Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Zimní pneu "C" - test?

Poslední aktualizace před 6 let
A
AlesNováček
Přidáno před 6 let
Chtěl bych poděkovat všem, kteří mi posílají rady a názory na výběr nových zimních pneumatik.
Jen abych upřesnil, chceme jezdit lyžovat do Alp i do našich hor, takže se sněhem na silnici se setkáme dost často. Na minulém obytném autě jsem měl zimní Michelin Alpin, vyjely toho hodně. 9 let jsme nejezdili v zimě. Před rokem jsem koupil nové obytné auto, které bylo vybaveno celoročními pneu. Po přečtení několika připomínek a diskusí s uživateli obytňáků na Caravaning Brno 2017 padlo rozhodnutí pro zimní obutí. Michelin, které jsem měl kdysi už nejsou ty stejné. Jak píše pert63 dívat se na testy zimních pneumatik různých rozměrů nemá smysl, protože se hodně liší.
Další zmíněná věc je co se v testu hodnotilo. Na Promobil jsem pořídil test našeho rozměru 225/75 R16. Testovali 6 druhů pneumatik, z toho 3 byly neznámé a podezřele levné.(GT-Radial, Syron, Toyo). Ze známých to byly pouze Continental Vanco Winter 2 (vítěz testu), Nokian WRC Cargo a Semperit One Grip 2.
Co mi v testu chybělo, byly pneu Michelin a Good-year Ultragrip. O těchto 2 se nejčastěji zmiňovali uživatelé zimních pneu na Caravaning Brno kladně.
Continental Vanco Winter2 byl v kategorii jízdy na sněhu nejhorší z těch 3 známých pneu. V ostatních kategoriích jako jízda a brzdění na mokru a další kategorie zase na suchu byl nejlepší a zprůměrováním dosáhl vítězství.
Teď je otázka, která kategorie je nejdůležitější, jestli často nasazovat na sněhu řetězy anebo na dálnici v břečce nedobrzdit. Taky je otázka jestli věřit nezávislému testu.
Za každou radu a názor děkuji.
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let
Sjel jsem také :-), bez problémů. Na náledí ale s obytkou zkušenosti nemám.
VW LT 35 maxi
UsaciUsaciČlen
Přidáno před 6 let
Trošičku bych si dovolil přiložit polínko a přispět. Z dřívějšího zaměstnání VÚGPT - výzkum i pneu a rovněž nájezdem kilometrů mám jakési zkušenosti. Zabývat se desetinkama tlaku a jakým plynem foukat je hodně okrajová záležitost. Absolutně zásadní je výška dezénu. Žádný výrobce ani žádný test neuvádí chování pneu při jakémkoliv ojetí. Nicméně při ojetí poloviny dezénu je účinnost pneu zhruba 10 % !! Já bych doporučil zimní Nokijan a letní jakoukoliv běžnou značku. Jelikož ekonomika provozu je jasná tak podle možností radši levnější a dříve vyhodit zejména zimní. A nakonec všichni píšou jak někam ve sněhu vyjeli ale nikdo jak to zastavit.
misusmisusČlen
Přidáno před 6 let
Neni ty gumy maji pri husteni 4,5at nosnost vetsinou 1030kg
Kdo by chtel vic a ma zapsano v TP muze dat 225/70 15C vetsinou 1090kg

Dodavky 3,5t jezdi vetsinou na stejnych pneu
L
lusyČlen
Přidáno před 6 let
Ja se zeptam jinak. Vyrobce obytky udava (nalepka na dverich) husteni vpredu/vzadu 5/5,5. Takove pneu v letnim provedeni CP s timto tlakem neni problem sehnat. U zimnich pneu ale CP temer nejsou. Takze C... a na nich je max. 4,5. A ptam se slovy klasika "neni to malo Antone Pavlovici"?
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let
Kdysi jsem sehnal na obytku Nokian Hakkapeliitta v rozměru 225/70/15 C. Jezdili jsme v zimě do Jizerek na běžky, až na Jizerku nebo na Souš. Překvapilo mne to, ale nikdy jsem nemusel použít řetězy, ačkoliv kolikrát tam bylo fakt hodně sněhu, už z Desné přes Černou Říčku.

Nicméně není to nejlevnější pneumatika. Jak psal kolega, záleží, kam budeš jezdit, po mokré silnici funguje většina.
VW LT 35 maxi
P
petr63Člen
Přidáno před 6 let
Nazdar. Na zdánlivě jednoduchou otázku není jednoduchá odpověď. Podíváš li se na testy zimních pneu třeba německého ADACu, zjistíš, že sledovaných parametrů je třeba 5, 7, 10. A vítězná pneu je v průměrech přidělených bodů nejlepší. Ale, třeba vítězná pneu je např. v jízdě v "hlubokém" sněhu až 3.. Na ledě třeba 1., v břečce 4., v průměru ale nejlepší. A jaké podmínky v Tvé zimní jizdě budou převládat? Těžko říct. A aby to nebylo jednoduché, podíváš se na test zimních pneu jiného, podobného rozměru a ejhle , předchozí premiant je třeba až 4.. Od stejného výrobce, stejný dezén, pravděpodobně stejná směs a konstrukce. A teď babo raď. Mám najeto cca 1.300.000 km, v zimě, v létě, s osobákem, dodávkou, mikrobusem..a obytkou. Ale že bych teď doporučil konkrétní pneu, to tedy fakt ne. Žádná nikdy nebude ve všech režimech skvělá. Takže bych zvolil gumu od renomovaného výrobce(nemusí být premiový) a možná zkusil dohledat třeba umístění v tom testu, jisté vodítko samozřejmě poskytne. A, samozřejmě, třeba se např. zde ozve někdo,kdo dlouhodobě jezdí s plně naloženou dodávkou(maxikem) a ten poskytne svůj pohled na konkrétní gumu.
A
AlesNováček
Přidáno před 6 let
Chtěl bych se vrátit k začátku tohoto vlákna. Může mi někdo, kdo má zkušenosti s častou jízdou na sněhu poradit, jaké koupit zimní pneu v rozměru 225/75 R 16C na obytné auto do 3,5 tuny?
Děkuji.
RobertRobertČlen
Přidáno před 7 let
Moc to nechápu. K čemu řešit, jestli se při zahřátí pneu zvýší tlak o 0,00nic u dusíku proti obyčejnému vzduchu, když mi výrobce auta předepsal, že zadní pneu se nahustí 2,1 - 2,7, dle zatížení (které si odhadnu sám, pochopitelně špatně. :|
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
rodinny_typrodinny_typČlen
Přidáno před 7 let
Samozřejmě, kyslík i dusík mají prakticky vlastnosti ideálního plynu a v pneu mění tlak s teplotou téměř úplně stejně (tj. asi o 10% při ohřátí ze 20 na 50°C, vyplývá ze stavové rovnice ideálního plynu). To bychom museli foukat ne na 5 ale třeba na 500 barů, aby se nestlačitelný objem vlastních molekul proti volnému místu mezi nimi začal projevovat.

Lahvový dusík v obvyklé kvalitě je ale mnohem lépe přesušený než co obvykle jde z kompresoru "za rohem", a to hraje roli: stlačením vlhkého vzduchu stoupne rosný bod, takže (zvláště když kompresor nemá účinný vysoušeč a saje za pěkného teplého počasí) v pneumatice část vlhkosti může zkondenzovat. Při zahřátí za jízdy se zase vypaří, vtlačí se do společnosti plynů a tlak tím stoupne víc než odpovídá ideálnímu plynu.

Na druhé straně výrobci pneu a vozů s nějakým zvýšením tlaku při jízdě počítají, standardní je huštění kompresorem, ne dusíkem. Takže si zahraju na provokatéra: kdo hustí dusíkem na předepsaný tlak za studena, může mít za jízdy i mírně podhuštěné pneu :)))

Tajný tip kutila: když pneu přezujete a nahustíte kompresorem za suchého mrazivého dne, dostane se do ní podstatně méně vlhkosti. Nebudete mít ovšem potom ty pěkné červené čepičky jako po zaplacení dusíku.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ve slušném pneuservisu ti nabídnou plnění dusíkem který se teplem nerozpíná. To kdyby si chtěl zase lepší spát Ok

Ahoj, to by mne velice zajímalo, kde jsi na takový obrovský blábol přišel. Vždyť vzduch je 78% dusíku, 20% kyslíku a 2% jiných plynů. Kdyby se dusík nerozpínal, tak by nefungoval ani spalovací motor s vnitřním spalováním, ten, který máte každý ve svém autě. Když už jsem to nakousl, tak spalovací motor nasaje ten dusík, naštěstí (nebo na neštěstí?) je tam s ním i těch 20% kyslíku, a ten kyslík nám poslouží spolu s palivem tak, že ten dusík můžeme velice ohřát, ten dusík se rozepne, a pak je jiný tlak při kompresi a jiný, tj. několikanásobně větší tlak při expanzi a takto se tepelné energie mění na energii pohybovou (kinetickou). Žádné výbuchy se tam nekonají, to jsme si mysleli a učili to 100 let. Tak co, rozpíná se dusík, nebo ne? Rozpíná se tak, jako všechny plyny. Dusík se do pneu dává proto, aby, když je pod velkým spolu s ním i kyslík, tak ten aby nepůsobil rychlejší stárnutí pryže zevnitř. To, že je tlak při jízdě o mnoho větší, tak to všichni výrobci pneu ví, proto se také pneu měří a foukají ve studeném stavu. Čáo, Pepa
MajliMajliČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

ufonCZ napsal:

pro zajimavost, po tom co jsem namontoval aktivní TPMS měření tlaku pneu, tak např. zadní při 18C nahuštěné na 5.3baru (návod říká až 5.5), tak ukazují během jízdy po dálnici 6-6.2... (odchylka dle Swiss výrobce senzoru je max. 0,1 baru) a přední zase ze 4.7 na 5.3 baru - celé měřeno když venku bylo kolem 20-22C...
tak jenom tiše doufám, že s tím výrobce počítá a když uvádí 5.5 max (vanocamper) tak že počítá, že během jízd a v létě to je klidně i 6,5 :x
když jsem neměl senzor nějak jsem spal líp :D

tak jenomabys věděl že ten tlak je tak trochu relativní záležitost


Ve slušném pneuservisu ti nabídnou plnění dusíkem který se teplem nerozpíná. To kdyby si chtěl zase lepší spát :^
krakenkrakenČlen
Přidáno před 7 let
Já nic nehledám. Pouze předávam informace obdržené na školeních a prezentacich ci podobných akcích výrobců.
misusmisusČlen
Přidáno před 7 let
Pro Krakena CP je uzpusobena tak,ze je muzes hustit vic protoze maj nizsi rychlostni index = mensi zahrati !
Zadnou vedu v tom nehledej.
Michelin agilis camping a michelin agilis pro dodavky je uplne stejna gu a mimo max rychlosti a max tlaku
MajliMajliČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Koralovci napsal:

Vsem dekuji za odpovedi. Michelin Agilis Camping je letni pneu(ma sice oznaceni M+S, ale nema symbol hory s vlockou a prave tento symbol oznacuje zimni pneu, oznaceni jen M+S v zime neuznavaji napr. Rakusaci,Nemci atd).

Michelin Agilis Alpin jsou zimni... A prave u tohoto rozmeru 215 70 r15 me zajima to maximalni husteni....

Jinak pro zajimavost:

Barum C Snovadis 2 5,2 atm
Matador CMPS530. 5,2 atm
Continental C van contact Winter 4,5 atm
Vse ve vyse uvedenem rozmeru.

Doufam,ze ta Michelina ma alespon 5 atm, pokud ano, bude to nejvhodnejsi volba.... Snad na me Majli nezapomene :)


Tak posílám fotku Michelinů. Je tam uvedeno AT 80 PSI což je 5,44 ATM neboli 5,51 Bar.
Nutno dodat, že je to Michelin Agilis Camping a ne Alpin.:@
Majli Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
krakenkrakenČlen
Přidáno před 7 let
U pneumatik pro karavanová vozidla, obvykle s označením CP či Camper apod je rozdíl především v tom že jsou konstrukčně uzpůsobena pro dlouhodobé stání.
Mirek a JirinkaMirek a JirinkaČlen
Přidáno před 7 let
Nejde o to jestli jsou to pneu od toho či onoho výrobce,je také rozdíl ve značení CP jsou pneu speciální pro kampery a ty pak mohou mít klidně i ten tlak 5,5,pneu pro dodávky jsou pouze C a ty pak převážně mají maximálně 4,5 at. Jinak na každé pneumatice je vyznačena max. hodnota a převážně v jednotkách PSI,převážně je ta hodnota 65 PSI a to odpovídá 4,5 Bar. Mám pneu 195/70/15C Matador a také 215/70/15C Michelin a oboje mají max 65PSI,rozdíl je pouze ve váhovém indexu,ten je u 215 samozřejmě větší.Určitě doporučuji najít na pneumatice tuto hodnotu,zatím vždy jsem ji našel,dokonce i na pneumatikách na jízdní kola a podle této hodnoty hustit. Pokud ale nemáte pneu CP,tak bych určitě hustil na max. 4,5 Baru./65PSI.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na http://tvsat.rajc...
misusmisusČlen
Přidáno před 7 let
Pocita se s tim,pneu se fouka vzdy za studena ! Vetsinou je to na pneu i napsano.
ufonCZufonCZČlen
Přidáno před 7 let
pro zajimavost, po tom co jsem namontoval aktivní TPMS měření tlaku pneu, tak např. zadní při 18C nahuštěné na 5.3baru (návod říká až 5.5), tak ukazují během jízdy po dálnici 6-6.2... (odchylka dle Swiss výrobce senzoru je max. 0,1 baru) a přední zase ze 4.7 na 5.3 baru - celé měřeno když venku bylo kolem 20-22C...
tak jenom tiše doufám, že s tím výrobce počítá a když uvádí 5.5 max (vanocamper) tak že počítá, že během jízd a v létě to je klidně i 6,5 :x
když jsem neměl senzor nějak jsem spal líp :D

tak jenomabys věděl že ten tlak je tak trochu relativní záležitost
Vlado + Ivča s Kubíkem a Martínkem po světě v Hymer BMC 680
K
KoralovciČlen
Přidáno před 7 let
Vsem dekuji za odpovedi. Michelin Agilis Camping je letni pneu(ma sice oznaceni M+S, ale nema symbol hory s vlockou a prave tento symbol oznacuje zimni pneu, oznaceni jen M+S v zime neuznavaji napr. Rakusaci,Nemci atd).

Michelin Agilis Alpin jsou zimni... A prave u tohoto rozmeru 215 70 r15 me zajima to maximalni husteni....

Jinak pro zajimavost:

Barum C Snovadis 2 5,2 atm
Matador CMPS530. 5,2 atm
Continental C van contact Winter 4,5 atm
Vse ve vyse uvedenem rozmeru.

Doufam,ze ta Michelina ma alespon 5 atm, pokud ano, bude to nejvhodnejsi volba.... Snad na me Majli nezapomene :)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 15
Členové online 0

Celkem členů: 15,970
Nejnovější člen: paveljurik
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,437,497 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.31440 sekund | Průměrně za: 0.3144 (0) sekund | Dotazy: 130 | Použitá paměť: 2.22MB/2MB