Je nějaký limit na jaké auto měchy dávat a na jaké ne??
zemanekpetrČlen Přidáno
před 8 letNejsou měchy jako měchy ale české měchy to jsou měchy.
Pro Ferdasana- limitem může být montáźní výška a konstrukce zad. nápravy.Upřesni o jaké limity ti jde ,váhové?, a mìstní servismeni jistě odpoví.
Renault Trafic Generation-zlepší měchy jízdní vlastnosti ?
mafi8Člen Přidáno
před 8 letRád bych se zeptal jak to děláte s foukáním pneu, když jsou na autě měchy? Co jsem viděl, tak lidi bez měchů upouští tlak zadních pneu, pak se ale pneu špatně sjíždí... Když jsou měchy, tak je jízda s nafouknutými koly pořád pohodlná nebo se taky doporučuje upouštět? Díky za reakce :)
zemanekpetrČlen Přidáno
před 8 letMafia8:já během jízdy upouštím a dofoukávám měchy které ovládám z palubní desky podle stavu vozovky a zatìźení vozidla,kola foukám blízko maxima pro sníženì odporu a snížení spotřeby, asi při váze vozu pod
3t snižuji tlak v pneu o 0,5 at ( to bývá v zimně kdy jezdìm na kratší výjezdy a nemám takovou váhu ,moto atd).Petr
ScooterMartyČlen Přidáno
před 7 letTak jako jsem tohle vlákno před 16 měsíci založil nadšeným popisem svých zkušeností, musím dnes napsat další hodnocení, které už tak nadšené nebude. Minule jsem hodnotil jednak perfektní práci, ale především skvělou komunikaci. Dnes zůstanu u té komunikace, protože k práci vůbec nedošlo.
V říjnu na Vestavbách jsme s Láďou nakousli možnost namontovat na mého Bydlíka měchy i na předek. Je to, pravda, taková nestandardní záležitost, v klidu jsme se dohodli, že pošlu mail s nějakými údaji, Láďa zjistí co a jak a budeme se domlouvat dál.
Mail jsem poslal v půlce října a nic. Na konci října jsem se tedy pomocí SZ Láďi zeptal, jestli mail dostal, jestli jsem mu třeba nespadl do spamu. Odpovědět přišla obratem, mail dostal, zjišťuje informace.
Na konci listopadu jsem se tedy znovu připomněl, odpověď přišla obratem, stále zjišťuje informace.
Před svátky, čili koncem prosince jsem napsal zas. Odpovědět nepřišla.
V polovině ledna jsem to zkusil ještě jednou a opět bez reakce.
No a to je vlastně vše. V porovnání se zářím 2015, kdy mě neuvěřitelně zachránili je to tristní. Občas se mi taky stává, že na některého klienta nemám čas, nebo třeba náladu. Ale prostě mu napíšu, že nestíhám. Nekomunikovat vůbec jaksi neumím... Kdybych věděl, že měchy nebudou, zařídil bych se podle toho. Takhle zbytečně čekám jak se věci vyvinou a sezóna se pomalu blíží...
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.
Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
Hmmm... obávám se, že si Láďa v tomto případě trochu naběhl. Měchy na zadní nápravu jsou poměrně jednoduchou záležitostí. Prakticky se jen přidají ke stávající konstrukci nápravy, respektive nahradí plastové dorazy.
U přední nápravy to tak jednoduché není. Zde jsou měchy součástí tlumiče a tvoří tak nedílnou součást konstrukce přední nápravy. Popravdě nejsem si jist, zda vůbec někdo vzduchové tlumiče pro Renault Master vyrábí. Znám jen řešení pro Fiat, Iveco, MB a VW. Podstatou je vždy výměna stávajících tlumičů za vzduchové. Amatérskou stavbu vzduchového tlumiče přední nápravy si nějak neumím představit. Jeho homologaci už vůbec ne. Mohu se však mýlit...
ScooterMartyČlen Přidáno
před 7 letRudy Master má tlumiče mimo pružiny a uvnitř pružiny volný prostor. Předmětem hledání bylo jednak jestli budou nějaké měchy, které se tam vejdou a jednak jestli půjde udělat napájení. Ale o to vůbec nejde. Počítal jsem, že to nebude úplně easy a kdybych věděl, že stále probíhá hledání řešení byl bych v klidu. Předmětem mého příspěvku je ale něco jiného.
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.
Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 7 letJitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 7 letAno Rudy, také neznám žádné měchy na předek, které by se na dodávku daly dát jako doplněk ke stávajícím přužinám s tlumičem uvnitř.
Homologované, odzkoušené a které by si rozuměly i s měchy zadními.
Transita znám jen okrajově, podle mého názoru má podvozek měkčí a komfortnější, ale taky je trochu rozkývanější /můj názor/.
A ano, podvozek Ducata je tvrdý a je z něj ten náklaďák více cítit. Mastera hodnotit nebudu, neznělo by to ode mne objektivně:-)
S našim Ducatem, také mělo podvozek Al-ko, jsem se např. D1 vyhýbal a zvlášť na Brno jezdil raději po "staré" .
A to jsem tam měl oproti standardu komfortnější přužiny a vzadu tlumiče Al-ko ALC.
I tak jsem po pár tis. km zvažoval, že to celé překopu na vzduchový 4kanál, ale když jsem spočítal kolik jsem už do odpružení dal
/které bych musel demontovat/ a co by stál kompletní vzduch, tak jsem to vzdal.
Navíc dle info, které jsem sbíral u dodavatelů tady i venku, není ani zdaleka ten kompletní vzduch samospasitelný. Žehlička to prý
není. U nového auta zkusím Al-ko ACS, kde budu doufat, že poměr cena x zlepšení bude adekvátní :-) a pokud ne tak třeba
přijde na řadu ten Voll Luftfederung.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Možná nemá oprávnění na takovou práci , přední měchy jsou už zásah do konstrukce vozu , možná se pletu . Jinak to zvládne slušný mechanik i Lana . Je to cenově výhodné co si od toho slibuješ?
ScooterMartyČlen Přidáno
před 7 letNo vzhledem k výše uvedenému asi už nic. Původní myšlenka byla, že musím vyměnit unavené pružiny a kdyby šli měchy dal bych jim přednost i když by to bylo daleko dražší než nové pružiny. Sliboval jsem si od toho vyšší komfort jízdy a možnost ještě lepšího vyrovnávání vozu při stání. A navíc jsem byl Láďou a Radimem nadšený. Na druhou stranu nové pružiny a 2 nůžkové zvedáky udělají podobnou práci...
A jak jsem psal výše, žádný zásah. Měchy měli přijít do volného prostoru uvnitř stávajících pružiny.
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.
Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
rodinny_typČlen Přidáno
před 7 letTéma mě zaujalo technicky, přihodím něco z pohledu konstrukce náprav. Vzadu měchy zpravidla pomůžou, protože tovární listová péra jsou zvolená tak, aby ani s prázdnou dodávkou auto nepřijatelně neskákalo. Kdyby výrobce zohlednil, že s tím naším vybaveným obývákem uvnitř budeme jezdit pořád, naladil by to tužší a výš a obytkáři by to nemuseli tak často dodělávat. Měch je šikovný hlavně pokud má náprava slušně jezdit se širokým rozsahem zatížení, dofukováním lze vracet správnou výšku a s tlakem stoupá tuhost odpružení, což je pro větší váhu úměrně potřeba. Jinak je to ale taky jen pružina.
Na přední nápravu se ovšem váha nákladu rozkládá podstatně méně - třeba okolo 25% - motor a řidič se vozí pořád. Zrovna Master, aspoň ten co jsem zkusil, má přední odpružení na pohodlí luxusní (v porovnání s Ducatem, to teda nevím kdo tak pustil..), takže pokud pružiny únavou klesají, řešil bych jen výměnou. Měchy by to přizvedly, ale mohly by to i zbytečně přitvrdit. Navíc nezávislá náprava nebývá dimenzovaná tak robustně, takže přidávat starým ramenům nějaké síly navíc nebo posouvat dorazy bych maličko váhal (a jestli to LANA má v nose, nedivil bych se že s tím váhá taky). Pokud jde o naklápění v zatáčkách, měchy vpředu by stejně měly být propojené levý s pravým (třeba s clonkou), jinak hrozí že při rozdílných tlacích bude po rovině táhnout řízení na stranu.
Jenom ten levelling při stání nemám jak okecat, ten by byl fajn, to je jasné;)
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
YettiČlen Přidáno
před 7 letLáďo nezoufej, je tady i spousta lidí co si váží dobře odvedené práce a nemá smysl se čílit jen proto, že si tady někdo veřejně dokazuje, jak umí psát na počítači, místo toho aby zavolal. Rozčilovat se znamená ničit si svoje zdraví pro blbost jiných. A to je myslím zbytečné.
Chlapi, jen tak dál ...... za těch pár let co tady jsem sem zaznamenal obrovský počet zrazených lidí co už sem nechoděj a spoustu co sem chodí a raději mlčí. Opravdu povedené společenství.