Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Booster

Poslední aktualizace před 6 let
camperboycamperboyČlen
Přidáno před 6 let
Prosím majitele Ctek Dualu o radu. Co znamená svítící dioda soláru a zároveň blikající alternátoru? O víkendu jsem to montoval a v tom přiloženém manuálu tato kombinace není.
Napadá mě, že nástavbová bat je plná a solár cpe proud do motorové baterky, je to možné?
Díky! Jinak ten Dual je bombová věc.
I
infernusČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Dobrá otázka. Technicky by se stát nemělo nic.
nedá mi to; mít připojený auto na síť a zároveň nechat běžet altík je těžká idiocie (prosím, neber to osobně).
PROTOŽE:
NIKDO Z PRODEJCŮ NEVARUJE MAJITELE NOVEJCH AUT, ŽE NIKDY !!! NESMÍ PUSTIT NARÁZ MOTOR + SÍŤ 220V.
Často se pak stane, že zařve blok.
Jsem si na 1.000% jistej, že většina prodejců to ani neví.
TOTO JE PERLA ZVÍCI MELOUNU, TAK SI TO VŠICHNI PAMATUJTE.

Typicky:
Majitel obytky chce před odjezdem v kempu rychle dobít baterky a zároveň ohřát motor - než vyjede.
Zařve EBL. Tiše a bez rozloučení (dobrá zpráva je, že altík to vždycky přežije)
Majitel nic netuše naloží, odjíždí a doma po tejdnu, mjesíci, nebo nejlíp - těsně před dovolenou (před odjezdem) s hrůzou zjistí, že blok zmrtvěl.
Výsledek je, že mě nervuje v pátek vodpoledne, večír, potažmo v sobotu ráno se žádostí o okamžitou nápravu = nejlíp funkční radou po telefonu. Za suchý z nosu, pochopitelně.
Jako bonus mimořádně mentálně vodolný kusy pro zpestření začnou vyhrožovat zabukovaným trajektem, kempem, domluvenou nakládkou tchyně a podobnejma trikama.
Slabší kusy s pláčem rezignujou a v pondělí začnou obvolávat servisy.
Moji reakci si ti co mě znají dokážou živě představit a je mi jasný, jak je to rozesmálo.
Nicméně nešťastnýho majitele zcela chápu, a vůbec mi to nepřijde jako věc k popukání. To je prostě smutná realita.

1) nechápu význam ohřevu motoru debilním půlhodinovým kuckáním na volnoběh (u nových konstrukcí filtr pevnejch částic jen úpí a dehtuje jak blbě nadimenzovanej kotel)
2) ta čtvrt(půl)hodina do tý baterky stejně nic nedostane (kór když už je skoro nabitá)

závěr: pokud bude nabíječka provozována bez střetu se zvýšeným závěrným napětím "z druhé strany" (alltík) není důvod k obavám (solár nevadí)

Tož tak.
Karel, Váš servisák v aktivní službě :_


Díky za info, chtěl jsem mít jen představu co s tím a aby to bylo co nejvíc blbuvzdorný :) Nejde jen o mě, ale člověk musí počítat s nevědomostí nejen posádky, ale i všech ostatních kamarádů v kempu. Už taky byly případy, že lidi odjeli od pumpy s hadicí v nádrži. Proto jsem chtěl mít informaci, kdyby se to stalo. Je to v minikaravanu. V mém případě tam bude opravdu jen ten CTEK XMS10, 250SA a odpojovač baterie. Takže jednoduchá instalace. Spíš jsem měl strach o AGM baterii a případně o ty CTEKy. V elektru zas takový odborník nejsem, co že je to to zvýšené napětí v závěrném směru? Možná by tu blbuvzdornost vyřešil mechanický přepínač do panelu. David
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Dobrá otázka. Technicky by se stát nemělo nic.
nedá mi to; mít připojený auto na síť a zároveň nechat běžet altík je těžká idiocie (prosím, neber to osobně).
PROTOŽE:
NIKDO Z PRODEJCŮ NEVARUJE MAJITELE NOVEJCH AUT, ŽE NIKDY !!! NESMÍ PUSTIT NARÁZ MOTOR + SÍŤ 220V.
Často se pak stane, že zařve blok.
Jsem si na 1.000% jistej, že většina prodejců to ani neví.
TOTO JE PERLA ZVÍCI MELOUNU, TAK SI TO VŠICHNI PAMATUJTE.

Typicky:
Majitel obytky chce před odjezdem v kempu rychle dobít baterky a zároveň ohřát motor - než vyjede.
Zařve EBL. Tiše a bez rozloučení (dobrá zpráva je, že altík to vždycky přežije)
Majitel nic netuše naloží, odjíždí a doma po tejdnu, mjesíci, nebo nejlíp - těsně před dovolenou (před odjezdem) s hrůzou zjistí, že blok zmrtvěl.
Výsledek je, že mě nervuje v pátek vodpoledne, večír, potažmo v sobotu ráno se žádostí o okamžitou nápravu = nejlíp funkční radou po telefonu. Za suchý z nosu, pochopitelně.
Jako bonus mimořádně mentálně vodolný kusy pro zpestření začnou vyhrožovat zabukovaným trajektem, kempem, domluvenou nakládkou tchyně a podobnejma trikama.
Slabší kusy s pláčem rezignujou a v pondělí začnou obvolávat servisy.
Moji reakci si ti co mě znají dokážou živě představit a je mi jasný, jak je to rozesmálo.
Nicméně nešťastnýho majitele zcela chápu, a vůbec mi to nepřijde jako věc k popukání. To je prostě smutná realita.

1) nechápu význam ohřevu motoru debilním půlhodinovým kuckáním na volnoběh (u nových konstrukcí filtr pevnejch částic jen úpí a dehtuje jak blbě nadimenzovanej kotel)
2) ta čtvrt(půl)hodina do tý baterky stejně nic nedostane (kór když už je skoro nabitá)

závěr: pokud bude nabíječka provozována bez střetu se zvýšeným závěrným napětím "z druhé strany" (alltík) není důvod k obavám (solár nevadí)

Tož tak.
Karel, Váš servisák v aktivní službě :_
Upravil Karel Prokop dne 10.03.2018 16:32, před 6 let
I
infernusČlen
Přidáno před 6 let
Zdravím, jen krátký dotaz, mám CTEK 250SA Na jednu svorku připojena startovací baterie, na druhou svorku baterie v karavanu. Chci k tomu pridat nabíječku CTEK MXS 10 pro dobití baterie např. v kempu. Je možné tu nabíječku připojit rovnou na poly baterie nebo je třeba mezi to dát nějaké relé. Nevím jak by se to chovalo kdyby se nastartovalo (dobíjení ze startovací baterie skrz 250SA) a byla připojená i nabíječka MXS 10. Díky za radu
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
žádná dioda !!!
na diodě je úbytek ten sníží napěťovej spád a dobíjecí výkon.
W
walibukČlen
Přidáno před 6 let
[quote]Karel Prokop napsal:

Ale je potřeba říct, že jsem do nástavby dal LFP, což je tvrdej zdroj a i bez boosteru dozadu teklo okolo 30A,....
/quote]

Takže ak použijem LiFePo4, tak je booster nadbytočný a stačí my Shotiho dioda a k fotovoltaickému panelu regulátor MPPT, Môže byť tento pripojený pred diodu?
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Tom a Zdena
vím, že to je se mnou :o hrozný, ale:
- víš co udělá to kuckání na volnoběh u Euro 5(6) se studeným motorem a vejfukem s filtrem pevnejch částic?
V zimě?
Kdy je vejfuk studenej a zvenčí mohutně ochlazovanej?
Bude to dehtovat jako óbr - předimenzovanej kotel.
Správný je jet a citlivou jízdou to co nejdřív ohřát (celý soustrojí). Takže budeš jezdit vokolo kempu, nebo obchoďáku jako votrok. Von ten booster je dobrá pomůcka, ale zas taková všespasitelná hitparáda to už dnes taky není. Kór pro Euro 6. A v době LFP ? Kdy efektivnost a rychlost nabití Lithia je trojnásobná?
Já se domnívám, že za pár let všichni v zimě jezdící kempeři budou mít lithium.
A dost možná i bez boosteru. Páč i bez něj do Lithia teče až 30A (tvrdej zdroj jak už jsem tu psal).
Navíc - víme jak nejenom Votronici bojovali s parametrama při vývoji. A že to sou Páni Elektrikáři.

Soráč, já musel. Dycky když sem vlezu, tak vidím ty díry v tý mozaice informací a nedá mi to.
Normální lidi tápou a internet je plnej hypotéz a domněnek. Navíc ten vývoj je opravdu překotnej. V době před-lithiový a před downsizingem a Euro 5(6) byl booster bomba, ale vývoj jde dál...
Pamatuju se, když jsme nadšeně montovali první booster v republice. A měřili a měřili, páč jsme tomu nemohli uvěřit, že je to tak dobrý. I ten CZ manuál na stránkách Ládi Bartůňka (karavan.cz) je vode mě,....:) Nostalgie.
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let
Tak ale je to proste tak,ze booster proste umozni optimalni dobiti baterie za pomerne kratsi dobu tedy treba behem prejezdu na jine misto a to je to hlavni k cemu je urcen.Vyhovuje tedy tem kdo po dvou trech dnech mizi na jine misto ktere neni treba az tak vzdalene aby se baterie dobila pouze jizdou bez boostera. Nekdo nekde 0sal ze staci pouze nastartovat a nechat bezet motor pul hodiny na volnobeh ale to uz jsou spekulace a nevim jestli je to optimalni reseni.Nicmene dekuji za odpoved.Rekneme na leto solarni panel na zimu booster alespon tak to vnimam.O efoy se tu ve vlaknech nenapsalo moc pozitivnich veci.
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Tomas Brabec napsal:

Citovat

Herman napsal:

Citovat

Tom a Zdena napsal:

Od jednoho prodejce obytnych vozu jsem obdrzel sdeleni,ze u vozu s motorizaci zarazenou do euro 6 musi byt pouzit booster z duvodu, ze tyto motory neumozni uplne nabiti akumulatoru za jizdy. Muzete tuto informaci nekdo potvrdit ? Dik Tom


No spíše bych ji vyvrátil ,Při výjezdu jsem měl nabito aku na 13.8V dvě noci a dny topení pokles před odjezdem na 12.4V . Při dojetí domů ca 5-6.hod jízdy + zapnutá lednice opět na 13.8V


No jo, ale to prakticky nic nevypovídá o míře nabití baterie. Na hodnotu 13,8V se napětí dostane i po hodině jízdy, bez boosteru. Po zapnutí čehokoliv pak taky rychle klesne... Spousta lidí si díky tomu myslí, že komplet vybitou baterii po víkendu na lyžích dobije za 2 hodiny jízdy domů...


Tome máš úplnou pravdu ,je to úměrné k době dobíjení a kolik Ah má zdroj - altík dodává do akumulátoru a hodnotě Ah aku vybité baterie ve voltech. Na dostačující nabití těchto standartních baterii a hodnot je doba 10hod a více .
Po 8.dnech odstavení jsem se byl podívat na stav napětí a startovací má 12.9V. a trakční 12.7V . vše vypnuto.

Otázka byla zda v nových vozech jsou dostačující altíky , myslí že ano . Startovací mám 90Ah a trakční 95.Ah
Žijeme jen jednou.
HHHHČlen
Přidáno před 6 let
Fiat EURO 6 2016 posílám průběh napětí před nastartováním napětí na svorkách 12,45 po nastartování 13,40 - 14.40 po přestávce 14,00 až 14,40 bez boosteru

Honza
HH Připojili následující soubor:
sc220-revit18012308440.pdf [Nejsou k dispozici žádné informace / 116 stažení]
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Herman napsal:

Citovat

Tom a Zdena napsal:

Od jednoho prodejce obytnych vozu jsem obdrzel sdeleni,ze u vozu s motorizaci zarazenou do euro 6 musi byt pouzit booster z duvodu, ze tyto motory neumozni uplne nabiti akumulatoru za jizdy. Muzete tuto informaci nekdo potvrdit ? Dik Tom


No spíše bych ji vyvrátil ,Při výjezdu jsem měl nabito aku na 13.8V dvě noci a dny topení pokles před odjezdem na 12.4V . Při dojetí domů ca 5-6.hod jízdy + zapnutá lednice opět na 13.8V


No jo, ale to prakticky nic nevypovídá o míře nabití baterie. Na hodnotu 13,8V se napětí dostane i po hodině jízdy, bez boosteru. Po zapnutí čehokoliv pak taky rychle klesne... Spousta lidí si díky tomu myslí, že komplet vybitou baterii po víkendu na lyžích dobije za 2 hodiny jízdy domů...
HrochHrochČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Tom a Zdena napsal:

Od jednoho prodejce obytnych vozu jsem obdrzel sdeleni,ze u vozu s motorizaci zarazenou do euro 6 musi byt pouzit booster z duvodu, ze tyto motory neumozni uplne nabiti akumulatoru za jizdy. Muzete tuto informaci nekdo potvrdit ? Dik Tom


Tak od takového prodejce bych se rychle vzdálil :-) . Pokud tvrdí, že nový výrobek za +- 2 mil.Kč nefunguje tak jak má, určitě bych šel jinam.
mychalmychalNováček
Přidáno před 6 let
@karel
Díky za vyčerpávající odpověď, doufal jsem, že se k tomuto vyjádříš právě ty :) demotivovat se nenechám, a je mi jasné, že mé řešení není zdaleka ideální, jenomže při mém rozpočtu pracuji s tím co tak nějak je na skladě, a na skladě jsou dva panely 170W 44V každý! zapojeny paralelně.
Takže sestava dva MPPT do serie je teda nesmysl jak jsem tušil. Tudíž co sestava kde bude Ctek plnit jen funkci boosteru a odpojovače baterií a solary připojím přez MPPT 30a(mají vstupy do 100V) přímo na baterii?
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Tom a Zdena napsal:

Od jednoho prodejce obytnych vozu jsem obdrzel sdeleni,ze u vozu s motorizaci zarazenou do euro 6 musi byt pouzit booster z duvodu, ze tyto motory neumozni uplne nabiti akumulatoru za jizdy. Muzete tuto informaci nekdo potvrdit ? Dik Tom


No spíše bych ji vyvrátil ,Při výjezdu jsem měl nabito aku na 13.8V dvě noci a dny topení pokles před odjezdem na 12.4V . Při dojetí domů ca 5-6.hod jízdy + zapnutá lednice opět na 13.8V
Žijeme jen jednou.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Já nevím, ale měřil jsem nový Euro 6 na několika novejch Hymerech a přišlo mi, že to dobíjí normálně.

Ale je potřeba říct, že jsem do nástavby dal LFP, což je tvrdej zdroj a i bez boosteru dozadu teklo okolo 30A,....
Je ovšem možný, že u olova to bude chodit jinak, ale pokud je to olovo "hladový" tak by tam napěťovej spád měl pustit normální dobíjecí proudy,...A o tenhle stav by se měla postarat lednice se svým 10-15A odběrem. Teda myslím si to, nemám oměřeno fyzicky.

a dobíjení startovačky za jízdy mě nezajímá, to si řeší výrobce,.... my (karavanisti) se zabejváme v podstatě jen nástavbou.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let
Tak nějak hodně zjednodušeně a nemusí to tak být ve všech případech ...
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 22.01.2018 23:29, před 6 let
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let
Od jednoho prodejce obytnych vozu jsem obdrzel sdeleni,ze u vozu s motorizaci zarazenou do euro 6 musi byt pouzit booster z duvodu, ze tyto motory neumozni uplne nabiti akumulatoru za jizdy. Muzete tuto informaci nekdo potvrdit ? Dik Tom
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
@mychal:
1) jestliže máš výstup na panelech 44V a Ctek je na 22V tak je asi něco špatně ?
předpokládám že se jedná o dva panely 22V ale do série to fakt nepude,....
2) myslíš si že dáš dva MPPT regulátory do série? Svůj a pak ten Ctekovskej? Jako za sebe?
tak to tedy taky fakt nepude,....

pokud chceš bezpečně a spolehlivě dobíjet co největšími proudy a neshořet, tak přestaň směřovat svoje úvahy tímto směrem.
Páč jinak bude výsledek tohoto "řešení" poměrně snadno předvídatelnej,...
Celá takto nadimenzovaná výzbroj v lepším případě nebude chodit a v horším "velikými proudy" ....zahoří.....

Michale, neber to, jako že Tě chci shazovat, nedejbože demotivovat, ale ten příspěvek je typickej pro člověka co by rád něco tvořil, ale chybí mu velká část informací o dějích v tom zařízení.
A těch Vás je hodně. A bohužel na internetu ty informace nejsou, nebo málo, nebo zkreslený. Pokud se to chceš naučit tak se zkus přihlásit na seminář na www.i4wifi.cz na 7.2.18
Budeme tam přednášet o solárech pro lidi, co je to zajímá. Probereme si to, když budeš mít zájem. Pro ostatní uživatele a stavitele - pokud mají zájem - samozřejmě ta možnost je taky. Je to jedna z možností jak se zorientovat v elektrovýzbroji vestaveb a speciálních samo-domo řešení a nejít zbytečně bolestnou schizofrenní cestou pokus-vomyl.

Tož tak.
Muselo to :) ze mně ven,....
mychalmychalNováček
Přidáno před 6 let
Ahojte, mám takový technický dotaz, pročetl jsem toto vlákno a jelikož se tu řeší Ctek s FV panely dám to sem, pořídil jsem ctek d250s jako booster, dále mám na střeše dva panely 170w 44v, a teď řeším jak to celé zapojit, jestli použít vstup na solár na Cteku a před něj dát MPPT nebo MPPT připojit přímo na baterku a dokoupit teplotní čidlo. Samozřejmě bych radši volil zapojení přes Ctek jen mi dělá starosti jeho vstup do 22v a to jak se tváří pro MPPT regulátor který si, pokud mám správné info, sám určuje jestli je připojen na 12v nebo 24v, prostě aby nebyl MPPT "zmaten" z Cteku a nevyhodnotil že má dobíjet 24v baterku a Cteka neodpálil. Taky chci dobíjet co největšími proudy což si myslím bude zapojení přes Ctek chytřejší.
lordKOKMANlordKOKMANČlen
Přidáno před 6 let
Ještě se dovolím spojit další dotaz snad už poslední :)

Přemýšlím právě o nabíječi Dual D250S ale chtěl jsem se vyhnout displaji a nahradit to celkovým panelem https://www.karav...-400ah.htm
Je to spojitelné?
Jirka a Hani v Andílkovi (Peugeot Boxer)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 10
Členové online 0

Celkem členů: 15,971
Nejnovější člen: lisky
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,472,925 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20597 sekund | Průměrně za: 0.20597 (0) sekund | Dotazy: 137 | Použitá paměť: 2.31MB/2MB