Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Poruchy převodovek - výdrž a opotřebení

Poslední aktualizace před 6 let
petr a jarkapetr a jarkaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Bronislav napsal:

Citovat

misus napsal:

Je to uplne jednoduchy !
Nepodtacet motor jezdit u petky nad 2000 otacek a hlavne do prevodovky nalit o 0,5ltr oleje vic.
A menit olej !


Nemám otáčkoměr. V jaké rachlosti řadit pětku u motoru 2.8 idtd?


Mě to s normal převodovkou vychazi 70 km-h v 90ti mam 2500 ot. Ve 100vce 3000ot.kola 16tky.
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
P
prodej ducatoČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

petr a jarka napsal:

Návod k provozu na 244 uvadí- TUTELA CAR MATRYX což je-SAE 75W-85, API GL 4, FIAT 9.55550


Co se mi podařilo zjistit, v prvovýrobě plní MATRYXem (pozná se podle toho, že je červený), v servisech při výměně plní Tutela Car ZC 75 Synth. Je to GL-5, přesto je určen primárně do manuálních skříní se soukolím. Samozřejmě FIAT to má pod svými kódy, ale také 3x dražší než v eshopech.
BronislavBronislavČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

misus napsal:

Je to uplne jednoduchy !
Nepodtacet motor jezdit u petky nad 2000 otacek a hlavne do prevodovky nalit o 0,5ltr oleje vic.
A menit olej !


Nemám otáčkoměr. V jaké rachlosti řadit pětku u motoru 2.8 idtd?
petr a jarkapetr a jarkaČlen
Přidáno před 6 let
Návod k provozu na 244 uvadí- TUTELA CAR MATRYX což je-SAE 75W-85, API GL 4, FIAT 9.55550
http://autatua.com/prevodovy-olej/fia...ucato.html uvádí něco jiného...pravda je tam rok pouze 2002...:x

ještě něco přidám

GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody
GL-5 - oleje určené pro vysoce zatížené hypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení
GL-6 - oleje pro hypoidní převody pracující v extrémních podmínkách. Zatím se používají velmi zřídka

Oleje API GL-5 a GL-6, i když mají vyšší výkonnostní třídu než API GL-4, se nehodí pro použití v ručně řazených převodovkách, protože může docházet k zalepování synchronů a poškození převodovky.

zdroj-http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje...ikace.aspx

no a je hned o čem přemýšlet:)
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
S
SeamanČlen
Přidáno před 6 let
No to jsem právě viděl, koupil 3l, ale v servisu Fiat mi bylo řečeno, že 2002 - 2006 = 2l, což jsem tam dal a teď mi to vrtá hlavou:x
Lubos a DasaLubos a DasaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Seaman napsal:

Zdravím, ještě neví někdo kolik oleje je v převodovce u Fiat 2,8 JTD z roku 2005? Nebo kde by se to mohla tato informace najít? Všude jsem našel jen info o náplních motorů.


Podívej se sem
http://autatua.co...ucato.html

no, už to sem mezitím poslal Cattani
Zdraví
Luboš a Dáša
CattaniCattaniČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Seaman napsal:

Zdravím, ještě neví někdo kolik oleje je v převodovce u Fiat 2,8 JTD z roku 2005? Nebo kde by se to mohla tato informace najít? Všude jsem našel jen info o náplních motorů.



Zkus se podívat tady: http://autatua.co...ucato.html
Míra, Dana, Shelia II a Hobby Van Exclusive :_
S
SeamanČlen
Přidáno před 6 let
Zdravím, ještě neví někdo kolik oleje je v převodovce u Fiat 2,8 JTD z roku 2005? Nebo kde by se to mohla tato informace najít? Všude jsem našel jen info o náplních motorů.
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 6 let
Také mi to nedá a ještě jednou zareaguji. Jak jsem psal výše - Peugeot 2,8 HDI r.v. 2004 před prodejem najeto 495 tis. km plně naložený vybavením pro rallye + plato se závodním autem, jako výdělečná činnost přeprava aut. Peugeot chipnutý na střízlivých 156 PS a po celý provoz bez jediného problénu s převodovkou a bez výměny spojky. Pokud se člověk chová slušně k autu a servisuje ho jak má není u tohoto auta problém.
Největším zabijákem převodovek je podtáčení motoru ve snaze jet s co nejmenší spotřebou. Že by se na životnosti převodovky podepsalo brždění motorem jsem doopravdy ještě neslyšel a to se okolo aut motám cca 30 let.
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let
Tak trochu hoaxy, pokud mám v převodovce litr oleje, nemusím ani brzdit motorem a5 jde do kytek. 5 je i u jiných dieselových aut problémová. Nicméně kvalitní olej, jeho správné množství zaručí dostatečnou životnost a můžete brzdit motorem jak chcete. Pohádky o ničení převodovky při brždění motorem svědčí jen o neznalosti pisatelů
Ducato 2,5 TDI většinou s vlekem milion km 2 motory 3 spojky 3 turba, 2x oprava převodovky a pište si, že brzdění motorem se řidič nevyhýbal, mimochodem jezdí dodnes. Pravda pravidelný servis a kontrola náplní.
R
RadovanČlen
Přidáno před 6 let
Borci,kteří brzdí na dvojku motorem při 5tisících otáček jsou samozřejmě blbové a ignoranti. Jen mi nějak uniká,jak tím ničí kola 5 a 6 rychlosti?!
Radovan,Zuzana,Peugeot Partner,Coachman Pastiche
camperboycamperboyČlen
Přidáno před 6 let
No tak chlapi,zanechte šarvátek. Jip má myslím pravdu, teda částečně, ta fiatí převodovka se moc nepovedla. Zrovna na jednu v garáži koukám. V nějakém činkvečentu by byla dobrá, v nákladaku typu ducato maxi který je navíc o několik set kil přetížený je opravdu poddimenzovaná a brždění motorem jí dává zabrat. Na druhou stranu, než si rozbít hubu, tak radši zhuntuju tu převodovku!
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Mno, protože se nám vytratilo trochu nadhledu,
bude dobré upřesnit, že bezpečnost především. O tom bez diskuse.
Tak snad jen za mne na závěr. Spojku nevyšlapovat, je to naprosto
zbytečný. Já to u svých aut taky nedělám a naprosto v pohodě. :-D
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
GardaGardaČlen
Přidáno před 6 let
Tak autor dotazu nakonec pise, ze mel malo oleje a patrne proto to odeslo.
Načež jedna rada zni nebrzdete motorem. Pokud tam mam dost oleje tak proc nebrzdit motorem???
Uz autorovi nekdy "zvadly" brzdy?
Patrne ne protoze az se mu to stane bude-li mit stesti tak neco takoveho uz nenapise a nebude-li mit stesti tak to take nenapise.
Nejde totiz vubec o setreni oblozeni ale o to, ze ty brzdy proste dlouhe pribrzdovani nesnesou a proste prestanou brzdit. Komu se to stalo vi o cem mluvim.
To tady chcete resit az nekdo nezkuseny tu radu pouzije a pak se nekde z kopce zabije aby dle rady setril kolecka?
Miloš
P
paragČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Podle poznatku z praxe naseho servisu i z praxe nasich kolegu , je problem odchazeni 5ky a 6ky predevsim u jedne skupiny dodavek.
Valniky, chladaky, transportery vozu , obytaky ap. Tedy auta permanentne jezdici na hranici a casto pres hranici celkove hmotnosti. Maji podobny rezim provozu, tedy dlouhe trate s nejcastejsim pouzivanim 6. a 5. stupne.
Pri rychlejsi jizde z kopce a nahlemu uplnemu ubrani plynu pak dochazi k podtlaku v motoru, ktery sice pres prevodovku, diferak a kola brzdi, ale zaroven se projevi ta velka hmotnost. Ta naopak tlaci a prekonava brzdeni motoru. A vsechno se to nejvic potkava v prevodovce na stupni co je prave zarazen. To je nejslabsi clanek retezu.
Spolecnym jmenovatelem pro to vse je hmotnost vetsi, nez na kterou je chudak prevodovka stavena. Pretizena dodavka nema stejna pravidla jako auta co jsou v norme.

Píšeš nesmysly a nevíš oč jde a co se se tam děje .
Poslední příspěvek k tomuto tématu.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Podle poznatku z praxe naseho servisu i z praxe nasich kolegu , je problem odchazeni 5ky a 6ky predevsim u jedne skupiny dodavek.
Valniky, chladaky, transportery vozu , obytaky ap. Tedy auta permanentne jezdici na hranici a casto pres hranici celkove hmotnosti. Maji podobny rezim provozu, tedy dlouhe trate s nejcastejsim pouzivanim 6. a 5. stupne.
Pri rychlejsi jizde z kopce a nahlemu uplnemu ubrani plynu pak dochazi k podtlaku v motoru, ktery sice pres prevodovku, diferak a kola brzdi, ale zaroven se projevi ta velka hmotnost. Ta naopak tlaci a prekonava brzdeni motoru. A vsechno se to nejvic potkava v prevodovce na stupni co je prave zarazen. To je nejslabsi clanek retezu.
Spolecnym jmenovatelem pro to vse je hmotnost vetsi, nez na kterou je chudak prevodovka stavena. Pretizena dodavka nema stejna pravidla jako auta co jsou v norme.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
CoralekCoralekČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Jojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)

.



Takze kdyz se vratime k memu puvodnimu prispevku,
jehoz myslenka byla zmutovana.
Moje poznatky vychazeji nikoliv z domenek, subjektivnich pocitu a doslechu ale z praxe.
Nebavime se o prevodovkach vsech moznych stroju, ale o prevodovkach pretizenych dodavek. A tech po smrti jsem na ponku specialisty videl uz fakt dost. Mam to do servisu prez dvoje dvere asi 30 metru.
Abych se neopakoval, co jsem napsal, tak podle mych zkusenosti plati. Samozrejme je jasny ze v rade pripadu se se proste brzdeni motorem nevyhneme, ale tady ( snad pochopitelne) jde o pripady opacne kdy lze prevodovce, hlavne sestce a petce pomoci brzdenim. Jizda z dlouhych kopcu, vyssi rychlosti.
Jinak kdyz zdolavam sjezdy tech fakt velkych kopcu, tak delam poradny pauzy abych vsemu ulevil.
No a pritom sleduju ty borce co frci dolu na dvojku a 5ti ot. aby posetrili brzdy :D


Já tedy nevím, ale jak muze pětka odcházet brzdenim motorem. Převodový poměr to podle mne vylucuje. Sily ktere jdou na kolecka prevodovky jsou zanedbatelný.
Nedalo mi to abych se nepripojil do diskuze. Kolem aut je tolik zarucenych pravd, ze je to az k neuvěření.
Zdravi
Coralek
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

No a pritom sleduju ty borce co frci dolu na dvojku a 5ti ot. aby posetrili brzdy :D


:he
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Jojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)

.



Takze kdyz se vratime k memu puvodnimu prispevku,
jehoz myslenka byla zmutovana.
Moje poznatky vychazeji nikoliv z domenek, subjektivnich pocitu a doslechu ale z praxe.
Nebavime se o prevodovkach vsech moznych stroju, ale o prevodovkach pretizenych dodavek. A tech po smrti jsem na ponku specialisty videl uz fakt dost. Mam to do servisu prez dvoje dvere asi 30 metru.
Abych se neopakoval, co jsem napsal, tak podle mych zkusenosti plati. Samozrejme je jasny ze v rade pripadu se se proste brzdeni motorem nevyhneme, ale tady ( snad pochopitelne) jde o pripady opacne kdy lze prevodovce, hlavne sestce a petce pomoci brzdenim. Jizda z dlouhych kopcu, vyssi rychlosti.
Jinak kdyz zdolavam sjezdy tech fakt velkych kopcu, tak delam poradny pauzy abych vsemu ulevil.
No a pritom sleduju ty borce co frci dolu na dvojku a 5ti ot. aby posetrili brzdy :D
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
mbmbČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Jojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)

.


IRONIE?
Pro mně TRAGIKOMEDIE!
Máš pravdu v první větě..
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 19
Členové online 1
HankaTillandsie

Celkem členů: 15,972
Nejnovější člen: Roman1973
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,489,104 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.32170 sekund | Průměrně za: 0.3217 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.32MB/4MB