Citovat
Karel Prokop napsal:
Ano, je to trošičku věda.
Nabíjet do plna boosterem ne, ale nabíječkou pak doma jo. Rozhodně.
Baterky milujou když sou plně nabitrý.
Pokud si nejsi jistej, přijeď na optimalizaci. Pomůžeme, vysvětlíme.
Ti co u mě byli vědí,.... :_
Citovat
Discoverfun napsal:
ja mam taky na Tom vstupu pro solar zapojenou nabijecku a solary mam extra pres MPPT Regulator,
ktery ma automatickou regulaci napeti pro vsechny druhy baterek !
Honza/Discoverfun
Citovat
Karel Prokop napsal:
U toho Cteka mě vadí, že je tam jen obyčejnej spíňák místo MPPT réglu.
Votronic tu trojkombinaci ještě :o nespustil,...
Citovat
Jarek Dominika napsal:
Možné je vše, jen u toho auta by jsi musel od baterie pokud ji máš v předu, vézt kabel (+) o průřezu alespoň 50mm2 (předpokládám délku kabelu cca 7m) dozadu k druhé 7pin zásuvce a taktéž vzadu alespoň 25mm (max1m) připojit ke kastli (-).
Na karavanu protikus připojený alespoň cca 2x25mm2.
Potom by se dalo počítat s úbytkem na cca celkových 10m max 0,20V při 25A.
Takto nabíjet lze s nebo i bez boostru. Měl jsem a fungovalo.
Nutnost kvalitního vedení v ochraně a pojistky!
Ale jelikož nepotřebuji baterie dobijet za jízdy protože nepřejíždíme ale jsme třeba na jednom místě není toto řešení úplně vhodné.
Pro nouzi rychlého nabití je lepší výroba startov.kabelů o pruřezu 25mm2 a klasicky připojím baterie. Zaručuji že při prázdné baterii jde do baterky proud okolo 15-20A a klesá až při nabití baterie kolem 60% kapacity.
Jinak jsem přešel jen na solár a efoy a v zimně nemám problém. zde náš karavan http://www.carava...5&rs=0
s pozdravem Jarek