FunHlavní administrátor Přidáno
před 6 letNeodpovídající hmotnost je důvod k odstoupení od smlouvy. Které značky jsou 300kg v plusu oproti techničáku? To by mě zajímalo, protože žiju v domnění, že si to žádný výrobce netroufne.
Dále rozdíly v kvalitě a materiálech podle mého názoru jsou a značné, ale odpovídá tomu i cena.
Fun
KlikosČlen Přidáno
před 6 letTaky jsme měli motor hlučný a vůbec to ze začátku nejelo - máme Ducato Knaus Boxlife vestavba, r.v. 2016, 2,3l - 96 kW, manuál - motor je předchozí verze (není to ta nová Multijet2). Teď máme 17000 a auto jede v pohodě. Bez problému jede 130, ale jezdíme většinou po dálnici 110 a máme spotřebu do 10l. S kvalitou výroby Knausu jsme vcelku spokojení, i když vím, že ty auta montují v Maďarsku. Pár šroubků vyměněno, nějaké vrzání vyřešeno. Nejvíce vrzaly zadní dveře, ale to je problem Fiatu. Pomohlo namazat těsnění, olepit dosedací patky izolační páskou na el. kabely a hlavně neustále stříkat WD40 do zámků - spodní uchycení dveří.
Nicméně by mě zajímalo, jak píšete, že nejezdit v nízkých otáčkách = na displeyi se mi vždy ukáže pomocná šipka s řazením = stále to chce jezdit v nižších otáčkách = je špatně to poslouchat? Ten počítač chce jet v obci na 50 km na zařazenou 5tku = já teda jezdím spíše na 4rku. V běžném provozu to jede skoro stále na 6tku... i třeba při 70 km... A jede to vcelku pěkně...
FunHlavní administrátor Přidáno
před 6 letHlavní je nenechat motor pracovat (zabírat, zrychlovat, tlačit do kopce) v nízkých otáčkách. Šipkou se řídím, pokud mi ukazuje podřaď. Ukazuje to právě v situacích, kdy to člověk těžko odhaduje. Třeba při 2200 otáčkách.
Když mi ukazuje zařaď výš, většinou ho neposlechnu. Je to třeba při 1600 otáčkách.
ps: myslím si, že LSPI hrozí spíše u silněji laděných motorů. Protože nás donutí motor řadit automaticky, protože mu dojde dech. U těch silnějších ale nedojde a táhne v režimu LSPI což je smrtící.
Ještě jeden malý dotaz. Pozoruji, že motor má znatelně nižší výkon pokud je studený a trochu si myslím, že to řídí elektronika. Nikoliv samotný fakt, že je studený. To by znamenalo, že elektronika řeší i jev LSPI. Ale to jsou zdůrazňuji pouze moje spekulace.
Fun
Upravil Fun dne 21.08.2018 21:37,
před 6 letZkus si to svoje auto zvážit a pak tu kámošovo lajku,150ps manuál bude určitě lehčí,proto mu to jede víc...
tomasvČlen Přidáno
před 6 letMinuli rok sme vymenili príves za autokaravan Elnagh. Tiež mi vadil hluk od motoru. Ale stále sa to zlepšuje. Skôr mi vadí, že auto sedí na podvozku vysoko a stabilita je mizerná, mame alkovňu.. Chcem teraz dať namontovať plne vzduchové pruženie. Čo sa týka nábytkárskej prace a celkovo kvalita karavanu, po Hobby,čo som mal predtým som bol veľmi prekvapený. Takú kvalitu som ani nečakal. Po roku je všetko pevné a nevŕzga. Všetky sroby, lepenia drzia. Žiadne problémy, komunikácia s fabrikou, keď som chcel dodať nejaké originál závesné poháriky bola expresná. Jedine vŕzgalo medzi kabínov a obytnou časťou,ale to predajca vyriešil. Teším sa keď si motor sadne. A vyrieši sa podvozok.
Podtáčení - šipečky řazení
Je třeba s tím umět pracovat, tzn motor musí jít vždy lehce - příklad - po rovině, po kopečku 50 na 5 - no jakš takš, lechtám plyn, zrychlení - podřadit ať už šipka říká co chce, nebo jen velmi zvolna (to Vás ale ti co jedou za Vámi přizabijou:D)
Podtáčení je odběr většího krouťáku než je pro optimální spalování vhodné - následky - výměna EGR, ucpaný DPF atd. Tady jde proti sobě ekonomika a požadavky na optimální spalovací proces=optimální životnost/poruchovost agregátu. Obecně přiměřeně vyššími otáčkami motoru neublížíte a spotřeba je mnohdy stejná nebo i nižší.
Tak jsem dnes auto dal do servisu, sepsal jsem jim každou prkotinu a tvářili se ochotně, že vše se nějak vyřeší. Už je auto dokonce ve Fiatu kvůli tomu výkonu, tak jsem zvědavý. Proběhlo to více než dobře.
Ahoj,
držíme palce, ať to vše dobře dopadne a auto dělá jen radost. Už jsem to tady taky zmiňoval, je potřeba to postupně všechno vychytat. Mám dva roky starou Mobilvettu a potýkal jsem se s problémy typu- hlučný motor, slabý výkon a nyní mám najeto 30 000 km a v pohodě. Spotřeba šla dolů,motor je méně hlučný, vrzání bylo odstraněno svépomocí nebo zmizelo samo. Nelze srovnávat s novým osobákem, obytňáky jsou víceméně kusová výroba a žadatelů je mnoho. Takže se s tím při výrobě nikdo nesere. BOHUŹEL.
HarviciČlen Přidáno
před 6 letZdravím, koupil jsem BUrstnera ixeo 745 ( 2015/ 150 k) po roce provozu v půjčovně. Věděl jsem, a viděl nedostatky. Po jediné návštěvě v CM už nikdy více. Zvlněné lino bylo zhodnoceno odpovědí: Blbě usazené při výrobě, není kapacita vyndat komplet nábytek a předělat. Prý je to počasím, atd. Je jedno jestli červenec nebo prosinec, zda venku sněží, prší či je uvnitř 35 st. Zvlněno vždy jen jiná místa. Prý to pracuje. Spouštěcí postel vrže občas, šrouby povolují a posuvné dveře do ložnice se zasekávají. Chodím a dotahuju , občas doplním krytky šroubků. S motorem spokojenost, bez problému 130 km/ h. jen v létě bych mohl péct v kaslíku palubky maso, v zimě tam proudí horký vzduch a a do kabiny až pŕi nastavení teploty na 32 st, na nohy táhne studený vzduch.
Tak mám pokračování mých problémů / řešení. Přes dva týdny auto bylo v CM a kluci se s tím dobře poprali. Veškeré nedostatky týkající se nábytku = vrzání, zvlněné lino, čouhající šroubky, vrzající palubka, vše je opraveno.
Nepodařilo se úplně vyřešit vůli na sedačce řidiče. Po pár měsících, kdy jsme ji otáčeli, teď v zaaretovaném stavu má trochu vůli a v zatáčkách to vždycky trošku cukne, prý je to normální, no nevím...
Stěžoval jsem si i na hluk v autě a to mi řekli, že sundali celou přístrojovku s tím, že mi tam přidají nějakou izolaci, že už to dělali, ale pak byli překvapení, že v tomto modelu už není žádná "deska" nebo co pod to palubkou a je tam rovnou motor, takže nemají na co tu izolaci dát. Tak to mě moc nepotěšili, protože ten hluk je dost nepříjemný, to budu muset ještě nějak řešit.
Co se týká výkonu motoru, tak bylo to ve Fiatu, mluvil jsem i s těmi servisáky a říkali, že se jim to zdá normální a žádnou chybu nenašli. Dali nový SW řídící jednotky a mám to sledovat. Ještě jsem s tím pořádně nikam nejel, tak uvidím, ale hádám, že to bude stejné. Nemáte tip na válcovou zkušebnu, kde bych to v Praze mohl změřit?
Jinak ale příštup tentokrát super a snažili se to vyřešit. Tak snad to dotáhneme do konce :)
Tak jsem to celé pročetl a jsem rád že v tom nejsem sám - EUROMOBIL je sice standart co do kvality i ceny " značky"r.v.016. Mám radost že motor 130k jede super a tiše od samého počátku do 120km /hod stačí to bohatě . Jinak podobné dodělávky jako u jiných zde , zrovna jsem opravil šibovaci dveře od WC upadly vrchem o 0,5cm stropní deska nezajištěna proti otřesům jako u nás po D1. Spouštěcí postel to samé vypadla z vodítek a klepala se od novoty . Hold jsou tam tenké překližky a tím i krátké vruty které jsem vyměnil za průchozí oboustranné . Přidal jsem ještě jeden úchytný bod na protější straně postele , aby se nemohla za jízdy rozkmitat -" je to celé nedořešeno kdo to vymýšlel at vrátí školné "žádné zajištění v horní poloze pro jízdu . Tedkom udělali další super kravinu spouštěcí zadní letiště dvojpostel nad kufrem , tak jsem zvědav na ohlasy lidí .
Myslím že ta kvalita starých časů je ta tam , snad ještě u renomovaných značek ale jak dlouho?.
Jen pro info k tomuto tématu.
Dnes mám skoro všechny problémy s autem vyřešeny. Zůstává vyřešit hluk v kabině, ale to mě už kontaktovali, že bude svolávačka na všechny modely, že už mají nové díly (přístrojovou desku), které jsou dobře zaizolované, je tam nacpané dost tlumící pěny a technici z Německa je teď budou učit, jak správně opravy provést. Takže věřím, že tohle se vyřeší.
Otočné kolo na sedačce nechám opravit při garanční prohlídce.
No a výkon auta aktuálně řeším, na fóru zde v jiném vláknu.
Jen kdyby to nestálo tolik času a nervů...
Podtáčení - šipečky řazení
Je třeba s tím umět pracovat, tzn motor musí jít vždy lehce - příklad - po rovině, po kopečku 50 na 5 - no jakš takš, lechtám plyn, zrychlení - podřadit ať už šipka říká co chce, nebo jen velmi zvolna (to Vás ale ti co jedou za Vámi přizabijou:D)
Podtáčení je odběr většího krouťáku než je pro optimální spalování vhodné - následky - výměna EGR, ucpaný DPF atd. Tady jde proti sobě ekonomika a požadavky na optimální spalovací proces=optimální životnost/poruchovost agregátu. Obecně přiměřeně vyššími otáčkami motoru neublížíte a spotřeba je mnohdy stejná nebo i nižší.[/quote
...kdo se vyučil řízení s karburatorovejma motorama a pár desítek či stovek tisíc km na nich odjezdil, má, myslím, výhodu - chtělo to cit pro nový, nezahřátý, plně naložený auto atd. a ta všudepřítomná elektronika na tento cit zatím nemá...takže někdy "řadící" signalizátor ukazuje správně, ale to většinou pozná každé poleno, zato jindy radí úplně blbě...
nechci se plést do odborné debaty, protože moji jedinou kvalifikací jsou stovky tisíc najetých km, ale nepochybně jízda pod otáčky (a nejenom jízda, kdy auto táhne, ale i takové to dojíždění z mírného kopce nebo ke křižovatce v malé rychlosti na 5. nebo dokonce i 6. st) je zabiják motoru- dřív by auto nejelo, dnes díky sw jede, ale jeho mechanická část trpí stejně