Chce to vedieť presne typ chladnicky, na určenie toho, či má reguláciu výkonu plynového horáka a termostat na 12V. Ak má, tak sa nič nedeje. Samozrejme keď idú dva zdroje tepla, tak aj lepšie chladí, ale na to tam má byť ten termostat.
VasuČlen Přidáno
před 4 rokyV návodu, pro použití jakékoliv absorbční chladničky je přísně zakázáno, jet na dva zdroje energie, nebezpečí zničení !
Kdys dávno, jsem to vyzkoušel. Lednička se přehřeje a je z ní trouba. Takže, tuto variantu naprosto nedoporučuji !
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
Karel ProkopČlen Přidáno
před 4 rokyLedničce se teoreticky nestane nic.
Jen se takzvaně přehřeje aparatura a ty "vodičky" se přestanou točit.
Prakticky je to samozřejmě špatně - aparatura nestihne přebytečný teplo vyzářit ve srážníku se přehřátý čpavkový páry nezkondenzují a za masivního přehřátí dojde k úniku vodíku z bohaté čpavkové vody přetlakovým ventilem. Ale to by muselo dojít k opravdu masivnímu přehřátí.
Taky se mi jednou povedlo zapomenout před jízdou zavřít plyn a po příjezdu jsem měl z lednice (naštěstí dočasně) troubu :-)
Jinak občas používám na chvilku dva zdroje tepla, aby se aparatura rychleji ohřála po zapnutí lednice, ale jen tak čtvrt hodiny.
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
Ahoj,
sice je to starší vlákno, ale doplním ho jedním dotazem.
Chladnička na plyn v pohodě jede, ale vždy někdy v noci zhasne a ráno už je plamen zhasnutý. V lahvích je čistý propan, zapojeno přes duocontrol, plynu je dostatek. Čím by to mohlo být? Máte někdo nějaký nápad?
PetrDubiČlen Přidáno
před 3 rokyAhoj,
jestli je to stará lednice, tak se zkus podívat na kontakt od termočidla. Vede od něj kablik k regulátoru plynu a tan bývá zoxidovaný kontakt.
Pokud je to novější lednice s automatikou, tak může být termočidlo ve špatné poloze u plamene.
Nefunguje mi lednice (model elektrolux 1996). Dnes auto stalo asi ve 40 stupnovem horku a lednice byla zapnuta na plan. Kdyz jsme se vratili, plyn jen, ale za lednici byl citit smrad, jako vy se neco palilo. Chladic v lednici byl teply. Kousek jsme popojeli, lednice byla na 12v, ale asi raky nechladila.
Pri dalsim zapnuti na plyn chvilku trvalo, nez chytil plamen. Ted plamen hori, z vyfuku jde teplo. Kovova mrizka za lednici je tepla, ale lednice nechladi a zase je citit smrad. Napada nekoho, cim by to mohlo a byt a co pripadne zkusit. Zn. Jsme na ceste.
Ahoj, jednou se nám stalo, že jsme po přesunu zapomněli pustit chladničku a ze zmrzlého masa ze sáčku vytekla ta šťáva do mrazícího boxu a odtud do nějaké misky za dolní mřížkou. Také smrad, pomohlo vyčištění té misky.
No tady to smrdělo spíš jak připálený plast. Problém ale je, že nechladí. Vypadá to, že se tam v tom horku něco upeklo. Nechal jsem to odpočinout a teď v noci zapnul znovu. Plyn hoří, komínek hřeje, smrad už skoro není cítit, ale lednice stále nechladí.
PetrDubiČlen Přidáno
před 3 rokyTen smrad taky mohl být unikající čpavek z chladící aparatury - to by potom vysvětlovalo, že lednice od té doby nechladí..
Tak lednice si odpocinula pres noc a uz chladi. Asi to bylo jen tim horkem.