Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letZačal bych třeba otázkou:
proč celá ta baterie (i s pouzdrem) váží půlku, než prizmatický články ?
pravda, i cena je poloviční...
Otázek tohoto typu bych asi měl několik, ale můžu se mejlit.
Třeba je to kvalitní věc, co vydrží bez ztráty kapacity dva tisíce cyklů = deset a víc let ?
Proto bych si to rád v praxi (třeba po nějaký době) oměřil.
Máte někdo typ jaký model LiFePo4 baterie lze koupit za rozumné peníze? Potřeboval bych 120 až 200Ah.
Ja jsem do noveho obytneho vozu dal lifepo4 a menic. Samozrejme lamani chleba bude v zime,ale neobjednaval jsem solar a co vuz mam nebyl jsem jeste na pripojce a to pouzivam i rychlovarnou konvici manzelka fen nikterak se neomezujeme. Cas ukaze,ale pokud bych to mel srovnavat s drivejsim vozem a obyc baterkama neda se to srovnavat. Ano cena lifepo je na infarkt :)
floridan79Člen Přidáno
před 5 let
Jo jen skoda ze se neblizi cenou vic olovenym akumulatorum ale spis tem LFP akumulatorum..... Mel jsem doted za 6000 trakcni Vartu a premyslim co dal.... Jestli zas olovo a nebo LFP konecne..... A nejak se mi nejde rozhodnout...
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Můj pokus výměny olova za LFP:
auto: Ducato L2H2
panel: 2x160Ws
nabíjení: Votronic Triple 45/30/350
měnič: 700W, Victron 800
baterie: 400Ah/12V (4x2x LFP 200Ah/3,6V)
-ochrana
--Victron BP220 pro zátěž
--Victron BP65 pro nabíjení
-balancování (teoretický balanční proud 4,4A)
--BMS123Smart (3,6V - 1A)
--2x CBM (3.6V - 1.7A)
-signalizace poruchy
--BVM-8S 1-8 Cell Battery Voltage Meter + Alarm
Zkušenosti z provozu nemám, protože zatím probíhá testování.
Zkušenosti z vývoje: mnoho práce.
adalbert Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
RBMKNováček Přidáno
před 5 letAhoj, chtěl bych poradit, protože máte zkušenosti. Sháním LiFePo4 baterii nebo články + balancér, co má 36V, zvládne 40A. Jaká by byla cca cena? Je to na homemade elektrokolo se sadou cyclone. děkuji.
A kde se dají sehnat jeté baterky z elektromobilů? Ukrouhnout z toho baterku do elektrokola by šlo, ne?
Karavan: Nebržděný "Vlastní výroby" 1983
460/520kg, 2-4 místa, kola z moskviče pětidíra
Tahoun: Opel Monterey 3.1TD 1997
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letDane, cena astronomická bude.
Lithium dolů nepůjde, díky elektromobilům které zajistí odbyt větší než je výroba.
Zbytek po SZ, nebo raději po tlf.
floridan79Člen Přidáno
před 5 letNaja... a je to tady. Skoro 5 let fuc a moje Varticka Dualpurpozka 230Ah zacina pomaloucku ale jiste ukazovat zada hrobnikovi. A prede mnou stoji pretezka otazka “byt ci nebyt”.... dalsi stejne olovo nebo stale predrazene lithium? Cekal jsem ze az prijde tahle doba tak uz bude lithium za lidovejsi ceny... V pripade olova me ceka vydaj 5900 a meni se jen baterka. Ale v pripade lithia musi ven prakticky vse. Ale za jakou cenu? Kolik treba stalo tech 200Ah pd Karla? Zrejme me kroky taky povedou smer Lipa bude-li cena mensi nez astronomicka alespon v nastrelu. Bohuzel pro me cekaji me nemale vydaje i v jine casti meho vozu a tot karosarina. Tam to bohuzel astronomicke bude...
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
PetrMČlen Přidáno
před 5 letMůj nový pomocník na cesty LiFePo 200Ah, made in Karel Prokop
PetrM Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letV podstatě je to asi jedno. Klidně bude stačit 50-70Ah.
Pokud budeš řešit váhu; tak např. moje zkušební lithiová ZG 60Ah má necelých 8kg (klasický olovo 100Ah má cca 28kg).
Mám ji tady na testování nabíječek a systémů asi 4 měsíce, je s plnou zárukou a bude o cca 25% levnější (v případě zájmu stačí SZ nebo zavolat). Na provoz moveru a běžný ježdění zcela vyhoví. Kapacitně nahrazuje cca 110Ah olova. Cena nové naformátované baterie s ochrannou elektronikou je 17500,-
PlavciČlen Přidáno
před 5 letDěkuji Karle za odpověď,
i když mě zaujala LiFePO hlavně co do hmotnosti, nějakých +-20 kg je v karavnu sakra znát :) také proto, že je snadná na údržbu atd. Pokud tě mohu ještě požádat o tvoje doporučení baterie LiFePO4 budu rád.
Děkuji, Ondra
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letPlavci: na krátký přejezdy stačí i vobyčejný deskový olovo typicky okolo 100Ah (umí krátkodobě dát stovky A, takže bych se toho nebál)
Idaho2: Petr už to napsal za mě. Slavná "Chííína" dělá většinou BMSky na maličký proudy typicky v řádech desítek, max stovek miliampér. A protože tady nikdo nic nevymyslí - tak všichni čekají až co vymyslí (a dodá) čína. Degenerace naší civilizace má silně logaritmickej průběh, že mi to má šedivá makovice nebere.
20A nabíječka má koncový proudy 1,5-3A což rozjetej článek radostně katapultuje ke 4V, klidně i přes. Navíc to je 4s2p takže "rozjezd" bude o to snazší.
Tragickejch 100 - 500mA vůbec nic neubrzdí. Todle můžeš snadno nasimulovat a oměřit při nabíjení na 14,7V (např na zdroji). Připrav se na velice :o zajímavý zjištění. Krom toho ty stabilizátory nejsou schopný (tepelně) vyzářit ani 0,5A. Za 20 minut měly přes 80°C. Na můj dotaz, jestli to těm samozvanejm "mistrům" není divný, mi řekli že součástky jsou dimenzovaný "až" na 105°C.
Na to moje otázka byla prostá: a ty stabilizátory to jako vydrží trvale ? Vodpovědí bylo hrobový ticho. Vobouch. ;) Mistrů.
Todle tragický řešení celá řada samozvaných "odborníků" montovala na baterky jakože nic. A prodávali to jakožto veliký lídři na českým i germanofilním LFP trhu. A nebyli jediní. A samozřejmě nechávali EBL s olověnou chakou v plným nabíjecím systému. Ti osvícenější tvrdili, že stačí ten blok přepnout na gel. :o Uff.
Patrně v životě nevoměřili klidový napětí LFP článků.
Mě lezly voči z důlků :o když sem to poprvé viděl. Šel jsem pryč, nemaje slov. Bylo to před pár lety na veletrhu. Pak se to opakovalo v Česku. Prodejci, montážní firmy,...všichni s úsměvem,blazeovaní,nad vjecí,... přijeli v elektroautech (jakože jsou in,...), kravaťáci.
Už nikam nechodím. Nemám koule, se (mlčky) dívat na to. Je to každýho vjec.
:P ale proti gustu,...
Petr z Dubí: (y) moje řeč
Ještě jedna perlička: Honza (zde nick HH) se v tom hodně vyzná, a vznesl dotaz do číny, jestli jejich inzerovaný a jím objednaný LFP 60A mají skutečně 1000A běžnýho (startovacího) proudu (dle datasheetu).
Vrátili mu peníze,...
Tož tak.
Dyť ta elektrika je tak jednoduchá. Jsou to furt jen kupecký počty : MD/D
Soráč, muselo to ze mě ven. Já za to nemůžu. Budete mě muset :( zabanovat.
PetrDubiČlen Přidáno
před 5 letJá bych řekl, že to je +/- to samé. Je tam i fotka toho "BMS" a je tam vidět, že to je dělané stejně. Velké FET tranzistory na odpínání celé sestavy a pidi tranzistůrky na balancing (dokonce je na té fotce mají takhle označené).
Takže nevidím rozdíl mezi tím, co bylo na těch fotkách a co je na odkazu z eBay (pokud se bavíme o elektronice). Kvalitu článků nechci hodnotit, s tím mají zkušenosti zase jiní :)