Citovat
hugo 007 napsal:
Ahoj, přednosti (kroutící moment) a zápory (DPF, servis) u TDI jsou jasné,
nemám pocit že by to a s benzínem nešlo, většinou roční nájezd s přívěsem
není velký, spíš jde o to jak a kolik km najedeš bez karavanu, počítej s větší spotřebou,
a vyhni se DSG. Když by bylo možné nakonfigurovat s 4x4 upřednostnil
bych v dnešní zvrácené době benzin.
Citovat
dablikhasic napsal:
Citovat
hugo 007 napsal:
Ahoj, přednosti (kroutící moment) a zápory (DPF, servis) u TDI jsou jasné,
nemám pocit že by to a s benzínem nešlo, většinou roční nájezd s přívěsem
není velký, spíš jde o to jak a kolik km najedeš bez karavanu, počítej s větší spotřebou,
a vyhni se DSG. Když by bylo možné nakonfigurovat s 4x4 upřednostnil
bych v dnešní zvrácené době benzin.
pročpak se vyhnout DSG?
Citovat
jurus napsal:
Zdravím všetkých,
mám obytný príves s hmotnosťou 1.300 kg a ťahám ho s VW Tiguan 1.9 TDI 85Kw/100 K. Zvažujem výmenu auta za nový VW Tiguan 1.4 TSI 92Kw/125K.
Má niekto skúsenosť s takouto súpravou, prípadne vhodnosťou na ťahanie prívesu, resp. porovnanie s 1.9.TDI.
Je mi jasné, že z konštrukčného hľadiska je 1.9 TDI vhodnejší, ale rád by som vedel ako by to zvládal tento benzín, teda čo môžem od toho očakávať.
Citovat
PabloGS napsal:
Já osobně neznám člověka/firmu s nově kupovaným autem s DSG, který by si stěžoval. Ale registruju spoustu nářků od lidí, kteří koupili bazarovku a pak se jim něco podělalo. U ojetiny bych šel do DSG pouze po důkladné diagnostice převodovky v autorizáku. Nikdo neví jak se k tomu předchozí vlastník choval a hlavně jestli měnil olej, což jedna z nejdůležitějších věcí pro životnost převodovky.
Samozřejmě záleží na spoustě faktorů a logicky i na tom, jak je převodovka dimenzovaná podle krouťáku. Dále má vliv i to origo tažné. U VW (Škoda nevím), pokud se objednává nové auto s origo tažným z výroby, tak se do DSG automaticky montují robustnější komponenty, protože se od výroby počítá s taháním přívěsu.
Citovat
PabloGS napsal:
S novými DSG při správné údržbě, problémy obecně nejsou.
A u novějších vozů, zvláště pokud má auto originál tažné přímo z výroby, už vůbec ne.
Citovat
kyklop napsal:
Citovat
jurus napsal:
Zdravím všetkých,
mám obytný príves s hmotnosťou 1.300 kg a ťahám ho s VW Tiguan 1.9 TDI 85Kw/100 K. Zvažujem výmenu auta za nový VW Tiguan 1.4 TSI 92Kw/125K.
Má niekto skúsenosť s takouto súpravou, prípadne vhodnosťou na ťahanie prívesu, resp. porovnanie s 1.9.TDI.
Je mi jasné, že z konštrukčného hľadiska je 1.9 TDI vhodnejší, ale rád by som vedel ako by to zvládal tento benzín, teda čo môžem od toho očakávať.
Ťahám podobne ťažký príves so steroidovanou 1,2 97kW so 7st dvojspokovou prevodovkou a o výkon sa obávať netreba. Predtým som mal 80kW dízel. Benzín stačí o kúsok viac potočiť a v "bežnom" teréne je o porovnateľné. Dokonca samotný automat si pri ustálenej 96-98km/h na tempomate radí 7.stupeň (Ja tam dám ručne6. a hotovo). Rozjazdy tiež nie sú problémom, keďže 1stupeň je fakt krátky. Snáď trochu pomohlo :_
Automatické sloučení 23.03.2018 18:24:
Citovat
PabloGS napsal:
Já osobně neznám člověka/firmu s nově kupovaným autem s DSG, který by si stěžoval. Ale registruju spoustu nářků od lidí, kteří koupili bazarovku a pak se jim něco podělalo. U ojetiny bych šel do DSG pouze po důkladné diagnostice převodovky v autorizáku. Nikdo neví jak se k tomu předchozí vlastník choval a hlavně jestli měnil olej, což jedna z nejdůležitějších věcí pro životnost převodovky.
Samozřejmě záleží na spoustě faktorů a logicky i na tom, jak je převodovka dimenzovaná podle krouťáku. Dále má vliv i to origo tažné. U VW (Škoda nevím), pokud se objednává nové auto s origo tažným z výroby, tak se do DSG automaticky montují robustnější komponenty, protože se od výroby počítá s taháním přívěsu.
U suchej 7st DSG sa olej nemenil, spojky v oleji mala minulá 6st dsg a tá bola cpaná aj do multivanov atď. V prvých rokoch výroby sa dosť 7st dsg nedožilo ani 100k km (overené na firemných autách), dôvodom bol rozpad ovládaciej mechatroniky (info zo servisu). Od určitého roku výroby došlo k náprave/zlepšeniu. Zároveň sa táto prevodovka používala pre motory s max kruťakom 250Nm a to bol aj je technický limit
Automatické sloučení 23.03.2018 18:25:
Citovat
PabloGS napsal:
S novými DSG při správné údržbě, problémy obecně nejsou.
A u novějších vozů, zvláště pokud má auto originál tažné přímo z výroby, už vůbec ne.
Aký ma vplyv orignálne ťažné na priamo z výroby , alebo ťažné domontované dodatočne na prevodovku? Dík za odpoveď
Citovat
PabloGS napsal:
Citovat
Já osobně neznám člověka/firmu s nově kupovaným autem s DSG, který by si stěžoval. Ale registruju spoustu nářků od lidí, kteří koupili bazarovku a pak se jim něco podělalo. U ojetiny bych šel do DSG pouze po důkladné diagnostice převodovky v autorizáku. Nikdo neví jak se k tomu předchozí vlastník choval a hlavně jestli měnil olej, což jedna z nejdůležitějších věcí pro životnost převodovky.
Samozřejmě záleží na spoustě faktorů a logicky i na tom, jak je převodovka dimenzovaná podle krouťáku. Dále má vliv i to origo tažné. U VW (Škoda nevím), pokud se objednává nové auto s origo tažným z výroby, tak se do DSG automaticky montují robustnější komponenty, protože se od výroby počítá s taháním přívěsu.
U suchej 7st DSG sa olej nemenil, spojky v oleji mala minulá 6st dsg a tá bola cpaná aj do multivanov atď. V prvých rokoch výroby sa dosť 7st dsg nedožilo ani 100k km (overené na firemných autách), dôvodom bol rozpad ovládaciej mechatroniky (info zo servisu). Od určitého roku výroby došlo k náprave/zlepšeniu. Zároveň sa táto prevodovka používala pre motory s max kruťakom 250Nm a to bol aj je technický limit
Citovat
kraken napsal:
Automatické sloučení 23.03.2018 18:24:
Citovat
PabloGS napsal:
Citovat
Já osobně neznám člověka/firmu s nově kupovaným autem s DSG, který by si stěžoval. Ale registruju spoustu nářků od lidí, kteří koupili bazarovku a pak se jim něco podělalo. U ojetiny bych šel do DSG pouze po důkladné diagnostice převodovky v autorizáku. Nikdo neví jak se k tomu předchozí vlastník choval a hlavně jestli měnil olej, což jedna z nejdůležitějších věcí pro životnost převodovky.
Samozřejmě záleží na spoustě faktorů a logicky i na tom, jak je převodovka dimenzovaná podle krouťáku. Dále má vliv i to origo tažné. U VW (Škoda nevím), pokud se objednává nové auto s origo tažným z výroby, tak se do DSG automaticky montují robustnější komponenty, protože se od výroby počítá s taháním přívěsu.
U suchej 7st DSG sa olej nemenil, spojky v oleji mala minulá 6st dsg a tá bola cpaná aj do multivanov atď. V prvých rokoch výroby sa dosť 7st dsg nedožilo ani 100k km (overené na firemných autách), dôvodom bol rozpad ovládaciej mechatroniky (info zo servisu). Od určitého roku výroby došlo k náprave/zlepšeniu. Zároveň sa táto prevodovka používala pre motory s max kruťakom 250Nm a to bol aj je technický limit
6st DSG v Multivanu ani jiném z T řady nebylo.
DSG je až roku 2009 a je to 7st.
-
Sám jsem se DSG bál a nyní již vím že zbytečně. Co to vydrží se teprve uvidí, ale vím o odtahovce T5 7DSG, která jezdí navíc i s vlekem, takže min z 50% plně naložená dvěma auty, krátké i dlouhé trasy a má nyní skoro 200tis km bez závad a spoustě dalších aut kde problémy žádné nejsou. Zároveň vím i o autě, kterému odešlo DSG pár dní po převzetí nového vozu, dostal novou převodovku a zatím snad potíže také nemá.
Naopak bych dnes řekl že auto s manuálem při rozjezdech s přívěsem více trpělo.
Určitě je vhodnější "mokrá" DSG.
"Suchá" se celkově chová hůře a je předpoklad že se zatížením přívěsem budou spojky trpět.
-
Jinak pokud zakladatel vlákna neřeší spotřebu, benzínu bych se nebál. I ty menší obsahy jedou celkem pěkně.
Citovat
dablikhasic napsal:
Citovat
kyklop napsal:
Citovat
jurus napsal:
Zdravím všetkých,
mám obytný príves s hmotnosťou 1.300 kg a ťahám ho s VW Tiguan 1.9 TDI 85Kw/100 K. Zvažujem výmenu auta za nový VW Tiguan 1.4 TSI 92Kw/125K.
Má niekto skúsenosť s takouto súpravou, prípadne vhodnosťou na ťahanie prívesu, resp. porovnanie s 1.9.TDI.
Je mi jasné, že z konštrukčného hľadiska je 1.9 TDI vhodnejší, ale rád by som vedel ako by to zvládal tento benzín, teda čo môžem od toho očakávať.
Ťahám podobne ťažký príves so steroidovanou 1,2 97kW so 7st dvojspokovou prevodovkou a o výkon sa obávať netreba. Predtým som mal 80kW dízel. Benzín stačí o kúsok viac potočiť a v "bežnom" teréne je o porovnateľné. Dokonca samotný automat si pri ustálenej 96-98km/h na tempomate radí 7.stupeň (Ja tam dám ručne6. a hotovo). Rozjazdy tiež nie sú problémom, keďže 1stupeň je fakt krátky. Snáď trochu pomohlo :_
Automatické sloučení 23.03.2018 18:24:
Citovat
PabloGS napsal:
Já osobně neznám člověka/firmu s nově kupovaným autem s DSG, který by si stěžoval. Ale registruju spoustu nářků od lidí, kteří koupili bazarovku a pak se jim něco podělalo. U ojetiny bych šel do DSG pouze po důkladné diagnostice převodovky v autorizáku. Nikdo neví jak se k tomu předchozí vlastník choval a hlavně jestli měnil olej, což jedna z nejdůležitějších věcí pro životnost převodovky.
Samozřejmě záleží na spoustě faktorů a logicky i na tom, jak je převodovka dimenzovaná podle krouťáku. Dále má vliv i to origo tažné. U VW (Škoda nevím), pokud se objednává nové auto s origo tažným z výroby, tak se do DSG automaticky montují robustnější komponenty, protože se od výroby počítá s taháním přívěsu.
U suchej 7st DSG sa olej nemenil, spojky v oleji mala minulá 6st dsg a tá bola cpaná aj do multivanov atď. V prvých rokoch výroby sa dosť 7st dsg nedožilo ani 100k km (overené na firemných autách), dôvodom bol rozpad ovládaciej mechatroniky (info zo servisu). Od určitého roku výroby došlo k náprave/zlepšeniu. Zároveň sa táto prevodovka používala pre motory s max kruťakom 250Nm a to bol aj je technický limit
Automatické sloučení 23.03.2018 18:25:
Citovat
PabloGS napsal:
S novými DSG při správné údržbě, problémy obecně nejsou.
A u novějších vozů, zvláště pokud má auto originál tažné přímo z výroby, už vůbec ne.
Aký ma vplyv orignálne ťažné na priamo z výroby , alebo ťažné domontované dodatočne na prevodovku? Dík za odpoveď
kdyz je tazne montované z výroby tak z toho co vím má auto vetší chladič, alternátor a jestě pár věci ale to ti z hlavy neřeknu jaké, vím to proto že jsme pro kamarady zjistovaly kolik stoji origo tažné na audi což je to same a trosku nam spadla celist když řekli 60, a po zjistovani proc tolik tak z nich lezly tydle veci chladic vody a snad i oleje
Citovat
kyklop napsal:
Citovat
kraken napsal:
Automatické sloučení 23.03.2018 18:24:
Citovat
PabloGS napsal:
Citovat
Já osobně neznám člověka/firmu s nově kupovaným autem s DSG, který by si stěžoval. Ale registruju spoustu nářků od lidí, kteří koupili bazarovku a pak se jim něco podělalo. U ojetiny bych šel do DSG pouze po důkladné diagnostice převodovky v autorizáku. Nikdo neví jak se k tomu předchozí vlastník choval a hlavně jestli měnil olej, což jedna z nejdůležitějších věcí pro životnost převodovky.
Samozřejmě záleží na spoustě faktorů a logicky i na tom, jak je převodovka dimenzovaná podle krouťáku. Dále má vliv i to origo tažné. U VW (Škoda nevím), pokud se objednává nové auto s origo tažným z výroby, tak se do DSG automaticky montují robustnější komponenty, protože se od výroby počítá s taháním přívěsu.
U suchej 7st DSG sa olej nemenil, spojky v oleji mala minulá 6st dsg a tá bola cpaná aj do multivanov atď. V prvých rokoch výroby sa dosť 7st dsg nedožilo ani 100k km (overené na firemných autách), dôvodom bol rozpad ovládaciej mechatroniky (info zo servisu). Od určitého roku výroby došlo k náprave/zlepšeniu. Zároveň sa táto prevodovka používala pre motory s max kruťakom 250Nm a to bol aj je technický limit
6st DSG v Multivanu ani jiném z T řady nebylo.
DSG je až roku 2009 a je to 7st.
-
Sám jsem se DSG bál a nyní již vím že zbytečně. Co to vydrží se teprve uvidí, ale vím o odtahovce T5 7DSG, která jezdí navíc i s vlekem, takže min z 50% plně naložená dvěma auty, krátké i dlouhé trasy a má nyní skoro 200tis km bez závad a spoustě dalších aut kde problémy žádné nejsou. Zároveň vím i o autě, kterému odešlo DSG pár dní po převzetí nového vozu, dostal novou převodovku a zatím snad potíže také nemá.
Naopak bych dnes řekl že auto s manuálem při rozjezdech s přívěsem více trpělo.
Určitě je vhodnější "mokrá" DSG.
"Suchá" se celkově chová hůře a je předpoklad že se zatížením přívěsem budou spojky trpět.
-
Jinak pokud zakladatel vlákna neřeší spotřebu, benzínu bych se nebál. I ty menší obsahy jedou celkem pěkně.
DSG bolo aj v multivane
http://www.auto.c...i-dsg-2227
a presne tá sa cpala do lepšie motorizovaných verzií. Suchá 7st DGS bola pre menšie a slabšie motory