Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Booster

Poslední aktualizace před 6 let
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
vasu, to co pises je spravne jen kdyz pouzijes silicium diodu, ale v pripadech rozdeleni baterii, a.t.d. se pouzivaji schottky-diody, ktere maji
übytek napeti jen 0,1V, ja jsem je mel leta misto trenrele mezi start. baterii a obytnou baterii, delali me velmi dobrou sluzbu, bez opalovani
kontaktu casem u trenrele, vyndal jsem je az kdyz jsem namontoval boster, protoze jsem menil ol.baterie za AGM, a zen boster jak je znamo.
ma zabudovane trenrele, a zvyseni napeti, potrebne pro AGM baterie
Honza
M
marianhČlen
Přidáno před 6 let
Ako sa zapaja booster (napr. tento CTEK D250SA) v obytnom aute s elektroblokom?

V "beznom" aute s druhou baterkou je to jednoduche.
Ale v obytnaku je elektroblok (konkretne EBL 252) ktory uz ma zabudovane nabijanie z alternatora.
Ako k tomu pridat D250SA aby sa to nebilo s elektroblokom?
M
MajlyNováček
Přidáno před 6 let
Zdravim vsetkych karavanistov :)
Som tu novy a nechcem mudrovat, nakolko som sem prisiel skor cerpat informacie. Ale info v diskusii, ze solar v zime nic neda nie je uplne pravdivy. Ak je slnecny den, vykon panelu je dokonca vyssi ako v lete. Takisto zalezi od pouziteho konkretneho fotovoltanickeho panelu.
eurohopeeurohopeČlen
Přidáno před 6 let
Zdravim
Poradi mi nekdo kontakt na nekoho mdo mo tuje boostr do auta
Diky
eurohope brno
Marian087Marian087Nováček
Přidáno před 6 let

Citovat

HH napsal:

odkaz na zapojení
https://www.karav...-lb-45.htm

v příloze schéma

osobně bych zapojil mimo EBL

označeny jsou vstupy a jištění

Honza


velmi pekne dakujem za informacie
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Mi se pořád nejvíc líbí booster kombinovaný s propojovačem baterií a solárním MPPT regulátorem od CTEK, jde použít i pro "smart" alternátory u EURO 5+ a 6.

Model CTEK D250S nebo novější D250SA umí 20A, s připojeným SMARTPASS pak 80-120A (podle toho zda starší nebo novější model).
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
Jakub Satek Připojili následující soubory:
Jakub Satek Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
U
upotreblenciČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, už je to asi šest let co jsem montoval do vestavby tento booster( tedy 45) Na radu Karla Prokopa i s akumulátorem 180Ah a naprostá spokojenost. Je nutné teplotní čidlo, jinak nepracuje na plný výkon. Když už dojde k nejhoršímu je jednodušší nastartovat na hodinku jak celej večer poslouchat řev centrály. Jak je to u euro 6 nevím, ale 5 to zvládá bez problémů. V servisu tvrdí: a co by bylo s autama co běží celou noc s chladákem? Tak nevím? Booster mám za sedadlem řidiče, a akumulátor pod sedadlem, panel na přístrojovce. Životnost filtru je prý 800 000km co k tomu?
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Nebude ta 45A až moc na 100Ah baterku?
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
T
thomash1Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Marian087 napsal:

pozdravujem kolegov, docital som az do konca, suhlas v lete solarne clanky uplne stacia pokryt spotrebu, ma 105W a je to super bateria stale nabita. Teraz, ale sme boli v Novembri parkrat na vyjazde solar uz proste nepokryje spotrebu takze som sa rozhodol kupit booster MTLB45 mam EBL99H a 100ah akumulator auto Ducato EUR6 a otazka zapojit boster cez energoblok alebo mimo cez oddelovacie rele. Poradi niekto kto ma skusenosti s touto kombinaciou pripadne schemu ako to zapojit?

Dakujem

Ja jsem před 14 dny tenhle Booster zapojoval do toho sameho auta co mas na avataru bez problemu a přes EBL. ebl pod ridicovou sedackou a booster pod spolujezdce tak zádne zbytecne tahani jen senzory na baterku a využití stavajici kabelaže k nastav.baterkam drat10mm takze bez problemu . booster šlape jak hodinky sype do baterek jak ma baterky 230 AH
Nevěřil jsem tomu že to tak bude fungovat lepší jak celá centrala
Hymer BMC I 600
HHHHČlen
Přidáno před 6 let
odkaz na zapojení
https://www.karav...-lb-45.htm

v příloze schéma

osobně bych zapojil mimo EBL

označeny jsou vstupy a jištění

Honza
HH Připojili následující soubor:
booster.pdf [Nejsou k dispozici žádné informace / 201 stažení]
99h.pdf [Nejsou k dispozici žádné informace / 142 stažení]
Marian087Marian087Nováček
Přidáno před 6 let
pozdravujem kolegov, docital som az do konca, suhlas v lete solarne clanky uplne stacia pokryt spotrebu, ma 105W a je to super bateria stale nabita. Teraz, ale sme boli v Novembri parkrat na vyjazde solar uz proste nepokryje spotrebu takze som sa rozhodol kupit booster MTLB45 mam EBL99H a 100ah akumulator auto Ducato EUR6 a otazka zapojit boster cez energoblok alebo mimo cez oddelovacie rele. Poradi niekto kto ma skusenosti s touto kombinaciou pripadne schemu ako to zapojit?

Dakujem
A
AlumanČlen
Přidáno před 7 let
[quote]sipadan napsal:

[quote]Aluman napsal:



P.S. Je to postavené na klasickém MB 4x4, nebo na specializovaném Iglhaut, Aichletner ????

Nechci zaneřádit vlákno o boosteru psaním o MB, tak píšu sz.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Aluman napsal:

Já jsem se ale neptal v souvislosti s Ategem, potřebuji do Hymru ML-T 4x4 rok 2017 euro 6 na podvozku MB Sprinter posílit kapacitu nástavbové


Není zač.

Tak to jóóó ... máš dobrý vkus mimochodem :g .... škoda jen toho add-blue (předpokládám, že tam být musí), zbytečná starost navíc.

Za mě opravdu velmi dobré řešení, mohu s čistým svědomím 3317 doporučit, funguje i v té "ralaxační fázi" alternátoru bezvadně.

Osobně zdvojené akumulátory vždy propojuji paraelně, takže bohužel neporadím s těmi manuálními přepínači a automaty, co se o to starají.
Nerad diskutuji bez osobních zkušeností.

Ostatní jistě pomohou a nemálo zde o tom bylo napsáno.

P.S. Je to postavené na klasickém MB 4x4, nebo na specializovaném Iglhaut, Aichletner ????

Automatické sloučení 07.05.2017 21:38:

Citovat

Aluman napsal:
..... a zaujala mne právě tvoje věta v popisu funkce VCC 1212-45 o oddělení třetí baterie, myslel jsem si, jestli Votronic nedokáže obhospodařovat dvě nástavbové baterie a řešit tím problém paralelního zapojení baterií.


Dokáže, ale ....
"Option: Several Batteries at the Charging output:
Parallel charging of two or more batteries of the same voltage (12 V) is acceptable.
According to the battery manufacturers, permanent parallel operation is allowed in case of two or more batteries of the same type (gel/acid/AGM), same capacity, as well as the same age (history) in cross connection."
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 07.05.2017 21:38, před 7 let
A
AlumanČlen
Přidáno před 7 let
Zdar Alumane,

rozvést to klidně mohu, od toho to tu máme, ale ve vztahu s Ategem Ti to asi moc nepomůže.


Díky za info.

Já jsem se ale neptal v souvislosti s Ategem, potřebuji do Hymru ML-T 4x4 rok 2017 euro 6 na podvozku MB Sprinter posílit kapacitu nástavbové baterie, originál z Hymru je tam booster VCC 1212-45 a nástavbová baterie AGM 95 Ah a rozhoduji se jestli přidat ještě jednu 95 Ah a nebo dát jednu velkou 180Ah, a zaujala mne právě tvoje věta v popisu funkce VCC 1212-45 o oddělení třetí baterie, myslel jsem si, jestli Votronic nedokáže obhospodařovat dvě nástavbové baterie a řešit tím problém paralelního zapojení baterií.
Existuje nějaké elegantní řešení dvouch nástavbových baterií, tak aby nebyly trvale paralelně spojené?
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

grom napsal:

crank currents = startovaci proudy


Dík grome ...
4.114683,118.628756
G
gromČlen
Přidáno před 7 let
crank currents = startovaci proudy
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Aluman napsal:

Sipadan můžeš prosím podrobněji rozvést to oddělení třetího akumulátoru Votronicem VCC 1212-45? Děkuju.


Zdar Alumane,

rozvést to klidně mohu, od toho to tu máme, ale ve vztahu s Ategem Ti to asi moc nepomůže.

Naposledy jsem měl trápení s novým Transitem, který již trpí samými komplikacemi (díky Bohu je ještě bez močoviny).

On je kontruován tak, že má startovací akumulátor (výhradně na start) a jakýsi Ford palubní (výhradně pro vše ostatní).
To samo o sobě není až nic tak divného, ovšem v kombinaci s normou EURO 5+ a 6, která vyžaduje pro mne strašlivý Start-stop kvůli němuž je v tom autě rekuperativní dobíjení (tzn. že alternátor dává podle CPU cca. 12,2 V - 15,2 V), aby se rychle vždy dobily aku, ale zároveň nezničily.
No a Ford to má tak, že NESMÍŠ NIC připojit na startovací akumulátor, ale jen na speciální připojovací místa na tom jejich FORD palubním (kmomě proudu nad 200 A pokud si dobře pamatuji).
No a z logiky věci, když Ti dá alternátor 12,2 V, tak nedobiješ ten třetí, svůj palubní.

Jsou v tomto případě 3 cesty jak tomuto problému předejít:
a ) objednáš "camper ready" auto z výroby - pak je vyřazeno rekuperativní dobíjení a alternátor dává standardních 14,4 V
b ) koupíš si KIT no. KTBK2V-14A411-ED, který podle manualálu pro přestavbáře vsadíš do pinů v řídící jednotce - pak opět dostaneš 14,4 V
c ) koupíš zmiňovaný Votronic, který je "up to date" technologicky připraven na výkyvy alternátoru, obsahuje oddělovací relé a máš po problému

KIT jsem kupil za cca. 1500 CZK, nastudoval vše, rozebral konektor u řídící jednotky a byl připraven použít řešení b ), ale jelikož jsem do jiného auta v tu chvíli potřeboval něco od Votroniku, tak jsem zahlédl jejich aktuální booster verzi EURO 5+a 6 ready a vyřešil jsem to bodem c ).
Vzhledem k tomu, že jedu mnoho let na GELu a GEL podle příručky není vhodný do instalace podle bohu b ) ani s upraveným dobíjení na 14,4 V kvůli tzv. "crank currents" (promiň, nevím jak to přeložit, řešil jsem to s hlavním inženýrem Fordu vše v angličtině), tak jsem byl velmi rád za ten booster, který to vše vlastně zajistil a který by do auta býval stejně asi šel ....

Takže to je tak zkráceně k mému bývalému problému, ono je tam ještě pár důležitých Ford detailů, ale nemyslím že je to zrovna Tvůj problém, tak jsem si je dovolil je překočit ... s Ategem to nemá nic společného :D

Podívej se do manuálu, to by mělo vysvětlit více neznámých pro Tvoji instalaci ....
https://uloz.to/!ZU0oba8ldNFn/
4.114683,118.628756
A
AlumanČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
Votronic VCC 1212-45 IUoU (Art. no. 3317)
Dával jsem ho teď do auta nejen kvůli dobíjení, ale i kvůli oddělení třetího akumulátoru od palubního originálního (a startovacího) v systému rekuperativního dobíjení (Euro 5+ a Euro 6) a musím tento vynález opravu pochválit. Zvládá dvě mouchy jednou ranou a funguje skvěle i fázi, kdy je alternátor v šetřícím režimu a prakticky nedobijí.

Sipadan můžeš prosím podrobněji rozvést to oddělení třetího akumulátoru Votronicem VCC 1212-45? Děkuju.
MarloMarloČlen
Přidáno před 7 let
Jo, tak to máš naprostou pravdu.
Je jasné, že mám nestandardní požadavek, protože budu mít permanentní odběr, který bude činit cca oněch 30 Ampér denně a to potřebuji nějak doplnit. A prostě musím počítat, že třeba 3-4 dny v kuse nenajedu víc jak těch půl hodiny za den.
Parkuji před domem na silnici a tak každodenní napíchnutí na proud bohužel nelze realizovat. :(
Jde o to, že když pořídím ten základní CTEK, tak jestli místo toho, abych za dalších 5.000,- k němu dokoupil ještě ten Smartpass a nebo za ty peníze k tomu zkusit dokoupit nějaký ten solár (když už to v sobě má nějaký ten MPPTregulátor (ale je prý jen max.do 23V)
A nebo nekupovat žádný booster a za těch 10.000,- zkusit zrealizovat jen solary s pořádným regulátorem ? (tedy s tím, že se budu doufat, že mi to někdo někde náhodou neoškube).
vlastnoruční vestavba - Fiat Scudo
GardaGardaČlen
Přidáno před 7 let
Potiz techto rad na foru je to ze se malo zohlednuji podminky pouziti. Jestlize budu v zime na horach max 3 az 4 dny tak velka kapacita baterii. Boostr dle me zbytecny protoze doma zasuvka a po prijezdu zase nabiju. Je zbytecne domu prijet nabity protoze tam mam zasuvku. Ja jsem ted treti mesic ve Spanelsku. Co vecer vybiju pres den musim dobit a to beze zbytku. Jinak druhy den jeste budu fungovat ale vecer uz nebude. Je zbytecna velka kapacita protoze je to vaha a kvuli tomu ze se nepodari jednou zacas dobit nema cenu tahat tolik balastu.
Nakonec si musis sam najit vhodnou konfiguraci sam na dane podminky.
Jen jde o to aby to hlefani nemelo moc slepych cest a nakladu ☺
Miloš
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner


hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 11
Členové online 0

Celkem členů: 15,967
Nejnovější člen: PetrHermi
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,435,572 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23700 sekund | Průměrně za: 0.237 (0) sekund | Dotazy: 137 | Použitá paměť: 2.3MB/2MB