Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vše o akumulátorech: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vše o akumulátorech

Poslední aktualizace před 1 rok
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 6 let
Tuhle Vartu vycykluješ za rok - dva i když se o ní budeš starat jak máš. Ta baterie je v prdeli, má to za sebou, pokud budeš věřit v opak, pak s ní zažiješ mnoho zábavy ;)
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Roberto napsal:

nabíjení vymlácené baterky do "mrtva" ... povedlo se mi zapomenout baterii na vypnutém nabíječi co točí bohužel zpětně s chlazením . Výsledek asi měsíc prázdná baterka ...
Už se Vám někomu podařilo takový akumulátor zase oživit ?
Začal jsem klasickou trafo nabíječkou na náběh napětí na 11 v a pak připojil Cetek
5A na Recond . Po 20 hodinách je nabíječ na 5 tém kroku ..
I když ji nabije na 100 % bude taková baterka ještě držet a dávat co má ? Jede na ni Mover .. Je to modrá Varta Proffesional 75 AH pro lodě karavany ..

Stalo se mi něco podobného, záleží na mnoha věcech - jak dlouho skutečně ten stav trval, kondice apod., v každém případě bych udělal kapacitní zkoušku (připojit zátěž tak 5 - 10A a měřit) a uvidíš, za to nic nedáš, je to 50 na 50. Z 5ti baterek fungovaly dál dobře 3.
SadySadyČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj všem, mám dotaz ohledně pracovních teplot trakčních baterií.
Po zvážení karavanu jsem zjistil, že jedna strana je o víc než 120kg těžší než druhá a to není dobré na nápravu. Bohužel už z výroby je plynový sporák a trouba, lednička i bojler,... vše podstatné na jedné straně a na té druhé je pouze Truma. Přemýšlím, že bych trakční baterii přenesl do prostoru za Trumou, přímo nad podběh. Nad Trumou a podběhem je potom velká šatní skříň.

Stávající Vartu 180A bych (cca 45kg) musel nahradit AGM nebo gelem, protože by byla položená v úhlu (samozřejmě bych musel vyrobit nějaké uchycení, ale to teď neřeším).
Jenže když jede topení, tak ten prostor pod skříní je celkem hodně vyhřátý (určitě i 50 stupňů, ale neměřil jsem). Ptám se tedy, jestli to nebude problém, protože jezdíme i jaro a podzim (v zimě jenom max. 2-3x za zimu)???
Nabíjím CTek M200 + interní energo blok. Tu 40-50kg baterku nechci vytahovat v topné sezóně, to není řešení.
Díky za rady.
Nissan Pathfinder + Abbey Aventura 318
Gdysi Bohouš (Wartburg 353W) + Wenzel
NytrakNytrakČlen
Přidáno před 6 let
Olověnou gelovku teplotou vyšší než 30°C spolehlivě zabiješ. Už teploty nad 20 jim nedělají dobře.
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let
Na jednu stranu s vyšší teplotou probíhají všechny reakce v baterce rychleji, samozřejmě včetně souvisejících projevů stárnutí/opotřebení (v UPSce v práci měním rádoby "gelovky" po dvou letech, aniž by UPSka vůbec kdy sepla a to už jsou opravdu po smrti), na druhou stranu, jakou teplotu má baterka v létě pod (třeba i černou) kapotou auta vedle motoru ? Jinak pokud by nešlo o životnost, vidím drobnou výhodu umístění v teple ve větší využitelný kapacitě, takže ve finále baterka vlastně tolik necykluje :-) Hlavně v porovnání s umístěním třeba pod podlahou to v minusových teplotách bude už dost rozdíl.
Jako podstatný vidím hlavně nabíjecí napětí, který je třeba se vzrůstající teplotou snížit, horká baterka plynuje už při nižším napětí. I u 16 let starý oktávky se mi mění napětí z altíku podle teploty o cca 1,3V (rozdíl mezi -15 a rozpáleným motorem v létě).
Sám jsem nedávno kvůli prostoru baterku v přívěsu (používám obyč startovačku, na naše využití celkem cca 3 týdny ročně to stačí) přesunul do skříňky vedle topení, kudy jsem zároveň provedl i rozfuk, ale my jezdíme jenom v létě, takže topení zapnu maximálně na chvíli ráno a večer a to se baterka asi nestačí ani prohřát, aby se to na ní nějak podepsalo :-)

Ondra
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
NytrakNytrakČlen
Přidáno před 6 let
Pod kapotou auta je většinou baterka startovací, ta je stavěná na trochu jiný režim provozu. Ale dobře jí to nedělá také. Obecně u baterek je dost důležité se držet s teplotou v rozumných mezích, nepřehřívat ani nepodchlazovat, neznám minimální rozumnou hodnotu, ale když jsem kupoval svojí nástavbovku (AGM 12V100Ah)
tak mne varovali před teplotou nad 30°C, ne že by to nesnesla, ale výrazně se prý sníží její životnost.
P
PpČlen
Přidáno před 6 let
Super články o akumulátorech. Rár bych se zeptal na několik věci:

Budu přestavovat dodávku. Mám v plánu tam dát amorfní solár 105Wp, ale klidně i větší když se vejde a sežene a odpovídající trakční baterii a pojede na to:
- mrazící box Indel B TB51A nebo nějaký podobný (45W, při chodu ECO ca 28W, pokud se kompresor netočí ca 1,1W)
- max 1x denně dobít telefon a notebook (pokud bude potřeba).
- 2 LED pásky jako osvětlení
- + v zimě možná bufík Planar 2kW (ještě nejsem rozhodlej zda ho budu kupovat)

S autem chci cestovat celé léto (2-4 měsíce), ideálně mimo kempy a v zimě jen vyjímečně např. na 3 dny na lyžovačku (pokud nebude bufík tak v zimě jen kempy s 230V). Booster nechci a nechci se ani spoléhat na dobíjení jízdou takže bych rád aby tuto spotřebu pokryl solár

A teď k dotazům:)

1. jak výkonný (ideálně amorfní) solar bude potřeba pro tu jednu ledničku sloužící jako mrazák a jak výkonný by měl být pokud bych si chtěl na jaře a na podzim přitopit bufíkem. Dobíjení telefonu, notebooku a led světýlka nepočítam to bude asi minimální odběr.
2. Jak je to s toxicitou u baterek o které se píše v článku Jakou baterii? Olovo nebo LiFePo4? když bude baterka v interieru, je třeba k ní udělat nějaké odvětrání nebo co od ní hrozí za nebezpečí a jak se tomu vyvarovat? Volil bych asi baterii s nejlepším poměrem cena/výkon(životnost) takže trakční Vartu.
3. ve výše zmíněné diskuzi dost zmiňujete nabíječku - asi moc nechápu o čem to přesně mluvíte - baterie by se přece měla nabíjet ze soláru přes tu ovládací krabičku nebo z alternátoru (booster, cyrix) nebo je k tomu třeba ještě nějaká další nabíječka?. Mohu v případě nouze na trakční baterii použít obyčejnou nabíječky 230V z Tesca na startovací baterie?
4. jestli jsem z diskuzí vše dobře pochopil tak k soláru 100wP by měla být zhruba 100Ah baterie, z logiky věci pokud tedy k soláru 100wP dám 200Ah akumulátor tak jelikož bude předimenzovanej tak bude 2x déle trvat než se naplní je životnost v cyklech a měl by mi tedy vydržet 2x tak dlouho takže cenově to vyjde stejně, ale budu mít 2x větší kapacitu - tz. dostatečnou rezervu v případě špatných dnů. Můžu to takhle počítat nebo to funguje jinak? na https://www.ecopr... mají i solární ostrovní systém 105Wp se 180Ah akumulátorem, takže se tak tak asi i dělá.

a poslední dotaz na Karla Prokopa, Tomáše Brabce nebo nějakého jiného elektrikáře který dělá tyhle věc a mohl by mi na to dát revizi. Z elektriky si dokážu tak zapojit zásuvku a vypínač takže soláry a tohle všechno by mi někdo montoval. Kdybych si to vše nakoupil a připravil bylo by možné se pak po domluvě zastavit a dát to dohromady "na počkání". Jsem z Českých Budějovic takže to, že bych tam auto nechal nehrozí. Samozřejmě by se vše předem podrobně prodiskutovalo apod. aby ten systém šlapal tak jak má.

5. poslední dotaz, děláte i věci mimo elektriku - např. instalaci střešních oken?
Upravil Pp dne 01.07.2018 15:47, před 6 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
v podstatě jsem se pokusil odpovědět plošně tady: https://www.carav...d_id=33915

Bez "opti" se tím nebudu zabývat, a to ne proto, že jsem nabubřelej debil, ale protože to nejde.
Opakuju to tady řadu let = donekonečna, ale tady platí, že na zdánlivě jednoduchou otázku - neexistuje stejně jednoduchá odpověď. Kór u auta který jsem v životě neviděl a majitel sem napíše 10-30% informací co potřebuju. Páč když s tím autem přijede na dvůr, stejně je fšechno jinak.
Je to stejná schíza, jako kdyby doktor (nebo automechanik,opravář televizí) měli virtuální ordinaci nebo dílnu.

Vím, že jste tudle odpověď slyšet nechtěli, ale bohužel já to tak vidím (možná to ale někdo na rozdíl vode mě :| umí ?)
P
PpČlen
Přidáno před 6 let
Chápu, že přesnej výpočet takhle po netu asi nejde, měl jsem na mysli nějakej orientační abych měl představu jak velký s výkoný budu potřebovat panel.
Pokud by tedy alespoň někdo mohl odpovědat na ty ostatní dotazy ohledně toxicity akumulátoru, jeho životnosti když bude mít 2x více Ah než solár výkon apod. tak bych byl vděčný. Děkuji
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
na kompresorovou lednici míň než 200Wp nemontuju platí pravidlo že 250-300Wp je optimálních.
kapacita olova např. 180-200Ah
kapacita lithia 100-120Ah
cyklus olova stojí cca 6,00 Kč
cyklus lithia stojí cca 1,70 Kč
ale to je hodně obecný rozpočet,....
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 6 let
To je Karle trošku problém, protože Spulik zatím žádné auto nemá a vlastně ani není ještě pořádně rozhodnutý, jestli si koupí dodávku nebo užitkové auto..

A co se týká lednice, tak už se řešilo ve vlákně, které si na tohle Spulik založil (jakou lednici, jakou baterii, jestli plyn nebo elektriku). Bohužel nepokračuje v tom vlákně, ale začíná v dalším vlákně, kde se ptá (už po několikáté) na to samé (obdobný dotaz už psal do vlákna o solárech a k tomu napsal, že soláry ani nechce)..

Takže to vypadá, že auto hned tak neuvidíš a tím pádem jsou to všechno jenom teoretické úvahy co by, kdyby..

Ps: podle těch změn a dotazů už to pomalu vypadá, jako kdyby se někdo snažil získat informace, ab to mohl dělat na kšeft :D
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Je to prostý. Buď se objedná na placenou konzultaci a postavíme (klidně i virtuální) auto, který mu výrazně usnadní se zorientovat na trhu a ve vlastním vývoji.
Nebo dál bude postupovat systémem pokus - vomyl a mařit svoje síly a peníze a náš i svůj čas.

Stejně schizofrenní dotaz položil tazatel zde https://www.carav...d_id=35447

Jak mám asi odpovědět když nevím co myslí boxovanou baterií. Je to box Winston bez balancéru, Victron s balancérem nebo něco jinýho ?
Takhle to píšou skoro fšichni a sou pak děsně překvapený, že jsem neurotickej.

Fakt si (vy tazatelé) myslíte že mám křišťálovou kouli ?
Co čekáte za reakci na takhle totálně neúplný otázky?
Myslíte si že mám koule NEUSTÁLE reagovat na dílčí až zcela neúplný informace?
Je tak složitý pochopit, že formulovat jednoduchej dotaz - lze doložit např. fotkou?

Musel jsem si postěžovat.
P
PpČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

PetrDubi napsal:

To je Karle trošku problém, protože Spulik zatím žádné auto nemá a vlastně ani není ještě pořádně rozhodnutý, jestli si koupí dodávku nebo užitkové auto..

A co se týká lednice, tak už se řešilo ve vlákně, které si na tohle Spulik založil (jakou lednici, jakou baterii, jestli plyn nebo elektriku). Bohužel nepokračuje v tom vlákně, ale začíná v dalším vlákně, kde se ptá (už po několikáté) na to samé (obdobný dotaz už psal do vlákna o solárech a k tomu napsal, že soláry ani nechce)..

Takže to vypadá, že auto hned tak neuvidíš a tím pádem jsou to všechno jenom teoretické úvahy co by, kdyby..

Ps: podle těch změn a dotazů už to pomalu vypadá, jako kdyby se někdo snažil získat informace, ab to mohl dělat na kšeft :D


Je mi jasné, že ty jsi zřejmě na začátku hned všechno věděl a nemusel jsi nic zjišťovat. Já jsem jak v přestavbě tak v cestování naprostej začátečník a tak sbírám informace a podle nic se dále rozhoduji a utvářím si představu co a jak udělám. Jestli jsem někde psal že solár nechci tak to si nejsem vědom, ale je to možné ze ze začátku jsem si myslel, že to půjde bez soláru jen s propojením trakční baterie se startovací - to už teď vím, že bych k tomu potřeboval booster a raději než dát 12tis. za booster to těch 12 tis. dám do soláru. Bohužel nejsem tak dobrej abych už od narození věděl všechno o elektrice, plynu, fungování a spotřebě lednic a dalších věcí které s tímto souvisí.

Jo a jinak co se týče dotazu jestli jsou baterky toxické tak bych řekl, že to je celkem obecnej dotaz na který jsem zde zatím nenašel odpověď - třeba najdu tenhle víkend až zase budu mít čas pročítat diskuze, ale u všech vestaveb vidím akumulátory v obytném prostoru a pak v článku se dočtu, že jsou toxické tak se nedivte, že pro mě jako pro laika je to dost matoucí ...
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 6 let
Spulik: tady nejde přeci o to, jak se kdo narodil, ale o to, že stále dokola řešíš ty samé věci a pokaždé na jiném místě, takže začíná diskuse pokaždé od začátku. Psal jsem ti to uz ve vlákně, kde jsi si stěžoval, že ty informace jsou rothácený v x diskuzích a ještě kolikrát ve vláknech, do kterých by to podle názvu nemělo být...
Osobně jsem ti tu několikrát radil, ale moc dalších rad (když se ptáš potřetí na prakticky to samé - lednice) už asi nedostaneš.
Od lidí jsi dostal mraky dobrých rad a minimálně desítky lidí ti napsalo, aby jsi si půjčil nějaké auto a zkusil jsi to alespoň na pár dní, protože pak už budeš vědět, co ti vyhovuje a co ne. To za tebe nikdo nerozhodne.
Schválně jdi do svého účtu, podívej se na své příspěvky tady u uvidíš, že se s plno věcma opsakuješ..
Tak si prostě půjč nějaké auto, jak ti plno lidí radilo, vyjeď někam na víkend a až se vrátíš, tak budeš mít odpovědi na plno otázek (i těch, které tě ještě nenapadly) a budeš už zjišťovat konkrétní věci :_
AmperAmperNováček
Přidáno před 6 let

Citovat


Stejně schizofrenní dotaz položil tazatel zde https://www.carav...d_id=35447



Muzu se zeptat co je na dotazu schizofreniho ? Jsem zelenac (s vlekem i na tomdle foru) takze se rad poucim. Bral jsem to tak ze jsem dotaz formuloval pomerne jasne.

- Pred polozenim dotazu jsem se pokusil vyhledat info na netu i tady v historii
- Uvedl jsem o jakou aku se jedna
- Prislo me ze jsem se zeptal pomerne presne

Je me jasne ze pokud mam dotaz na jednu konkretni baterii ktera se v CZ asi ani neprodava (nenarazil jsem na ni nikde) tak nedostanu mnoho odpovedi a jsem s tim smiren.

Pouze bych se rad poucil o tom co je na tom dotazu schizojdniho :-D , jsem si vedom ze kazde forum ma sva pravidla/zvyky/kulturu a nemam problem se prizpusobit.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
spulik: nečerti se !c
zadarmo na netu návod, jak si jednoduše a levně postavit auto prostě nenajdeš.
dostali jsme se do doby kdy kvalitní informace jsou VELICE CENNÁ KOMODITA. Tak to prostě je, bohužel.
amper: schizofrenní je na tom třeba to, že místo fotky se cejtíš dotčenej.

obrazně: jestli se Vám nesmí nic říct a chcete si stěžovat že žádnej učenej z nebe nespad, tak jedinej výsledek bude ticho po pěšině. A to ničemu neprospěje. Fšimněte si, že jà jsem Vás zjebal a Tomáš mlčí.

Píšeme to furt dokola. Pravda, v tom balastu najít aspoň něco nejni snadný.
Ale ruku na srdce: kdo chce, zavolá a přijede na konzultaci.
Rovnou, ani nemaří čas jalovou detektivní prací na netu.

Závěr ať si z toho udělá každej sám. Nic ve zlým pánové: jsem prostej člověk; co na srdci, to na jazyku,....:_
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 6 let
Baterie Banner Power Bull 80Ah. Potřebuju na regulátoru nastavit typ baterie, ale nevyznám se v terminologii. Je to Sealed nebo Flooded?
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
E
edahermanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

spulik: nečerti se !c
zadarmo na netu návod, jak si jednoduše a levně postavit auto prostě nenajdeš.
dostali jsme se do doby kdy kvalitní informace jsou VELICE CENNÁ KOMODITA. Tak to prostě je, bohužel.
amper: schizofrenní je na tom třeba to, že místo fotky se cejtíš dotčenej.

obrazně: jestli se Vám nesmí nic říct a chcete si stěžovat že žádnej učenej z nebe nespad, tak jedinej výsledek bude ticho po pěšině. A to ničemu neprospěje. Fšimněte si, že jà jsem Vás zjebal a Tomáš mlčí.

Píšeme to furt dokola. Pravda, v tom balastu najít aspoň něco nejni snadný.
Ale ruku na srdce: kdo chce, zavolá a přijede na konzultaci.
Rovnou, ani nemaří čas jalovou detektivní prací na netu.

Závěr ať si z toho udělá každej sám. Nic ve zlým pánové: jsem prostej člověk; co na srdci, to na jazyku,....:_


Ahoj.Dlouho jsem váhal zda na tvé příspěvky reagovat,ale jen ve zkratce budu.V roce 2011 jsi mi v SZ odepsal že se snažíš zde na fóru pomoci,i když už tenkrát jsem velice váhal zda to tak je.Pokud si nyní přečteš své příspěvky pár měsíců,možné let zpět,zjistíš,že jsi si na tomto fóru udělal super byznys a neplacenou reklamu tvého podnikání.Toto vše bych asi i bral,ale ....................zbytek v SZ
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

jarous350 napsal:

Baterie Banner Power Bull 80Ah. Potřebuju na regulátoru nastavit typ baterie, ale nevyznám se v terminologii. Je to Sealed nebo Flooded?


Sorry, mělo to být Banner Energy Bull.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
JurajSKJurajSKČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

edaherman napsal:

Citovat

Karel Prokop napsal:

spulik: nečerti se !c
zadarmo na netu návod, jak si jednoduše a levně postavit auto prostě nenajdeš.
dostali jsme se do doby kdy kvalitní informace jsou VELICE CENNÁ KOMODITA. Tak to prostě je, bohužel.
amper: schizofrenní je na tom třeba to, že místo fotky se cejtíš dotčenej.

obrazně: jestli se Vám nesmí nic říct a chcete si stěžovat že žádnej učenej z nebe nespad, tak jedinej výsledek bude ticho po pěšině. A to ničemu neprospěje. Fšimněte si, že jà jsem Vás zjebal a Tomáš mlčí.

Píšeme to furt dokola. Pravda, v tom balastu najít aspoň něco nejni snadný.
Ale ruku na srdce: kdo chce, zavolá a přijede na konzultaci.
Rovnou, ani nemaří čas jalovou detektivní prací na netu.

Závěr ať si z toho udělá každej sám. Nic ve zlým pánové: jsem prostej člověk; co na srdci, to na jazyku,....:_


Ahoj.Dlouho jsem váhal zda na tvé příspěvky reagovat,ale jen ve zkratce budu.V roce 2011 jsi mi v SZ odepsal že se snažíš zde na fóru pomoci,i když už tenkrát jsem velice váhal zda to tak je.Pokud si nyní přečteš své příspěvky pár měsíců,možné let zpět,zjistíš,že jsi si na tomto fóru udělal super byznys a neplacenou reklamu tvého podnikání.Toto vše bych asi i bral,ale ....................zbytek v SZ

Tak si prečítaj tie Karlove príspevky ešte raz a ak nie si dislektik tak možno pohopíš že svoj super biznis a neplatenú reklamu si robí len a len obrovským množsvom vzácnych informacií. Môžeme ďakovať všetkým svätým že ho tu máme a ak sa Karel na to vyprdne tak horko zaplačeme, lebo pri všetkej úcte k ostatným prispievajúcim, informácie ktoré tu púšťa sú nezaplatiteľné. Takých ako Je pán Prokop, ľudí pre ktorých je karavaning nielen koníčkom, ale živobitím je tu na fóre viac a ja im za ten ,,super byznys a neplatenú reklamu" strašne ďakujem.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,214,968 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24361 sekund | Průměrně za: 0.24361 (0) sekund | Dotazy: 146 | Použitá paměť: 2.38MB/4MB