Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Booster

Poslední aktualizace před 6 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

upotreblenci napsal:

časem stejně příjdeš na to, že 80Ah je málo


:^ ... a s tim bych zacal .... :_
4.114683,118.628756
L
LuciaWČlen
Přidáno před 9 let
A tak som zistila, ze mam 70 Ah baterii :( Ona ma dva roky, takze stejne budem kupovat novu, asi tu 80Ah mozno gelovu (hoci niektori pisete ze su to vyhodene peniaze) ale az na jar, snad mi to dovtedy vyzdrzi a nezlikviduje ju ten booster skor :)
Teplotne cidlo som uz volala s technikom, daju mi ho tam.
Ano, mailovku Ti posielam do SZ, dakujem!

Obytne auto je studna na peniaze... je to nieco podobne ako rekonstrukcia stareho domu. Vsetko na novo :) Ale vysledok stoji za to!
Renault Rimor XGO 302 Coupe polointegrál
a teraz Hobby 545 kmf de luxe 2023
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 9 let
80 Ah je opravdu málo. Gel je zbytečný, tím nic nezískáš. A při výměně baterie např. z 80 Ah na 180 Ah si zkontroluj i místo pro baterii určené. Na délku má skoro půl metru.
Již výše zmíněno: 180Ah baterie + booster 45 A. Altík 90A. Podporuji to solárem 100Wp.
Ze začatku jsem provoz sledoval pomocí multimetrů. A booster snad nikdy nenabíjel na 40 A. To snad při úplném vybití.
Alternátor půjde na výměnu za silnější, ale z důvodu instalace doplňkového osvětlení, vysílačky a pár chujovin.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
L
LuciaWČlen
Přidáno před 9 let
Taliani tam moc miesta popravde nenechali, mozno tak maximalne pre tu 80Ah. Altik neviem aky mam, zistim aky ma bezne Master. Tiez na jar uvazujem o solarech, teraz budeme radi ze "zlepime" kabat, topeni a booster :)
Renault Rimor XGO 302 Coupe polointegrál
a teraz Hobby 545 kmf de luxe 2023
R
RudyČlen
Přidáno před 9 let
Moje rada zní: nespěchat
Vyjeďte si na pár zimních výjezdů a sami uvidíte co vám bude chybět. I za cenu, že vjedete na jednu noc do kempu nebo na lepší stellplatz a dobijete ze sítě. Pamatuji si tu euforii po pořízení nového auta, kdy jsem sháněl informace, skupoval centrály, baterky, přídavné zámky, přípojky, odbočky...... abych posléze zjistil, že většinu z toho nepotřebuji.
Jezdíme v zimě většinou na pár dnů a v pohodě vydržíme s dvěma 80Ah gelovkami spojenými manuálním přepínačem Off-A-B-AB. Soláry, booster ani EFOY nemáme. V garáži vozím v zimě jako rezervu 1kW Honda centrálu (kterou jseme zatím za 5let v podstatě nepotřebovali) a jednu láhev propanu. Na kabině máme venkovní izolaci (pouze přes okna).
Pravdou však je, že v autě nemáme TV, SAT a jiné žrouty energie. Večer si raději zajdeme do restaurace na večeři (za cenu EFOY, boosteru a solárů... budeme moci hodovat ještě pěkných pár let), takže zbytečně ani nesvítíme (máme však LED), pak jdeme spát. No a při delší cestě se nestydíme zajet na jednu noc do kempu, dobít baterky, vysušit auto i lyžařské oblečení, provést servis na autě (WC a odpad) i na sobě samých.
Náš přístup však nikomu nenutím, jen jsem chtěl nastínit alternativu. :_
Upravil Rudy dne 08.12.2014 14:28, před 9 let
VeronikaTominoVeronikaTominoČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj, mam podobny nazor ako Rudi.

Vsetci sme si presli fazou nutkavej potreby dovybavit obytnak kade-cim a nakoniec clovek konstatuje, ze cim jednoduchsie - tym lepsie. Tiez mam centralu, ktoru som nikdy nepouzil a uz ju "pre istotu" ani nevozim so sebou.

Jazdime celorocne a dost vela. Za zimu vieme dat aj 8 - 10 vyjazdov zvacsa predlzenych vikendov do Alp. Booster povazujem za dobre riesenie, obzvlast pre takeho, kto nema moznost parkovat auto pri dome a tak uz cestou z lyzovacky musi dobijat baterie. Keby som mal auto zaparkovane na dvore, tak by som asi neriesil ani booster.

V aute mame celorocne 95 Ah bateriu a pocas letnych mesiacov nam bohato staci. Od jesene do jari prikladam dalsiu 180 Ah bateriu, ktora je pocas zvysku roka dobre skladovana a udrziavana. Baterie su prepojene prepinacom a la Rudi. :), jedna alebo druha samozrejme nikdy nie obe naraz :D

Takto mam istotu, ze aj keby odisla jedna bateria, tak mi deti neumrznu, lebo mam zalohu v tej druhej. Bezne takto davame 4-5 dni a nikdy nebol problem. Ked viem, ze budeme dlhsie tak po 4 dnoch dame jednu noc na STPL alebo kempe idealne pri termaloch, (ocistu nepotrebuje len auto).

Preto je dobre si to nechat rozlezat v hlave a hlavne dobre vyskusat co a ako. Clovek v skutocnosti mnohe veci fakt nepotrebuje.

Pozdravujem !)

Automatické sloučení 08.12.2014 15:16:
prepac Rudy vsade som napisal Rudi a uzmato nepusti opravit sa...
Tomas+Veronka+Matejko (8 rokov)+Terezka (6 rokov)+Paula (3 roky)+Lucia (4 mesiace), Rimor Katamarano 6, Ford Tourneo Custom
Upravil VeronikaTomino dne 08.12.2014 16:16, před 9 let
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 9 let
Podpis pod příspěvek Rudyho a Veronika Tomino jezdíme v zimně na déle tak 10 a více dnů ale po 3 dnech jedeme nakoupit nebo na jinou sjezdovku a prozatím stačí motorový altík.
Upravil zemanekpetr dne 08.12.2014 16:40, před 9 let
U
upotreblenciČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj, toto musí asi rozlousknout Karel. Ja si myslím, že nevíš jak vypadá nabitá baterka, tedy akumulátor.
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 9 let
Asi jsem se ve zkratce nevyjádřil dost přesně ale nechtěl jsem popisovat skutečnosti které uź popsali Rudy a Veronika,po 4-5 dnech samozřejmně je nutno sehnat proud a hodit auto na nabíječku.
Upravil zemanekpetr dne 08.12.2014 19:05, před 9 let
L
LuciaWČlen
Přidáno před 9 let
V kazdom pripade uz "koncim" so zariadovanim. Rozumovo sa da kurenie zdovodnit tym, ze sme v tom spali a bola nam zima, nestacilo to vykurit cely autak a to je webasto 3900..., potom booster zdovodnim tym ze nechcem hladat campy a i v nich byt "ubytovana", baterii zdovodnujem tym ze ked uz budem mat taky silny booster, musim mat aspon 80Ah baterii, ale to budem riesit az na jar, musim nieco nechat aj na vleky :)

uz sa tesim na leto, nic z tychto kravin nepotrebujem :)
Renault Rimor XGO 302 Coupe polointegrál
a teraz Hobby 545 kmf de luxe 2023
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

LuciaW napsal:

V kazdom pripade uz "koncim" so zariadovanim. Rozumovo sa da kurenie zdovodnit tym, ze sme v tom spali a bola nam zima, nestacilo to vykurit cely autak a to je webasto 3900..., potom booster zdovodnim tym ze nechcem hladat campy a i v nich byt "ubytovana", baterii zdovodnujem tym ze ked uz budem mat taky silny booster, musim mat aspon 80Ah baterii, ale to budem riesit az na jar, musim nieco nechat aj na vleky :)

uz sa tesim na leto, nic z tychto kravin nepotrebujem :)


v každém případě se. ale ještě jednou zamysli nad tou baterkou, už několik lidí včetně K.P. ti tu napsalo, že na zimní výjezdy je 80Ah málo. Já mám v karavanu 1x 100 + 1x 180 Ah a je to tak akorát, :_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 9 let
Rimor obecne ma slabsi steny. Unik tepla je dost velky. Rozhodne by tomu pomohl kabat na celou kabinu. Neverim, ze pod nektere sezeni se nevejde alespon 140Ah baterie. Kyselinova trakce za 4000 kc. K tomu booster 45A. Altik ho v pohode zvladne. Potom podle zkusenosti z leta, bych mozna pridaval solar. Pred Webasto doporucuji stabilizator napeti, pojede pak i na slabsi baterii.
Vse vyzkouseno, zakazniky nekolikrat potvrzeno.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Tomas Brabec napsal:
Pred Webasto doporucuji stabilizator napeti, pojede pak i na slabsi baterii.


Tomasi, pod 11,2 V nefunguje (obcas pises tuto hodnotu) ?
4.114683,118.628756
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

sipadan napsal:

Citovat

Tomas Brabec napsal:
Pred Webasto doporucuji stabilizator napeti, pojede pak i na slabsi baterii.


Tomasi, pod 11,2 V nefunguje (obcas pises tuto hodnotu) ?


Webasto samostatne se odpojuje uz pri 11,9V, nekdy pozdeji. Se stabilizatorem umi jet az do 10,8, nekdy 10,5V. Zalezi na podminkach a stabilizatoru. 11,2V je hodnota, ktera nevystrasi a zaroven signal, aby uzivatel dobil baterky. Nerad uvadim ty opravdu limitni hodnoty, aby uzivatel nejel az na hranu.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Tomas Brabec napsal:

Citovat

sipadan napsal:

Citovat

Tomas Brabec napsal:
Pred Webasto doporucuji stabilizator napeti, pojede pak i na slabsi baterii.


Tomasi, pod 11,2 V nefunguje (obcas pises tuto hodnotu) ?


Webasto samostatne se odpojuje uz pri 11,9V, nekdy pozdeji. Se stabilizatorem umi jet az do 10,8, nekdy 10,5V. Zalezi na podminkach a stabilizatoru. 11,2V je hodnota, ktera nevystrasi a zaroven signal, aby uzivatel dobil baterky. Nerad uvadim ty opravdu limitni hodnoty, aby uzivatel nejel az na hranu.


Jde mi o to, ze jak Webasto, tak i Eberspaecher uvadeji pracovni napeti, resp. spodni napetove ochrany na cca. 10,5 V.
Zamerne pisi cca., nebot to stoji i v technickych datech a tak neni uplne zrejme, kolik si ma kdo pod tim "cca." predstavit.
Ja se osobne tak nizko nikdy nedostal, takze nemam praktickou zkusenost, ale jeden nikdy nevi, a tech 11,2 V se mi zda dosazitelnych v nekterych situacich kempingu.
10,5 V je krize, tak nizko bych napeti v aute nenechal dojit ....
Budu tedy muset otestovat, 11,2 V mne strasi :x

Diky za komentar.
4.114683,118.628756
L
LuciaWČlen
Přidáno před 9 let
Prosim vas, stabilizator napeti sa da zohnat vo Frankane? |Ako to vyzera, mozno tam uz mam!
To by bolo super, bola by to asi jedina vec, ktora by tam uz bola :)
Renault Rimor XGO 302 Coupe polointegrál
a teraz Hobby 545 kmf de luxe 2023
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

LuciaW napsal:

Prosim vas, stabilizator napeti sa da zohnat vo Frankane? |Ako to vyzera, mozno tam uz mam!
To by bolo super, bola by to asi jedina vec, ktora by tam uz bola :)



http://eshop.kara...tor-napeti

:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

sipadan napsal:

Citovat

Tomas Brabec napsal:

Citovat

sipadan napsal:

Citovat

Tomas Brabec napsal:
Pred Webasto doporucuji stabilizator napeti, pojede pak i na slabsi baterii.


Tomasi, pod 11,2 V nefunguje (obcas pises tuto hodnotu) ?


Webasto samostatne se odpojuje uz pri 11,9V, nekdy pozdeji. Se stabilizatorem umi jet az do 10,8, nekdy 10,5V. Zalezi na podminkach a stabilizatoru. 11,2V je hodnota, ktera nevystrasi a zaroven signal, aby uzivatel dobil baterky. Nerad uvadim ty opravdu limitni hodnoty, aby uzivatel nejel az na hranu.


Jde mi o to, ze jak Webasto, tak i Eberspaecher uvadeji pracovni napeti, resp. spodni napetove ochrany na cca. 10,5 V.
Zamerne pisi cca., nebot to stoji i v technickych datech a tak neni uplne zrejme, kolik si ma kdo pod tim "cca." predstavit.
Ja se osobne tak nizko nikdy nedostal, takze nemam praktickou zkusenost, ale jeden nikdy nevi, a tech 11,2 V se mi zda dosazitelnych v nekterych situacich kempingu.
10,5 V je krize, tak nizko bych napeti v aute nenechal dojit ....
Budu tedy muset otestovat, 11,2 V mne strasi :x

Diky za komentar.


Nejhorsi je v tom nizkem napeti topeni nastartovat, hned se hazi do chyby. Mame webasto v aute, chvili trvalo nez jsme to vychytali.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Tomas Brabec napsal:

Citovat

sipadan napsal:

Citovat

Tomas Brabec napsal:

Citovat

sipadan napsal:

Citovat

Tomas Brabec napsal:
Pred Webasto doporucuji stabilizator napeti, pojede pak i na slabsi baterii.


Tomasi, pod 11,2 V nefunguje (obcas pises tuto hodnotu) ?


Webasto samostatne se odpojuje uz pri 11,9V, nekdy pozdeji. Se stabilizatorem umi jet az do 10,8, nekdy 10,5V. Zalezi na podminkach a stabilizatoru. 11,2V je hodnota, ktera nevystrasi a zaroven signal, aby uzivatel dobil baterky. Nerad uvadim ty opravdu limitni hodnoty, aby uzivatel nejel az na hranu.


Jde mi o to, ze jak Webasto, tak i Eberspaecher uvadeji pracovni napeti, resp. spodni napetove ochrany na cca. 10,5 V.
Zamerne pisi cca., nebot to stoji i v technickych datech a tak neni uplne zrejme, kolik si ma kdo pod tim "cca." predstavit.
Ja se osobne tak nizko nikdy nedostal, takze nemam praktickou zkusenost, ale jeden nikdy nevi, a tech 11,2 V se mi zda dosazitelnych v nekterych situacich kempingu.
10,5 V je krize, tak nizko bych napeti v aute nenechal dojit ....
Budu tedy muset otestovat, 11,2 V mne strasi :x

Diky za komentar.


Nejhorsi je v tom nizkem napeti topeni nastartovat, hned se hazi do chyby. Mame webasto v aute, chvili trvalo nez jsme to vychytali.


Ja mam D4S a D4 klasiku ted (tedy Eberspaecher), jak vzdy rikam, v zime to musi jet porad, takze topeni nestartuji a kdyz restartuje (1x denne), tak uz stejne bere mene v horizontu nasledujichich 10 minut nez pri startu z nuly - resp. netoci uz na maximum, pouze nekdy na plny vykon, ale rozjizdi se po stupnich, cili celkem pohoda.
Pokud dobre vzpominam, pri 11,3 V to jelo v pohode, pod 11,3 V jsem se v realu nedostal.

Jde mi prave o praktickou zkusenost pri zhaveni - kolik to zatizeni v realu pri jiz hodne vybitem akumulatoru vezme. Pri behu na minimalni, nebo normalni vykon si myslim ze pojede vesele dal i pod 11 V .... ze nenazhavi, to si myslim tez.
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 08.12.2014 21:52, před 9 let
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 9 let
nechat baterku vybíjet až na 10,5 mě přijde dost nešetrné (hluboké vybití= začátek zkázy baterie- sulfatace)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 29
Členové online 0

Celkem členů: 15,971
Nejnovější člen: lisky
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,486,401 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23206 sekund | Průměrně za: 0.23206 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.36MB/4MB