by o něco zvyšovat cetanové číslo, takže by možná topení mělo lépe topit, snad se nerozustí :-), ale má to nějaký vliv na zasírání-uvažuji o dvou variantách, buď oddělená nádrž pro topení, nebo z nádrže auta, oboje má některé výhody i nevýhody.

uvádí se, že vdech vytápěného vzduchu by měl být z vytápěného prosotru, jaký je důvod, účinnost topení, nebo nějaký závažnější- jednou variantou je pro mě umístění v kabině, ale mám N1 s přepážkou, takže by nasávalo vytápěný vzduch z nevytápěné kabiny a vyfukovalo do vytápěného nákladového prostoru, druhá varianta je ven pod auto , jak se to potom řeší, vede se vlnovec pro vdech vytápěnéného vzduchu a vlnovec pro výdech ohřátého vzduchu podlahou do auta (samozřejmě třetí varianta je dát topení do vytápěného prostoru, ale vzhledem k malému autu hledám i jiné varianty).

Díky.
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Duro103 napsal:

Ďakujem.
Mal by som nasávajú vzduch brat zvnútra auto? Aby prišiel už trochu ohriaty?


A taky z důvodu bezpečnosti. Aby jsi nenasával například výpary z vedle stojícího nastartovaného auta.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
sipadansipadanČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Duro103 napsal:

Ďakujem.
Mal by som nasávajú vzduch brat zvnútra auto? Aby prišiel už trochu ohriaty?


Ano, přesně tak se to dělá ... rozdíl není zanedbatelný, nasáváš vzduch cca. 20 °C teplý, což je oproti zmrlému rozdíl v extrémním případě i několika desítek °C.
4.114683,118.628756
D
Duro103Člen
Přidáno před 5 let
Ďakujem.
Mal by som nasávajú vzduch brat zvnútra auto? Aby prišiel už trochu ohriaty?
sipadansipadanČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Duro103 napsal:
Dal by som ho zospodu garáže.


V pohodě, kamkoliv, ale měl bys počítat s umístěním sání topného vzduchu uvnitř vozu, jelikož jinak jsou ztráty zbytečně velké. Lze sice nasávat i vzduch chladný, ale rozumné to příliš není ....
4.114683,118.628756
D
Duro103Člen
Přidáno před 5 let
Aké máte skúsenosti s umiestnením vôn. Mám 7,5m OA.
Dal by som ho zospodu garáže. Niekde medzi rezervu a šasi.
Schoval by som ho do nejakej skrinky.
AutoelektroHoracekAutoelektroHoracekNováček
Přidáno před 5 let
Kdyby někdo chtěl namontovat topeni na Královéhradecku, tak se stačí ozvat na tel.: 737071412 nebo se můžeme podívat na www.AutoelektroHo...
Willik68Willik68Člen
Přidáno před 5 let
po mnoha odkladech jsem dnes konečně spustil svého Planara 44ku. běží v pohodě. tímto bych chtěl poděkovat za rady zde, byly mi velmi ku pomoci. hlavně Sipadanovo upozornění že Tranzit má jehlu v nádrži z výroby. pro ty kteří by ji hledali jako já, jsem udělal pár obrázků (viz níže). na jednom obrázku je celá hlava odběru paliva a plováku snímače hladiny, na druhém záslepka která byla nasazena na hrdlo pro připojení topení.

pokud by někdo montoval topení do tranzita modelové řady 2000-2006, mohu říci že není potřeba úplná demontáž nádrže. stačí jen povolit třmeny, které nádrž upevňují a po odklopení pravé strany nádrže směrem dolů (v levo jsou hadice od hrdla nádrže) už se dá manipulovat s hrdlem jehly. lépe je to celé dělat s nádrží pokud možno prázdnou, já měl v nádrži necelou čtvrtinu obsahu (dle palivoměru) a šlo to v pohodě.
Willik68 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
F
fifa32Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

jesterka napsal:

Ahoj ,
Pred tydnem jsem si planara svepomoci montoval sam , na transita pod podlahu takze z venci , ac sem tomu nechtel verit , prodavajici mi tvrdil ze transit uz ma jehlu v nadrzi predpripravenou a zaslepenou , takze staci jen napojit hadicka. Mel pravdu a jehla dodana k planaru zustala nepouzita ,, doporucuji montaz vne auta a do vnitr jen vystup ohrateho vzduchu , planar a cerpadlo nejdou temer slyset , jen huci proud ohrateho vzduchu jak vali z teplovou....
Rada jesterka:)


Ahoj, prosím, nebyly by nějaké fotečky, případně popis provedení montáže? Původně jsem chtěl při montáži topení do naší minidodávky využít již vyvrtané otvory po předchozím topení minulého majitele, namontované v nákladovém prostoru, ale když jsme vyndali původní vestavbu, začínám pošilhávat po montáži pod auto, protože v malém prostoru topení vevnitř omezuje jak prostorově tak dispozičně a pod sedačku spolujezdce to u nás nejde, máme tam motor.

Mimochodem, má někdo praktickou zkušenost, jak moc se při motáži ven a třeba zimním kempování snižuje efektivita, resp. o kolik topení běží déle a více spotřebovává - odhadem , chápu, že to nějak přesně měřit je na disertační práci, ale při umístění "topné" komory ven a nízké okolní teplotě asi musí topení makat víc, má třeba smysl při venkovní montáži zkoušet plechovou bednu. ve které je topení (jasně, může se namontovat bez bedny, ale přece jenom venkovní humus, co stříká a odletuje ze silnice i odjinud dává takto namontovanému topení asi minimálně esteticky zabrat, a spolehlivosti asi taky moc nepřispívá-otřesy od ran apod.), zaizolovat třeba minerální vlnou?
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 22
Členové online 0

Celkem členů: 15,972
Nejnovější člen: Roman1973
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,492,168 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.27942 sekund | Průměrně za: 0.27942 (0) sekund | Dotazy: 130 | Použitá paměť: 2.21MB/4MB