Citovat
Karel Prokop napsal:
Dobrá otázka. Technicky by se stát nemělo nic.
nedá mi to; mít připojený auto na síť a zároveň nechat běžet altík je těžká idiocie (prosím, neber to osobně).
PROTOŽE:
NIKDO Z PRODEJCŮ NEVARUJE MAJITELE NOVEJCH AUT, ŽE NIKDY !!! NESMÍ PUSTIT NARÁZ MOTOR + SÍŤ 220V.
Často se pak stane, že zařve blok.
Jsem si na 1.000% jistej, že většina prodejců to ani neví.
TOTO JE PERLA ZVÍCI MELOUNU, TAK SI TO VŠICHNI PAMATUJTE.
Typicky:
Majitel obytky chce před odjezdem v kempu rychle dobít baterky a zároveň ohřát motor - než vyjede.
Zařve EBL. Tiše a bez rozloučení (dobrá zpráva je, že altík to vždycky přežije)
Majitel nic netuše naloží, odjíždí a doma po tejdnu, mjesíci, nebo nejlíp - těsně před dovolenou (před odjezdem) s hrůzou zjistí, že blok zmrtvěl.
Výsledek je, že mě nervuje v pátek vodpoledne, večír, potažmo v sobotu ráno se žádostí o okamžitou nápravu = nejlíp funkční radou po telefonu. Za suchý z nosu, pochopitelně.
Jako bonus mimořádně mentálně vodolný kusy pro zpestření začnou vyhrožovat zabukovaným trajektem, kempem, domluvenou nakládkou tchyně a podobnejma trikama.
Slabší kusy s pláčem rezignujou a v pondělí začnou obvolávat servisy.
Moji reakci si ti co mě znají dokážou živě představit a je mi jasný, jak je to rozesmálo.
Nicméně nešťastnýho majitele zcela chápu, a vůbec mi to nepřijde jako věc k popukání. To je prostě smutná realita.
1) nechápu význam ohřevu motoru debilním půlhodinovým kuckáním na volnoběh (u nových konstrukcí filtr pevnejch částic jen úpí a dehtuje jak blbě nadimenzovanej kotel)
2) ta čtvrt(půl)hodina do tý baterky stejně nic nedostane (kór když už je skoro nabitá)
závěr: pokud bude nabíječka provozována bez střetu se zvýšeným závěrným napětím "z druhé strany" (alltík) není důvod k obavám (solár nevadí)
Tož tak.
Karel, Váš servisák v aktivní službě :_
Citovat
Tomas Brabec napsal:
Citovat
Herman napsal:
Citovat
Tom a Zdena napsal:
Od jednoho prodejce obytnych vozu jsem obdrzel sdeleni,ze u vozu s motorizaci zarazenou do euro 6 musi byt pouzit booster z duvodu, ze tyto motory neumozni uplne nabiti akumulatoru za jizdy. Muzete tuto informaci nekdo potvrdit ? Dik Tom
No spíše bych ji vyvrátil ,Při výjezdu jsem měl nabito aku na 13.8V dvě noci a dny topení pokles před odjezdem na 12.4V . Při dojetí domů ca 5-6.hod jízdy + zapnutá lednice opět na 13.8V
No jo, ale to prakticky nic nevypovídá o míře nabití baterie. Na hodnotu 13,8V se napětí dostane i po hodině jízdy, bez boosteru. Po zapnutí čehokoliv pak taky rychle klesne... Spousta lidí si díky tomu myslí, že komplet vybitou baterii po víkendu na lyžích dobije za 2 hodiny jízdy domů...
Citovat
Herman napsal:
Citovat
Tom a Zdena napsal:
Od jednoho prodejce obytnych vozu jsem obdrzel sdeleni,ze u vozu s motorizaci zarazenou do euro 6 musi byt pouzit booster z duvodu, ze tyto motory neumozni uplne nabiti akumulatoru za jizdy. Muzete tuto informaci nekdo potvrdit ? Dik Tom
No spíše bych ji vyvrátil ,Při výjezdu jsem měl nabito aku na 13.8V dvě noci a dny topení pokles před odjezdem na 12.4V . Při dojetí domů ca 5-6.hod jízdy + zapnutá lednice opět na 13.8V
Citovat
Tom a Zdena napsal:
Od jednoho prodejce obytnych vozu jsem obdrzel sdeleni,ze u vozu s motorizaci zarazenou do euro 6 musi byt pouzit booster z duvodu, ze tyto motory neumozni uplne nabiti akumulatoru za jizdy. Muzete tuto informaci nekdo potvrdit ? Dik Tom
Citovat
Tom a Zdena napsal:
Od jednoho prodejce obytnych vozu jsem obdrzel sdeleni,ze u vozu s motorizaci zarazenou do euro 6 musi byt pouzit booster z duvodu, ze tyto motory neumozni uplne nabiti akumulatoru za jizdy. Muzete tuto informaci nekdo potvrdit ? Dik Tom