Citovat
Karel Prokop napsal:
čau Jirko jen stručně (zbytek dořešíme po telefonu)
předpokládám provoz v zimě na divoko - výpis spotřeby na 24h:
ad 1) světla LED jsou 0,00 nic (pár Ah)
ventilátor od 1-4A cca to už je cca 30-50Ah
čerpadlo 0,00 nic
TV 3-4A to je cca 5-10Ah
není tu NB DVD a rádio, TV určitě půjde dýl než 2h
můj odhad:
topení rozfuk 50Ah a ostatní 20Ah což je 70Ah denně.
výdrž: 180Ah 2,5dne 230 až 3,5dne bez dobíjení při cca 0-10°C
centrálou dobiješ 15-25Ah/hod. což je 25-50% denní spotřeby
nezapomeň že musíš nabíjet invertorem (hondou) všechny nabíječe mají spínanej zdroj a nesnáší dvoutaktní centálu (já taky ne :) )
máš velikej karavan (větší spotřeba na rozfuk) ale zas je líp izolovanej než auto (alkovna s tragicky izolovanou kabinou řidiče)
jako nabíječ bych doporučil CTEK M200 (15A) nebo M300(25A)
baterku Vartu (nemá význam kupovat drahý baterky, nevrátí se to)
Citovat
transit-obytka napsal:
Zdravím,
můžu mít taky dotaz? Je vhodná tato baterie na nástavbu Knaus rok 1995, chcěl bych tam dát solár cca 130W a potřebuji, aby baterie vydržela cca 3dny v klidu bez dobíjení (pouze solárem).Světla LED, večer Hyundai LED TV, čerpadlo a rozfuk topení.
Díky za radu............popřípadě, jakou baterii mě poradíte a také jaký výkon soláru.
Odkaz na baterii: http://www.otos.c...0a-930180/
Zdeněk
Citovat
Zdenek a Alena napsal:
Citovat
transit-obytka napsal:
Zdravím,
můžu mít taky dotaz? Je vhodná tato baterie na nástavbu Knaus rok 1995, chcěl bych tam dát solár cca 130W a potřebuji, aby baterie vydržela cca 3dny v klidu bez dobíjení (pouze solárem).Světla LED, večer Hyundai LED TV, čerpadlo a rozfuk topení.
Díky za radu............popřípadě, jakou baterii mě poradíte a také jaký výkon soláru.
Odkaz na baterii: http://www.otos.c...0a-930180/
Zdeněk
tu 180 Vartu máme v autě a spokojenost.
tady ji máš za trošku lepší cenu: http://www.batter...20h-12v--b
Citovat
kocisjirka napsal:
No mám centrálu, tak pro mě není problém na hodinu - dvě centrálu zapnout, ale rozhodně nehodlám dobíjet 6 hodin apd...
Citovat
Karel Prokop napsal:
to transit obytka: 180Ah na prodlouženej víkend zcela stačí do malejch aut dáváme i 140Ah
baterka vydrží cca 4 roky.
230Ah je max ale pozor na energoblok (abys ho neuvařil ve vlastní šťávě)
ZJEDNODUŠENĚ platí pravidlo že:
kolik Ah baterka tolik Wp na solár např. 1800Ah (160-200Wp )
kolik Ah baterka tolik v cca desetině nabíječka (nelze na 7A nabíječku pověsit 230Ah baterku) (nebo lze - ale jen jako konzervaci s obvodem pro přetížení (např. CTEK MXS 5) ale ne trvalá vestavba do auta.
pokud si nejsi jistej:
a) zavolej
b ) přijeď na optimalizaci
obojí je zdarma :)
Citovat
JiPe Highlanders napsal:
A je lepší mít např. jednu 200 Ah nebo dvě 100 Ah ?
Citovat
JiPe Highlanders napsal:
A je lepší mít např. jednu 200 Ah nebo dvě 100 Ah ?
Citovat
Rudy napsal:
Ale vždyť přesně o tom píšu. Nevejde li jedna velká nezbývá než dát dvě menší.
Při vybíjení skutečně paralelní spojení nepředstavuje problém. Ten nastává při nabíjení, kdy musí být zajištěno, aby obě baterie byly dobíjeny na plnou kapacitu. Metod, jak toho dosáhnout je více - dva nabíječe, el. oddělovač nebo mechanický přepínač. Při nabíjení baterií v paralelním spojení dříve nebo později dojde k nedobíjení jedné z baterií a posléze k poškození obou.
Vím, že spousta karavanistů má baterie pouze paralelně propojené, v lepším případě křížem ale to neznamená, že je to tak správně.
Citovat
bob_bobek napsal:
Moje 2 roční zkušenosti s Vartou 90Ah.
V zimě mi vydrží týden a v létě 14 dní a to ničím nešetřím.
Přes noc puštěné venkovní osvětlení, jinak normálně rozfuk,TV,světla,nabijení druhé TV a vysílaček, NTB apod.
Po 4 dnech odjíždím s 11,7V.
Kam tu elektřinu chlapi vypouštíte,že nevydržíte přes 2 dny?
Citovat
bob_bobek napsal:
Moje 2 roční zkušenosti s Vartou 90Ah.
V zimě mi vydrží týden a v létě 14 dní a to ničím nešetřím.
Přes noc puštěné venkovní osvětlení, jinak normálně rozfuk,TV,světla,nabijení druhé TV a vysílaček, NTB apod.
Po 4 dnech odjíždím s 11,7V.
Kam tu elektřinu chlapi vypouštíte,že nevydržíte přes 2 dny?