Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Rakousko - váhy na dálnici

Poslední aktualizace před 3 roky
janvasjanvasČlen
Přidáno před 5 let
Podle TP má naše auto 3150 kg. Tedy prázdné, bez jakéhokoli dodělávaného zařízení či vybavení. Je pro 4 osoby (4x75kg=300kg) + 3150kg = 3450kg Tak mám na všechno ostatní krásných 50 kg. Ale pouze za předpokladu, že nedovybavím auto alespoň rezervním kolem. To má 35kg. Tak moc nechápu, proč konstruktéři auta udělali tolik ukládacích skříněk a tak velkou garáž. Zbylých 15KG podělíme 4 a máme pro každého 3.75kg na osobní věci. Teda nesmím tankovat plnou nádrž, ale jen 80 procent, kolik se počítá do provozní hmotnosti.

Tolik jen k těm, co kážou o tom, jak si za přetížené auto mužu vlastně sám....a s přetíženým autem bych kvuli bezpečnosti neměl jezdit.

A pochybuji, že výrobce auta má nosné prvky, brzdy, motor ...atd spočítané na přesných 3500kg a co je navíc je ohrožením bezpečnosti. Pokud by tak bylo, pochybuji, že by se Rakušáci spokojili s pokutou a nezakázali další jízdu. Je to jen o prachách, bo tady jsou pro policajty skoro jistý.
H
hymer662Člen
Přidáno před 5 let

janvas napsal:

@janvas - Podle TP má naše auto 3150 kg. Tedy prázdné, bez jakéhokoli dodělávaného zařízení či vybavení. Je pro 4 osoby (4x75kg=300kg) + 3150kg = 3450kg Tak mám na všechno ostatní krásných 50 kg. Ale pouze za předpokladu, že nedovybavím auto alespoň rezervním kolem. To má 35kg. Tak moc nechápu, proč konstruktéři auta udělali tolik ukládacích skříněk a tak velkou garáž. Zbylých 15KG podělíme 4 a máme pro každého 3.75kg na osobní věci. Teda nesmím tankovat plnou nádrž, ale jen 80 procent, kolik se počítá do provozní hmotnosti.

Tolik jen k těm, co kážou o tom, jak si za přetížené auto mužu vlastně sám....a s přetíženým autem bych kvuli bezpečnosti neměl jezdit.

A pochybuji, že výrobce auta má nosné prvky, brzdy, motor ...atd spočítané na přesných 3500kg a co je navíc je ohrožením bezpečnosti. Pokud by tak bylo, pochybuji, že by se Rakušáci spokojili s pokutou a nezakázali další jízdu. Je to jen o prachách, bo tady jsou pro policajty skoro jistý.


Co píšeš je pravda, ale taky platí, že při koupi vozidla ti nikdo nebrání vybrat vozidlo takové, aby jsi uspokojil své váhové potřeby a pokud přesahuješ 3.5 T = jsou OA nad 3.5T. Bojovat s legislativou je liché, byť mě to také maximálně štve.
Za mě každé přetěžování je nebezpečné a je jedno zda to je motorka, auto nebo OA. O nějakém příběhu, který nedopadl dobře psát není dobré, ale v krátkosti:
Známý cestoval s rodinou a zezadu do něho boural polák s tranzitem. Důvodem (z vyšetřování) bylo, že nedobrzdil z důvodu přetížení. Výsledek: syn známého utrpěl úraz a má doživotní následky.
Je potřebné se na určité věci dívat i jiným úhlem...
Upravil hymer662 dne 22.08.2019 09:00, před 5 let
pavel1971pavel1971Člen
Přidáno před 5 let
Jojo, taky by se mi libilo auto s jinym usporadanim, nez mam, ale rozhodovala doloznost 360kg proti 510kg.
Kdyz vidim, co vsechno jsou nekterischopni si na auto naveset, nedivim se, ze maji prez 3500kg prazdny.
janvasjanvasČlen
Přidáno před 5 let
Muj příspěvek nebyl o boji s legislativou, ale o výrobku, který se již z logiky věci nemuže do legislativnich mantinelu vejít a o policajtech, kteří to vědí a využívají.........
H
hymer662Člen
Přidáno před 5 let

janvas napsal:

@janvas - Muj příspěvek nebyl o boji s legislativou, ale o výrobku, který se již z logiky věci nemuže do legislativnich mantinelu vejít a o policajtech, kteří to vědí a využívají.........

Nesouhlasím, není to podstatné.
Jen si myslím, že kdo kupuje OA , tak spíše nebo později narazí na informaci kolik jeho OA važí a jaká je max. doložnost. A nemusí to být do limitu 3.5T.
Jsou obytka, která mají např. váhu 2650 kg a doložnost do 3.250 kg. (takové jsem měl) Co je nad 3.250 je nadváha aniž se to blíží k 3.5T a také bych při vážení při překročení 3250 kg zaplatil pokutu.
To, že se váží je správné, v Rakousku zaplatíš pokutu, ve Francii ti můžou OA zabavit. To, že se neváží všechno je špatně, ale k tomu může kdykoliv dojít ... vystaví značku a váží všechny ... včetně osobáků a můžou vybírat penízky.
Já to hlavně vidím jako prevence bezpečnosti a ochraně investic - poškozování vozovek nebo snižování životnosti vozovek , souběžně s vyššími emisemi do ovzduší.
A dále již se nebudu vyjadřovat. Všem dobrou volbu.
coupicicoupiciČlen
Přidáno před 5 let
Když jsem auto kupoval,váhama se nikdo nezabýval a neřešil je.Proč je aféra dieselgate světová a může za to výrobce a já si nemůžu dát na OA markýzu,která tam mimochodem byla a můžu za váhu já?Krom toho je auto na 3800 na štítkách a v techničáku ma nebržděný vlek 800 kg,takže brzdy dostatečný.Zde pro chytráky o bezpečnosti,jde opravdu jen o peníze.Rakušáky a němce vesměs nechávají.Jezdím celej život a caravaning je jinde jako všechno.
janvasjanvasČlen
Přidáno před 5 let

coupici napsal:

@coupici - Když jsem auto kupoval,váhama se nikdo nezabýval a neřešil je.Proč je aféra dieselgate světová a může za to výrobce a já si nemůžu dát na OA markýzu,která tam mimochodem byla a můžu za váhu já?Krom toho je auto na 3800 na štítkách a v techničáku ma nebržděný vlek 800 kg,takže brzdy dostatečný.Zde pro chytráky o bezpečnosti,jde opravdu jen o peníze.Rakušáky a němce vesměs nechávají.Jezdím celej život a caravaning je jinde jako všechno.


....a přesně o tom jsem psal.
Absolutní souhlas
pavel1971pavel1971Člen
Přidáno před 5 let
Kdyz na 40tce pojedes 60,tak jim budes vysvetlovat, ze je to v pohode, ze ti to pripada pomalu, ze je vsude pekne videt, tak prece o nic nejde?
H
hymer662Člen
Přidáno před 5 let

coupici napsal:

@coupici - Když jsem auto kupoval,váhama se nikdo nezabýval a neřešil je.Proč je aféra dieselgate světová a může za to výrobce a já si nemůžu dát na OA markýzu,která tam mimochodem byla a můžu za váhu já?Krom toho je auto na 3800 na štítkách a v techničáku ma nebržděný vlek 800 kg,takže brzdy dostatečný.Zde pro chytráky o bezpečnosti,jde opravdu jen o peníze.Rakušáky a němce vesměs nechávají.Jezdím celej život a caravaning je jinde jako všechno.


Nakonec můžeme být i rádi, že to končí jen pokutou za přetížení, pokud v A neplatí to co u nás:
cit: " Vyhláška č. 341/2014 Sb." Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích".

ZÁVADY NA VOZIDLE
§ 40
Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.

g) překročení největší povolené hmotnosti vozidla nebo překročení největších povolených rozměrů vozidla nebo jízdní soupravy, není-li vozidlo v režimu zvláštního užívání pozemní komunikace podle jiného právního předpisu).

Parafrázuji: máš-li překročenou povolenou nejvyšší hmotnost vozidla, podle této vyhlášky máš závadu na vozidle, neměl by jsi na pozemní komunikaci vyjet.
coupicicoupiciČlen
Přidáno před 5 let
Je to pořád dokola,po vojně je každej generál.Takže výrobce vydělal,patřičný úřad schválil.A já to můžu za zlomek ceny někomu prodat,kdo to bude zatím tolerovat.a nebo vlastně ani to ne,protože to bude určitě trestný čin.Takže můžu zaplatit ekologickou likvidaci a koupit si nový za dva míče.
To je zajímavý,že takových aut jsem viděl v Rakousku a Itálii hromadu a nikdo neměl smyčku kolem krku.Takovejch nováčků co o tom ví hovno a mají to naštudovaný jenom na papíře a internetu a rozumují a selký rozum nechávají někde schovanej,je tady mrak a mrak.
Pro ty kdo je tato informace k dobru,jsem rád předal at zbytečně nejedou naštvaní na dovču nebo z ní.Pro ty ostatní je to aspon další důvod o čem psát,jakej jsem blb...
Upravil coupici dne 22.08.2019 15:45, před 5 let
CoralekCoralekČlen
Přidáno před 5 let

coupici napsal:

@coupici - Je to pořád dokola,po vojně je každej generál.Takže výrobce vydělal,patřičný úřad schválil.A já to můžu za zlomek ceny někomu prodat,kdo to bude zatím tolerovat.a nebo vlastně ani to ne,protože to bude určitě trestný čin.Takže můžu zaplatit ekologickou likvidaci a koupit si nový za dva míče.
To je zajímavý,že takových aut jsem viděl v Rakousku a Itálii hromadu a nikdo neměl smyčku kolem krku.Takovejch nováčků co o tom ví hovno a mají to naštudovaný jenom na papíře a internetu a rozumují a selký rozum nechávají někde schovanej,je tady mrak a mrak.
Pro ty kdo je tato informace k dobru,jsem rád předal at zbytečně nejedou naštvaní na dovču nebo z ní.Pro ty ostatní je to aspon další důvod o čem psát,jakej jsem blb...


Za mne 100% souhlas.
Coralek
R
RudyČlen
Přidáno před 5 let
Je to všechno nafouklá bublina. Bohužel, zákony byly v zemích EU nastaveny v době, kdy s masovým rozšíření obytných aut nikdo nepočítal. Když jsem vyjel s obytkou před deseti lety, byl jsem na silnici raritou a potkal-li jsem kolegu v obytce, zdálky jsme se zdravili a zkoušeli se spojit přes CB. Všichni jsme věděli, že jsme s váhou na štíru ale protože nás bylo málo, nikdo, včetně policie, to neřešil.
Je třeba si uvědomit, že slušnou obytku pro čtyři osoby s rozumným vybavením do 3,5t vyrobit nelze. Nejde jen o vlastní hmotnost. Je třeba připočíst osoby, venkovní nábytek, čtyři kola nebo jiné sportovní vybavení, základní nářadí, osobní věci, zásobu potravin.... K tomu vodu a naftu v nádržích a jsme daleko přes limit.
Jak z toho ven? Jednoduše, stačilo by nastavit předpisy tak, aby braly v potaz realitu. To znamená - ŘP pro obytky do 4250 ( něco jako B96 pro karavany, třeba i s praktickou zkouškou)
- Zrušit nesmyslné placení mýta rekreačním automobily a postavit je na úroveň běžného osobního auta v CZ, AT, SLO a PL.
- zavést výjimku ze zákazu vjezdu do 3,5t pro rekreační vozidla
- umožnit jednoduché navýšení maximální hmotnosti v závislosti na skutečné nosností podvozku.
Většina podvozků obytných aut je z výroby otypována na 3800 - 4250 kg. O bezpečnost tedy nejde.
A
Adria SonicČlen
Přidáno před 5 let
Konečně dobrý názor, jedině toto je východisko z tohoto problému. Ty chytráci co říkají, že se do toho vejdou bych chtěl vidět. Auto, čtyřčlená rodina ,vybaveni a nevejde se tam nikdo.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 5 let
Ja si tedy myslim, ze je to prave naopak, ze vetsina obytek je na podvozcich light
homologovanych do 3500 kg. A u tech s navysenim hmotnosti nikdo nehne.
Ani tady ani venku.
Mozne je to u podvozku heavy, kde je papirove snizena doloznost aby se c.h. dostala
na 3500 kg. Jsou to podvozky u kterych vyrobce konstrukcne pocita s vyssim
zatizenim a tak jsou take homologovany.
Takze kdo ma podvozek light a nevejde se do 3500 kg bude vzdy povazovan za
pretizeneho i kdyby k nejakym posunum hmotnostnich kategorii melo dojit.
H
hymer662Člen
Přidáno před 5 let

Cipro4 napsal:

@Cipro4 - Konečně dobrý názor, jedině toto je východisko z tohoto problému. Ty chytráci co říkají, že se do toho vejdou bych chtěl vidět. Auto, čtyřčlená rodina ,vybaveni a nevejde se tam nikdo.

Započítávám:
4x osoby = 320 kg
nafta 80l = 80 kg
voda 100l= 100 kg
2 kola = 40kg
ostatní= 100 kg (oblečení, jídlo ...)
SUMA zatížení: cca 640 kg
max povolená hmotnost OA= 3500 kg, vozidlo po odečtu zatížení 640 kg by mělo vážit : 2860 kg aby se vlezlo do 3500 kg.
Prakticky:
skutečná váha Hymer (na váze) : 2914 kg a to včetně řidiče (82 kg) 40 l nafty (40 kg) 20 l vody (20 kg)
po odečtení řidiče, nafty, vody na čistou váhu OA: 2756 kg
papírově podle dokumentace má mít Hymer: 2684 kg

Kde lze získat další doložnost:
Když bude půl nádrže nafty, dalších +: 40 kg
když bude 20 litrů vody v nádrži dalších +: 80 kg
Součet další rezervy +:120 kg

Závěr: konkrétně u tohoto modelu není problém s limitem váhy a 1x vážení v A potvrdilo, co jsem spočítal.
Upravil hymer662 dne 25.08.2019 11:27, před 5 let
C
Chlapi_sobeČlen
Přidáno před 5 let
Takže teď si všichni koupí Hymer662 s váhou 2914 kg i s řidičem abychom nejezdili přetížení Shock
H
hymer662Člen
Přidáno před 5 let
Nepochopil jsi. To byla reakce na Cipro4, ze nejen konkretni Hymer, ale budou i jine znacky a modely, ktere si podobne vlezou se “vsim” do limitu. Nic vic, nic mene.
R
RudyČlen
Přidáno před 5 let

hymer662 napsal:

@hymer662
Započítávám:
4x osoby = 320 kg
nafta 80l = 80 kg
voda 100l= 100 kg
2 kola = 40kg
ostatní= 100 kg (oblečení, jídlo ...)
SUMA zatížení: cca 640 kg
max povolená hmotnost OA= 3500 kg, vozidlo po odečtu zatížení 640 kg by mělo vážit : 2860 kg aby se vlezlo do 3500 kg.
Prakticky:
skutečná váha Hymer (na váze) : 2914 kg a to včetně řidiče (82 kg) 40 l nafty (40 kg) 20 l vody (20 kg)
po odečtení řidiče, nafty, vody na čistou váhu OA: 2756 kg
papírově podle dokumentace má mít Hymer: 2684 kg

Kde lze získat další doložnost:
Když bude půl nádrže nafty, dalších +: 40 kg
když bude 20 litrů vody v nádrži dalších +: 80 kg
Součet další rezervy +:120 kg

Závěr: konkrétně u tohoto modelu není problém s limitem váhy a 1x vážení v A potvrdilo, co jsem spočítal.

Nevím sice jaký model Hymru máš ale určitě to nebude auto stavěné pro 4 osoby. Vztáhnu to na sebe a náš Hymer514SL. Integrál s délkou 6,6m se čtyřmi lůžky. S poloprázdnými nádržemi, dvěma osobami, potravinami, oblečením a kempařskou výbavou se dostanu na 3500 +/- 50 kg. Rezignoval jsem na člun s motorem, skútr, vzduchy vzadu, nevozím rezervu, zásoby konzerv ani piva. Časem shodím se střechy automatický satelit, který stejně nepoužívám a můžu ušetřit pár kg instalací LiFePO4, výměnou ocelových lahví za hliníkové a nakonec redukcí vlastní váhy. Tím jsem možnosti vyčerpal.
Fajn, ale tohle skutečně není auto pro čtyři. Stačí pro nás dva, snad někdy nějaké malé vnouče. Měl bych li jezdit s dvěma dospělými dětmi, bude vnitřní prostor jednoduše malý. A se 7,5 m solidně postaveným autem (Integrál, alkovna - polointegra bude dle mého vždy pro 4 nouzovka) se do 3500 kg vejít nedá.
Na druhé straně, dle mých osobních zkušeností i zkušeností ostatních dlouholetých karavanistů jsou stále pokuty za překročení povolené hmotnosti více méně náhodnou lapálií v řádu desítek, maximálně několika stovek EUR, což je poměrně zanedbatelná částka v celkových nákladech na provoz obytky. Osobně si s tím velkou hlavu nedělám a vnitřně jsem smířen, že mne někde zváží poté, co dotankuji naftu a budu mít plnou vody a pokutu zaplatím.
P. S. Pro šťouraly mám podvozek Al-Ko Heavy s homologací do 4250kg takže nikoho, včetně sebe, neohrožuji. 3,5t mám v TP jen kvůli nesmyslným restrikcím o kterých jsm psal výše.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 5 let
Když to tedy shrneme. V případě, že jste náročnější na vybavení a velikost auta, holobyt je pro vás nepřijatelný a chcete nyní být papírově do 3500 kg, je zřejmě lepší při nákupu volit podvozek heavy. Protože pokud by nastalo přitvrzení a počet
kontrol hmotnosti a to nejen na silnici, ale třeba na stk, tak bude šance doložnost zvednout. A znát to také bude na ceně při budoucím prodeji auta jako ojetiny. No a auto konstrukčně dimenzované na větší zatížení /heavy/ má lepší jízdní
ve čtyřech tunách jako to 3,5 t light se stejným zatížením.
Jinak pokud se vyhnu Rakousku, tak v současné době pravděpodobnost kontroly hmotnosti OA klesá téměř na nulu.
Vážení auta po nehodě, bych se rovněž neobával, protože to bývá většinou rozloženo na prvočinitele.
K
kutil1Člen
Přidáno před 5 let
Ahoj, uvažuji o cestě přes Rakousko a podle názvu linku jsem se z posledních 20 příspěvků dozvěděl hodně, ale ne to, kde aktuálně zjišťují hmotnost. Má někdo aktuální informace?
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 20
Členové online 0

Celkem členů: 15,967
Nejnovější člen: PetrHermi
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,407,316 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.46101 sekund | Průměrně za: 0.46101 (0) sekund | Dotazy: 144 | Použitá paměť: 2.36MB/2MB