jarous350Člen Přidáno
před 7 letTeď jsme byli na víkend na horách. V karavanu pohoda a celkově spokojenost. Je ale jasné, že to karavanu moc neprospívá - srážení vlhkosti na oknech i jiných místech. Uvaří se čaj a tu páru ani není kam vyvětrat, když je venku mlha a mrholí. Asi bych na příště nakoupil aspoň nějaký pohlcovače vlhkosti, máte s tím zkušenost?. Kdyby venku aspoň pořádně mrzlo a byl tím pádem suchej vzduch, tak je to kam vyvětrat.
Valteracci: co znamená homologace do -25°C? Mám za sebou v téhle teplotě i spaní ve stanu, ale ani nevím, jestli na to byl stan homologovanej :-) Každopádně už se o nějakém teplotním komfortu mluvit nedalo, kdybych s sebou neměl flašku Becherovky, tak už tady nejsem.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letUvádí to výrobce, že tepelná izolace do nějakých X mínus...nevím zkoušet to nebudu...ale při -10 proč ne...
Starej Karavan byl rok 2008 a tento 2013. Uplně jiná izolace. Dvojitý okna udělaj svý, i na střeše. hlavně to kombi topení. Z mého pohledu je počítáno se zimním kempováním, neb t Truma myslím označení 4E, nebo tak nějak je na to naddimenzovaná. Je ve předu v rohu a i vzadu na druhým rohu je teplíčko. Čidlo je nad dveřma, kde se nejvíc větrá.
Roura vede pod koupelnou kus pod KAravanem je sice nějak izolovaná, ale i tak se neochladí a fouká z ní vařící vzduch.
To se o tom starším karavanu který měl truma 3002 říci nedá, tam jelo topení skoro naplno, tím myslím plyn, bylo uprostřed a v zadní časti byla zima, řádově o 5 stupnu mín někdy i víc a ve předu se nedalo vydržet.
Prostě líp rozložený komponenty a líp zaizolovaný ten z 2013.
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
haskyČlen Přidáno
před 7 letZdravím.Tak jsem ze zvědavosti koukal jestli najdu homologaci do kolika - nenašel jsem.Ale ze zkušenosti mám svojí "homologaci" - při mínus osmnácti uvnitř trenýrková teplota,na podlaze originál koberec.Rozfuk mám jeden v koupelně a čtyři po prostoru karavanu.Teplota si troufám říci že je stejná ve všech prostorech - v koupelně je maximální.Rosení nebo viditelné promrzání,toho jsem si nikdy nevšiml.Jen po ráno,když jsou zatažené žaluzie,jsou orosené okna.Máme karavan Amethyst Sterling Eccles.Prostě jezdíme a užíváme.
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letAsi jsem to špatně nazval "homologace", ale jak píšeš je to o vyzkoušení.
Taky si nemyslím, že by karavan nějak někde promrzal.
Jo promrza, chudák, když parkuje bez posádky to v něm netopím :)
ale záruka je 10 let na nezatečení :) na skelet nebo co....
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letTo je super, ale osobně si myslím, že karavany jsou na tom se zateplením a topením huř. Mají jen rozfuk kombi trumou s přisávaním vzduchu pod podlahou, tedy mrazivého vzduchu.
Obytky to mají vymyšlený jinak.
Jinak hezký fotky, ale tam bych se asi s karavanem nevyškrábal :) a pak by mě tam nenechali stát :)
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
tuaregČlen Přidáno
před 7 letHasky, byl jsi rychlejší. Podlahou to saje jenom pro hoření. Rozfuk bere samozřejmě vzduch zevnitř
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
MisiP68Nováček Přidáno
před 7 letJá mám za sebou 4 výjezdy a mohu potvrdit 1 lahev na cca 2-3 dny. Do bot teplouše - mám měnič, a ostatní suším v koupelně. Je tam trvalé odvětrání a topení vede pod podlahou. Zatím bez problému. A větrání je prostě nutnost. V pátek vyrážím znovu a za sluníčkem -snad :_
život je příliš krátký na to přemýšlet, jestli mi auto vydrží 5 nebo 10 let. A auto je příliš drahé na to, aby půl roku stálo v kopřivách. Udělal jsem si index pořizovací korunokilometr. Jezdíme pořád. Naše auta se kterými jezdíme málo, jsou na tom daleko hůř než ta, která jezdí každý den. Je ale fakt, že stojí venku. Zejména zpívání brzdových kotoučů po pád dnech stání....
Na podlahu dávám výřez ze starého koberce, po výjezdu vždycky zahodím. Na okna mirelon s alu. Topíme rozfukem a když jsme na elektrice, tak mu pomáháme elektrickým fukárkem. Přes den několikrát fest vyvětrám.
Nejen pro jarous350, obzvlášť v zimním provozu su mě osvědčila digestoř. Vždy po zapnutí se sníží vlkost o 5procent.
Gute, určitě máš pravdu, v zimě je vlhkost vevnitř a sůl venku. V létě u moře je slaná vlkost všude a asi nemáš šanci jí vyvětrat. Je jen otázkou co škodí víc? Když se rozhodnu cestovat v létě v zimě i mezi tím tak budu cestovat. Moje zkušenosti jsou takové, že nejvíc škodí stání, pokud auto, nebo karavan není zakonzervován. (třeba jako NZ a i toto jest otázkou)
Lyže jsou již nachystané a tak si počkáme jen na počasí.
Naprostý souhlas s těmi,kteří jezdí i v zimě a nenechávají hnít obytky nebo karavany pod přístřešky.(lepší případ)Když se ošetří spodek a dutiny kvalitnim nástřikem,není se čeho bát.Je krásné,ráno v teplíčku při snídani pozorovat přijezd vlekařů a rozjezd lanovky(Kaunertal)nemluvě o úžasném výjezdu na parkoviště 2750 m.n.m.Někdo si však v zimě na jízdu s obytkou,nebo se soupravou netroufá.Určitě to není na posměch,spíše na palec nahoru,neboť na jaře budou moci ve zdraví svém i jejich miláčů opět vyrazit.I vy se však musíte starat,aby vam ti miláčkové neshnili na stojato.
Nám co jezdíme i v zimě přeji šťastné návraty a vy ostatní se nenuďte,pečujte o své miláčky,vžyť jaro bude za chvilku.
Ahoj Jarda
P.S.Neště k té homologaci.Asi před pěti léty jsme přijeli ráno na parkoviště (Kaunertal) a před restaurací spalo pět divochů pod širákem.Bylo -16 st.a na kolik měli spacáky homologované.jsem se neptal.
Upravil parag dne 30.11.2016 00:35,
před 7 lettuaregČlen Přidáno
před 7 letMy máme to štěstí že po návratu z výjezdu čeká na karavan suchá vytápěná garáž. Zaparkuji otevřu okna, dveře a střešní okna a necháme ho vysychat.
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
1jgs - MilanČlen Přidáno
před 7 letAhoj. Patřím k těm, co jezdí celoročně. Je pravda, že v zimě je četnost výjezdů hodně nižší. Poté, co jsem si před 2 roky na jednom lyžařském výjezdu (jasně že s karavanem, tedy obytným autem abych byl přesnější) trochu upravil a zjednodušil vnitřní skladbu kolenního kloubu, na lyže už nejezdíme. Lyžování jsem pověsil na hřebík. Takže nám zůstávají toulky po evropských městech a cesty za teplou vodou. Jen tak do přírody na procházky sice stále plánujeme vyjet, zatím se to nepodařilo. Odrazuje mě hlavně krátký den.
Když vyjíždíme, zásadní úpravy na autě neprovádíme. Utěsňovat vše možné je podle mě trochu kontraproduktivní. Jak už se píše výše, je nutno topit a větrat. Jen od podzimu do jara nasazuji zimní kryty lednice. Máme polointegrál a dost špatně se vytápí prostor kabiny. Udělal jsem si loni doplňkový závěs, který má kolejnici v místě, kde nástavba přechází do kabiny. Zatahuji i původní závěs kolem oken kabiny a doplním to tímto druhým. Sice si vyřadíme z provozu otočná sedadla, ale rozdíl je opravdu znatelný. Jezdíme dva, tak nám i zmenšený prostor kolem stolu stačí. Bez prostoru kabiny se zbytek krásně vytopí. I s kabinou to šlo, topení pánu bohu do oken ale bylo výrazně vyšší.
Protože na našich cestách nevydržíme dlouho na jednom místě, bohatě nám stačí naše dvě vestavbové baterie. Dobijí se vždy přesunem na další místo. Solár ani centrálu nemám. Do kempů nejezdíme.
Milan :_
__________________________________
Všude dobře, :x tak co doma :^ ???!!!
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letDneska jsem si užil na sněhu asi 50 KM po Vysočině. Jel jsem z Prahy s karavanem. Za Kolínem začalo pršet a hned sníh a na silnici a jazyky.
Jel jsem sám byl jsem v klídku pomalu, ale mít za sebou dvě ukecaný děti, a manželku, tak nevím, zda by to bylo tak v klidu.
Je fakt že nta břečka co byla mimo hlavní tahy je nepříjemná, ale volil jsem klikatější cestu bez větších stoupání.
Na zahradu jsem zajel vcelku dobře, máme mover. Jen jsem musel vyhrabat asi 40CM sněhu :)
Vidím na jízdu v zimě velkou výhodu mít obytku. přeci jen má náhon na zadek a já na jen na předek. Víc sněhu a jen jsem si koupit řetězy.
Te%d už se karavan vytápí na zahradě a zítra očekává posádku :)
Takže za mě při ízdě v zimě mít řetězy :) nebo aspoň čtyřkolku.
O víkendu má být mínus 8-10, tak vyzkloušíme teplíčko.
Jo a na hory s touto soupravou to opravdu nevidím, jen závidím...
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
1jgs - MilanČlen Přidáno
před 7 letCitovat
... Vidím na jízdu v zimě velkou výhodu mít obytku. přeci jen má náhon na zadek a já na jen na předek....
Ahoj, většina obytek má náhon na přední kola. Přední náhon, těžkej zadek. To věru není ideální kombinace. Při výjezdu od domu to mám do slušnýho kopečka. Zámková dlažba ve svahu, obrubník, mírně vpravo a kopec. Spadne pár vloček a nasazuji řetězy. Přece jen bych nechtěl skončit opřenej a svůj nebo sousedův dům. Když to jednou ustřelí, návrat do původní polohy je na kluzku skoro nemožný. Je pravda, že je za rohem zase sundávám, ale já se jinak při sněhu od baráku nedostanu.
Milan :_
__________________________________
Všude dobře, :x tak co doma :^ ???!!!
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letAha...aha.....tak to máme společný, no dobrá.
Ještě musím zařadit ty řetězy na zimní karavaning :) pak to tedy bude o hodně lepší....
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1