Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Použití LiFePO4 naše zkušenosti - výdrž

Poslední aktualizace před 21 dní
K
krabicaČlen
Přidáno před 2 roky
Dík za info, opravdu to nepomohlo, půjdu tedy cestou reklamace...
konvlastakonvlastaČlen
Přidáno před 2 roky
to Karlic - děkuji

A ještě mne napadlo - má někdo LiFePO4 i v motorovém prostoru?
Kvůli teplu ji dáváte do kabiny, ale já mám integrál a přímo v motorovém prostou mám místo pro dvě nástavbové baterky.
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 2 roky
konvlasta:
LiFePo4 baterie se nesmí nabíjet pod 0°C jinak se zničí (měla by hlídat BMS pomocí teplotního čidla a často je to nastavené na +5°C) a nad 35°C se už docela slušně zkracuje životnost (nad 40°C už jsou to desítky procent).
Takže pokud pojedeš někam v zimě a bude mrznout, tak dokud se neohřeje baterie, tak by se neměla nabíjet (takže krátké cesty na nic) a pokud stojíš a mrzne, tak by nefungovalo ani dobíjení ze soláru (ještě je šance, že odkouříš solární regulátor, pokud nemáš něco drahého - třeba Victrona) nebo z centrály, či elektrikou po kabelu.
A až se za jízdy motorový prostor vyhřeje, tak tu baterku zase ničíš..
Stačí to takhle podané? Wink
konvlastakonvlastaČlen
Přidáno před 2 roky
To PetrDubí - díky
Je mi jasné, že je vše odvislé na kvalitě BMS.
Myslím si, že málokdo má obytku ve vyhřívané garáži, a to potom i teplota uvnitř obytky se rovná venkovní teplotě.
Takže prvopočátek nabíjeni je v obou případech stejný.
Minulý týden jsem při 5-ti hodinovém přejezdu domů měřil teplotu v motorovém prostoru u baterky a pohybovala se v rozmezí 50 - 55 stupňů.
Tak to by nemusel být takový mazec, Grin
A co říkáš na tyhle baterie?
https://www.vsele...dy-slpo12/

ještě jednou díky
K
kutil1Člen
Přidáno před 2 roky
Ahoj, se zájmem sleduji zkušenosti s LiFePo4 a každá diskuse mne poučí, tímto díky těm, co tomu opravdu rozumí a píší.
Ale můj dojem je ten (možná mylný), že ti, co tomu opravdu rozumí, tak je to jejich koníček. Konkrétně sledovat na mobilu napětí, rozhození článků, funkce BMS, teplotu, počet cyklů, atd.

Na zatím posledním odkazu v tomto linku jsem se díval na LiFePo4 100 Ah za 16890, - Kč, hmotnost 11,5 kg. Pak jsem se díval na 100 Ah olovo, která je o 13000, - Kč levnější, ale má o 13 kg větší hmotnost a větší rozměry i měně cyklů. Ale bez starostí s nabíjením v mrazu, balancováním, atd.

Zajímá mne názor jak odborníků, tak i laiků, zda ty starosti navíc u LiFePo4 se vůbec vyplatí kvůli vyšší hmotnosti navíc 13 kg, kterou vozí auto o hmotnosti 3500 kg. O výhodách LiFePo4 nepochybuji, pokud jsou v koloběžkách, letadlech, raketách atd. Rád bych četl, že se LiFePo4 vyplatí i v obytce, například té 100 Ah a proč.
O
opavaciČlen
Přidáno před 2 roky
V tvé úvaze porovnání LiFePo4 vers. olovo je jedna zásadní chyba. Z olověné baterky můžeš vyčerpat něco přes 50% její kapacity, u LiFePo4 skoro 100%. Navíc má o řád větší počet nabíjecích a vybíjecích cyklů. Takže pro stejnou kapacitu k porovnání potřebuješ olověné baterky 2 ks, aby jsi měl pro čerpání stejné množství energie.
Před rokem jsem šel do LiFePo4 a jsem nadšený. Občas se podívám pro zajímavost, kolik % kapacity mi ještě zbývá, při tom jen zkontroluji balancování článků, což je pro mě znamení, že elektronika baterky funguje dobře.
K
kutil1Člen
Přidáno před 2 roky
Myslím, že jsi olovu ubral (možnost vybíjení jen na 50 %, že ze 100 Ah dostanu 50 Ah do 10,5 V) a LiFePo4 přidal těch téměř 100 %.

Například máme obytku cca 10 roků, máme solár a trakční jsem měnil zatím 1x.

V lětě během dne máme spotřebu 6 - 10 Ah, během dne dobito na 100 %.

V zimě 5 - 6 dní hory a olovo po tuto dobu vydrží.

Solár a akumulátor si žije v létě i v zimě vlastním životem, parkuji venku, vůbec se o nabíjení nestarám.

Možná tato informace poslouží tomu, kdo nemá žádnou zkušenost ze solárem a olovem a začíná.
Upravil kutil1 dne 21.10.2022 14:19, před 2 roky
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 2 roky
konvlasta:
Tak pokud si myslíš, že je vše odvislé jen na kvalitě BMS a okolní podmínky jsou jedno a teplota +55°C není takovej mazec, tak si tam tu baterku klidně dej - jsou to tvoje peníze a jedinej kdo případně bude mít škodu budeš zase jenom ty Wink
Jen doporučím, aby jsi se (jen tak pro legraci) podíval na grafy životnosti LiFePo4 článků v závislosti na teplotě - tyhle grafy dávají výrobci a mají je podložené testováním a měřením.
A tady jsou třeba pro informace teploty z katalogového listu článků CATL 50 Ah:
Pracovní teplota / nabíjení: 0 °C ~ 45 °C
Pracovní teplota / vybíjení: -20 °C ~ 50 °C
Teplota skladování: -30 °C ~ 45 °C
Pokud se dostaneš při provozování k hraničním teplotám, tak se článek hned nezničí, ale snižuje se mu životnost a parametry - například se postupně zvyšuje vnitřní odpor a baterka začíná být "měkká".
Jinak ty hodnoty nastavené v BMS baterie z tvého odkazu jsou na můj vkus jsou docela hraniční, ale to je věc výrobce a toho jak moc bude uznávat záruku a taky zákazníka, jak dlouho mu taková baterie vydrží a v jakém bude stavu...

kutil1:
Ano, máš pravdu v tom, že je plno lidí, kteří se o svoje baterky starají (ať už LiFePo4 nebo třeba olovo) a baterky jim vydrží i několikanásobně déle než jiní, kteří to mají na háku a je to pro ně spotřební věc. Ale takhle to je i s jinýma věcma, třeba nářadím. Kdo například po koupi vrtačky s komutátorovým motorem udělá její "zajetí" (obroušení uhlíků při volnoběžném provozu)? Je to blbost, která ale udělá v reálném provozu velký rozdíl v tom, jak dlouho ti ta vrtačka bude fungovat a jak dobře.
U těch baterií jsou určité hranice a optimální provoz a když to budeš respektovat, tak ti vydrží opravdu dlouho, když ne, tak se ta doba použití nebo použitelnosti zkrátí. Jsou u nás lidé, kteří používají LiFePo4 v solárních elektrárnách i 10 let a ty baterie pořád fungují a mají za sebou násobně víc cyklů, než kdy uděláš ty, ve svojí obytce.
Výhoda není jenom v hmotnosti, ale například počet cyklů, velikost nabíjecího a vybíjecího proudu, využitelná kapacita při vyšších vybíjecích proudech (u olova ta využitelná kapacita při vyšších proudech klesá klidně i na polovinu) nebo velikost.Pokud budeš vybíjet 80% kapacity olova, tak pokud nemáš speciální baterku typu trojan a podobně (kde je cena vyšší než u lithia), tak to olovo zvládneš zničit klidně i za jednu sezónu (pokud ho používáš). Pokud takhle budeš používat lithium a nebude mít nějaké nevhodné provozní teploty nebo extrémní proudy (které by olovo ani nezvládnulo), tak ho takhle budeš moct používat klidně 10 let a pořád bude funkční. A nezapomínej že u LiFePo4 je životnost udávaná pro pokles kapacity pod 80% zatímco u olova pro odvoz do sběrny (takže nesrovnatelný stavy a už v půlce životnosti bude mít třeba poloviční kapacitu).
Zkus si i porovnat, za jak dlouho nabiješ prázdnou LiFePo4 baterii 100 Ah za jízdy a za jak dlouho stejně velké olovo - lithium nabiješ běžně za 2-3 hodiny, zatímco na olovo ti nebude stačit jezdit celý den a to všechno bez boosteru.
Další věc je, že když necháš na podzim v autě lithium nabitý na 20% a nic ho nebude vybíjet, tak na jaře přijdeš, nabiješ a jedeš. Když tohle uděláš s olovem, tak na jaře přijdeš, vymontuješ a jedeš do obchodu se mezizastávkou ve sběrně.
A aby jsi "nebrečel" nad hroznou cenou, tak se podívej třeba sem:
https://www.mivvyenergy.cz/cs/sestavy...th_bms_60a
Tohle už je podle mě slušná cena. Když koupíš olovo kolem 200 Ah (aby jsme srovnávali alespoň trochu srovnatelné), tak tě vyjde kolem 6,5-7 tisíc, lithium z odkazu na 10-11 tisíc (podle maximálního proudu BMS) a ten rozdíl už není takový. A ještě to má výhodu, že se můžeš v telefonu podívat, kolik ti v baterce ještě zbývá energie a bude to dost přesný - u olova budeš podle napětí jenom odhadovat, jestli to ještě vydrží nebo ne a to ještě dost záleží jaký je zrovna odběr (to napětí i kolik toho ještě vydrží).

Ale jako u všeho to pro někoho má cenu a pro někoho zase ne - pokud máš spotřebu 8-10 Ah denně (trochu svícení, nabití telefonu a chvíli čerpadlo na vodu) a to ti dobije přes den solár, tak je to pro tebe zbytečný, zatímco někdo jiný z baterky denně živí třeba kompresorovou lednici, kávovar nebo nabíjí větší dron, elektrokola či koloběžky a olovo ho silně omezuje a to lithium se mu i vyplatí.
Máš to jako u auta - někdo denně najede 50-100 km a vyplatí se mu diesel, zatímco jiný jezdí kolem komína a za den ujede 5-10 km a to ještě se studeným autem a je pro něj vhodnější benzín (u dieselu by akorát ucpal DPF filtr).

Ps: k tomu soláru přes zimu, pokud parkuješ v garáži, hale či pod přístřeškem, tak tě solár nezachrání. A pokud bydlíš spíš na "horách", tak není problém aby napadl sníh a měl jsi ho na tom soláru ještě za dva měsíce - ale samozřejmě pokud bydlíš třeba v Brně nebo v Praze či na jižní Moravě, tak se tě sníh na střeše samozřejmě netýká.
Upravil PetrDubi dne 21.10.2022 14:53, před 2 roky
K
kutil1Člen
Přidáno před 2 roky
PetrDubi :

Díky za odborný rozbor, fakta jsou výmluvná. Možná tu LiFePo4 z tvého odkazu pořídím.

V tom případě je tedy nutné v zimě při parkování v mrazu odpojit solár od LiFePo4, když mám MPPT regulátor Tracer 1 21 OA? Tedy pokud BMS nepustí nabíjení pod 5 stupňů.

Poradil by si tento regulátor s nabíjením té LiFePo4?

Mohl bych nechat nabíjení startovací přes Cyrix, jak mám ve schématu?
kutil1 Připojili následující obrazek:
elektrick_schma_ford_2.png
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 2 roky
Ahoj,
podívej se do návodu k MPPT regulátoru jestli mu nevadí odpojení od baterie při provozu - tyhle levné regulátory si často nastavovali napětí 12 nebo 24V podle napětí baterie a pokud neměli baterii a přišla elektřina z panelů, tak došlo k jejich odpálení. Pokud mu odpojení od baterie nevadí, tak ho tam můžeš nechat, jinak je potřeba mu vypnout panely pojistkou (pokud jí tam máš) a pro jistotu i regulátor od baterie aby jí zbytečně nevybíjel. Pokud tam nic nemáš, tak by bylo ideální dát tam třeba dvoupólový jistič nebo vypínač, kdy jeden pól odpojí třeba + z panelu a druhý současně i + od baterky a máš to vyřešené blbuvzdorně.
Co se týká cyrixu, tak záleží jak funguje ten tvůj typ a jestli tam má něco nastavitelného. Každopádně nabité LiFePO4 by mělo mít napětí po ukončení nabíjení kolem 13,2-13,5V a to napětí neklesá, zatímco u olova napětí po odpojení nabíječky klesne na 12,7-12,8V - pokud to ten tvůj cyrix nesepne aby dobíjel startovací baterii z LiFePO4, tak ho tam můžeš klidně nechat.

Co se týká toho regulátoru, tak by byla taky možnost na zimu ho přepnout z LiFePO4 na tu startovací baterii a tím by jsi zajistil dobíjení startovací baterie a regulátoru by se nic nestalo ani při odpojeni nabíjení LiFePO4 v mrazech. Jenom pozor při tom přepínání aby neměl žádné napětí z panelu (pokud mu to vadí).

A co se týká nabíjení, tak by mělo stačit na solárním regulátoru nastavit typ baterie gel, nebo pokud by jsi ho chtěl nastavit optimálně, tak tam dej 13,8V pro maximální nabíjecí napětí i pro Bulk a pro Float nastav 13,3V. Některé nabíječky LiFePO4 nabíjejí na 14,4-14,6V, což je zbytečné, dlouhodobě je lepší používat pro nabíjení LiFePO4 napětí kolem 13,8V, protože se LiFePO4 nabije na 100% i při tom nižším napětí (jen pár posledních procent trvá o něco déle) a snižuje to možnost, že se články v budoucnu nafouknou.
K
kamilioČlen
Přidáno před 2 roky

Citovat

podívej se do návodu k MPPT regulátoru jestli mu nevadí odpojení od baterie při provozu - tyhle levné regulátory si často nastavovali napětí 12 nebo 24V podle napětí baterie a pokud neměli baterii a přišla elektřina z panelů, tak došlo k jejich odpálení.

Myslim ze pri zapnutej protimrazovej ochrane sa neodpoji uplne bateria, iba sa zamedzi nabijanie, vybijanie a napajanie spotrebicov z baterky ide nadalej. Teda aspon na mojej Ultimatron baterii to tak funguje. Da sa zvlast odstavit nabijanie a zvlast vybijanie (spotreba). Je to asi riesene zvlast nabijacim a vybijacim MOSFET tranzistorom so spatnymi diodami. Takze ked sa vypne nabijaci tranzistor, v jednom smere (nabijanie) prud cez spatnu diodu neprejde, ale v opacnom smere (vybijanie) prejde. Naviac bude v pripade vypnuteho nabijacieho mosfetu napatie na kontaktoch baterie nizsie o ubytok na spatnej diode, co moze byt okolo 0.6V. Cize napr. ked clanky baterie budu nabite na 13.3V, pri vypnutom nabijani bude na kontaktoch baterky 12.7V.
Pre istotu som si to akurat aj odskusal nech nepisem blbost. Teraz v noci mi victron mppt regulator ukazuje 13.77V, vypol som nabijanie cez aplikaciu a victron ukazal 13.17V. Zapol som nabijanie a je naspat 13.77V. Cize je tam ten rozdiel 0.6V.
Ta ista ochrana sa inac aktivuje aj pri overvoltage protection.
Ale kazdy vyrobca BMS to moze riesit inac, treba si to odskusat.
Upravil kamilio dne 23.10.2022 23:06, před 2 roky
K
karlicČlen
Přidáno před 1 rok

krabica napsal:

@krabica - Dík za info, opravdu to nepomohlo, půjdu tedy cestou reklamace...

Ahoj krabica

můžeš prosím podat info, jak jsi či nejsi úspěšný v reklamaci zřejmě krachující firmy LionTron v rámci pětileté záruky?

K
krabicaČlen
Přidáno před 1 rok
Mluvil jsem s dovozcem a ten mě odkázal na prodejce, až pokud by to s prodejcem neklaplo, tak se mám na něj obrátit. O nějakém krachu se nezmiňoval. Nicméně mezitím jsem baterku vybil na 40%, tedy víc než kdykoliv předtím a jakš-takš se srovnala, takže jí dám ještě šanci. Dle dovozce těch 3,7V by už uznat měli, při 3,6V by to nejspíš neuznali.
krabica Připojili následující obrazek:
img_8957.jpeg
B
BagrosNováček
Přidáno před 1 rok
Zdravim Vas.
Dakujem v prvom rade ze vsetky prispevky a rady ktore su na tomto fore spomenute. Ocitol som sa tu tak trochu z nudze nakolko mam 1.5 rocny autokaravan a vyzera to tak ze moja trakcna 95AH bateria pomaly umiera a zamyslam sa co dalej.
Aktualny system v aute Ford Benimar 2021:
- kurenie Webasto
- chladnicka 3-kombinacia (plyn, ele, bateria)
- 95AH trakcna bateria vo vykurovanom kufri
- solarny panel 140W
- nabijacka baterie Redarc 1240 s podporou na LiFoPo, 12V 40A DC/DC. Manual tu: https://www.redar...%20IPV.pdf

Okrem leta vyuzivame nas autokaravan aj v zime na lyzovacky zvycajne 3 dni (piatok az nedela) kde nastal aj samotny problem ze bateria vydrzi max na jednu noc. Zvysok baterky zerie v podstate uz len LED osvetlenie a cerpadlo na vodu nakolko ohrev vody a chladnicka je na plyn.

Samotna otazka je ci staci vymenit len samotnu trakcnu bateriu za LiFePo (uvazujem nad 100Ah Ultimatron pretoze vacsia mi nevojde) a ci je to v mojom pripade vhodne a co ine je nutne este k baterii dokupit. Z toho co citam pravdepodobne musim vyriesit nejako stav ked aj v zime na solar svieti slnko, vonku mrzne a v aute nekurim. Je takato 100Ah bateria postacujuca vo vacsine pripadov na max 3 dni?

Dakujem
PepiPepiČlen
Přidáno před 1 rok
Ahoj ,auto používám jako ty,měl jsem 100life a bylo to na hraně,nyní mám 120 life a v pohodě,vydrží ,a rozměrově je stejná.Jinak přepnul jsem na energobloku dobíjení na gel,a po roce jsem si dokoupil a namontoval u karavanypro-Prostějov měrření,na tel .vidím stav baterie cena cca 4500Kč.Doporučuji.Ahoj pepa
S
SeamanČlen
Přidáno před 1 rok
Ahoj všem. Prosím o konzultaci k tématice LiFePo. Mám namontovanou 120 Ah bat., měnič 1600W sin., solar asi 140w. Myslel jsem si, ze budu mit o energii postarano, ale ejhle. Při nastartování se přepne lednice na 12v, ale celou cestu do Itálie cucala z baterie nástavby a z altíku nešlo nic, tedy v noci při příjezdu nějakých 52%Shock. No ráno hezky, solar dává cca 5A, tedy nic moc. Nechávám tedy lednici na plyn, nastartuji a apka ukazuje dobíjení cca 20A. Popojedu na nákup cca 1km a po něm už zase z altiku 0.....Přes den dobito solarem na asi 80%. Večer světlo, sprcha, 2hod TV, topení. Ráno v 5hod zima jako prase a baterie ....mrtvá. Balím a jedu do kempu na el.Sad Tady jsem nonstop napojen, druhý den koukám a bat. 72%?? Uvařím 2x kávu, bat. 70%, nedobiji nic. Vytáhnu a vrátím nap. kabel a okamžitě dobíjí 16A. Vůbec tomu nerozumím....
K
krabicaČlen
Přidáno před 1 rok

Bagros napsal:

@Bagros - Zdravim Vas.
Dakujem v prvom rade ze vsetky prispevky a rady ktore su na tomto fore spomenute. Ocitol som sa tu tak trochu z nudze nakolko mam 1.5 rocny autokaravan a vyzera to tak ze moja trakcna 95AH bateria pomaly umiera a zamyslam sa co dalej.
Aktualny system v aute Ford Benimar 2021:
- kurenie Webasto
- chladnicka 3-kombinacia (plyn, ele, bateria)
- 95AH trakcna bateria vo vykurovanom kufri
- solarny panel 140W
- nabijacka baterie Redarc 1240 s podporou na LiFoPo, 12V 40A DC/DC. Manual tu: https://www.redar...%20IPV.pdf

Okrem leta vyuzivame nas autokaravan aj v zime na lyzovacky zvycajne 3 dni (piatok az nedela) kde nastal aj samotny problem ze bateria vydrzi max na jednu noc. Zvysok baterky zerie v podstate uz len LED osvetlenie a cerpadlo na vodu nakolko ohrev vody a chladnicka je na plyn.

Samotna otazka je ci staci vymenit len samotnu trakcnu bateriu za LiFePo (uvazujem nad 100Ah Ultimatron pretoze vacsia mi nevojde) a ci je to v mojom pripade vhodne a co ine je nutne este k baterii dokupit. Z toho co citam pravdepodobne musim vyriesit nejako stav ked aj v zime na solar svieti slnko, vonku mrzne a v aute nekurim. Je takato 100Ah bateria postacujuca vo vacsine pripadov na max 3 dni?

Dakujem

Mně 150Ah LiFePo Vydrží v zimě cca 5 dní, topení Alde, nějaké svícení, dobíjení mobilu, notebooku a sušení bot teploušem. Solár nemám.
K
krabicaČlen
Přidáno před 1 rok

Seaman napsal:

@Seaman - Ahoj všem. Prosím o konzultaci k tématice LiFePo. Mám namontovanou 120 Ah bat., měnič 1600W sin., solar asi 140w. Myslel jsem si, ze budu mit o energii postarano, ale ejhle. Při nastartování se přepne lednice na 12v, ale celou cestu do Itálie cucala z baterie nástavby a z altíku nešlo nic, tedy v noci při příjezdu nějakých 52%Shock. No ráno hezky, solar dává cca 5A, tedy nic moc. Nechávám tedy lednici na plyn, nastartuji a apka ukazuje dobíjení cca 20A. Popojedu na nákup cca 1km a po něm už zase z altiku 0.....Přes den dobito solarem na asi 80%. Večer světlo, sprcha, 2hod TV, topení. Ráno v 5hod zima jako prase a baterie ....mrtvá. Balím a jedu do kempu na el.Sad Tady jsem nonstop napojen, druhý den koukám a bat. 72%?? Uvařím 2x kávu, bat. 70%, nedobiji nic. Vytáhnu a vrátím nap. kabel a okamžitě dobíjí 16A. Vůbec tomu nerozumím....


Máš booster? Bez něj by mohl modernější motor zlobit...
K
krabicaČlen
Přidáno před 1 rok

krabica napsal:

@krabica - Mluvil jsem s dovozcem a ten mě odkázal na prodejce, až pokud by to s prodejcem neklaplo, tak se mám na něj obrátit. O nějakém krachu se nezmiňoval. Nicméně mezitím jsem baterku vybil na 40%, tedy víc než kdykoliv předtím a jakš-takš se srovnala, takže jí dám ještě šanci. Dle dovozce těch 3,7V by už uznat měli, při 3,6V by to nejspíš neuznali.


Po půlroce je na tom baterka podobně, jeden článek je trošku výš, ale jinak funguje OK.
krabica Připojili následující obrazek:
img_1260.jpeg
S
SeamanČlen
Přidáno před 1 rok
Jj, booster mám, tedy prý Pfft. Teď je stále obytka na el., baterie má 95% a leze do ní cca 1,8A ze solaru, že sítě nic...
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 20
Členové online 0

Celkem členů: 15,972
Nejnovější člen: Roman1973
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,496,150 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.38557 sekund | Průměrně za: 0.38557 (0) sekund | Dotazy: 144 | Použitá paměť: 2.37MB/2MB