Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Truma Combi 6 Diesel

Poslední aktualizace před 4 měsíce
Pepa PlzenPepa PlzenNováček
Přidáno před 4 roky
Všem moc děkuji za názory ohledně kouření naftového topení. Dneska jsem auto vytáhl a spustil topení. Zároveň jsem si to natočil na kameru. Poslední použití topení bylo na lyžích 1.3., takže zhruba před měsícem. Odkaz na video:

https://youtu.be/...

Venkovní teplota zhruba 12stC.
Pepa
MajliMajliČlen
Přidáno před 4 roky
No já to vidím spíš na "sfouknutí plamene" než že by mu došla nafta. Jednou se mi stalo při vypalování na plný výkon že to sfouklo plamen a šel z toho přesně takový bílý kouř jako na videu. Vypíše to chybovou hlášku na display - teď nevím přesně to číslo chyby ale je v návodu k používání.

@PepaPlzen - to na Tvém video není skutečně normální stav. Bude to chtít vyčistit a nebo lépe do servisu.
Upravil Majli dne 29.03.2020 21:29, před 4 roky
P
paragČlen
Přidáno před 4 roky

Pepa Plzen napsal:

@ Pepa Plzen - Všem moc děkuji za názory ohledně kouření naftového topení. Dneska jsem auto vytáhl a spustil topení. Zároveň jsem si to natočil na kameru. Poslední použití topení bylo na lyžích 1.3., takže zhruba před měsícem. Odkaz na video:



Venkovní teplota zhruba 12stC.
Pepa


Pepo,a netopíš náhodou dřevem??
Jinak toto určitě není normálni,při startu zakouří kazdý nafťák,ale jen pár vteřin.
Upravil Fun dne 17.05.2020 10:25, před 4 roky
O
oltcitakČlen
Přidáno před 4 roky
Pepa: to treba vyčistiť
PS moje treba tiež, vid video start po 2 týždňovej od stávke, nábeh na plný výkon a vypnutie.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 4 roky
Pepa z Plzně
tohle je zjevně nesprávná difúze při spalování = je rozdíl mezi modrým a bílým kouřem !!!
o černým ani nemluvě.
Už jsme to léčili (úspěšně) a myslím že víme, kde je závada.
Myslím že to dokážeme opravit (vyčištění není oprava, závada je jinde).
PepiPepiČlen
Přidáno před 4 roky

oltcitak napsal:

@oltcitak - Pepa: to treba vyčistiť
PS moje treba tiež, vid video start po 2 týždňovej od stávke, nábeh na plný výkon a vypnutie.
Ahoj měl jsem naftové topení u dvou OA,ale toto kouří hodně,myslím špatná nafta(hodně biosložky-nera).Jinak vždy po příjezdu jsem to nechal 20min.bězžět na plno-pořádně vypálit.I u tebe když se to vypálí tak to jede normálně.Smile
BarborinaBarborinaČlen
Přidáno před 4 roky
Ahoj,
to oltcitak, toto je chod s tím tichým čerpadýlkem ?
Diky, omluva za OT.
O
oltcitakČlen
Přidáno před 4 roky
barborina: nie, to je stále to pôvodné, nebol čas a vlastne ani dôvod ho meniť v zime, nakoľko posledné mesiace už jeho zvýšený hluk nevadil(kempoval som v oblasti, kde to nebolo rušivé) . Celkovo som vôbec nemal čas sa na to pozrieť, v začiatkoch to nedymilo vôbec, ale hovoril som, bežalo to prakticky celú dobu na minimálny výkon. Teraz keď sa oteplí sa na to pozriem, aj nahodím tiché čerpadlo. A mam citlivý mikrofón na fone, snimalo to z 30 cm, tak to trochenc skresluje Wink
Monika-Jirka-NachodMonika-Jirka-NachodČlen
Přidáno před 4 roky
Ahoj všem. Mám taky Trumu Combi Diesel 6, a dělá mi to taky přesně tak, jak je na videu https://uloz.to/file/2vop3QMoDI32/kou...kour-1-mp4

Je jasné, že to není normální....mě ale pomáhá, že jakmile to takhle čudí, stačí na ovládacím panelu topení vypnout a za chviličku zapnout.....a je to cajk. Chci to taky nějak pořešit, ale zatím jsem se k tomu nedostal. Takže si toto vlíkno pohlídám, páč mě to zajímá taky. Jinak rady typu "pusť to na plný pecky na aspoň 30 minut, aby se svíčka vypálila" jsem už dělal...a nic.....

Jirka
Jirka/1974, Monika/1976, Nikol/2002, Heřmánek/2011
Clever Van Vario Kids 600: vestavba Citroen Jumper
P
prchtČlen
Přidáno před 4 roky
Truma doporučuje cca pěktrát za sebou ohřát vodu na plno, tj. nastavit na High, pockat na ohrati, pote vodu vypotrebovat, nechat ohrat znovy a tohle petkrat. Pry se pritom rovnomerneji zahriva spalovaci cast a ta se tak lepe vycisti.

Dale pak zkontrolovat napajeni, jestli to neni nizkym napetim - zkusit rozbeh topeni pri dobitych bateriich a pripojeni na sit. Jeden svycar mel s topenim take tento problem, je to dano prurezem kabelu na hrane doporuceni a po vymene baterie za Lifepo to prestalo (ma vyssi napeti).

Dobre je take pouzivat naftu bez bio a nepouzivat topeni bez zvlastni sady od 1500m.n.m
sipadansipadanČlen
Přidáno před 4 roky
[quote name=Monika-Jirka-Nachod post=287077]@Monika-Jirka-Nachod - Ahoj všem. Mám taky Trumu Combi Diesel 6, a dělá mi to taky přesně tak, jak je na videu https://uloz.to/file/2vop3QMoDI32/kou...kour-1-mp4

Je jasné, že to není normální....mě ale pomáhá, že jakmile to takhle čudí, stačí na ovládacím panelu topení vypnout a za chviličku zapnout.....a je to cajk. Chci to taky nějak pořešit, ale zatím jsem se k tomu nedostal. Takže si toto vlíkno pohlídám, páč mě to zajímá taky. Jinak rady typu "pusť to na plný pecky na aspoň 30 minut, aby se svíčka vypálila" jsem už dělal...a nic.....

Jirka[/quote]

Ahoj,
to mé video viz. link je Eberspaecher D4 plus a je naprosto v pořádku.
Demonstroval jsem pouze jak umí nafťák čudit, když k tomu má důvod.
V tomto případě jsem překročil povolený náklon vozu/topení a následovala správně chybová hláška a nucené vypnutí.
No a pak tento restart.
Po zaženhutí a samovyčištění zase klídek a pohodička .....
Upravil sipadan dne 10.06.2020 00:15, před 4 roky
Monika-Jirka-NachodMonika-Jirka-NachodČlen
Přidáno před 4 roky
Ahoj všem znova. Bude zima za chvíli, tak schválně. Já zatím pro to nedělal nic. Zkusím akorát jedině to, že když někam přijedu na místo, tak uvedu v chod bufík při nastartovaném autě, aby bylo napětí "cajk" a uvidíme....pak chcípnu auto. Dám potom v průběhu vědět :-)

Jirka
tomasboktomasbokČlen
Přidáno před 3 roky
Zdravím všechny, máte prosím někdo odkaz na chybové kódy (blikání) topení Truma Combi D 6, myslím ty co blikají přímo na elektronice topení, když se sundá kryt. Hledal jsem všude možně a nenašel, mám jen chybové kódy co se zobrazují na ovladači.
LAIKA X710R
tomasboktomasbokČlen
Přidáno před 3 roky
Vidím, že nikdo tyto kódy nemá, nedá se nic dělat.
Prosím tedy o radu, jestli někdo neví co může být s topením.
Když má baterie okolo 13V tak topení normálně najede, ale když je napětí nižší, tak vyhlásí chybu (není palivo). Dělá to to, že po zapnutí najede ventilátor a když má naskočit naftové čerpadlo, tak vyhlásí tu chybu. Když najede např. při nastartovaném autě, tak pak už jede pořád i když má baterka napětí okolo 12 V, ale nesmí vypnout, protože po zapnutí už nenajede.
mbmbČlen
Přidáno před 3 roky
Ahoj, nehledej chybové kódy, ale hledej někoho s diagnostikou Truma nebo Eberspacher.
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 3 roky
Ahoj,
může být problém a baterií (neudrží napětí při žhavení, to klesne a topení se vypne). Další možnost je problém s přívodními vodiči k trumě - někde může být horší kontakt a při vysokém odběru (při žhavení) klesne díky odporu na spojích moc napětí a pokračování znáš. Obojí se dá zjistit jedině měřením, bez toho to nezjistíš.

Jo a dřív jsem někde viděl informaci, že některé firmy instalovaly dodatečně k naftové Trumě DC měnič napětí, který zvýší napětí, protože byl nějaký problém s elektronikou, která nechtěla správně fungovat při částečně vybité baterii, když o něco kleslo napětí.
tomasboktomasbokČlen
Přidáno před 3 roky

PetrDubi napsal:

@PetrDubi - Ahoj,
může být problém a baterií (neudrží napětí při žhavení, to klesne a topení se vypne). Další možnost je problém s přívodními vodiči k trumě - někde může být horší kontakt a při vysokém odběru (při žhavení) klesne díky odporu na spojích moc napětí a pokračování znáš. Obojí se dá zjistit jedině měřením, bez toho to nezjistíš.

Jo a dřív jsem někde viděl informaci, že některé firmy instalovaly dodatečně k naftové Trumě DC měnič napětí, který zvýší napětí, protože byl nějaký problém s elektronikou, která nechtěla správně fungovat při částečně vybité baterii, když o něco kleslo napětí.


Děkuji Petře za nakopnutí, ano bylo to tím napětím. Trumu mám od baterky vzdálenou přes celé auto a nenapadlo mě změřit napětí přímo na Trumě, když jsem to udělal, byl tam diametrální rozdíl od toho co bylo na baterce. Je to také těmi vodiči, dal jsem tam silnější a je to OK.

Co se týče toho kouření, mi to vychází cca co 5 let rozebrat spalovací komoru a vyčistit a je zase vše v pořádku.
Monika-Jirka-NachodMonika-Jirka-NachodČlen
Přidáno před 3 roky
Ahoj tady všem

tak na mé Trumě Combi 6 Diesel, 3 roky staré a poslední dobou čudící.....mi prozatím pomáhá při startu toto: Když chci prostě zatopit, tak nejdřív na ovladači navolím, že chci ohřát jen vodu v bojleru, namačkám tam BOOST, aby to makalo na plný pecky a hned......pak počkám chvíli, až to prostě nažhaví a začne to makat, a pak jen přepnu na ovladači, že chci topit a poté vypnu ten ohřev.....truma se přepne do režimu topení už se žhavou svíčkou a rozjede se rozfuk a topí to....a bez kouře. Podle mě bude někde problém s řídící elektronikou.....a myslím si, že to používá jiný okruh elektroniky pro ohřev vody a jiný pro topení. Za mě tedy elektronika, která není dokonalá.......až mě to nasere a lidi od Trumy neporadí, tak Karel Prokop má řešení.....za peníze.... Ale chci zkusit nejdříve vyčistit svíčku a spalovací komoru (ještě jsem to nedělal, protože to je teď třetí zimu, co to budu mít to auto), pak zkusím s lidmi od Trumy, jaký na to mají názor, a až mne všichni pošlou do řiti, dovezu to po dohodě ke Karlovi a bude......
mbmbČlen
Přidáno před 3 roky
TRUMA DIESEL = EBERSPACHER
Když vyčistíš svíčku a komoru, nemá to cenu. Je to na chvíli, rovnou to vyměň. Je to tím, že topíš na nízký výkon a zanáší se to. Běžná věc i u Webasta a na záruku se to nevztahuje. Jo, stojí to peníze.
Je to bolest hlavně u obytek, co mají Trumu vzadu. Tam je vedro od kotle, tak snížíš teplotu a dusíš to. A vepředu zima...ale to je na delší povídání. A jestli je to vestaba, tak je tam zbytečně silná Truma...
Monika-Jirka-NachodMonika-Jirka-NachodČlen
Přidáno před 3 roky
Ahoj MB,

díky za informaci. Zkusím to nejdříve vyčistit a když to bude za krátko zase to samé, tak to vyměním asi. Máme vestavbu Citroen Jumper a v ní uprostřed pod dvojsedákem tento kombík D 6 o výkonu 6kW. Ale dávám tomu čočky, zvláště když jede se mnou manželka (věčně zmrzlá), tak topíme na HIGH (má to jen ECO a HIGH) a nastavenou teplotu třeba na 26 stupňů, a vím, že to opravdu třeba 2 hodiny jede jak divý a nezastaví se to. Takže si tak nějak myslím, že to tedy snad uvnitř vypalujeme statečně...... Ale asi néééé...protože to čudí fest (pokud zapnu jen topení a neudělám předehru s ohřevem vody nejdříve). Rozdělám to a mrknu, v jakém to vlastně stavu je...a udělám závěr.

Díky.
Upravil Monika-Jirka-Nachod dne 24.10.2021 22:26, před 3 roky
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner


hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 23
Členové online 0

Celkem členů: 15,965
Nejnovější člen: ProdejIveta
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,235,371 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.46232 sekund | Průměrně za: 0.46232 (0) sekund | Dotazy: 142 | Použitá paměť: 2.31MB/4MB