Citovat
bob7373 napsal:
Nemám nic proti kutilům, ale i na ně se vztahují fyzikální zákony, jak jsem předeslal. Solidní kutil napřed studuje, pak kutí a pokud dokutí je schopen i říct za jakých podmínek jeho výtvor funguje.
Toto fórum je spoustou lidí vnímáno jako komunikace znalých lidí, kteří ví jak problémy řešit a poskytuje informace těm začínajícím, kteří neví, pro mě to bylo lepení sedviče, těm kteří radili moc děkuji. Není to Yu tube.
Ano jsem na takováto řešení co popisoval Bery dost citlivý (otcův Favorit spotřeboval za 21 let 4 baterie nejnižší cenové skupiny, jezdil týden po městě a pak 15 km na chatu, pravda každý rok jsem čistil kontakty, konzervoval spoje) Pro takto i jinak upravená auta i jiné věci se hodí cedulka - NAPADENO KUTILEM
Ti s živnostenským oprávněním, co řeší problémy těchto vozidel by jistě mohli vyprávět (např náhrada procesorem řízeného nabíjení na Opl Astra žárovkou 21W - půl roku takto auto jezdilo a jen 2 baterky...) atd atd - takže i kutilství by mělo mít své hranice, minimálně v rozshu pudu sebezáchovy:D
Můj názor - všechno s Mírou
Něco k tématupo diskusi ohledně provozu lednice na 12V zkusím koupit v souladu s diskusí na plynu monocontrol (?) protože trvalých 10 Aje pro tělísko podle mého zátěž a podle diskusí tady je to docela poruchová záležitost (?)
Citovat
AldaGS napsal:
Tak to asi nebude tak jednoduchy, jak jsem doufal. No zkusim to nejak prozkoumat. Diky.
Citovat
Herman napsal:
Zase to tak neprožívej kdo co má či nemá , někdo to má poctivě vyděláno jiný méně ,tak to u nás na planetě chodí.
Bery : Jen jedno - ty kutilské nápady dělej dále "ale doma" fandím ti někdy se může i na něco rozumného narazit . Jen tady but opatrnější co a komu radíš. Já už končím , je to marné.
Citovat
SignBoss napsal:
Tak tato hláška " Takže do kufru prosím pro větší odběr tu nejdražší.... " je hodna pana Horsta Fuchse. :)
Citovat
SignBoss napsal:
Tak tato hláška " Takže do kufru prosím pro větší odběr tu nejdražší.... " je hodna pana Horsta Fuchse. :)
Citovat
Bery napsal:
Kalibrace není kvůli nastavení proudu altíku, ten dává proud natvrdo, co mu síla vinutí a otáčky dovolí, taže +- kolik má na štítku, zastudena i víc, když je horkej tak už tolik nedokáže. Proud alternátou není ještě pořád nic proti odběru startéru - a ten se snad softwarově seřizuje podle stáří baterky ? :-) Vlastně jo, ale přirozeně fyzikálně a bohužel naopak, čím starší baterka, tím start, případně žhavení, trvá dýl ...
Kalibrace je kvůli tomu, že auto ví, že stará baterka měla třeba čtvrtinu kapacity (hlídá si průběžně její stav a šetří s eletrikou tak, aby vždycky zbývala kapacita pro další start) a pokud se baterka vymění za novou, jednotka by z ní nadále využívala jenom tu čtvrtinu, jak byla zvyklá u starý. Možná by se po delší době na novou kapacitu přeučila sama a možná záměrně ne a je to kurvítko, nutící lidi do návštěvy servisu, nevím.
Totéž platí třeba u baterky v notebooku - vyměníš články a vestavěná ochranná a diagnostická elektronika si dál pamatuje opotřebení původních (který navíc ani nevychází z reality, ale počítá se z počtu a hloubky cyklů, stáří, teploty ...) a tohle si člověk podomácku nevymaže.
O těch 230V z auta dál jsem psal ve smyslu přiznání, že jsem to tak JEDNOU nouzově vyřešil na kus cesty a samozřejmě si uvědomuju, že jde o prasárnu, k níž nikoho nenabádám. Kdo už tady nějaký diskuze četl, tak dávno ví, že takhle nee.
Je normální, že tady každej píšeme svoje vlastní názory a byl by blázen ten, kdo by všechno jenom tupě kopíroval, aniž by sám věděl, jak na to. Nikde netvrdím, že tak, jak věci dělám já, je to jedině správně. Píšu svoje vlatní zkušenosti. Nepatřím mezi řadu těch, kteří by byli spokojeni jedině v okamžiku, kdy by tady všichni měli stejný auto/přívěs jako oni včetně stejný výbavy už z výroby jako oni.
Citovat
Bery napsal:
...cca 100A altík ? Ten se snad po startu baterky ptá, jak se jí daří, jak se dneska cítí, jak je stará a kolik asi tak ampér by se jí líbilo?...
Citovat
Herman napsal:
JardaK2
To tvé zapojení dává smysl i když bych měl obavu zda to vedení přes booster bude co do průměru vedení stačit pokut tam budeš mít 40A . Myslím že dobíjení z altiku by také stačilo .
Jinak když někdo napíše BLABOL a neuvede vše kolem ca a jak a nač , musí se varovat a reagovat . Aby to dotyčný upřesnil a vyvrátil pokud to umí ,pro bezpečí ostatních , jak už jsem uvedl výše . Není to myšleno ve zlém úmyslu .
To že si tam dá několik bateríí o jiné kapacitě a stáří je co? Zapojit něco do zásuvky kufru ? -o"jakém napětí " Pro laika velmi nebezpečné. Tak budeme mlčet až se někdo ozve že mu vyhořelo auto?