Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Zahadny deficit oleja

Poslední aktualizace před 5 let
pachtapachtaČlen
Přidáno před 6 let
Kontrolku hladiny oleje nemají všechny typy aut u některých to upozorňuje jenom displej počítače u jiných kontrolka je to různé.Toto bych nechal na servise pokud čidlo jenom švindluje tak to diagnostika nemusí nahlásit jako závadu.Funkce čidla se musí ověřit na autě.Ten úbytek oleje to už je horší jsou dvě možnosti únik mimo motor netěsnost potrubí gufera apd. nebo přes spalovací prostor.A to je ta horší varianta při nájezdu 46 000km bych pístní kroužky a ventilové gufera vyloučil potom zbývá turbo, že pouští olej do sání.Turbo je velice choulostivá věc tomu stačí po velké zátěži motoru zastavit a hned vypnout motor a je zaděláno o problém po velké zátěži motoru je potřeba nechat motor chvíli běžet na volnoběh aby vychladlo turbo a pak vypnout motor.
Hanka a Pavel
A
AlumanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat


Ahoj, ano auto je zánovní E6 s dpf. Ten olej co jsem dal není výrobcem předepsaný. Fiat doporučuje Selenii 5W30 ACEA C2 , ale vyšší výkonostní klasifikace je lepší.
.


Já si nemyslm, že je to tak, že čím vyšší číslo ACEA tím lepší olej i když částečně to tak může vypadat, ala hlavně je ten olej každý jiný, určený pro jiný účel.

ACEA C2 má snižovat spotřebu a tím emise, je to olej se sníženou vyskozitou při vysoké teplotě, je to tzv. lehkoběžný olej, typicky je to záležitost Fordu a PSA.
ACEA C3 je dalo by se říct normální olej, je stejný (aditiva) jako C2 jenom má normální vyskozitu, hodně ho používá koncern VW (normy 50xxx), ACEA C3 se může dát místo ACEA C2 pokud to výrobce povoluje, třeba FORD u některých motorů tuto náhradu nepovuluje, důvod neznám. Opačně dát C2 tam kde je předepsaný C3 se důrazně nedoporučuje, může dojít k poškození motoru.
ACEA C4 má prodlužovat životnost systému emisí (DPF) je to olej s normální vyskozitou ale nízkým obsahem aditiv, která jsou dobrá pro olej jako takový a tím pádem pro motor, ale nejsou dobrá pro některé DPF.
Je to olej primárně vyvynutý pro některé motory Renault a nevím jestli ho předepisuje nějaký jiný výrobce, ale je možné že jo. Já osobně bych asi C4 do jiného motoru než Renault, nebo tam kde je přímo předepsaný nedával i když je to bezesporu kvalitní olej a motoru nejspíš nemůže ublížit.
Podle mně je ideální kompromis pro většinu moderních vznětových motorů 5w30 (5w-40) ACEA C3-10.
V dnešní chaotické době je nejlepší se řídit normama výrobců, jsou některé motory, kde pokud nedáte jenom přímo ten předepsaný olej, tak je velká pravděpodobnost problémů.
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 6 let
Palmos -podle mých zkušeností to není normálnì ale nechci zpochybňovat předešlé odborníky,jen moje zkušenost.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Jak pise pachta. Dle meho by svinarna servisu bylo to nejmensi zlo. Spis to dle informaci vidim na neco horsiho. Ale ! Nech vymenit olej, zkontroluj stav na merce, a jezdi a kontroluj. Auto mas jeste v zaruce ? Pokud ano do kdy ?
Jeste k turbu. Nechavejte mu po zasteveni alespon minutu pred zhasnutim. Ducato zatim nema ten debilni stop sart, ktery u osobaku vypinam pred zapnutim pasu a ktery tak nici turbo motory.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
A
AlumanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

zemanekpetr napsal:

Palmos -podle mých zkušeností to není normálnì ale nechci zpochybňovat předešlé odborníky,jen moje zkušenost.


3L oleje na 15000KM určitě nejsou normální, ale kdo z nás tady ví kolik tam toho oleje opravdu bylo, kolik je ho tam po dolití těch 3l (může být nepřesná měrka) atd.
Je potřeba si to ohlídat, nejlépe být u té výměny, odměřit třeba i kolik toho vypustí, zkontrolovat si podle skutěčně nalitého množství měrku a pak si to pár tisíc kilometrů hlídat. Je tam mnoho neznámých, včetně té nepřesnosti čidla hladiny oleje atd.
Sám jsem zvědavý jak to dopadne, snad se s námi Palmos podělí o výsledek.
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let
Aluman - každý výrobce motoru má buď specifikaci obecnou, nebo podmiňuje použití oleje naplněním jeho normy, u renaulta je to u DPF motorů RN 720 - třeba u VW i u fiatumají taky svoje - primárně nutné tyto normy naplňovat u aut v záruce.
DPF - nutno používat spalitelné oleje určené pro DPF.
Spotřeba oleje - možnost reklamace je podle výrobce 0,8 - 1l/1000 km ve služebákách s motory VW jsme stabilně dolévali několik litrů k výměně.
3l na 15000 km není běžně normální, ale 0,2l/1000km je hluboko pod předpisem výrobců. Obvykle - pokud nejsou k dispozici údaje výrobce, může se u užitkových vozidel počítat se spotřebou oleje max. 0,25 až 0,3 % spotřebovaného paliva, tzn i tento požadavek je u fiatu 2,3 splněn s rezervou. Ergo kladívko obvykle je spotřeba oleje nižší, uvedená spotřeba ale nevybočuje z normy běžné spotřeby.

Automatické sloučení 11.10.2018 21:23:
Ještě - v každém případě bych nechal zkontrolovat zda není přetlak v klikovce - u pětkového šestiválce BMW kde je na odvětrání kliky filtr - byl ucpaný a přetlak v klice vyfouknul ucpávky v turbu - nevím jak je to u 2,3 fiat. tady je čtivo, ale je nutno brát s rezervou.
https://www.ms-motorservice.com/filea...887164.pdf
Upravil bob7373 dne 11.10.2018 21:23, před 6 let
PalmosPalmosČlen
Přidáno před 6 let
Konzultoval som to vo viacerych servisoch, bavili sme sa o tom v praci a vela rad ste mi poskytli aj tu..

Vacsina ludi pri spotrebe 3l/15000km dvihne obocie a spozornie, ale nikto z toho nevyvodi nejaky fatalny a tragicky zaver. Zatial. Ako pise Aluman, je tam vela neznamych na to, aby sa dalo nieco jednoznacne povedat.

Cez vikend musim ist este na otocku do Nemecka, ale na buduci tyzden som uz objednany do rodinneho servisu kam chodim so sukromnymi aj firemnymi autami uz 20 rokov a kde maju moju plnu doveru. Nemusim byt teda priamo pri tom, ale asi mi zvedavost neda a budem olej menit s nimi :)

A budem sa, samozrejme, pytat otazky ako tu na fore:

Kde zmizli 3l oleja?
A preco mi to nesignalizovalo skor?

O vysledok sa urcite podelim. A potom budem pozorne sledovat a zapisovat co sa deje po kazdom vyjazde. Ako za mladi na stodvadsiatke :D
Palmos
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 6 let
Hodně taky záleží na stylu jízdy ( dálnice, okresky atd. ). Já nedolévám u našeho Transportéru od výměny do výměny ani deci, ale jak jedu s karavanem do Řecka na dovolenou tj. celkem cca 6000 km tak dolévám litr jako nic.
PalmosPalmosČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Tomik Kralu napsal:

Hodně taky záleží na stylu jízdy ( dálnice, okresky atd. ). Já nedolévám u našeho Transportéru od výměny do výměny ani deci, ale jak jedu s karavanem do Řecka na dovolenou tj. celkem cca 6000 km tak dolévám litr jako nic.


Ano, styl jazdy je jednym z faktorov, ktory vacsina ludi spomenie, ked sa pytam na spotrebu oleja.

Moj styl jazdy kludne nazvem dynamicky az svizny. Podmienky pre motor su navyse velmi roznorode. Od poslednej vymeny v januari som bol v zime opakovane na horach - Tatry, Alpy, velke prevysenia, teplota aj -25C. K tomu presuny po dialniciach s tempomatom na 120km/h. Teraz v lete Svedsko, Norsko - 6000km, t.j. opat dlhe hodiny po dialniciach na tempomat. K tomu obrovske prevysenia. Motor na volnobeh so zapnutou klimou pri cakani na trajekt. Kratke ale intenzivne vikendove vyjazdy. Chorvatsko - opat prevysenia pri plus 40C. Auto je tazke. Atd, atd.. Cize nic, co by motoru velmi prospievalo.

Napriek tomu nikdy nejazdim ako blazon. Vzdy necham motor zohriat v klude. Pri extremnych mrazoch som extremne opatrny a ohladuplny k motoru. Takmer nikdy nestlacim plyn az na podlahu. Nikdy ho nevytacam do vysokych otacok. Nejazdim agresivne, jazdim svizne, ale plynulo.

Cize si myslim, ze nove auto by malo tento styl zvladat aj bez toho aby po 15 000 km chybali 3l oleja. Mame vo firme dost inych dodavok a tam sme nikdy takyto deficit nepozorovali ani pri ovela starsich autach.. A to sa na nich striedaju vodici a nikto ich nerozmaznava ako ja svoj obytnak :)

Automatické sloučení 24.10.2018 22:10:
Pridavam aktualny vyvoj:

Dnes som bol v servise (maly rodinny autoservis), majitel pozna cely moj pribeh s chybajucim olejom. Podujal sa preto osobne sa na to pozriet. Hned po prvom pohlade pod auto ma zavolal, aby som sa prisiel pozriet na olejovy filter - bol uplne zhrdzaveny, olupany kryci lak, proste nevyzeral ako filter, ktory bol na aute od januara tohto roku. Na druhej strane jazdim dost intenzivne aj v zime a nasolene cesty sa mozno podpisali na stave filtra. Neviem..

Po vypusteni oleja a vymene filtra sme doliali 5,1 litra oleja a ryska ukazala po pretoceni motora asi centimeter pod maximom. Po prejdeni 50 km som skontroloval hladinu a stale 1cm pod maximom. Ked som sa bol pytat v autorizovanom servise, kde robili poslednu vymenu oleja v januari, tak mi vycitali z faktury, ze naliali 6,5 litra oleja. Zvlastne..

Pri vymene ostatnych filtrov (palivovy, vzduchovy, pelovy) mechanik skonstatoval, ze podla jeho nazoru tie filtre este neboli menene. Ja ako laik som len videl, ze vzduchovy filter bol znacne zaneseny a cierny, pelovy filter bol takisto znacne zapraseny. Aj ked som uz dost filtrov v zivote videl, netrufam si odhadnut, ci sa takto moze filter zaprasit za 17 tis km..

Toto vsetko su zatial len take indicie, ktore ma nabadaju k rieseniu co sa asi stalo.. Zatial je vsak este skoro na prijatie nejakeho zaveru. Budem teraz poctivo sledovat a zapisovat vyvoj stavu oleja a, samozrejme, vas budem informovat..
Palmos
Upravil Palmos dne 24.10.2018 22:10, před 6 let
V
VlasWČlen
Přidáno před 6 let
Takže to vypadá, že jsi se PALMOS zařadil mezi zákazníky servisů ZLATOKOPŮ, jak jsem psal na začátku.
Relativně je to dobrá zpráva, protože s motorem nejspíše nic není a o zbytek se postará rodinný servisák.
Vlasta
pachtapachtaČlen
Přidáno před 5 let
Tak co ten záhadný deficit oleje? Už jste na něco přišli? Napsal jsi,že budeš informovat jak jsi dopadl je to měsíc tak by jsi už mohl něco vědět.
Hanka a Pavel
PalmosPalmosČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

pachta napsal:

Tak co ten záhadný deficit oleje? Už jste na něco přišli? Napsal jsi,že budeš informovat jak jsi dopadl je to měsíc tak by jsi už mohl něco vědět.


Ahoj, pisal som ako to dopadlo v servise 24.10. v prispevku cislo 29, ale automaticky sa to zlucilo s mojim poslednym prispevkom, tak si si to asi nevsimol, je to tam trochu stratene. Odvtedy so nebol na vyjazde. Takze este raz kopirujem posledny prispevok:


Pridavam aktualny vyvoj:

Dnes som bol v servise (maly rodinny autoservis), majitel pozna cely moj pribeh s chybajucim olejom. Podujal sa preto osobne sa na to pozriet. Hned po prvom pohlade pod auto ma zavolal, aby som sa prisiel pozriet na olejovy filter - bol uplne zhrdzaveny, olupany kryci lak, proste nevyzeral ako filter, ktory bol na aute od januara tohto roku. Na druhej strane jazdim dost intenzivne aj v zime a nasolene cesty sa mozno podpisali na stave filtra. Neviem..

Po vypusteni oleja a vymene filtra sme doliali 5,1 litra oleja a ryska ukazala po pretoceni motora asi centimeter pod maximom. Po prejdeni 50 km som skontroloval hladinu a stale 1cm pod maximom. Ked som sa bol pytat v autorizovanom servise, kde robili poslednu vymenu oleja v januari, tak mi vycitali z faktury, ze naliali 6,5 litra oleja. Zvlastne..

Pri vymene ostatnych filtrov (palivovy, vzduchovy, pelovy) mechanik skonstatoval, ze podla jeho nazoru tie filtre este neboli menene. Ja ako laik som len videl, ze vzduchovy filter bol znacne zaneseny a cierny, pelovy filter bol takisto znacne zapraseny. Aj ked som uz dost filtrov v zivote videl, netrufam si odhadnut, ci sa takto moze filter zaprasit za 17 tis km..

Toto vsetko su zatial len take indicie, ktore ma nabadaju k rieseniu co sa asi stalo.. Zatial je vsak este skoro na prijatie nejakeho zaveru. Budem teraz poctivo sledovat a zapisovat vyvoj stavu oleja a, samozrejme, vas budem informovat..
Palmos
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 5 let
JiPe Highlanders
.................Ducato zatim nema ten debilni stop sart, ktery u osobaku vypinam pred zapnutim pasu a ktery tak nici turbo motory.........


Mám cca tři měsíce staré Ducato a už má stop start, ale naštěstí se dá vypnout. Při odjezdu od prodejce jsem ho vypnul a do teď jsem ho nezapnul a zapínat ani nehodlám. :D Není nic lepšího pro turbo když dojedeš třeba na mýto s rozpáleným turbem a po zastavení se ti vypne motor. To doopravdy vymyslel ignorant.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Palmos, Robert, Aluman, Laky, ferdasan, VlasW, JiPe Highlanders, jarous350, kyklop, pachta, zemanekpetr, bob7373, Tomik Kralu
Mediální partner


hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 20
Členové online 0

Celkem členů: 15,971
Nejnovější člen: lisky
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,486,687 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.18598 sekund | Průměrně za: 0.18598 (0) sekund | Dotazy: 97 | Použitá paměť: 2MB/4MB