Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Regulace plynu

Poslední aktualizace před 5 let
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 5 let
Jen pro připomenutí sem dávám odkaz na diskuzi jak to dopadá když se nedodržují předpisy ohledně plynu - fotky v příspěvku č 13 tohoto vlákna: https://www.carav...ost_137090

Stalo se to na výjezdu C24 a věřte že to nebylo nic veselého . . .
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
rodinny_typrodinny_typČlen
Přidáno před 5 let
Ví někdo, jestli tehdy byla vyšetřená příčina roztržení lahve?
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
B
BeryČlen
Přidáno před 5 let
Mě by zajímalo, jestli se dokáže takhle rozletět jenom hliníková flaška, nebo i ocelová ? Nebo spíš, přecijen pružnější ocel, povolí třeba ve sváru a ujde během delší a tak nějak bezpečnější doby bez tlakový vlny ? Ještě mě zaráží, že ta flaška takhle prdla a nepovolila kontrolovaně v nějakým záměrně slabším místě ?
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Zdenek a Alena napsal:

Jen pro připomenutí sem dávám odkaz na diskuzi jak to dopadá když se nedodržují předpisy ohledně plynu - fotky v příspěvku č 13 tohoto vlákna: https://www.carav...ost_137090

Stalo se to na výjezdu C24 a věřte že to nebylo nic veselého . . .


Zdenku - Připomenout tuto událost je dobré ale pro TY šetřílky a nepoučitelné je to zbytečné , když si nekoupí láhev se stop ventilem a nedodrží datum tlakové zkoušky . NĚKTEŘÍ o tom ani neví co a jak má být jelikož na STK se to neřeší .
Žijeme jen jednou.
ElpresidentoElpresidentoNováček
Přidáno před 5 let
Tak jsem to nakonec vyřešil tímto regulatorem: https://www.kobra...r-1-2kg-h/
+
Novou hadici až na trubku a koupil jsem novou 5kg bombu s propanem, snad je to vše v pořádku... děkuji všem za rady
Máma +Táta + 2 princezny
Citroen C4 Grand Picasso (2006) + Swift Accord (1994)
rodinny_typrodinny_typČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Bery napsal:

Mě by zajímalo, jestli se dokáže takhle rozletět jenom hliníková flaška, nebo i ocelová ? Nebo spíš, přecijen pružnější ocel, povolí třeba ve sváru a ujde během delší a tak nějak bezpečnější doby bez tlakový vlny ? Ještě mě zaráží, že ta flaška takhle prdla a nepovolila kontrolovaně v nějakým záměrně slabším místě ?


Podle přiložených obrázků se i ocelové lahve většinou rozervou jak papír. Podle mě jak má vzniklá trhlina ostrou špičku, tak se v ní koncentruje napětí a lom se rozjede až daleko. Navíc kapalný plyn v rozevírající se láhvi se asi rychle odpařuje a namáhá trhající se stěny přetlakem až do doby, než celý unikne - na rozdíl od tlakové zkoušky vodou, kdy nádoby taky takhle praskají, ale rozšklebí se jen kousek a pak přetlak bleskově poklesne.ˇ

"Slabým místem" se jistí tlakové lahve v podobě pojistného ventilu, ten neohrožuje natržením okolní stěny a dokáže zase zavřít. Na malých výměnných lahvích se ale nepoužívá, nevím přesně proč (cena + zbytečné riziko v případě netěsnícího ventilu?).

Ona ta tlaková vlna (PB má 10 atmosfér) asi není to nejhorší, výbuch nebo zahoření celé uniklé náplně je větší pohroma.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
Upravil rodinny_typ dne 28.02.2019 16:43, před 5 let
rodinny_typ Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj. Je-li u tlakové láhve v předepsaných termínech prováděna tlaková zkouška - předepsaný zkušební tlak je 26 barů, tak by k roztržení tlakové láhve nemělo dojít. Je pravda, že zevnitř působí koroze, protože propan, nebo PB nejsou zcela čisté a v přítomnosti vlhkosti (ta je tam vždy, topné plyny se nezbavují vlhkosti až na stav "suchý", což je asi max 20 ppm vlhkosti. Ale tady problém nebývá. Problém je při plnění zejména osobou, která nemá ani ponětí o tom co je potřeba dodržet. U správně naplněné láhve tlak i při dlouhodobém pobytu na slunci nepřesáhne 6,5 baru. K roztržení dochází tehdy, když je tlaková láhev naplněna "až po vrch", nebo téměř po vrch. Kapalné topné plyny v kapalné fázi mají velký koeficient roztažnosti a proto se plní asi do tří čtvrtin kapalného objemu a toto množství je vyznačeno v jednotkách hmotnosti, tedy v kg na láhvi.
Při tomto postupu je v láhvi nad kapalnou fází dostatečný parní prostor (rozuměj páry propanu, nebo PB - pára není jen vodní), do kterého se může kapalina topného plynu roztahovat a tlak stoupne vždy jen na hodnotu rovnovážného stavu kapalina - pára, a tomu odpovídá ten tlak 6,5 baru, možná 7barů. Pokud se ale nedodrží předepsané množství, tak kapalina P, PB vyplní ten ochranný parní prostor dříve, při daleko nižší teplotě a dalším zvýšením teploty roste tlak co jeden stupeň - to 13 barů - slovy třináct, protože kapalina (čehokoliv) je neztlačitelná. Tak si uvědmme, že desetistupňový nárůst teploty při zcela vyplněné tl. láhvi kapalinou představuje tlak 130 barů a to je jistota, že propanbutanová láhev spolehlivě exploduje. Proto je zákaz plnění PB lahví podomácku, protože většina lidí toto vůbec neví. A proč to vím já? Protože jsem si každý den plnil chladiva do příručních lahví (2 - 5 kg) ze 200 kg tlakového zásobníku, které jsem měl v byznysovém autě, abych je měl během oprav chladicích zařízení k dispozici. A při tom jsem musel dodržovat úplně stejné podmínky, akorát, že chladiva byla nehořlavá. Dnes už se ale přechází na chladiva hořlavá - R600a = izobutan. Takže co dodat - explozi PB láhve zaviní vždy nějaký chytrolín, který nemá o věci ani ponětí a plní si láhve. Čáo, Pepa
P
PonkaČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj,
chtěl jsem se zeptat na uzavírání plynu. Mám vestavbu F.Ducato a pokud plyn nepoužívám vždy uzavírám plynovou bombu. K tomu musím otevřít zadní dvoudveře. Problém vzniká, pokud na nich mám kola. Pod postelí jsou ještě na plynovém vedení další uzávěry. K čemu slouží? Stačí zavírat jen je? Plyn pak ale zůstává mezí bombou a těmito uzávěry, ne?

Ještě jeden dotaz. Nevíte někdo jestli a kde se dá sehnat na nosič kol CARRY-BIKE od FIAMMY levá horní krytka lišty připevněné k zadním dvoukřídlým dveřím?
Díky
Ponka
[img][/img]
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 13
Členové online 0

Celkem členů: 15,972
Nejnovější člen: Roman1973
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,512,617 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.12904 sekund | Průměrně za: 0.12904 (0) sekund | Dotazy: 75 | Použitá paměť: 1.84MB/4MB