Citovat
Nemilany napsal:
Ví někdo , v jakém předpise, zákoně, vyhlášce je vymezena povinnost mít tlakovou zkoušku zařízení v karavanech a obytných autech v ČR ? a zdali vůbec v ČR něco takového existuje ?
Citovat
Karlos_Brno napsal:
Bohužel v CR je revize a zkouška povinná jen pro firmy. V zahraničí je povinná a je to běžná praxe.
Nicméně do luxuxsnějších kempů vás bez toho nepustí.
a jak bude problém zaplatíte škody ze svého.
Citovat
Nemilany napsal:
Ví někdo , v jakém předpise, zákoně, vyhlášce je vymezena povinnost mít tlakovou zkoušku zařízení v karavanech a obytných autech v ČR ? a zdali vůbec v ČR něco takového existuje ?
Citovat
simcha napsal:
Tlaková zkouška, sama o sobě, je legislativně málo (lepší jak nic).
Neplatí tu žádné 3 roky, ani nějaké Karlovy známky, atd. . V této problematice je tu spousta zmatků.
Kdyby někdo chtěl na karavan, nebo obytku, opravdovou revizi, tak je u nás jen jediná možnost. Požádat rev. technika plyn. zařízení s patřičným oprávněním. Ten provede, pokud se jedná už o provozované zařízení, tak zv. "Provozní revizi plyn. zařízení", jejíž součástí je i řádná tlaková zkouška a jiné zkoušky. (včetně "Protokolu o tlakové zkoušce" ) Potom vystaví dokument "Zpráva o revizi plyn. zařízení", včetně kulatého razítka. Tento dokument vozit u sebe.
Potom by tu ovšem byla těžká polemika, jak dlouho tato revize platí, jestli rok, nebo tři, nebo deset, chybí pro to podklady, ale pokud je zle, tak se všechno počítá. Tož tak.
Citovat
dukecz napsal:
Citovat
simcha napsal:
Tlaková zkouška, sama o sobě, je legislativně málo (lepší jak nic).
Neplatí tu žádné 3 roky, ani nějaké Karlovy známky, atd. . V této problematice je tu spousta zmatků.
Kdyby někdo chtěl na karavan, nebo obytku, opravdovou revizi, tak je u nás jen jediná možnost. Požádat rev. technika plyn. zařízení s patřičným oprávněním. Ten provede, pokud se jedná už o provozované zařízení, tak zv. "Provozní revizi plyn. zařízení", jejíž součástí je i řádná tlaková zkouška a jiné zkoušky. (včetně "Protokolu o tlakové zkoušce" ) Potom vystaví dokument "Zpráva o revizi plyn. zařízení", včetně kulatého razítka. Tento dokument vozit u sebe.
Potom by tu ovšem byla těžká polemika, jak dlouho tato revize platí, jestli rok, nebo tři, nebo deset, chybí pro to podklady, ale pokud je zle, tak se všechno počítá. Tož tak.
Ahoj, možná ještě - já to formuloval asi špatně - neexistuje povinnost na karavan, obytné auto... prostě na STK ani při silniční kontrole je plyn nezajímá, pokud nemáš vestavnou lahev nebo nádobu...
Ale myslím si - nějaký plynař se najde, kdo to potvrdí, vyvrátí?, že uvnitř máš prostě normální plynový spotřebič.
"ten, kdo provozuje zařízení odebírající plyn odběrným plynovým zařízením, které je připojeno k přepravní nebo distribuční soustavě nebo k těžebnímu plynovodu, která odebraný plyn pouze spotřebovává nebo přeúčtovává"
jestli to správně chápu, přepravní je bomba, pak provozní revize – vykonává se v pravidelných intervalech 1x za 3 roky revizním technikem...
Je to tak?
Citovat
simcha napsal:
Tlaková zkouška, sama o sobě, je legislativně málo (lepší jak nic).
Neplatí tu žádné 3 roky, ani nějaké Karlovy známky, atd. . V této problematice je tu spousta zmatků.
Kdyby někdo chtěl na karavan, nebo obytku, opravdovou revizi, tak je u nás jen jediná možnost. Požádat rev. technika plyn. zařízení s patřičným oprávněním. Ten provede, pokud se jedná už o provozované zařízení, tak zv. "Provozní revizi plyn. zařízení", jejíž součástí je i řádná tlaková zkouška a jiné zkoušky. (včetně "Protokolu o tlakové zkoušce" ) Potom vystaví dokument "Zpráva o revizi plyn. zařízení", včetně kulatého razítka. Tento dokument vozit u sebe.
Potom by tu ovšem byla těžká polemika, jak dlouho tato revize platí, jestli rok, nebo tři, nebo deset, chybí pro to podklady, ale pokud je zle, tak se všechno počítá. Tož tak.
Citovat
Miroslav6 napsal:
Citovat
simcha napsal:
Tlaková zkouška, sama o sobě, je legislativně málo (lepší jak nic).
Neplatí tu žádné 3 roky, ani nějaké Karlovy známky, atd. . V této problematice je tu spousta zmatků.
Kdyby někdo chtěl na karavan, nebo obytku, opravdovou revizi, tak je u nás jen jediná možnost. Požádat rev. technika plyn. zařízení s patřičným oprávněním. Ten provede, pokud se jedná už o provozované zařízení, tak zv. "Provozní revizi plyn. zařízení", jejíž součástí je i řádná tlaková zkouška a jiné zkoušky. (včetně "Protokolu o tlakové zkoušce" ) Potom vystaví dokument "Zpráva o revizi plyn. zařízení", včetně kulatého razítka. Tento dokument vozit u sebe.
Potom by tu ovšem byla těžká polemika, jak dlouho tato revize platí, jestli rok, nebo tři, nebo deset, chybí pro to podklady, ale pokud je zle, tak se všechno počítá. Tož tak.
Ahoj,
můj čerstvý poznatek ohledně plynu. Nechal jsem si dělat venkovní zásuvku na plyn ve Finasu Velemín a ještě nějaké blbosti ohledně plynu. Technik mě pravil, že při jakékoliv montáži nebo zásahu do rozvodu musí dělat tlakovou zkoušku. cena 500,- To ale není revize. Revizi mě udělali za cca 1800,- Tu jsem stejně chtěl. Nemusel jsem tedy platit 500,- tlakovou zkoušku. Revizní zpráva má čtyři strany včetně fotek spotřebičů, regulátoru a čísla karavanu. Kulaté razítko s číslem osvědčení technika. Platnost 3 roky. Vylepena jakási osvědčující známka.
Dle mého rozumu ať si plyn řeší každý podle svého svědomí. Já to prostě mám nastavené takto, protože se plynu celkem bojím. Jestli jsem podle někoho vyhodil peníze za blbost, tak ať, byli moje.