@sarik - já při každém tankování přidám do nádrže panáčka motorového oleje T2, dělám to roky a motory v pohodě celkově se vše lepší maže, čili čerpadlem počínaje přes trysky a motor
@JiPe Highlanders - Dekuji vsem za ucast v prinosne diskusi ohledne premiove nafty. Zkusenosti jsou zhruba jedna ku jedne, ale vliv ma zrejme vice okolnosti. Budu zkouset dal a podelim se o vysledky.
@Aluman - Není o to premiové naftě, ale benzínu, i tak je to zajímavé:
https://www.autor...-prekvapil
Citovat
bob7373 napsal:
Promiň auta jsem opravoval od 1986, setkával jsem se s různými týpky, ale málokterý to uměl řešit a max 1 ze 100 věděl něco o tribotechnice, ono se to od nich ani nechce.
Jistě že dobrý soukromník může být lepší, ale záruku nepokryje. Pokud jsi prošel tolik autorizáků, asi se to tam tak dělalo, já si pro nové auto nevybral ten nejbližší, ale ten, který umí, a já to poznat umím. Pro starší auto je spousta dobrých dílen (i autorizáků ne drahých), mám to štěstí že jednu, dvě znám, ale pak cenu neřeším, chci mít jen auto v pořádku. U nového je to 5 let jasné, u staršího jdu tam kde to umí. Pro Tvou informaci u pětkového BMW v reichu taky neměnili v autorizáku filtr olejových par takže přetlak vyfoukl těsnění turba a taky neříkám, že se to děje v německých autorizacích běžně. Problém je že mechanik v autorizáku aby mohl dělat musí absolvovat řadu školení, cca 100000, ročně, dneska chce mechanik nástup 15 - 20 tisíc čistého, náklady na dílnu, SW HW...ne každý autorizák to dá. Po žaškolení roste sebevědomí a když majitel nepřidá mechoši utíkají do soukroma, většinou je to nic moc dělají všechny značky a učí se metodou pokus omyl kterou platí zákazníci, i takový obraz se dá nakreslit. Tak to radši autorizák, s garancí a vyšší cenou. Ono stačí si najít slušný servis.
Citovat
misus napsal:
pro bob7373
par let sem v servisech delal (fiat,alfa,skoda,ford) a ver tomu ze nic extra se tam nedeje.
nalepka autorizovaného servisu neznamena ze to bude lepsi nez u Tondy od vedle !
moh bych ti povyprávět ale nebavi me to psat.
Citovat
kraken napsal:
Citovat
Herman napsal:
Včerejší diskuze z 11.12. 018. nemohu to to nikde najít byla jiná , jednalo se o zrušení méně oktanového benzínu E95 do starších vozů. Pěkný článek a info pro veterány co je čeká a nemine. Nemám to ani ve svých záznamech o příspěvcích , tak nevím co se tady děje asi cenzůra?
http://www.oldfia...chazi.html