Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Jakou baterii? Olovo nebo LiFePo4?

Poslední aktualizace před 5 let
allfaallfaČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

floridan79 napsal:

Citovat

allfa napsal:

Tak to bych v autě opravdu nechtěl. To chce sarkofág jako v Černobylu. Tohle https://eshop.neosolar.cz/solarni-bat...ycle-230ah mám za zlomek ceny a stačí mi běžná nabíječka. 300 cyklů 100% vybití. Při běžném používání s dobíjením solárem a nabíječkou mi musí vydržet do smrti.


Jo jen skoda ze se neblizi cenou vic olovenym akumulatorum ale spis tem LFP akumulatorum..... Mel jsem doted za 6000 trakcni Vartu a premyslim co dal.... Jestli zas olovo a nebo LFP konecne..... A nejak se mi nejde rozhodnout...

Je pravda, že není nejlevnější, ale 170Ah je za necelejch 13 a ta mi bude bohatě stačit. Na LFP to cenou zdaleka nedosahuje. Až bude LFP v takové podobě (jednoduchá krabice), budu o něm uvažovat, ale zadrátovat auto si fakt nechci.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
Začal bych třeba otázkou:
proč celá ta baterie (i s pouzdrem) váží půlku, než prizmatický články ?
pravda, i cena je poloviční...

Otázek tohoto typu bych asi měl několik, ale můžu se mejlit.
Třeba je to kvalitní věc, co vydrží bez ztráty kapacity dva tisíce cyklů = deset a víc let ?
Proto bych si to rád v praxi (třeba po nějaký době) oměřil.
Z
zdenecekprahaČlen
Přidáno před 5 let
Zdravím.Potřebuji novou baterii do rekreačního člunu a koukal jsem tady na tu - https://www.aliex...22958.html
Jaký je názor ???
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
www.pskaravan.cz
má 150Ah za dobrou cenu. Baterie je složená z "tužtiček" 3Ah. Otázkou je životnost a schopnost systému se "ubalancovat". Pokud do toho pokusu chceš jít , bud rád za možnost oměřit "to" po roce, po dvou, po pěti,...
Já zůstávám věren prizmatickejm článkům. Protože víme, co dělá skladba malých článků.
Upravil Karel Prokop dne 22.06.2019 09:09, před 5 let
A
ArchiNováček
Přidáno před 5 let
Máte někdo typ jaký model LiFePo4 baterie lze koupit za rozumné peníze? Potřeboval bych 120 až 200Ah.
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 5 let
Ja jsem do noveho obytneho vozu dal lifepo4 a menic. Samozrejme lamani chleba bude v zime,ale neobjednaval jsem solar a co vuz mam nebyl jsem jeste na pripojce a to pouzivam i rychlovarnou konvici manzelka fen nikterak se neomezujeme. Cas ukaze,ale pokud bych to mel srovnavat s drivejsim vozem a obyc baterkama neda se to srovnavat. Ano cena lifepo je na infarkt :)
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

allfa napsal:

Tak to bych v autě opravdu nechtěl. To chce sarkofág jako v Černobylu. Tohle https://eshop.neosolar.cz/solarni-bat...ycle-230ah mám za zlomek ceny a stačí mi běžná nabíječka. 300 cyklů 100% vybití. Při běžném používání s dobíjením solárem a nabíječkou mi musí vydržet do smrti.


Jo jen skoda ze se neblizi cenou vic olovenym akumulatorum ale spis tem LFP akumulatorum..... Mel jsem doted za 6000 trakcni Vartu a premyslim co dal.... Jestli zas olovo a nebo LFP konecne..... A nejak se mi nejde rozhodnout...
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
allfaallfaČlen
Přidáno před 5 let
Tak to bych v autě opravdu nechtěl. To chce sarkofág jako v Černobylu. Tohle https://eshop.neosolar.cz/solarni-bat...ycle-230ah mám za zlomek ceny a stačí mi běžná nabíječka. 300 cyklů 100% vybití. Při běžném používání s dobíjením solárem a nabíječkou mi musí vydržet do smrti.
A
adalbertČlen
Přidáno před 5 let
Můj pokus výměny olova za LFP:
auto: Ducato L2H2
panel: 2x160Ws
nabíjení: Votronic Triple 45/30/350
měnič: 700W, Victron 800
baterie: 400Ah/12V (4x2x LFP 200Ah/3,6V)
-ochrana
--Victron BP220 pro zátěž
--Victron BP65 pro nabíjení
-balancování (teoretický balanční proud 4,4A)
--BMS123Smart (3,6V - 1A)
--2x CBM (3.6V - 1.7A)
-signalizace poruchy
--BVM-8S 1-8 Cell Battery Voltage Meter + Alarm
Zkušenosti z provozu nemám, protože zatím probíhá testování.
Zkušenosti z vývoje: mnoho práce.
adalbert Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
zavolej Radkovi Klímovi www.bateriedoelek... odkaž se na mě
RBMKRBMKNováček
Přidáno před 5 let
Ahoj, chtěl bych poradit, protože máte zkušenosti. Sháním LiFePo4 baterii nebo články + balancér, co má 36V, zvládne 40A. Jaká by byla cca cena? Je to na homemade elektrokolo se sadou cyclone. děkuji.

A kde se dají sehnat jeté baterky z elektromobilů? Ukrouhnout z toho baterku do elektrokola by šlo, ne?
Karavan: Nebržděný "Vlastní výroby" 1983
460/520kg, 2-4 místa, kola z moskviče pětidíra
Tahoun: Opel Monterey 3.1TD 1997
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
Dane, cena astronomická bude.
Lithium dolů nepůjde, díky elektromobilům které zajistí odbyt větší než je výroba.
Zbytek po SZ, nebo raději po tlf.
ropropČlen
Přidáno před 5 let
Díky Karla jsem pro své potřeby našel optimální řešení. Z finančních důvodů jsem vzdal celkovou přestavbu na LiFePo. Dosluhují mi 2x100Ah baterky - cca 66kg. Karel mi nabídl LiFePo 60Ah (6Kg), kterou primárně budu využívat na elektropohon člunu na ryby. Zároveň bude sloužit jako záložní zdroj v případě nouze a vybití nádstavbové baterie (nebude trvale zapojena). Jelikož v zimě nejezdím, stojíme na jednom místě max. 3dny a většinou v kempu, největší spotřebu u mě má rozfuk naftového topení a toto řešení mi maximálně vyhovuje. Nově budu instalovat jen jednu olověnou 100Ah dobíjenou 1 solárním panelem. Díky Karle, došlo v pořádku, jsemk skutečně překvapen malými rozměry. Ještě tě budu kontaktovat, těch drátu je na mě moc, ale nemám ted´čas, mám ted´jiný problém, nová milenka. Lehká a divoká, k tomu upravený přívěs v délce2,6m pro dálniční přesuny za obytku. Ještě šla na přívěsu trochu do zadu kvůli zatížení přívěsu a podle radiusu otáčení možná zkrátím i ojnici - foto zde:
https://www.zonerama.com/rop1/Photo/5.../182931650
https://www.zonerama.com/rop1

Já už nic nemusím
Upravil rop dne 23.05.2019 07:43, před 5 let
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 5 let
Naja... a je to tady. Skoro 5 let fuc a moje Varticka Dualpurpozka 230Ah zacina pomaloucku ale jiste ukazovat zada hrobnikovi. A prede mnou stoji pretezka otazka “byt ci nebyt”.... dalsi stejne olovo nebo stale predrazene lithium? Cekal jsem ze az prijde tahle doba tak uz bude lithium za lidovejsi ceny... V pripade olova me ceka vydaj 5900 a meni se jen baterka. Ale v pripade lithia musi ven prakticky vse. Ale za jakou cenu? Kolik treba stalo tech 200Ah pd Karla? Zrejme me kroky taky povedou smer Lipa bude-li cena mensi nez astronomicka alespon v nastrelu. Bohuzel pro me cekaji me nemale vydaje i v jine casti meho vozu a tot karosarina. Tam to bohuzel astronomicke bude...
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
PetrMPetrMČlen
Přidáno před 5 let
Můj nový pomocník na cesty LiFePo 200Ah, made in Karel Prokop
PetrM Připojili následující obrazek:
bmv712_02.png bmv712_01.jpg Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
V podstatě je to asi jedno. Klidně bude stačit 50-70Ah.
Pokud budeš řešit váhu; tak např. moje zkušební lithiová ZG 60Ah má necelých 8kg (klasický olovo 100Ah má cca 28kg).
Mám ji tady na testování nabíječek a systémů asi 4 měsíce, je s plnou zárukou a bude o cca 25% levnější (v případě zájmu stačí SZ nebo zavolat). Na provoz moveru a běžný ježdění zcela vyhoví. Kapacitně nahrazuje cca 110Ah olova. Cena nové naformátované baterie s ochrannou elektronikou je 17500,-
PlavciPlavciČlen
Přidáno před 5 let
Děkuji Karle za odpověď,
i když mě zaujala LiFePO hlavně co do hmotnosti, nějakých +-20 kg je v karavnu sakra znát :) také proto, že je snadná na údržbu atd. Pokud tě mohu ještě požádat o tvoje doporučení baterie LiFePO4 budu rád.
Děkuji, Ondra
Plavci
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

allfa napsal:

Citovat

PetrDubi napsal:

S obdobnými "BMS" z číny mám osobní zkušenosti a balancování článků, když se rozjedou trošku víc (nějaká desetina voltu) je minimální. Problém je v malém vyrovnávacím proudu, který je násobně nižší než dobíjecí proud, takže ty nabitější články se dostanou na maximální napětí a ukončí se nabíjení i když ty méně nabité články ještě nejsou na maximu.. Celkem funkční to bude, když každých několik měsíců srovnáš kvalitní nabíječkou napětí všech článků, ale to budeš muset mít další nabíječku a hlavně otevřít ten box, což může být problém se zárukou..

Ps: díval jsem se na fotky na NETu na další elektroniku od tohoto výrobce a je to přesně v tom stylu, jak jsem psal..


A co bys řekl na tohle:
https://www.ebay.com/itm/LiFePO4-12V-...Sw0QBbu5wl


Jsou zajímavé ale není kam spěchat ta cena mne moc neláká za to mám 4 -Bannery 180Ah
Žijeme jen jednou.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
Plavci: na krátký přejezdy stačí i vobyčejný deskový olovo typicky okolo 100Ah (umí krátkodobě dát stovky A, takže bych se toho nebál)

Idaho2: Petr už to napsal za mě. Slavná "Chííína" dělá většinou BMSky na maličký proudy typicky v řádech desítek, max stovek miliampér. A protože tady nikdo nic nevymyslí - tak všichni čekají až co vymyslí (a dodá) čína. Degenerace naší civilizace má silně logaritmickej průběh, že mi to má šedivá makovice nebere.
20A nabíječka má koncový proudy 1,5-3A což rozjetej článek radostně katapultuje ke 4V, klidně i přes. Navíc to je 4s2p takže "rozjezd" bude o to snazší.
Tragickejch 100 - 500mA vůbec nic neubrzdí. Todle můžeš snadno nasimulovat a oměřit při nabíjení na 14,7V (např na zdroji). Připrav se na velice :o zajímavý zjištění. Krom toho ty stabilizátory nejsou schopný (tepelně) vyzářit ani 0,5A. Za 20 minut měly přes 80°C. Na můj dotaz, jestli to těm samozvanejm "mistrům" není divný, mi řekli že součástky jsou dimenzovaný "až" na 105°C.
Na to moje otázka byla prostá: a ty stabilizátory to jako vydrží trvale ? Vodpovědí bylo hrobový ticho. Vobouch. ;) Mistrů.
Todle tragický řešení celá řada samozvaných "odborníků" montovala na baterky jakože nic. A prodávali to jakožto veliký lídři na českým i germanofilním LFP trhu. A nebyli jediní. A samozřejmě nechávali EBL s olověnou chakou v plným nabíjecím systému. Ti osvícenější tvrdili, že stačí ten blok přepnout na gel. :o Uff.
Patrně v životě nevoměřili klidový napětí LFP článků.
Mě lezly voči z důlků :o když sem to poprvé viděl. Šel jsem pryč, nemaje slov. Bylo to před pár lety na veletrhu. Pak se to opakovalo v Česku. Prodejci, montážní firmy,...všichni s úsměvem,blazeovaní,nad vjecí,... přijeli v elektroautech (jakože jsou in,...), kravaťáci.
Už nikam nechodím. Nemám koule, se (mlčky) dívat na to. Je to každýho vjec.
:P ale proti gustu,...

Petr z Dubí: (y) moje řeč

Ještě jedna perlička: Honza (zde nick HH) se v tom hodně vyzná, a vznesl dotaz do číny, jestli jejich inzerovaný a jím objednaný LFP 60A mají skutečně 1000A běžnýho (startovacího) proudu (dle datasheetu).
Vrátili mu peníze,...

Tož tak.
Dyť ta elektrika je tak jednoduchá. Jsou to furt jen kupecký počty : MD/D
Soráč, muselo to ze mě ven. Já za to nemůžu. Budete mě muset :( zabanovat.
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 5 let
Já bych řekl, že to je +/- to samé. Je tam i fotka toho "BMS" a je tam vidět, že to je dělané stejně. Velké FET tranzistory na odpínání celé sestavy a pidi tranzistůrky na balancing (dokonce je na té fotce mají takhle označené).
Takže nevidím rozdíl mezi tím, co bylo na těch fotkách a co je na odkazu z eBay (pokud se bavíme o elektronice). Kvalitu článků nechci hodnotit, s tím mají zkušenosti zase jiní :)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner


hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 21
Členové online 0

Celkem členů: 15,967
Nejnovější člen: PetrHermi
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,424,723 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22217 sekund | Průměrně za: 0.22217 (0) sekund | Dotazy: 133 | Použitá paměť: 2.26MB/2MB