bumlČlen Přidáno
před 14 letDiky za tip...iz tu diskuzi sleduji od listopadu a ted jsem ji konecne koupil...potrebuji ji hlavne na skutra ale obcas tim ozivit baterku u osobaku taky neni spatny....obytka ma vlastni dobijec.....na moje pouziti jednou az dvakrat za rok je dle me super:-)
Jirka CanonČlen Přidáno
před 14 letNabíječka určitě funguje, o tom asi není pochyb. Ale nabíjet s ní GEL nebo AGM baterie? Do toho bych nešel! Asi ji také nabijete ale měl bych strach o životnost a možná i kapacitu. Proč? Zatím co jsem viděl nabíječky "Hybrid" (pro obojí nabíjení) tak se vždy manuálně přepínal režim !! Ani ty drahé nabíječky (cca za 10.000,-Kč) nepoznají jakou baterii mají připojenou. (Vyčteno z návodů). K tomuto by se ale měli vyjádřit povolaní, třeba Karel Prokop, Hroch a ostatní.
Upravil Jirka Canon dne 18.01.2010 11:53,
před 14 letZdravím sháním kde můžu nabíječku z Lidlu za 499,- nevíte někdo o ní? Pokud jo pošle te mi ji vše zaplatím. Díky
Milan Žák
Rychnovek 67
Rychnovek
55225
HecikČlen Přidáno
před 14 letJanku máš SZ díky nabiječka dorazila.
Zdeněk,Božena a Šárka
Fiat Ducato
HecikČlen Přidáno
před 14 letJanku posílal jsem ti 2 SZ a asi nedorazily(vůbec je nemám zobrazené že jsou odeslané),penízky by jsi měl mít .Dej vědět zda tam jsou.
Ahoj Zdeněk
Zdeněk,Božena a Šárka
Fiat Ducato
KeliČlen Přidáno
před 12 letMám dotaz k zapojení zmiňované nabíječky, dle návodu je nutno baterii odpojit od auta a potom až nabíjet, pořídil jsem jí k dobíjení vestavbové baterie a při každém dobíjení odpojovat všechny kontakty je trochu nešikovné, nemáte tip jak to elegantně vyřešit?
romoČlen Přidáno
před 12 letCitovat
Keli napsal:
Mám dotaz k zapojení zmiňované nabíječky, dle návodu je nutno baterii odpojit od auta a potom až nabíjet, pořídil jsem jí k dobíjení vestavbové baterie a při každém dobíjení odpojovat všechny kontakty je trochu nešikovné, nemáte tip jak to elegantně vyřešit?
Ja nabíjam normálne bez odpájania baterky a nemal som nikdy žiadny problém. U jeepa ktorý teraz mám by som si skôr s odpojením baterky spôsobil problémy, jednak zakódovanie rádia ale hlavne reset riadiacej jednotky prevodovky, takež ja neodpájam.
Karavan Sprite Super 490CF + Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8
KeliČlen Přidáno
před 12 letZnámý, nadšený elektro maniak, mě zase říkal, že bezpodmínečně odpojovat, že pulzní nabíjení může elektroniku zničit. Tak jak se rozhodnout :)
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letMoment hoši,... :)
Pulzní, nepulzní,...
Nabíječ musí splňovat určité parametry.
1) odpojovat baterku je blbost (hrozí že vyflusnou airbagy, nebo pyropatrony v pásech)
2) pulzy z normální nabíječky normální baterka odfiltruje (pokud nemají 25V a 40A)
3) nabíječka MUSÍ splňovat určité normou dané parametry (hlavně stran bezpečnosti)
4) nabíjet třema ampérana 100Ah baterku je festival ztracenýho času.
Krom toho, že ta nabíječka bude po deseti hodinách chodu na plný výkon určitě topit jako kráva.
Takže nabíječka je vhodná dejme tomu na nabíjení malých baterek do skútrů, motorek a podobných zařízení nebo až do řekněme 60Ah což jsou baterky do osobních aut.
Ale poté co mi s tím přišli lidi nadšení jak koupili úžasnou levnou (a výkonnou) nabíječku a že to chtějí namontovat do karavanu ke stovkový trakci tak už jsem začal vyvádět.
Těm lidem vůbec nebylo divný, že nabíječka zvíci velký krabičky od sirek má nabíjet baterku do kamiónu. To je něco na mě.
Proto je třeba říct:
Nabíječka takovýchto parametrů má nabíjet kapacity na které výkonově stačí čili např. do 60Ah.
Tahat Trabantem 1600kg dvouosý karavan by taky nikoho nenapadlo.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letto Simcha: :_ Ahoj Petře, co motorsailer ?
Lubos a DasaČlen Přidáno
před 12 letJak už jsem výše napsal, mám ji asi 2 roky. Karel Prokop má určitě pravdu, že používat ji jako standardní nabíječku pro akumulátory kolem 100 Ah asi není to pravé, nemá na to výkon. Já ji používám jako [b]dobíječku[b] na cestách a na preventivní udržování doma (má režim údržby). Její výhodou je, že je malá, že automaticky reguluje nabíjecí proud, může dobíjet i bezúdržbové aku, podle návodu i gelové. Nabíjení aku 105 Ah ještě v přívěsu mi po poklesu napětí na 11,7 V zpět na 12,9 V trvalo skoro 2,5 dne, což je hodně, ale v nouzi i to je dobré.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letTo Keli:
ad 1) to že v návodu píšou odpojit - je logicky touha aby jiný spotřebič neubíral výkon (alarm, rádio, a jiné Stand By režimy) nicméně u aut s palubním počítačem někteří výrobci výslovně zakazují odpojovat baterku. Právě z důvodu co jsem výš popsal (můj osobní názor je neodpojovat, není-li to nutné).
ad 4) na to dobíjení z alternátoru (pokud poměrně často jezdíš) bych docela doporučil ten nový booster od MT. Altík dobíjí dobře, ale nemá tak znamenitou účinnost jako ten nový booster.
Na dobíjení (občasně a nouzově) ta malá nabíječka samozřejmě stačí :)
Problém je, že lidi elektricky neznalí si z toho odvodí zavěry pro sebe a pak dělají hrozné chyby.
Když jim pak všechno vyhoří a nikdo z okolí si s tím neví rady, tak končí u mě.
Já se většinou snažím právě osvětlit tu problematiku lidem co o elektrice ví jen to, že kope.
Průměrně zdatný mechanik tohle samozřejmě ví = těm se omlouvám za plevelení vlákna.
KeliČlen Přidáno
před 12 letad 1) Děkuji za osvětlení, raději se x-krát zeptám než něco zničit. Mám k baterii připojen pouze naftpvý bufík, osvětlení a rádio. Takže ten s klidem budu nabíjet i bez odpojování.
ad 4) většinou se mě baterie dobije i s normálním alternátorem, dobíjení nabíječkou je opravdu výjímečné
calyČlen Přidáno
před 12 letTej nabijecce je uplne jedno jestli tech 3,6A dava 2 hodiny nebo dva roky v kuse.
Tudis se zadny plameny konat nebudou.
Proste vic neda protoze neni blba (je to pusni zdroj kterej si to hrave pohlida).
Tu 100 Ah trakci nenabije sice za 10h ale uplne stejne za cca 35 h tedy cca 1,5dne kdo nespecha nema tedy problem spise naopak nabijeni nizsim proudem je vuci baterce setrnejsi.
Uvadena nabijecka je velmi povedenej vyrobek mimochodem identickej s radoby znackovejma nabijeckama v cene cca 3000,-. China jako China.
Jeste malickost stand-by rezim auta tedy rezim s uspanejma ridicima jednotkama (nastava dle vyrobce vozidla cca za 10-30 min auta v klidu) a v tomhle rezimu je spotreba palubni site radove 10-30mA je li vetsi neni neco v poradku.
Tak ze 30 mA vlastni spotreby auta proti nabijecimu proudu 3600mA je smesny.