AmperNováček Přidáno
před 6 letdostal jsem do karavanu tudle boxovanou LiFePo4 a premejslim jak to vlastne napojit na nabijeni behem jizdy autem.
Jedna se o baterku s integrovanym nabijecem z 220V a premejslim jak k tomu pripojit externi nabijec. Nesetkal se s tim nekdo ? Nejak se me nechce verit ze by se stacilo napojit na vystupni terminaly, nerad bych usmazil vnitrni BMSko. A balancni konektor z toho nekouka :-( Jde o to ze bych to chtel jednak nabijet za jizdy z auta a druhak mam k disposici 300W a 500W nabijec kterym bych to mohl v klidu nabouchat za hodku a ktere stejne sebou budu vozit (jsou to modelarske nabijece, LiFePo umi nabijet i nebalancovane)
Nema s tim nekdo zkusenost ? V manualu je doporucena nejaka externi nabijecka, je uveden max nabijeci proud 60A ale nikde se me nedari najit nejaky manual na zapojeni. Doporuceny nabijec je nejaky PowerXCharger XC3
Idealni zapojeni by bylo - pro 220V pouzit interni nabijec, pak vytazeny konektor pro pripojeni modelarske nabijecky (vstup/vystup :-D ) a pak nejaky dobijec z 12V pro dostouchnuti cestou.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letpokusím se odpovědět:
první řádek : jakou TUDLE boxovanou baterii? (jistěže vím, že je v boxu)
o dobíjení za jízdy je tu x příspěvků ( nemontuju to a nedoporučuji to)
řádek dvě: proč myslíš že tady někdo tuší jak vypadà BMSka tvý baterky když se ani nenamáháš uvíst typ, potažmo fotku? Z těch deseti tisíc registrovaných čtenàřů většina neví o lithiu téměř nic, nebo jen základní informace. Lidí co se tím živí v karavaningu, tady zas tak moc není ( myslím že prsty jedný ruky by mi stačily).
Jestli chceš "bouchat " LFP za hoďku, tak už vím s kým mluvím. Proto jsem označil tvoje úvahy za schizofrenní.
A propó:
jakožto modelář nabíjet lithium proudem 1C bez balančního konektoru ? Tak to asi moc modelář nejsi. Tím už se vůbec nechlub. Nechci tu rozebírat technický detaily, ale tady je zcela zjevný, že si potřebujeme sednout a probrat to jako kolegové modeláři nebo elektrikáři. A ta diskuze bude mít zcela přesný a exaktní průběh s jasným výsledkem (funkční soustrojí se zcela konkrétními parametry a výkony).
Takhle se ptáte úplně všichni. Tak se nediv, že za 27 let podnikání a skoro 40 let praxe na takovýdle dotazy exploduju.
ALL:
Takovýdle dotazy nejsou laický. Takovýdle dotazy jsou debilní.
Typickej dotaz: pane Prokop mám krabičku je černá a bliká v ní červený světýlko (neví že je to energoblok).
já: hmm, co to máte za auto? odpověď: Fiata,.....
Představte si že schizofrenních dotazů tohoto typu absolvuju denně v průměru pět.
Pak se mi zželí dotazu novejch tazatelů a dopadne to takhle, naseru je,.....
Co byste na mým místě dělali vy?
JardaK2Člen Přidáno
před 6 letZaver :
- nabijeni za jizdy neni doporuceno
- nabijeni neoriginalnim nabijecem neni doporuceno protoze bez informaci ohledne vnitrku/BMS je to loterie[/quote]
no a nakonec sis odpověděl sám:-).
Rozhodně nepočítej s tím, že jestli to vůbec má nějakou vnitřní BMS a není to jak např. 12V Winston pack tak ta BMSka je nastavená na ty 4A a navíc si pravděpodobně řídí nabíječku. Předpokládám, že s externí variantou nabíjení vůbec nepočítají. Pokud externí nabíječku tak je to tak nastavit ji na max 3,4V/čl aby tam byla patřičná rezerva, ale při tomto napětí už ten velký proud poteče chvíli.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letAmper: probral bych to maličko zevrubněji, myslím že víc lidí technicky tápe v těchle věcech.
V data sheetu překladatel píše naprostou blbost a to je nabíjecí proud až 2C. 30Ah článek nikdo nemůže beztrestně nabíjet 60A (2C) kór bez balancéru. Takže je jasný, že překladatel se seknul a pustil debilitu na net.
bod 1) kdo nic neví - musí všemu věřit
tak se snažím o osvětu aby byly aspoň základní informace lidem k užitku (viz akademie)
bod 2) výrobce uvádí: internal charger,charge current 4A vestavěný nabíječ, nabíjecí proud 4A (což je samozřejmě správně)
bod 3) výrobce rozhodně neříká, že má někdo z těch článků tahat prasečí proudy (2-10C) bez balancéru. Páč je na 1000% jasný, že ty články se velice rychle rozjedou a za pár cyklů je po nich.
Závěr:
maličký články (kdy je jistý, že budou proudově chodit na velkej výkon) MUSÍ mít balancér a kvalitní nabíječku s LFP chakou.
Ještě perlička z dneška:
Odebíral si dnes zákazník LFP sadu kterou si mermomocí chce montovat sám (je zručnej a šikovnej automechanik). Po vysvětlení zapojení při testu u mě na stole - okamžitě poslal do tvrdýho zkratu nejištěný bipolární relé. Prcáka nedal, stihnul jsem zakročit. Takovýdle excesy řeším dnes a denně - kdy jediný co těm lidem nechybí; je sebedůvěra a pocit, že při dostatečný dávce vlastní drzosti a ignorantství lze fyziku beztrestně obejít.
Protože jsem už starej a ojetej, tak jsem druhotně :| nevrlej,...
Fšem hezkej den
Karel Váš servisák v aktivní službě,....:_
AmperNováček Přidáno
před 6 letok, moc dik za rozbor. Me se to nabijeni sice taky nezdalo ale tydle velke clanky neznam tak jsem si rikal ze se treba technologie posunula :-D