hymer662 napsal:
@hymer662
Započítávám:
4x osoby = 320 kg
nafta 80l = 80 kg
voda 100l= 100 kg
2 kola = 40kg
ostatní= 100 kg (oblečení, jídlo ...)
SUMA zatížení: cca 640 kg
max povolená hmotnost OA= 3500 kg, vozidlo po odečtu zatížení 640 kg by mělo vážit : 2860 kg aby se vlezlo do 3500 kg.
Prakticky:
skutečná váha Hymer (na váze) : 2914 kg a to včetně řidiče (82 kg) 40 l nafty (40 kg) 20 l vody (20 kg)
po odečtení řidiče, nafty, vody na čistou váhu OA: 2756 kg
papírově podle dokumentace má mít Hymer: 2684 kg
Kde lze získat další doložnost:
Když bude půl nádrže nafty, dalších +: 40 kg
když bude 20 litrů vody v nádrži dalších +: 80 kg
Součet další rezervy +:120 kg
Závěr: konkrétně u tohoto modelu není problém s limitem váhy a 1x vážení v A potvrdilo, co jsem spočítal.
Nevím sice jaký model Hymru máš ale určitě to nebude auto stavěné pro 4 osoby. Vztáhnu to na sebe a náš Hymer514SL. Integrál s délkou 6,6m se čtyřmi lůžky. S poloprázdnými nádržemi, dvěma osobami, potravinami, oblečením a kempařskou výbavou se dostanu na 3500 +/- 50 kg. Rezignoval jsem na člun s motorem, skútr, vzduchy vzadu, nevozím rezervu, zásoby konzerv ani piva. Časem shodím se střechy automatický satelit, který stejně nepoužívám a můžu ušetřit pár kg instalací LiFePO4, výměnou ocelových lahví za hliníkové a nakonec redukcí vlastní váhy. Tím jsem možnosti vyčerpal.
Fajn, ale tohle skutečně není auto pro čtyři. Stačí pro nás dva, snad někdy nějaké malé vnouče. Měl bych li jezdit s dvěma dospělými dětmi, bude vnitřní prostor jednoduše malý. A se 7,5 m solidně postaveným autem (Integrál, alkovna - polointegra bude dle mého vždy pro 4 nouzovka) se do 3500 kg vejít nedá.
Na druhé straně, dle mých osobních zkušeností i zkušeností ostatních dlouholetých karavanistů jsou stále pokuty za překročení povolené hmotnosti více méně náhodnou lapálií v řádu desítek, maximálně několika stovek EUR, což je poměrně zanedbatelná částka v celkových nákladech na provoz obytky. Osobně si s tím velkou hlavu nedělám a vnitřně jsem smířen, že mne někde zváží poté, co dotankuji naftu a budu mít plnou vody a pokutu zaplatím.
P. S. Pro šťouraly mám podvozek Al-Ko Heavy s homologací do 4250kg takže nikoho, včetně sebe, neohrožuji. 3,5t mám v TP jen kvůli nesmyslným restrikcím o kterých jsm psal výše.