Ahoj,
Karavanil jsem ještě v peřince, dříve se tomu tak neříkalo. Je mě 66. A sleduji diskusi konstruktérů amatérů, jak se zápalem snaží každý vychválit svoje řešení, které je to nejlepší právě pro to jeho využití. A o tom to je! V první řadě je třeba určit, k čemu má zařízení sloužit. Zda -li k prestiži, nebo k používání občasnému, delšímu, dlouhodobému či trvalému... A podle toho volit konstrukci a finance do toho nasypané... Jede-li auto na 10 dní za rok na dovolenou a majitel se o něj kdo ví jak nestará, vítězí "levné" olovo, bez údržby, byť třeba i jednou ročně nové...
Pokrok nezastavíš. Baterie jsou pasé... Ještě dlouho se budeme přesvědčovat, že ne.... Morave
Zvazujem vymenu aktualnej 150Ah baterie za 300Ah. Ci uz vlastny build, alebo hotove, aj ked drahsie napr. z mivvyenergy.
Chcem sa len spytat, ci pri LiFePO4 prizmatickych clankoch je potrebne mat clanky uzavrene v battery boxe, alebo ich staci mat len zviazazne spolu a prichytene niekde v kute. Kvoli bezpecnosti.
Teda napriklad od mivvyenergy hotovy aku battery box, alebo staci aku battery set, kde su baterky len obtiahnute foliou aj s bmskou.
Ako to mate, ked ste si to sami vyrabali?
Já mám články "krabicové", z Alíku, jen 4s2p z 8ks 32Ah, takže celkově pouhých 64Ah, což se mi se základní bms a balancerem pohodlně vešlo do hranatýho 3L kyblíku od barvy Eternal, kterej se mi zároveň pěkně vejde do skříňky a má i ucho :-) Články vzájemně omotané "stříbrňačkou" . A přece to funguje :-)
Ale zaregistroval jsem i názory, že je lepší články stahnout dohromady a předejít tak nafouknutí, nevím.
Moje poslední konstrukce: 4x 280Ah modré krabice + Daly Smart BMS 150A + 6A balancer. Vše zkompletováno do samodržící sestavy kryptonovou páskou a poté vsunuto do LFP standardního ABS boxu. Články koupeny u mivvyenergy, zbytek z Ali.
Rudy Připojili následující obrazek: