Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 11 let
Díky o těch Sukoradech vím, jen mně vadí že skoro všechny kola E-totem mají motor vepředu.
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 11 let
Určitě je to věc názoru a zvyku já bych z předního motru neměl "dobrej dojem" a trochu bych se s tím bál a asi nejsem sám :) zde úryvek z jedne diskuze o kolech:
Re: Elektrokola: Výběrem správného elektromotoru ušetříte síly Kdo neplachtil přes řídítka, nikdy nepochopí, že rada mít motor v zadním kole je mnohem bezpečnější.
U silných motorů bych striktně doporučoval motor vzadu (fakt Bobe, letěl jsem 3x a řekl dost :))
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 11 letCitovat
rop napsal:
Jsem se v poslední době taky trochu o to zajímal. Těch 16Ah je určitě lákavý výkon. Trochu nevýhodou z mého hlediska u tohoto kola je rozložení váhy (vše na zadním kole) a zřejmě základní řada Shimana, brzdy neznám, nejsem schopen posoudit. Vypadá to, že kvalita kola je nižší, což u váhy jezdce, kola a dosahovaných rychlostí může být i nebezpečné. Jinač vypadá pěkně. Zmíňovaný KTM E je určitě o kvalitě, ale i ceně.
Já nakonec koupil stavbu v akci, sice s 10Ah, ale alespoň s výbavou Shimano Alivio a se zesílenými ráfky. Záleží, jestli se na kole bude jen popojíždět po krajině, nebo jezdit po horách a cestovat i s nákladem, v tom případě to chce vyšší výbavu kola a nešetřit.
Já na tom kole nejezdím mimo výjezdy z C24 a ty výjezdy jsou vždy tak do 20 km ty přehazovačky jsem měl stejné na tom předchozím (skládacím) kole a ty 3 roky to bez problému vydrželo, brzdy taky úplně neznám, ale to už by nebyl problém vyměnit :) A myslím že právě pro těžšího jezdce je výhodnější motor vzadu než aby ten vpředu na polní cestě měl snahu prokluzovat a pod.
:_
zajímavý článek jestli motor dopředu či do zadu je zde:
http://www.nakole...lepsi.htmlZdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Upravil Zdenek a Alena dne 07.02.2013 15:23,
před 11 letZdenek a AlenaČlen Přidáno
před 11 letCitovat
rop napsal:
Citovat
Já na tom kole nejezdím mimo výjezdy z C24 a ty výjezdy jsou vždy tak do 20 km
V tom případě určitě dobrá volba. Pokuď ti můžu poradit, jen snad zvaž, zda na 20km potřebuješ 16Ah. Větší váha a více peněz.
Než mi dosloužily záda, jezdil jsem po horách 60-70km, hodně mimo asfalt, sjezd po šotolinkách..... Teď se chci díky elektromotoru k těmto aktivitám vrátit, proto jsem zvažoval i vybavení kola (jako brzdy,přesmykovače atd.) kvůli spolehlivosti, životnosti a bezpečnostiB).
Právě moje vyhledávací parametry byly v první řadě silnější baterka, cena cca do 30000,-
je mi jasný že za 40 - 70000 koupíš nějaké to KTM nebo jiné "letadlo" ale pro moje účely by se to nevyplatilo.
a tolik už jsem do kola nechtěl dávat a případná výměna přehazovačky, či brzdy, už by nebyl takový problém.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Jira 48Člen Přidáno
před 11 letElektrokolo E-totem se zadním pohonem ze Sukorad vlastním necelý půlrok /cena 36000,-/Po zkušenostech se mě kolo jeví jako nekvalitní v poměru cena-kvalita.
PeropČlen Přidáno
před 11 letTak já osobně mám skládací a jsem nadmíru spokojen. Toto kolo si naložím i do zavazadlového prostoru Mercedes A 170 a mohu jej proto využívat všude kde potřebuji. Pokud jedu s obytným autem beru si kromě tohoto elektrokola též normální kolo do terénu,kde by se s elektrokolem nedalo jezdit. Jedná se hlavně o sjezdy v Alpách,kde vám kolo vyvezou lanovkou a pak adrenalinový sjezd,to je paráda. Ve městě zase využívám elekrokola. o je moje zkušenost.
Me2dČlen Přidáno
před 11 letco to je za cyklisty s e-kolama? Kde je pot, smrad, a pak to chutnější pivo?:x Koukej šlapat:he
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
LubinoČlen Přidáno
před 11 letNa kole toho najezdím dost, na obyčejným bez elektriky, ale při pohledu na ty elektrokola mi to připadá, že jsou to samý plečky. Kdybych chtěl pořádný e-kolo, asi bych si napřed koupil kvalitní klasický kolo a pak k němu dodělal tu elektriku. To svezení na plečce s baterkou pod zadkem a váhou 25kilo je stejnej výkon jako si na normálním kole dát dvojnásobek km. Jinak ale souhlasím, že na občasný cesty 20km to asi stačí.
PeropČlen Přidáno
před 11 letPro Me2d, co jsi to za turistu,že nechodíš pěšky a jezdíš autem. Jak můžeš takto chodit na pivo a nejsi zpocený. Ale když již nejsi ve formě věkem a též neslouží klouby jak by měli a jsi vášnivý cyklista,tak tady je výhoda elektrokola. Také to jednou poznáš. P
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 11 letZdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 11 letCitovat
Deda Lebeda napsal:
Pane kolego, to kolo, které má nosnost 135 kg, má rám z naprosto jiného než to Tebou vybrané. Takže nesrovnávat
no právě viz.:
http://www.durate...na-7020t6/
zejména mrkni na tento odstavec: . porovnání meze pevnosti a meze kluzu: Při porovnání materiálů vycházíme z platných z evropských norem stěžejních pro výrobce slitin. Materiál musí vykazovat předepsané chemické složení a pevnostní hodnoty garantované výrobcem. Jedná se o mez pevnosti Rm (MPa) a mez kluzu Rp0,2 (MPa). Z přiložené tabulky je zřejmé, že slitina 7020 T6 dosahuje mnohem vyšších pevnostních hodnot. :)
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
mbČlen Přidáno
před 11 letCitovat
Deda Lebeda napsal:
Pane kolego, to kolo, které má nosnost 135 kg, má rám z naprosto jiného než to Tebou vybrané. Takže nesrovnávat
¨
¨
Dědouši, nehádej se !!!p)
Víš, že si to Zdenda umí :@ prosadit ( když něco chce...:_)
Ale je to jeho věc:^ a jeho peníze:c, tak mu to přej. A pak si můžete dát závody...:D
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 11 letještě jsem našel info o materiálu použitého na moje kolo:
Hliníková slitina Al 7020
Slitina původně vyrobená pro letecký průmysl a kosmonautiku. Později se tato slitina začala používat i v dalších odvětvích až se dostala i do výroby cyklistických rámů. Hliníková slitina Al 7020 má velmi vysokou pevnost, ale obsah legujících prvků dává materiálu Al 7020 i výborné vlastnosti pro svařování. Jedna z mnoha výhod materiálu Al 7020 je samovytvrzovací schopnost. Tato unikátní vlastnost materiálu Al 7020 má za následek, že po 3-4 týdnech se okolí sváru samo vytvrdí a dojde k vyrovnání pnutí ve svaru. U Rámů z materiálu Al 7020 není nutné provádět tepelnou úpravu v žíhací peci a díky tomu nejsou ovlivněny další vlastnosti rámu.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
mbČlen Přidáno
před 11 let:y
Citovat
Deda Lebeda napsal:
Citovat
Zdenek a Alena napsal:
ještě jsem našel info o materiálu použitého na moje kolo:
Hliníková slitina Al 7020
Slitina původně vyrobená pro letecký průmysl a kosmonautiku. Později se tato slitina začala používat i v dalších odvětvích až se dostala i do výroby cyklistických rámů. Hliníková slitina Al 7020 má velmi vysokou pevnost, ale obsah legujících prvků dává materiálu Al 7020 i výborné vlastnosti pro svařování. Jedna z mnoha výhod materiálu Al 7020 je samovytvrzovací schopnost. Tato unikátní vlastnost materiálu Al 7020 má za následek, že po 3-4 týdnech se okolí sváru samo vytvrdí a dojde k vyrovnání pnutí ve svaru. U Rámů z materiálu Al 7020 není nutné provádět tepelnou úpravu v žíhací peci a díky tomu nejsou ovlivněny další vlastnosti rámu.
Prostě se konečně smiř s tím, že jsi koupil bycikl, který není stavěn na Tvoji atletickou postavu
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO