Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Vodík a diesel?

Poslední aktualizace před 14 let
tronictronicČlen
Přidáno před 15 let
Při cestách karavany nebo kempery se spotřeba paliva pohybuje obecně +/- kolem 11ti litrů/100km.Co takhle ji snížit?Klikněte na odkaz a spusťte video. Pak dejte vědět co si o tom myslíte,nebo máte-li již nějaké zkušenosti
Bylo by super,kdyby se spotřeba snížila o 2-5 litrů.Garáž i svěrák mám jen co se oteplí tak to zkusím.
http://fem7.uniag...8880/kexo/
Krásný den přeje tronic.
E
EXPEDICE APALUCHAČlen
Přidáno před 15 let
Tronicu, čumím jako blázen to by se to jezdilo. :k :k

Myslím, že tyto a podobné technologie jsou na světě již delší dobu, ale jsou dobře pod pokličkou, jelikož je společnosti zabývyjící se ropou dobře vykoupily. /OPEC, SAE atd/

PS: ;M Ta technologie vypadá jako palírna na slivovici. ;M
RobertRobertČlen
Přidáno před 15 let
Vodík je jediná možnost pro lidstvo v budoucnu a bádá se již léta. Každé 2 roky se badatelé scházejí a předávají zkušenosti. Existuje řada zkušebních aut na vodík - ale vždy na stlačený, což je ten kámen úrazu. Že jsou Češi národ koumáků, je všeobecně známo, ale až takhle?:x
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Upravil Robert dne 31.01.2009 13:15, před 15 let
tronictronicČlen
Přidáno před 15 let
Tady je odkaz kde si již hotový vyvíječ můžete koupit.
http://www.h2extr...d3=fsavers
Pro čyř až šestiválce je to:
ProductName : H2ORSE "General Lee" HYDRO-GEN 100 new!
Upravil tronic dne 01.02.2009 18:09, před 15 let
VitaVitaČlen
Přidáno před 15 let
zběžně prohlížím odkazy a fakta jsou zajímavá
uvádí se úspora 2-3 l/100 to by znamenalo u našich 100 kW motorů se spotřebou 12l/100 skoro 1/4 = 25 kW
a to při spotřebě vyvíječe plynu 800W (ještě kousek a budeme mít perpetum mobile)

poslední odkaz vede na stránky profesionálních výrobků - zde je uvedeno u zařízení se spotřebou 150W že vyrobí 1,2l plynu za minutu.
Vy co jste od aut, kolik l vzduchu si za minutu vezme ten náš 2,8l motor ? Poznáme tam vůbec ten litr plynu ?
(počítám dobře - bez turba 3000 ot/min * 2,8 = 8400l /min vzduchu ?)

Mají na těch stránkách i vyvíječ co umí 20 l plynu za minutu při spotřebě 2,4 kW ale to asi alternátor neutáhne :-(
furgonfurgonČlen
Přidáno před 15 let
nechci být škarohlíd ,ale jsou tady i opačné názory http://www.dfens-...2008111601
Jarda a Zuzka
Fiat 2.3 Carado 448
VitaVitaČlen
Přidáno před 15 let
ten odkaz od Jardy je poučný
a poučné jsou i další odkazy na té stránce dole - třeba tankování LPG na cestě do Španělska
tronictronicČlen
Přidáno před 15 let
Děkuji Jardovi a Zuzce za zprostředkování opačného názoru.Možná na tom něco bude.Odrazuje mne Však autorova hrubá mluva v jeho příspěvku.Na inteligentního a podle toho co napsal i chytrého člověka až nezvyklá.(Pokud to někde neopsal a pouze doplnil hrubomluvou.)
Nic méně nedám na to a až si to v praxi ověřím podám zprávu jak to vlastně je.A slibuji že bude pravdivá.
Krásný zbytek dne přeje tronic.:_
Upravil tronic dne 04.02.2009 19:40, před 15 let
PeropPeropČlen
Přidáno před 15 let
Dobrý večer,předem uvádím,že nejsem odborník ale určité zkušenosti mám. Jak jsem již psal v jiném vlákně,tak jsme tuto možnost jíž dříve zkoušely pře cca 25 lety ale na benzínovém motoru s karburátorem,kde se přidávala taková vrtulka pro lepší promíchání. Ovšem do sání se přes trysku jen přisávala voda. A žádné markantní změny v spotřebě jme nezískali. Ale neví jak by bylo providitelné u motorů se vstřikama. Pochopitelně na vodík přisávat se dá ale není možnost dodržovat míchání. Na samotne by to šlo,vždyť se jezdí i na bioplyn. Je fakt,že ve vodě je dost energie ale jak jí jednoduše uvolnit to je problém. Ovšem nelíbí se mi jak někdo dělá z někoho blbce a sám nic nedokázal. Takovou to cestou se děje pokrok. Pře pár lety by se také asi smál,že není možno telefonovat z mobilu. Takže fandím českým kutilům. perop:t
cestovatel ze Šumavy;y
SteMiSteMiČlen
Přidáno před 15 let
...já bych tomu také fandil ALE, to snad každý ví už z obecné školy i jiných poznatků / jímáme do zkumavky = prásk / tak jak je to na tom videu i vidět, tak elekrolýzou se paralerně vyrábí i kyslík a ta úměra velikosti vyvíječe-generátoru, ještě k tomu na předním sedadle uvnitř, no se vším všudy " i s těmi trubičkami " a další : pro funkci elektrolýzy stejnosm. proudem by měla být se použita slaná voda ??? Spíš bych celý ten " vynález " viděl o lepším plnění s přísáváním vodních par a zvětšením kompresního tlaku ve válcích. Docela rád bych se ale mýlil !
Makarska Rivijera moj drugi dom
Upravil SteMi dne 05.02.2009 07:52, před 15 let
tronictronicČlen
Přidáno před 15 let
Víte jsem na tomto světě již bezmála padesát let.Viděl jsem převrácenou cigánskou maringotku,koně blít i hada čůrat.A za tu dobu jsem se naučil důvěřovat ale potom i prověřovat.Příklad:
V sarvárských termálech jsme se měli na druhý den přesunout do Papa a Buku.Přijel nějaký český karavanista a tvrdil že v Buku nám dovnitř nepustí děti a V Pápě jakby smet.Dali jsme tenkrát na něj a zůstali.
Později nám to nedalo a zajeli jsme jak do Buku tak i do Pápy a hle žádnej problém se zákazem vstupů pro děti nebyl.A tak to bude i v tomto případě.Když to bude paskvil dobrá ztratil jsem pár hodin svého času a pár korun na materiál,ale vlastníma rukama jsem si to ošahal a získal další zkušenosti.
Krásný den přeje tronic.:_
Upravil tronic dne 05.02.2009 10:32, před 15 let
PeropPeropČlen
Přidáno před 15 let
Dobrý den,omlouvám se,že do tohoto téma ještě vstupuji. Ale nedalo mi to a i v noci jsem o tom přemýšlel. Přimlouvám se k názoru člena Stemi. Jak jsem o tom psal v předešlém příspěvku,tak jsme to tehdy vyčetli zřejmě z časopisu věda a technika mládeži,jestli to někdo znáte. A zřejmě šlo tehdy o to rozložit vodu na kyslík a vodík ale v procesu spalování a tím vytvořit větší plnění a lepší hoření směsy. Tehdy jsme ještě o nějakých turbech mohli jen nechat zdát. Kdo opravdu nezažil dřívější dobu,tak tomu nevěří. Jak jsme dychtily po novinkách . Dnes se dá načipovat palubní počítač a tím zvíšit výkon a snížit spotřebu a také tomu nemusí někdo věřit a není to perpetum. Ještě jako 10 letí klucí abychom si mohli telefonovat,tak jsme přes ulici natáhli provázek a k tomu připojili kelímky a tak si volali. Dnešní děti již 6 letí mají mobil a berou to za normální. Takže v nás starších je stále touha po kutilství a proto se nemá nic zavrhovat. Proto se mi líbí názor tronic,že je třeba vše odzkoušet a možná vylepšít. Sám jsem vypozoroval,že jízda v dešti a nasávání vlhčího vzduchu mněla příznivý vliv na výkon,ale může to být také jen dojem. Ale mám rád zvídavé lidičky. Také rád vše prozkoumávám,jak v přírodě tak i v technice. Omlouvám se,že jsem se rozepsal. Přeji krásný den. perop :_
cestovatel ze Šumavy;y
SteMiSteMiČlen
Přidáno před 15 let
..nehledě k tomu, že mám ještě protektorátní rodný list, tak vím, že výroba vodíku elekrolýzou je ještě starší než já sám - čili, žádná novinka. S tím, že auto jede při dešti-větší vlhkosti lépe, je dávno také známé a podložené, ale co mi při shlédnutí toho videa vůbec "neštymovalo", když tam pán povídá o ellýze z 2 lt. destilky atd...což by zase odporovalo fyzice - v ní to jaksi nelze, musí se kvůli vodivosti trochu osolit !
Ale tím tu nechci nic zpochybnit a brát někomu iluze, k rentabilitě a toho "proti" spíš převažuje...tedy ať žije vodík
Makarska Rivijera moj drugi dom
Upravil SteMi dne 05.02.2009 11:49, před 15 let
M
matusČlen
Přidáno před 15 let
Nechcem to absolútne spochybňovať, ale... Mám len takú poznámočku: Keby to bolo také jednoduché, a aspoň ako-tak efektívne, tak určite by sa na to už zamerali vedecké kapacity a v praxi by sa automobilky predbiehali, ktorá prvá to bude mať nainštalované v motorových vozidlách.
PeropPeropČlen
Přidáno před 15 let
Ještě musím reagovat, je to přesně tak jak píše Stemi. Ten pán je asi spíše amatér a něco kombinuje podle nějakého návodu. Je úplně jasné,že to není tak jednoduché. Já jsem také dříve mněl vyrobenou minisvářečku,kde se též asi vylučoval vodík,bylo to ale v zásaditém roztoku,již ani nevím jakém a ještě ten plyn se vedl přes tolulen a dalo se s tím perfektně vyvařovat plechy do tl. 2 ml. ale jen mědí. Ale dost jsem si s tím vyhrál. A pro Matuse. věřím,že je to již vymyšleno a i naše vys,škola asi v Liberci se na tom podílela,tam šlo o úpravu počítače. Ale je nadmíru jasné,že vnerealizaci úspěšně lobují bohatí ropáci. zdar.,
cestovatel ze Šumavy;y
F
fredyČlen
Přidáno před 15 let
Je jasné že už to je ale co by dělali potom chudáci šejkové a jim podobní...
RobertRobertČlen
Přidáno před 15 let
Pro Perop: Už na vojně v šedesátých letech nám ukazovali graf o spotřebě PHM v závislosti na denní době. Nejnižší v cca 6 a 20hod., větší ve 24hod., největší ve 12hod. Jistě to má spojitost s teplotou a vlhkostí vzduchu. Takže jsi to vypozoroval dobře.
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
VitaVitaČlen
Přidáno před 15 let
já se také ještě přidám a připomenu - byl tam odkaz na prodávanou verzi vyvíječe - u té bych věřil udávaným hodnotám, tedy udávanému množství 1,2 l plynu při spotřebě 150 W. Amatér v odkazu o něco výš uvádí spotřebu 800W - to bych tipl na 5-6l plynu za minutu
a troufám si tvrdit že u motoru 2,8 TD to v množství vzduchu, který projde válci je velice nepatrné množství.

Ale uvádíte, že vlhký vzduch zlepší výkon motoru - a jeden z těch amatérských konstruktérů uvádí, že nechává přisávaný vzduch probublávat tím vyvíječem - že by to bylo to kouzlo ?

---
také si rád na vše napřed šáhnu - třeba ve zmíněné VT byla před lety uvedena "vírová trubice" - kovová trubka, která umí stlačený vzduch rozdělit na horký a ledový - bez jakékoliv pohyblivé části - a funguje to.
SteMiSteMiČlen
Přidáno před 15 let
...no právě, to už jsem napsal v mé první reakci a vstupu sem 5.2. (čtěte o kousek výše). Asi si málo kdo uvědomuje, že každý už vlastně takový ( jakýsi ) vyvíječ v autě má - akumulátor? Princip je stejný, taky vyrábí vodík i když by pro tyto účely v zanedbatelném množství - nevěřící, můžete si při dobíjení u zátek škrtnout ? ALE DĚLEJTE TO ZÁSADNĚ V KOVOVÉM POTÁPĚČSKÉM SKAFANDRU NEBOŤ ÚČINEK JE NĚKDY až FANTASTICKÝ - BATERKU TŘEBA UŽ ANI NENAJDETE¨!
Makarska Rivijera moj drugi dom
Upravil SteMi dne 06.02.2009 08:29, před 15 let
F
fredyČlen
Přidáno před 15 let
Mně když bylo asi deset a motal jsem se pořád kolem aut jednou táta řekl abych skontroloval stav destilky v baterce u wartburku a mně nenapadlo nic jiného když jsem tam neviděl než si škrtnout:o a musim potvrtit že ta boule na hlavě od zvednuté kapoty tam byla 14dní!!! Třeba se mně rosvítilo:he;h:D
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: tronic, EXPEDICE APALUCHA, Robert, Vita, furgon, Perop, SteMi, matus, fredy, harley, jirkamds, Hroch, Renik, Jirka a Martina, homat, Benjamin
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 17
Členové online 0

Celkem členů: 15,972
Nejnovější člen: Roman1973
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,496,066 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21908 sekund | Průměrně za: 0.21908 (0) sekund | Dotazy: 122 | Použitá paměť: 2.16MB/2MB