Citovat
Tomik Kralu napsal:
Hodně taky záleží na stylu jízdy ( dálnice, okresky atd. ). Já nedolévám u našeho Transportéru od výměny do výměny ani deci, ale jak jedu s karavanem do Řecka na dovolenou tj. celkem cca 6000 km tak dolévám litr jako nic.
Ano, styl jazdy je jednym z faktorov, ktory vacsina ludi spomenie, ked sa pytam na spotrebu oleja.
Moj styl jazdy kludne nazvem dynamicky az svizny. Podmienky pre motor su navyse velmi roznorode. Od poslednej vymeny v januari som bol v zime opakovane na horach - Tatry, Alpy, velke prevysenia, teplota aj -25C. K tomu presuny po dialniciach s tempomatom na 120km/h. Teraz v lete Svedsko, Norsko - 6000km, t.j. opat dlhe hodiny po dialniciach na tempomat. K tomu obrovske prevysenia. Motor na volnobeh so zapnutou klimou pri cakani na trajekt. Kratke ale intenzivne vikendove vyjazdy. Chorvatsko - opat prevysenia pri plus 40C. Auto je tazke. Atd, atd.. Cize nic, co by motoru velmi prospievalo.
Napriek tomu nikdy nejazdim ako blazon. Vzdy necham motor zohriat v klude. Pri extremnych mrazoch som extremne opatrny a ohladuplny k motoru. Takmer nikdy nestlacim plyn az na podlahu. Nikdy ho nevytacam do vysokych otacok. Nejazdim agresivne, jazdim svizne, ale plynulo.
Cize si myslim, ze nove auto by malo tento styl zvladat aj bez toho aby po 15 000 km chybali 3l oleja. Mame vo firme dost inych dodavok a tam sme nikdy takyto deficit nepozorovali ani pri ovela starsich autach.. A to sa na nich striedaju vodici a nikto ich nerozmaznava ako ja svoj obytnak :)
Automatické sloučení 24.10.2018 22:10:
Pridavam aktualny vyvoj:
Dnes som bol v servise (maly rodinny autoservis), majitel pozna cely moj pribeh s chybajucim olejom. Podujal sa preto osobne sa na to pozriet. Hned po prvom pohlade pod auto ma zavolal, aby som sa prisiel pozriet na olejovy filter - bol uplne zhrdzaveny, olupany kryci lak, proste nevyzeral ako filter, ktory bol na aute od januara tohto roku. Na druhej strane jazdim dost intenzivne aj v zime a nasolene cesty sa mozno podpisali na stave filtra. Neviem..
Po vypusteni oleja a vymene filtra sme doliali 5,1 litra oleja a ryska ukazala po pretoceni motora asi centimeter pod maximom. Po prejdeni 50 km som skontroloval hladinu a stale 1cm pod maximom. Ked som sa bol pytat v autorizovanom servise, kde robili poslednu vymenu oleja v januari, tak mi vycitali z faktury, ze naliali 6,5 litra oleja. Zvlastne..
Pri vymene ostatnych filtrov (palivovy, vzduchovy, pelovy) mechanik skonstatoval, ze podla jeho nazoru tie filtre este neboli menene. Ja ako laik som len videl, ze vzduchovy filter bol znacne zaneseny a cierny, pelovy filter bol takisto znacne zapraseny. Aj ked som uz dost filtrov v zivote videl, netrufam si odhadnut, ci sa takto moze filter zaprasit za 17 tis km..
Toto vsetko su zatial len take indicie, ktore ma nabadaju k rieseniu co sa asi stalo.. Zatial je vsak este skoro na prijatie nejakeho zaveru. Budem teraz poctivo sledovat a zapisovat vyvoj stavu oleja a, samozrejme, vas budem informovat..