tuaregČlen Přidáno
před 7 letJak chystáte karavan ti kteří jezdíte i v zimě?
My jsme byli minulý rok s karavanem na silvestra a akorát jsem zadělával ty větrací otvory v podlaze.
Jinak byla docela pohoda. V noci okolo -10 a vytopila to elektrika. Plyn jsme použili akorát po příjezdu na místo aby bylo rychleji teplo. Zaděláváte nějak zvenku okna jako na obytných autech? Vodu jsme měli vypuštěnou ale záchod v chodu. Nalil jsem do splachovače směs do ostřikovačů.
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
zdenek a Irena LbcČlen Přidáno
před 7 letOtvory v podlaze jsem zmenšil, stropní ventilaci u světlíků zčásti přelepil a vložil slabý polystirén. Na větrací mřížky od lednice nasadil kryty, koupil propan a jelo se. Dělám to tak každou zimu....... !y:_
Všude dobře tak co doma, cestujeme s autobytem RAPIDO...
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 7 letS karavanem na Božím Daru vítr, sníh -10 uvnitř trenýrková teplota. Žádné úpravy neděláme.
Před odjezdem zapnu topení s rozfukem a až potom napustím vodu.
Topíme výhradně Trumou s rozfukem a žádný problém, do odpadu dáváme sůl. používáme celoročně Propan.
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Ahoj, máme to stejné. Jezdíme převážně v zimě a taktéž bez úprav. Vodu napouštím doma a do splachovače nepřidávám nic . Topíme také rozfukem a pohoda
Pokud v karavanu, obytce vše funguje jak má (Truma), tak se nemůže stát, že je uvnitř zima. Vždyť vytápíme jen několik m3... poměrně výkonnými topidly.
Otázka je, jak dlouho lze vytápět na 1 láhev ?
Až v tomto místě platí: Čím více máme zatepleno, nebo eliminujime úniky, tím prodlužujeme hodiny, dny energií co máme k dispozici (plyn, baterie).
V zimě vydržím na láhev propadu i týden, ale mám: venkovní kabát, zateplenou podlahu, kryty na okna a mřížky. Když jsem to neměl nebo nenasadil, tak i za 2-3 dny byla láhev plynu na dně.... Srovnání s přibližně stejnou teplotou -10 venku.
pedaČlen Přidáno
před 7 let-u alkovny Fiat r.v. 2008 jsem vždy na zimu strkal do oken mirelony s folií, do odpadu nalil nemrzku, nasadil venkovní celokabát na kabinu, mřížky na lednici, zmenšoval průduchy u lednice..topení atd.
vydrželi jsme i při -25 st.C bez problémů....samozřejmě že omrzne kabina, podlaha garáže apd...
Truma 4,0kW
-u polointegrálu Fiat r.v. 2015 už tohle nedělám...nemám zimní paket....průduchy nechávám jak jsou, jsem toho názoru, že raději za 5 dní pobytu na horách spálím o 150,- kč více plynu a nechávám raději přirozeně těmito průduchy cirkulovat vzduch v autě, k lednici, k topení...mám pouze vnitřní přepážku v kabině...v garáži, kde je vývod topení ve 2/3 výšky garáže jsem trubkou svedl teplý vzduch k podlaze garáže, kde se to v zimě dost rosí....aktuálně máme za sebou Sölden (max. -10st.C ve 2860 m.n.m.,tři noci,mám 2x baterka po 90Ah-na druhou baterku jsem nepřepnul,spotřeba plynu tak 50% lahve,včetně lednice a vaření 2x/den) a vše v pohodě, uvnitř až 26 st.C....chce to hodně větrat, 2-3x za den celé auto na min. 5min-vše se méně rosí....jediné co určitě pomůže a objednávám u Königa je venkovní kabát na okna-myslím, že se tolik nebudou rosit/zamrzat okna uvnitř kabiny...
Truma 6,0kW
!d:z:l
Kolegové, o zimním karavaningu teprve uvažuji v teoretické rovině. Můžu se zeptat, kolik stojí ta jedna láhev propanu na 2-3 dny, které vám vydrží, jak tady zmiňujete? To je 10l? Děkuji.
RobertoČlen Přidáno
před 7 letuž nejezdím .. jak auto - alkovna , tak karavan trpí vlhkostí v rozích a po pár letech je to na šrot ...:)
Někdo to ale neřeší , já zatím ano . :)
zdenek a Irena LbcČlen Přidáno
před 7 letCitovat
Roberto napsal:
už nejezdím .. jak auto - alkovna , tak karavan trpí vlhkostí v rozích a po pár letech je to na šrot ...:)
Někdo to ale neřeší , já zatím ano . :)
Vzhledem k tomu, že nám karavan stojí celý rok na ulici, tak jezdíme, pokud je kam, i v zimě. Když se vrátíme z výjezdu, dáme do karavanu ceresit, ten vlhkost pohltí, již několik roků to funguje. :_
Všude dobře tak co doma, cestujeme s autobytem RAPIDO...
RobertoČlen Přidáno
před 7 letJe to tak ... a ještě bych dodal bez na večer zapnuté elektrocentrály ...
PS : S dvojitou podlahou je to trochu jiné , vím ...:^
Mezi okno a těsnící gumu dávám párátka po těch vyteče voda z orosených oken . Takže každé ráno po vytažení roletek neplave spodní guma ve vodě.
Ales Gute
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letTak ty páratka jsou dobrej nápad. Hned o víkendu to vyzkouším.
Automatické sloučení 28.11.2016 21:21:
Jinak náš karavan má prý homolagaci do -25C, zatím jsme jej testovali jen kolem nuly, ale teplíčko a pohodlíčko. Ve starým táhlo kolem oken a museli jsme věšet na záclony ještě deky, hlavně v noci to bylo znát.
Ted máme topení Truma kotlem, vzduch nasává zevnitř, nikoliv z podlahy a z roury na druhý straně karavanu jde tak horký vzduch, že ruku neudžím.
TOpím na kombinaci plyn+Elektrika. Umí si to vzít podle jak hodně topí.
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
Upravil Valteracci dne 28.11.2016 22:21,
před 7 let